Rv26 jatkuvat supparit. Kokemuksia?
Vaikka jo yhden äitinä osaa arvostaa sitä, että saa vain maata niin alkaa olemaan aika musertunut olo vasta viikon jälkeen sohvalla. Edellinen raskaus oli helppo, nyt pelottaa senkin edestä.
Jos nousen ylös vatsa kovettuu. Kohdunsuu onneksi auki vain 3mm, ja kohdunkaula ok, mitta supparit ei ainakaan helpota. Suppareita on niin palkinnon ettei niitä tai niiden kestoa voi laskea.
Miten teille on käynyt vastaavissa tilanteissa? Oletteko päässeet vielä töihin ennen äikkäriä vai oletteko joutuneet synnytyspöydälle ennen aikojaan?
Kommentit (9)
Kai olet käynyt näytillä?
Toi voi olla jotain vakavaakin. En lähtisi vaan odottelemaan koska pelaat lapsesi elämällä. Keskenmenoa itse pelkäisin. 4 raskautta ollut itselläni eikä ole ollut tuollaista jatkuvaa supistelua.
Kohdun kasvuun kuuluu supistelu mutta ne ei ole kipeitä ja ne loppuu kun pysähdyt ja otat toisen asennon.
Uudelleensynnyttäjäksi olet ihan tavallisesti auki. Paljon on erojakin myös sillä kuka tutkii. Yhdessä synnytyksessä olin auki 6 senttiä kun menin laitokselle ja huoneessa tutkittaessa oli vaan 4. :)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 16:52"]
Kai olet käynyt näytillä?
Toi voi olla jotain vakavaakin. En lähtisi vaan odottelemaan koska pelaat lapsesi elämällä. Keskenmenoa itse pelkäisin. 4 raskautta ollut itselläni eikä ole ollut tuollaista jatkuvaa supistelua.
Kohdun kasvuun kuuluu supistelu mutta ne ei ole kipeitä ja ne loppuu kun pysähdyt ja otat toisen asennon.
Uudelleensynnyttäjäksi olet ihan tavallisesti auki. Paljon on erojakin myös sillä kuka tutkii. Yhdessä synnytyksessä olin auki 6 senttiä kun menin laitokselle ja huoneessa tutkittaessa oli vaan 4. :)
[/quote]
Olen seurannassa toki. Ja kun ei ole aiemmasta kokemusta supisteluista niin ei tiedä mikä on mitäkin...
ap
Mulla vähän sama tilanne, lääkäriä ei vielä ole ollut. Yritän levätä aina kun voin. Kannattaa herkästi ottaa yhteyttä äitiyspolille jos jatkuu. Supistus kai stressaa vauvaakin.
Rv 12 alkaen kivuttomia supistuksia, rv 24 kivuliaita ja viikon päästä lapsi syntyi.
Mulla oli ekasta noin, pari senttiä paikat auenneet. Ei asiaa töihin eikä edes kauppareissuja saannut tuossa vaiheessa tehdä yksin. Aika turhauttavaa oli olla 14vkoa sohvamatona ennen lapsen syntymää. Alkuun lisäksi se, ettei edes kehdannut nauttia siitä, että olisi rauhassa voinnut käydä kuitenkin kahvilla kavereiden kanssa.
Äityispolilta sanottiin puhelimessa viikko sitten, että "tuo ei ole supistelua vaan kohdun kasvua". Omanihan on kuitenkin jo kertaalleen kasvanut isommaksikin. Joten ei tee mieli soitella. Pitänee mennä lähetteellä, jollei tyyliin vedet mene.
Tilanne helpottaa vaakatasossa. Neuvolalääkärille sai ajan kahden viikon päähän ja ajattelin, että terveyskeskuslääkäri ei ole välttämättä asiaan tarpeeksi perehtynyt. Olen siis yksityisellä erikoislääkärillä seurannassa. Sairaslomaa kirjoitettu seuraavaan käyntiin asti.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 11:56"]
Mulla oli ekasta noin, pari senttiä paikat auenneet. Ei asiaa töihin eikä edes kauppareissuja saannut tuossa vaiheessa tehdä yksin. Aika turhauttavaa oli olla 14vkoa sohvamatona ennen lapsen syntymää. Alkuun lisäksi se, ettei edes kehdannut nauttia siitä, että olisi rauhassa voinnut käydä kuitenkin kahvilla kavereiden kanssa.
[/quote]
nautin eilen elämästä ja kävin kavereiden kanssa kahvilla nauramassa pari tuntia. Kostautui pahasti. Jo vessaan kävely kiristää vatsaa, eli sohvalla ollaan. Tosiaan tuskaiset 14 viikkoa edessä sohvan vankina jollei tämä helpota, ja sekin TOIVOTTAVASTI. Sohvahan on paratiisi jos vertaa siihen, että joutuu synnyttämään lähiviikkoina....
ap
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 11:50"]
Rv 12 alkaen kivuttomia supistuksia, rv 24 kivuliaita ja viikon päästä lapsi syntyi.
[/quote]
voi ei :( Uskaltaako kysyä miten kävi?
Olen kuullut, että tuo voi mennä ohikin.