TV: Ikuisesti Jehovan todistaja [Oho! Myös toisenlaista materiaalia!?]
Olipa yllätys, kun näin äsken mainoksen ensi viikon torstaina YLE FST5:ltä tulevasta dokumentista Ikuisesti Jehovan todistaja
Vaikutti siltä, että vihdoin ja viimein Jehovan todistajista on tehty juttu, jossa on otettu ääneen a) Jehovan todistaja itse ja b) nuori nykysukupolvea edustava todistaja. Elämäniloa ja myönteisyyttä!
Sitähän se suurimmaksi osaksi myös Jehovan todistajien keskuudessa on, vaikka mediassa on tunnuttu nostettavan yleensä esille persoonallisuudeltaan ehkä niitä jäykempiä ja vanhanaikaisempia todistajia.
Olenkin miettinyt, että missä ovat ne suurinta osaa Jehovan todistajista edustavat iloiset, myönteiset ja nuorekkaat todistajat, ja nyt nähtävästi on haluttu vihdoin tehdä juttu myös siitä puolesta. Tosin, yllätys, yllätys, YLEn ruotsinkielisellä puolella :D
Kommentit (686)
Oletpas huvittava! Meinaatko että törkeästi ajavat joutuvat lusimaan? Kun ei edes kännissä ajelijatkaan "pääse" vankilaan? Kuinkahan moni jt ajaa sunnuntaisin kokoukseen heikossa hapessa krapulaansa kärsimään?!
Moni jt "ajelee huonosti ja vaarallisesti", mutta ei heitä huomata, kun osaavat tehdä sen oikeassa paikkaa ja salassa!
Itse olen elänyt Jehovan Todistajana koko pienen ikäni (19v)
Joista 14 vuotta olin hyvinkin kiinnostunut, tai oikeastaan tein vain sitä mitä kaikki ystäväni tekivät. Oli paljon hyviä aikoja mutta sitten oli niitä huonompia. Isäni on todella harras uskovainen ja olemme meidän perheen ainoat jotka tuolloin oli tuossa toiminnassa mukana. Teininä kun tuli sekoiltua ja kokeiltua rajoja aina tunsi syyllisyyttä. Enimmäkseen että " nyt isä pettyy. " Mutta koskaan en teinivuosien kokeilusta jäänyt kiinni JT pomoille. Sitten löysin rakkauteni (muutamia vuosia sitten) ja muutimme yhteen niin päättivät nämä vanhinnat erottaa minut, tosin en itse ole ajatellut itseäni todistajana vuosiin. Eniten pelkäsin isäni reaktiota, sillä hän on joskus uhannut että jos minut erotetaan hän katkaisee kaikki välit. Mutta toisin kävi. Musta tuntuu että suhde on jopa parantunut. Ehkä hän tajusi että nyt elän hieman rauhallisempaa elämää ja olen asettunut aloilleen.
Tuntuu pahalta niiden puolesta joihin on katkaistu kaikki välit, niitä nimittäin on. Onneksi sain suuni avattua tuossa "oikeudenkäynnissä" jossa minut erotettiin, ja sanoin että sairasta toimintaa. Eivät sitten tuolloin kokeiluiässäni erottaneet minua, vaikka minusta huumeet, alkoholi, tupakka ja varastaminen on paljon pahempi asia kuin asettua aloilleen ja muuttaa miehen kanssa yhteen. Vai olenko vain tyhmä kun näin ajattelen?
Tää meidän duunipaikan homo kyllä "toteuttaa" homouttaan. :D On tullut erittäin selväksi. Ehkä se on sittenkin heille sallittua ja olen ymmärtänyt jotain väärin. Ihan hemmetin mukava hemmo. Ei ole nimikirjaimet L.V.
Ihanat homo-jehovantodistajat! Meidän seurakunnasta erotettiin yksi vanhin homouden takia. Mitähän sille nykyään kuuluu? Sehän homosteli vaikka kuinka ja kauan ennen kiinni jäämistään. Nykyään tiedän parikin homo jt-vanhinta. Niitä ei oo erotettu. Ehkä ovat sit selibaatissa.
Silloin kuin minä olin mukana niin homous oli ehdottomasti kiellettyä.
Kiinnostaisi tietää millä paikkakunnalla homous on sallittua. Mahdoton ajatuksenakin sillä homoutta pidetään Jumalan sanan Raamatun vastaisena ja todella iljettävänä tekona. Jos porukassa on homoja he kyllä salaavat sen.
Kyllä olen paljon nähnyt todistajia ja osan kohdalla kilisee kello vahvasti että olisi homo, saattaa kuitenkin olla perheellinen mies. Kävelytyyli ja kehonkieli täysin homomaista sellaista neitimeininkiä ettei kenellekään jää kyllä epäselväksi mikä on todellinen minä kyseisellä henkilöllä. Pitää elää kaksoiselämää.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 09:11"]
Tää meidän duunipaikan homo kyllä "toteuttaa" homouttaan. :D On tullut erittäin selväksi. Ehkä se on sittenkin heille sallittua ja olen ymmärtänyt jotain väärin. Ihan hemmetin mukava hemmo. Ei ole nimikirjaimet L.V.
[/quote]
homous on raamatun vastaista, siten ei ole sallittua olla todistajana homo.
esiaviollinen seksi on siis kaikilta kielletty, seksi kuuluu vain ja ainoastaan avioliittoon.
mikäli siis teidän mielestänne on todistaja homo, niin ei vältämättä pidä paikkansa
ihmiset on erilaisia, joku mies naismainen , tai nainen miesmäinen, ei vielä tarkoita homoutta ;)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 09:22"]
esiaviollinen seksi on siis kaikilta kielletty, seksi kuuluu vain ja ainoastaan avioliittoon.
mikäli siis teidän mielestänne on todistaja homo, niin ei vältämättä pidä paikkansa
ihmiset on erilaisia, joku mies naismainen , tai nainen miesmäinen, ei vielä tarkoita homoutta ;)
[/quote] Tää mun työpaikalla oleva Jehovalainen on kyllä avoimesti kertonut homoudestaan ja myös kumppaneistaan. Ei ole tulkintakysymys. Ja on kertonut myös uskonnostaan. Käy valtakunnansalilla. Sillä on joku sellainen tehtäväsiellä seurakunnassa että sen pitää evankelioida (muistaakseni) 70 tuntia kuussa.
[/quote] Entä jos joku on homo? Eihän se sille ite mitään voi? Ja sit sitä aletaan karttamaan. Ihan hirveen kamalaa. :(
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 09:31"]
[/quote] Tää mun työpaikalla oleva Jehovalainen on kyllä avoimesti kertonut homoudestaan ja myös kumppaneistaan. Ei ole tulkintakysymys. Ja on kertonut myös uskonnostaan. Käy valtakunnansalilla. Sillä on joku sellainen tehtäväsiellä seurakunnassa että sen pitää evankelioida (muistaakseni) 70 tuntia kuussa.
[/quote]
voi, kun surullista :( työkaverisi elää siten kaksoiselämää....
mikäli seurakunnassa asia tiedettäisiin, niin ei voisi olla todistajan enää
varmaan tuolla miehellä on erittäin huono olla, tietää tekevänsä väärin aivan varmasti.
[/quote] Nyt sulla on kyllä TAAS väärää tietoa. Jehovan todistajat hyväksyy nykyään sen, että joku voi olla homo. Eli hän saa olla seurakunnassa, mutta hän ei saa toteuttaa homouttaan. Eli: ikuinen selibaatti. Hei, oikeesti, ota asioista selvää, ennen kuin tuut tänne levittelemään vääriä tietoja.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 09:35"]
[/quote] Entä jos joku on homo? Eihän se sille ite mitään voi? Ja sit sitä aletaan karttamaan. Ihan hirveen kamalaa. :(
[/quote]
pitää osata pitää halunsa kurissa.
homo jos on, niin täytyy, kuten muidenkin naimattomien, elää selbaatissa.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 09:37"]
[/quote]
varmaan tuolla miehellä on erittäin huono olla, tietää tekevänsä väärin aivan varmasti.
[/quote] Ei hän mielestäni mitenkään väärin tee. Eikä hän myöskään mitenkään onnettomalta vaikuta. On iloisempia ja sympaattisempia tuntemiani ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 09:38"]
[/quote] Nyt sulla on kyllä TAAS väärää tietoa. Jehovan todistajat hyväksyy nykyään sen, että joku voi olla homo. Eli hän saa olla seurakunnassa, mutta hän ei saa toteuttaa homouttaan. Eli: ikuinen selibaatti. Hei, oikeesti, ota asioista selvää, ennen kuin tuut tänne levittelemään vääriä tietoja.
[/quote]
lue tarkemmin , KAIKKI naimattomat elävät SELIBAATISSA.
tätähän on tässä ketjussa ties kuinka moneen kertaan sanottu.'SEKSI KUULUU VAIN JA AINOASTAAN AVIOLIITTOON
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 09:37"]
[/quote]
[/quote] Ei hän mielestäni mitenkään väärin tee. Eikä hän myöskään mitenkään onnettomalta vaikuta. On iloisempia ja sympaattisempia tuntemiani ihmisiä.
[/quote]
niinpä sinun mielestäsi ;)
vaan, kun kyse ei sinun mielipiteestäsi, vaan jumalan.
