Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Internetin keskustelupalstoille pitäisi olla kirjautuminen pankkitunnuksilla

Vierailija
06.03.2019 |

Jokainen olis vastuussa kirjoituksistaan ja helposti jäljitettävissä.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitäkin huolimatta, että valtaosa anonymiteetin suojista kirjoitetuista viesteistä on laadultaan aikamoista kuraa, puolustan oikeutta anonymiteettiin viimeiseen asti. Mielestäni se on olennainen osa sananvapautta.

Olen itse kasvanut sillä anarkisisten Internetin aikakaudella, jossa anonymiteetti ja nimimerkin suojasta kirjoittelu oli oletusarvo. Kaikki meni pieleen siinä kohtaa, kun keski-ikäiset kuk_kahat_tutädit ym. ammattiloukkaantujat löysivät Internetin. Minä olen kasvanut siihen ajatusmalliin, että jos on niin herkkä ettei kestä toisten ihmisten eriäviä mielipiteitä, Internet on sinulle väärä paikka. Tämähän ei nykyajan lum_ihiut_aleille sovi!

Anonyymin kirjoittelun kieltämistä ei kannata - yllätys, yllätys - kukaan muu kuin vih_ervasem_mistolaiset fasi_stit (kyllä, luit oikein). Todellinen agenda on tyrehdyttää keskustelu esim. maa_hanmu_utosta ym. aiheista, joissa vi_hervase_mmisto ei pärjää faktoilla ja argumenteilla.

PS: En varmaan ole ainoa, jonka mielestä on ihan hemmetin naurettavaa joutua itsesensuroimaan näitä viestejään, kun tietyt "tulenarat" sanat tarttuvat heti yli-innokkaan moderoinnin seulaan.

Jos faktoista, niin persut ovat hyviä nostamaan esille vain tiettyjen väestöryhmien ongelmia, mutta yhtä hyviä sulkemaan tarkoituksella silmänsä eräiden muiden väestöryhmien yhtä suurilta, ellei suuremmilta ongelmilta. Persuthan eivät näiden väestöryhmien ongelmista halua selvästikään puhua, vaan pikemminkin ihailevat kyseisiä väestöryhmiä.

Mitäköhän ihmeen sontaa sinä oikein kirjoittelet sieltä ufo-kuplastasi käsin? Miltä tai keiltä suljetaan silmät? Keitä ihailevat? Äläkä nyt ole täysi urpo ja lähde jotain ry.ssäkorttia nostelemaan esiin enää tässä vaiheessa...

Viriolaisilta, venäläisiltä, puolalaisilta. Kyllähän se on hyvin tiedossa, että noilta kulmilta tulee ne pahimmat Suomessa rötöstelijät. Suomessa toimivaa järjestäytynyttä rikollisuutta ohjataan juuri Virosta ja Venäjältä.

En ole yhtään máahanmuuttoon liittyvistä ongelmista puhumista vastaan, vaan itse asiassa kannatan sitä. Ei ole kuitenkaan mitenkään väärin odottaa, että niistä sitten puhutaan myös objektiivisesti eikä siten, että keskitytään subjektiivisesti vain yhteen-kahteen ryhmään, joiden ympärille kehitetään olkinukke ja sitten jankataan vain siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla