Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveyssiteet: YÖK!

Vierailija
02.03.2013 |

Kuinka kukaan voi käyttää vapaaehtoisesti siteitä tamponien sijaan? Joudun itse pitämään nyt yhden kierron ajan leikkauksen takia. Voi jestas miten epämiellyttävää, hikistä, hiertävää ja pahanhajuista on elo näiden kanssa... Omassa nenässä koko ajan hajuvana, miltähän mahtaa lemuta muiden nenään julkisilla paikoilla.

Ja joo, ei ole tulehduksia eikä Lactalin tarvetta, haistan vain tuon verisen eritteen. vaikka käytän alapääsuihkua monta kertaa päivässä.

Tahtoisin todella tietää miksi joku valitsee siteet ihan vapaaehtoisesti. Kertoisitteko kokemuksia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän kyllä siteitä ainakin ensimmäisen päivän aikana tai kun vuoto on runsasta. En mä ainakaan mitään haista, ei hierrä eikä hiosta. Ja pesun suoritan vain aamuin illoin.

Itse en tajua sitä, miten joku voi öisin hauduttaa sisällään tamponia.

Vierailija
2/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadullakin hyvin haistaa kuka käyttää terveyssiteitä, sen kuuleekin kun se lotisee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän ihan mielelläni. Ei ole haju- tai muitakaan ongelmia.

Vierailija
4/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä ketään, joka käyttää siteitä tai sitä tamponia, kuukuppi on tuhat kertaa miellyttävämpi ja käytännöllisempi. Tamponitkin ovat ällöttäviä ja tuntuvat pahalle käytössä.

Vierailija
5/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin käyttää siteitä kun tamponit ei toiminut. Ennen ekaa raskautta ne tuntuivat tosi epämiellyttäviltä (koko ajan tunsin, että p****ssa on jotain) ja raskauksien jälkeen eivät ole olleet luotettavia eli vaikka olisi isokin tamponi, niin ehtii tulla ohi ennenkuin imee mitään. Nyt rohkenin onneksi kokeilla kuukuppia ja se toimii niin hyvin, että toivottavasti ei koskaan enää tarvi palata siteisiin tai tamponeihin.

Vierailija
6/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän siteitä kun ne onhelpoimmat omaan makuun.

Pari kertaa kokeilin tamponia ja vaikka tungin sen tositosisyvälle niin pitkälel ku sormet ylsi ja oli minitamponi niin kipu oli sietämätön. oli pakko ottaa pari minuutin jälkee pois.

Kuukuppia taas en viitsi ostaa kun side tuntuu itselle ihan riittävälle ja hyvälle vaihtoehdolle. Nopea vaihtaa, helppo...

Vierailija
7/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos on tosi helpot ja niukat menkat.

Vierailija
8/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyyyyi, kerttissiteet! Yäk, muistuipa elävästi mieleen se tympeä löyhkä ja kutina ja rapina ja vaikka mikä. Yyh.

Mä käytän nykyään kestositeitä, on miljoonasti kätevämpiä ja parempia eikä tuu hajuhaittoja, oon niin tyytyväinen!

Vierailija
9/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kun ei toimi tamponi, eikä kuukuppi. Side on sitten se ainoa, vaikka inhoakin sitäkin. Kaipaan niin kierukkaa takaisin...

Vierailija
10/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin niukat menkat että käytän pikkuhousunsuojaa. Sidettä pidän ensimmäisenä yönä.

Vierailija
11/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 19:37"]

sen kuuleekin kun se lotisee

[/quote]

Lotisee :D

Minäkin muistan tuon hajun. Yäk! Kestositeessä veri ei haise.

Vierailija
12/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin hirveät menkat että supertamponi vuotaa ekoina päivinä jo tunnin jälkeen läpi - pakko pitää myös sidettä.

Vierailija
13/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 22:21"]

sen kuuleekin kun se lotisee

[/quote]

Lotisee :D

[/quote]

Miksei haise? Tuntuu jotenkin vaikealta uskoa. Voin kyllä uskoa sen, että kertakäyttösiteissä haisee enemmän kun ovat sellaisia hauduttavia. Kuitenkin on vaikea uskoa, ettei kestositeissä muka ollenkaan haisisi.

Vierailija
14/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän kyllä siteitä ainakin ensimmäisen päivän aikana tai kun vuoto on runsasta. En mä ainakaan mitään haista, ei hierrä eikä hiosta. Ja pesun suoritan vain aamuin illoin.

[/quote]

ei kai se tampoonin pitäminen öisin ole sen kummempaa kun päivisin hautomisen kannalta. Olen ihmetellyt samaa kuin ap. Itse käytän tamppoonia myös öisin. Ei tarvi kokoajan miettiä et valuukohan jotakin yli.

Vierailija
15/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Outoa, juuri runsaan vuodon aikana siteen pitäminen on mun mielestä kaikista vastenmielisintä.

Vierailija
16/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse kestositeitä kuukupin backupina, 12-vuotiaalla tytölläni sama systeemi. Kestositeet ei tosiaan haise eikä hauduta, kertakäyttöiset siteet on jotain ihan järkyttävää.

Ja ennen kaikkea ei tarvitse olla jatkuvasti ostamassa uusia siteitä/tamponeja.

Vierailija
17/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 22:21"]

[/quote]

Miksei haise? Tuntuu jotenkin vaikealta uskoa. Voin kyllä uskoa sen, että kertakäyttösiteissä haisee enemmän kun ovat sellaisia hauduttavia. Kuitenkin on vaikea uskoa, ettei kestositeissä muka ollenkaan haisisi.

[/quote]

Se kuivuu aika äkkiä siihen kankaaseen ja eihän kuivunut veri haise miltään esim. lakanoissakaan. Käytetty kertakäyttöside taas haisee vaikka siihen ei olisi verta tullutkaan, eli kai ne on ne kemikaalit mitä niissä on.

Vierailija
18/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut siteitä 10 vuoteen... Tamponit toimii hyvin mulla.

Vierailija
19/19 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen nostaa hattua synnäreiden hoitsuille ja laitoshuoltajille tästä ketjusta... siellä jos missä on se tietty haju aivan jatkuvasti wc:issä....tena ladien merkeissä... Onhan siellä paljon onnen usvassa kulkevia äitejä ja varmaankin paljon kivempi ympäristö työskennellä kuin jotkin toiset osastot, mutta kyllä siihen hajuunkin varmaan joutuu totuttelemaan...

T. Kierukan omaava nainen, jolla kierrot loppuneet