Äsken sanoit että homous on kiellettyä. Siihen totesin että homo saa olla, toteuttaa sitä ei saa. Turha pistää tätä minun syyksi kun itse sekoilet. Olen edelleen seurakunnassa joten uskoisin tietäväni asiat himpun verran sinua paremmin. Jakelet täällä mm. jatkuvasti väärää tietoa karttamiskäytännöstä. Nyt neuvoisin pitämään suun supussa ennen kuin pilaat koko järjestön maineen. Tuolla jo joku erotettu sanoi että sinun takiasi on loppukin kiinnostus mennyt. Joten suosittelen että ennen kuin aloitat kenttäpalveluksen tutkit lisää. Tuolla sinun tyylilläsi ja tiedollasi laumasta kaikkoaa kaikki lampaat. Taidat olla yksi Suuren Vastustajan Saatanan kätyri!
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 09:48"]
Äsken sanoit että homous on kiellettyä. Siihen totesin että homo saa olla, toteuttaa sitä ei saa. Turha pistää tätä minun syyksi kun itse sekoilet. Olen edelleen seurakunnassa joten uskoisin tietäväni asiat himpun verran sinua paremmin. Jakelet täällä mm. jatkuvasti väärää tietoa karttamiskäytännöstä. Nyt neuvoisin pitämään suun supussa ennen kuin pilaat koko järjestön maineen. Tuolla jo joku erotettu sanoi että sinun takiasi on loppukin kiinnostus mennyt. Joten suosittelen että ennen kuin aloitat kenttäpalveluksen tutkit lisää. Tuolla sinun tyylilläsi ja tiedollasi laumasta kaikkoaa kaikki lampaat. Taidat olla yksi Suuren Vastustajan Saatanan kätyri!
[/quote]
näytä kohta jossa sanotaan homouden olevan kiellettyä ?
jos on homo on homo, vaan ei saa harrastaa sekisä. tuo, joka kertoi työkaveristaan, joka on todistja homo, kertoi myöskin tuon todistajhomon kertoneen lukuisista kumppaneistaan. eli harrastaneen esiaviollista seksiä ! se on kiellettyä, oli homo tai ei.
henkilö erotetaan silloin seurakunnasta.
mikäpä on sinun käsityksesi karttamisesta ????
mikä väärää tietoa ? mikä oikeaa ?
mielestäni on erittäin hyvä, että asioista saa keskustella avoimesti, vältytään turhilta ennakkoluuloilta.
todistajana, tiedät varmasti, miten ennakkoluuloisia ihmiset ovat.
kasvotusten monien on vaikeaa edes ottaa puheeksi arkoja aiheita.
entäpä erotetut ? heihinhän ei ilmeisesti sinun mielestään voi ottaa mitään kontaktia,
miten voisivat sittten kiinnostua uudelleen ja tulla takaisin ?????? enpä usko, että kovinkaan moi erotettu ihan vaan kävelee salille muina miehinä/naisina ??
eli he hakevat tietoa mm tälläisistä keskusteluista, samon tukea, muutoin eivät sitä saa.
eikä todistjat saa edes olla näillä palstoilla, koska voivat saada huonoja vaikutteita,
tuonkin tiedät ihan varmasti.
Meillä täällä Helsingissä on vapaamielisemmät piirit.
Tiedätkö miten erotetut otetaan takaisin? Heidän pitää tehdä asiasta kirjallinen anomus vanhimmille. Kukaan muu ei saa puhua heille kuin ne vanhimmat jotka muodostavat hänen oikeuskomiteansa. Vähintään vuoden koeaika jolloin käyvät valtakunnansalissa kenenkään puhumatta heille. Sinä aikana pidetään monta oikeuskomitean kuulustelua. Kyllähän sitä voi tietysti kontaktiksi kutsua ja väittää ettei se ole karttamista. Meidän seurakunnassamme vanhimmat nuhtelivat erästä sisarta joka meni puhumaan erotetulle joka tuli kokoukseen.
Voi herramunjee (pun intended).
"kyllähän tiedekin on jo todistanut, että ihmisen solut yms on sellainen, että niiden tulisi uusiutua jatkuvasti, ikuisesti. Miksi näin ei tapahdu, niin tiede ei tiedä."
Tiedän kyllä, että kun (kiihko)uskovainen avaa suunsa tieteestä, ulos tulee yleensä jotain tällaista... mutta yritetään nyt silti. :) Ehkä halusit ilmaista, että luonnontieteellisten alojen tutkijat eivät ole vielä täysin yksimielisiä kaikista ihmisen luonnolliseen kuolemaan johtavista tekijöistä? Jep, mutta tutustu nyt vaikka ihan ensimmäiseksi käsitteeseen telomeeri kuin myös tuohon mainittuun aivosolujen (hermosolujen) uusiutumattomuuteen.
Ihan mielenkiinnosta missä voisi tutustua noihin vapaamuurari väitteisiin? Siis kuvia esim. juuri haudasta ja yms =)