Miksi menisin töihin jos tilanteeni on tämä
Eli siis, miksi menisin huonosti palkattuun "paskaduuniin", jos kuulun niihin ihmisiin jotka eivät saa kumppania?
Olisiko osani olla vain yhteisön työmuurahainen vailla koskaan omien unelmien täyttymistä...mieluummin oleskelen rennosti tuilla.
Kommentit (49)
Ap ja kaikki muutkin, jotka elätte yhteiskunnan tuilla. Tämän päivän tuet tullaan leikkaamaan jossakin vaiheessa niin pieniksi, ettei niillä pysty elämään. Ensi vaalikaudella näiden tukien eteen voi joutua tekemään töitä. Ainakin kokoomus haluaa tuet vastikkeellisiksi. Ohjeeni onkin, että hanki ammatti ja mene töihin. Silloin saat ehkä pitää nykyisen kaltaisen elintasosi. Nyt moni kulkee laput silmillä kuvitellen rahan putoavan puusta. Näin ei ole. Kaikki työ on tärkeätä. Ei ole paskaduunia, jos siitä jotakin maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole ihan vapaasti. Itse kannatan perustuloa, koska tulevaisuuden tai edes nykyisessä yhteiskunnassa ei ole tekemistä kaikille ja siksi on turha laittaa resursseja aktivointitoimenpiteisiin. On kaikkien etu, että osa porukasta syrjäytyy vapaaehtoisesti.
Itse en tulisi toimeen työmarkkinatuella enkä saisi aikaani kulumaan ilman mielekästä tekemistä. Myös ihmissuhteet ovat minulle tärkeitä. Mutta perustuloa kannatan ja siksi myös äänestän puoluetta, joka sitä ajaa.
Mielekästä tekemistä on olemassa muutakin kuin etelän reissut ja uuden tauluteeveen osto. Se on oikeasti todella paljon kiinni siitä millaiseen kulutukseen ihminen on itsensä totuttanut...miksei joillekin ihmisille riitä kymmenetkääm miljoonat?
Mä luulen, et tuo kirjoittaja viittasi mielekkäällä tekemisellä ihan vaan työntekoon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole ihan vapaasti. Itse kannatan perustuloa, koska tulevaisuuden tai edes nykyisessä yhteiskunnassa ei ole tekemistä kaikille ja siksi on turha laittaa resursseja aktivointitoimenpiteisiin. On kaikkien etu, että osa porukasta syrjäytyy vapaaehtoisesti.
Itse en tulisi toimeen työmarkkinatuella enkä saisi aikaani kulumaan ilman mielekästä tekemistä. Myös ihmissuhteet ovat minulle tärkeitä. Mutta perustuloa kannatan ja siksi myös äänestän puoluetta, joka sitä ajaa.
Aika henkisesti köyhä elämä pitää olla, jos ei keksi itselleen tekemistä ilman työtä...olet varmaankin näitä jotka ahdistuvat ja masentuvat sitten eläkkeellä
En ole tuo ketä lainasit. Mutta olen ollut 9 kk:tta työttömänä ja kyllä mulla alkoi siinä tulla raja vastaan. En keksinyt enää oikein mielekästä tekemistä. Toki saatoin joka päivä käydä kävelyllä, lukea, pestä pyykkiä, siivota jne. mutta ei se enää tuntunut mielekkäältä.
Kaipaan haastetta kuitenkin tekemisiini. Ja jos ei ole esim. taiteellisesti tai urheilullisesti kovin lahjakas niin en oikein keksinyt, mikä sitä mielekkyyttä toisi. Aika moni tekeminen on myös hintavaa. En saanut mitään muuta kuin peruspäivärahan.
Miksi et mennyt yhdistysten tai järjestöjen toimintaan, vapaaehtoistöihin, ilmaisiin infoihin ja yleisöluennoille, opiskellut tai muulla tavalla sivistänyt itseäsi?
Kyllä tekemistä riittää tässä maassa. Paljon on yksinäisiä, haasteellisissa olosuhteisessa eläviä ja vielä köyhempiä ihmisiä avun tarpeessa. Ja sellaisten parissa toimiminen vasta palkitsevaa onkin!
Vierailija kirjoitti:
Ap ja kaikki muutkin, jotka elätte yhteiskunnan tuilla. Tämän päivän tuet tullaan leikkaamaan jossakin vaiheessa niin pieniksi, ettei niillä pysty elämään. Ensi vaalikaudella näiden tukien eteen voi joutua tekemään töitä. Ainakin kokoomus haluaa tuet vastikkeellisiksi. Ohjeeni onkin, että hanki ammatti ja mene töihin. Silloin saat ehkä pitää nykyisen kaltaisen elintasosi. Nyt moni kulkee laput silmillä kuvitellen rahan putoavan puusta. Näin ei ole. Kaikki työ on tärkeätä. Ei ole paskaduunia, jos siitä jotakin maksetaan.
Ok, kerrotko vielä miten sinne töihin vaan mennään? Olen korkeakoulutettuna hakenut jo useita kuukausia, eikä kukaan huoli. Ihan normaali olen kaikin puolin (ei ole kokemusta perhetilanteesta johtuen, eikä suhteita). Olisin hyvä työntekijä, mutta se ei riitä. En ole norsoillutkaan, mutta ei silti tärppää.
On täällä laiskaa porukkaa. Ihmekös SDP on suosittu. Kaikki vaan kotiin makoilemaan ja kadehtimaan rikkaita. Ottakaa itseänne niskasta kiinni, aikuiset ihmiset.
Juu perustuloa me kaikki kannatetaan. Se on kaikille ilmasta rahaa eikä lopu koskaan. Maahanmuuttajatko sen meille sossuttelijoille maksaa. Heti iso perustulo mulle ja lopetan työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, kerrotko vielä miten sinne töihin vaan mennään? Olen korkeakoulutettuna hakenut jo useita kuukausia, eikä kukaan huoli. Ihan normaali olen kaikin puolin (ei ole kokemusta perhetilanteesta johtuen, eikä suhteita). Olisin hyvä työntekijä, mutta se ei riitä. En ole norsoillutkaan, mutta ei silti tärppää.
Tuo on valitettava tilanne. Tarkoitin ap:n kaltaisia, jotka haaveilevat elää tahallisesti yhteiskunnan tuella. Olen edellinen kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Mitä teille se mielekäs tekeminen elämässä on? Millä kaikella siis täytätte elämänne, kun ei tarvitse käydä töissä? Mistä haasteita ja onnistumisen tunteita elämään?
Itseäni kiinnostaisi hypätä pois oravanpyörästä, mutta se kyllästyminen huolestuttaa.
Minulla on jatkuvasti kesken erilaisia luovia projekteja. Luen paljon, kirjastojärjestelmä on loistava. Käyn kursseilla, opiskelen sivutoimisesti. Jo näiden kanssa on kiirettä. Näiden päälle lapsenhoidot, liikuntaakin pitäisi ehtiä harrastamaan ettei ihan rapakuntoon pääse.
Me ollaan nyt rakennettu hyvinvointiyhteiskunta siihen pisteeseen että suuren osan väestöstä ei tarvitse tehdä töitä. Me ei tarvita jatkuvaa talouskasvua, toisin kuin kapitalistit meille toitottaa. Ei tarvita joka vuosi uutta mallia iphonesta, pleikasta, jne. Maapallo tuhoutuu nopeammin tätä menoa. Minäkin tulisin ihan hyvin toimeen ansiosidonnaisella, mutta työni on minulle intohimo. Kannatan perustuloa. Ja vapaaehtoistyö on todella hyvää sisältöä elämään, niinkun joku jo täällä vinkkasi.
No ei kai siinä mitään, jos ei yhtään hävetä elää loisena.
Jos et halua älä mene, sehän vain antaa töitä muille :)
Ihminen joka ei ees aio ottaa työtä vastaan ei ole oikeutettu työttömyyskorvaukseen,korvauksenhan saa jos on ilmoittautunut työnhakijaksi.
Mitä ajattelit tekeväsi sitten, kun ne tuet loppuvat? Ja etkai sinä koskaan kumppania tule saamaan, kun olet vain sosiaalituilla. Ei sellaista henkilöä kukaan kumppaniksi halua.
