Mikä teitä vanhempia vaivaa? Vantaalla pyörii jopa 10-vuotiaita sekakäyttäjiä - tyttö sammui hankeen 20 asteen pakkasessa
Poliisin mukaan päihtyneitä 10-14-vuotiaita lapsia on tavattu etenkin Tikkurilassa rautatieaseman ja Kirjastopuiston ympäristössä. Päihtyneitä lapsia on ollut alueella myös arki-iltaisin.
Lapset ovat käyttäneet alkoholin ohella myös kannabista ja lääkkeitä.
Poliisi kertoo selvittävänsä nyt yhteistyössä lastensuojelun ja nuorisopalvelujen kanssa, mistä lapset päihteitä hankkivat ja mikä tai kuka saa esimerkiksi 10-vuotiaan juomaan itsensä tukevasti humalaan.
Poliisin mukaan sivulliset pelastivat hiljattain Tikkurilan keskustassa 20 asteen pakkasessa lumihankeen sammuneen ja hypotermiasta kärsineen tytön. Lapsi kiidätettiin sairaalaan.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2ca97064-f921-4eb9-9535-06ec405ddfa3
Kommentit (63)
Jos joutuisin asumaan Vantaalla, niin todennäköisesti olisin sekakäyttäjä tai muu päihdeongelmainen itsekin. Ei ole ihmisen paikka.
Piä sä kuule vaan huoli omista asioistas!
Vierailija kirjoitti:
En minä ole vanhenpi eikä minua mikään vaivaa. Miksi syyttelet?
No typerys eihän tässä sua kukaan syyttelekään , vaan niitä VANHEMPIA.
On kyllä käsittämätöntä.
Tällä palstalla minua syytellään välillä pumpulissa kasvattamisesta, kun meillä 14 v:t eivät vietä viikonloppujaan yksin kotona, mutta eipähän ole tuollaistakaan eteen tullut.
Suomessa tuo on aina ollut ihan tavallista lähiöissä.
Nykyään tuota on vähemmän kuin esim. 90-luvulla, jolloin oli ns. avainkaulalapset.
Meitä? Tuskin noiden vanhemmat tulee tällaiseen ketjuun tai ylipäätään miettii pätkääkään lapsiaan. Ovat jotain narkkareita ja juoppoja tai mielenterveysongelmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuisin asumaan Vantaalla, niin todennäköisesti olisin sekakäyttäjä tai muu päihdeongelmainen itsekin. Ei ole ihmisen paikka.
Kerropa, missä itse asut? Maailman kaupungeista aika iso prosentti on Vantaata pahempia. Vain ylilau dan kermap3rsej0nne tai tyhmä trolli sanoo noin.
Onhan toi nyt paljon parempi kuin se, että lapselle olisi annettu pikkuisena muutama luunappi ja symbolinen tukistus.
mahtaa sekakäyttö olla rasite 10-vuotiaan kehittymättömille aivoille
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi nyt paljon parempi kuin se, että lapselle olisi annettu pikkuisena muutama luunappi ja symbolinen tukistus.
Nämä on niitä joille on annettu. Joiden vanhempia ei kiinnosta mitä lapsi tarvii tai ei tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Meitä? Tuskin noiden vanhemmat tulee tällaiseen ketjuun tai ylipäätään miettii pätkääkään lapsiaan. Ovat jotain narkkareita ja juoppoja tai mielenterveysongelmaisia.
Suomeksi monen sukupolven köyhiä.
Ainoa tapa lopettaa noiden köyhyys- ja kurjuuskierre on niiden itsensä käsissä, lopettaisivat sen lisääntymisen.
Sillä aivokehityksellä mikä tulee tuollaisessa ympäristössä, köyhyys, päihteet, pahoinpitelyt, hyväksikäyttö jne. ei pysty enää aikuisena olemaan oikea vanhempi kenellekään.
Vanhemmat vetää itsekin päähänsä kaikkea ja sit jotkut vaan on facebookissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa, missä itse asut? Maailman kaupungeista aika iso prosentti on Vantaata pahempia. Vain ylilau dan kermap3rsej0nne tai tyhmä trolli sanoo noin.
Vitu*ttaako noin paljon? Taisi kalahtaa pahasti. :D
Vierailija kirjoitti:
Nuo on niitä, jotka on nimenomaan hakattu sinimustiksi taaperosta asti, tytöt on yleensä hyväksikäytettyjä ihan pienestä asti. Väkivaltaa jatkuvalla syötöllä.
Vierailija kirjoitti:
Symbolinen tukistus? Kuulostaahan se kauniimmalta kuin 'kuritusväkivalta'.
Mistä päättelet että nuo nuoret ovat väkivallatta kasvaneita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi monen sukupolven köyhiä.
Ainoa tapa lopettaa noiden köyhyys- ja kurjuuskierre on niiden itsensä käsissä, lopettaisivat sen lisääntymisen.
Sillä aivokehityksellä mikä tulee tuollaisessa ympäristössä, köyhyys, päihteet, pahoinpitelyt, hyväksikäyttö jne. ei pysty enää aikuisena olemaan oikea vanhempi kenellekään.
Itselläni on tuollainen tausta ja hyvin menee. Joskus omena putoaa kauas puusta. Aikaisemmin yhteiskunta potki aika hyvin eteenpäin, en tiedä miten nykyään.
Ja mitä tämä koko ruljanssi(tod näk vanhemmat moniongelmaisia) maksaa meille veronmaksajille nyt ja tulevaisuudessa.
En minä ole vanhenpi eikä minua mikään vaivaa. Miksi syyttelet?