Jos exäsi ilmestyisi juuri nyt ovellesi
Ja pyytäisi anteeksi kaikesta menneestä, mikä johti aikoinaan eroon, ja sanoisi tajunneensa, että olet hänen elämänsä rakkaus, niin mitä sanoisit hänelle?
Kommentit (85)
Tarjoaisin teetä ja sanoisin, että puhutaanpa nyt järkeä päähän. Tiedät hyvin ettei enää voida jatkaa yhdessä.
Istuttaisin sohvalle ja oltais kainalokkain. Ehkä itkisin.
Ajattelisin, että voi hyvänen aika. Sanoisin, että tälläkään kertaa en ota sinua takaisin. Mutta haluaisitko pitkästä aikaa nähdä tytärtäsi. Hän on tuolla huoneessaan.
Haluaisin tietää onko hän onnistunut muuttamaan käyttäytymistään paremmaksi vai vieläkö jatkaa samalla linjalla. Pelkät pahoittelut eivät riitä.
En avaisi ovea. Mutta jos olisi pakko jotta kuulee nuo ap:n mainitsemat sanat, niin vastaisin että tuohon lankaan ja esitykseen en enää mene, älä enää ikinä tule ovelleni.
T. Narsistista eronnut, nyt terapiassa käyvä rikottu ihminen
Sanoisin et älä jätkä selitä tyhjää, mitä haluat?
Ei ole kovin montaa joita voisin sanoa exäksi, olisin hämmentynyt ja ajattelisin että hän ei tunne rakkautta minua, vaan mielikuvituksen tuotosta kohtaan.
Tilanteesta täytyisi olla vuosia, exä tuskin tietää minkälainen ihminen olen nyt, tänä päivänä.
Anteeksi pyytely vahvistaisi tätä mielikuvaa, ja olisi turhaa.
"Jaahas, joko sä oot nykyistäsikin pettämässä vaikka sitä niin halusit. Kiitti kun teit musta mahon, ollaan miehen kanssa tosi onnellisia lapsettomuushoidoissa. Ootko muuten muita tauteja muuten hommannut ja kylvänyt ympäriinsä?"
Olisipa se kuka tahansa heistä, käskisin häipyä ja soittaa/laittaa viestiä seuraavalla kerralla, koirat olisi todennäköisesti haukkuneet ja herättäneet lapset jos tähän aikaan soisi ovikello joten olisin vihainen.
Tule toki istumaan sohvalle ja juttelemaan. Olen avioitunut tällä välin, mutta mieheni ei pahastu jos hetkeksi istahdat vierellemme kertomaan mitä sinulle kuuluu.
Keitänkö kahvit, maitokahvista kai tykkäät edelleen?
Ei ole mitään ketään eksääni vastaan. Hyviä tyyppejä. Pyytäisin kahville, mutta en tiedä johtaisiko se sitten mihinkään.
Suuttuisin hänelle. Ensinnäkin siksi, että on loukkaamassa nykyistä tyttöystäväänsä. Toiseksi siksi, että tiedän hän tekevän tämän nyt vain yrittääkseen tehdä kiusaa minun ja uuden miesystäväni väleille ja oikeasti kuvittelee siinä onnistuvansa.
Sanoisin varmaan että mene muualle sekoilemaan ja laittaisin oven kiinni.
Kysyisin, että taasko tätä? Kahvit voin tarjota, kaljaa en, ja sitten lähdet.
Säikähtäisin. Siitä on jo 14 vuotta ja oltiin yhdessä vain kolme kuukautta. Sitten hän jätti, onneksi, sillä hieman myöhemmin tapasin nykyisen mieheni.
En ottaisi yhtään exääni takaisin, paitsi rakkaan aviopuolisoni, joka kuoli.
Käskisin painua helvettiin ja jättämään mut rauhaan.
Soittaisin poliisit ja varoittaisin lapsiani että hylkiö liikkuu.