Ei siinä mitää jollei työnteko kiinnosta, aivan sama kunhan ihan ITSE kustantaa elämisensä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tulisi toimeen työmarkkinatuella enkä saisi aikaani kulumaan ilman mielekästä tekemistä.
Minä takia sinulle mielekäs tekeminen on vain palkkatyötä?
Minkä takia sinulle on ongelma, että jollekin palkkatyö on tärkeää, mielekästä tekemistä? Ymmärtäisin vänkäämisesi, jos hän olisi antanut ymmärtää, että muidenkin pitää ajatella samoin, mutta kun kirjoittaja nimenomaan totesi kannattavansa perustuloa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mennä töihin mikäli palkka on paska ja duuni silkkaa paskaa kusipäisten työkavereiden kera? Asut siinä samassa betonikuutiossa ihan samalla lailla nisutellen penniä venytellen kuin työttömänäkin, vailla mahdollisuuksia päästä minnekään, saavuttaa mitään, olla mitään, omistaa mitään. Kannattaako?
Esim. pk-seudulla kustannusten takia on aivan talkoopaskaa käydä töissä alle 2000 brutto töissä.
Joko vajaiden tuntien tai varsinkin paskan täystunti duunin takia.
Itellä 2300 brutto, mutta onneks on mielekäs työ niin jaksaa käydä.
Vähänkään vastenmielistä tai mul kut työkaverit niin en taatusti parin nettosatkun versus tuet ja työttömyys, kävis sekuntiakaan.
En kai mä nyt töitä muille velvolliseksi/miellyttääkseni tee?
Eiköhän tää oo just mun elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika henkisesti köyhä elämä pitää olla, jos ei keksi itselleen tekemistä ilman työtä...olet varmaankin näitä jotka ahdistuvat ja masentuvat sitten eläkkeellä
En ole tuo ketä lainasit. Mutta olen ollut 9 kk:tta työttömänä ja kyllä mulla alkoi siinä tulla raja vastaan. En keksinyt enää oikein mielekästä tekemistä. Toki saatoin joka päivä käydä kävelyllä, lukea, pestä pyykkiä, siivota jne. mutta ei se enää tuntunut mielekkäältä.
Kaipaan haastetta kuitenkin tekemisiini. Ja jos ei ole esim. taiteellisesti tai urheilullisesti kovin lahjakas niin en oikein keksinyt, mikä sitä mielekkyyttä toisi. Aika moni tekeminen on myös hintavaa. En saanut mitään muuta kuin peruspäivärahan.
Miksi et mennyt yhdistysten tai järjestöjen toimintaan, vapaaehtoistöihin, ilmaisiin infoihin ja yleisöluennoille, opiskellut tai muulla tavalla sivistänyt itseäsi?
Kyllä tekemistä riittää tässä maassa. Paljon on yksinäisiä, haasteellisissa olosuhteisessa eläviä ja vielä köyhempiä ihmisiä avun tarpeessa. Ja sellaisten parissa toimiminen vasta palkitsevaa onkin!
Olin juuri valmistunut yliopistosta, ja olin niin täynnä opiskelua, että se tai mitkään kurssit ei yhtään houkuttaneet. Tunsin sivistäneeni itseäni riittävästi hetkeksi aikaa viime vuosina :D toki luin paljon edelleen jne.
Vapaaehtoistyötä olisi kyllä voinut tehdä. Mutta, jos mielenköyhyyttä on se, että vain työ on mielekästä tekemistä, niin eikö se vapaaehtoistyökin nyt ole työtä tavallaan?
Olen oikeasti sairas ja sinunlaisten oleilijoiden takia minutkin leimataan samanlaiseksi loiseksi, vaikka kyseessä on vähäinen toimintakyky ja lääkärin ym. selvitykset. Sairauteni ei näy ulospäin, mutta sitoo minut kotiin. Se ei ole vapaaehtoinen valinta, vaan synnynnäinen sairaus, jolle en mahda mitään.
Mitä teille se mielekäs tekeminen elämässä on? Millä kaikella siis täytätte elämänne, kun ei tarvitse käydä töissä? Mistä haasteita ja onnistumisen tunteita elämään?
Itseäni kiinnostaisi hypätä pois oravanpyörästä, mutta se kyllästyminen huolestuttaa.