Tutun 28v poika lähti joitakin viikkoja sitten Englantiin tarkoituksenaan jäädä sinne pysyvästi
Luulin, että hänellä on siellä työpaikka, mutta tänään kirjoitti fb-seinälleen, miten on kokonaisen vuorokauden ajan täytellyt työhakemuksia ja kiertänyt ovelta ovelle kysymässä töitä.
Tämä kyseinen mies on jotenkin todella persoonallinen, todennäköisesti Asperger-tapaus, ei minkäänlaista peruskoulun jälkeistä koulutusta tai työkokemusta Suomessa tai missään. On tähän Englantiin lähtöön saakka elänyt isänsä holhottavana.
Voiko tämä kyseinen mies noilla eväillä löytää töitä ja saada asiansa kuntoon uudessa maassa? Vähän epäilen, että tämä ei tule päättymään hyvin, vaan poika palaa vielä maitojunalla koti-Suomeen.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Minä epäilen, että ei hän ainakaan maitojunalla tule takaisin.
Eurostarilla Brysseliin ja sieltä sitten maitojunilla loppumatka. Ikävä vaan että jos junalla aikoo niin joutuu kiertäään Moskovan kautta.
No mikäs siinä jos on rahaa millä mällätä, lähtisin minäkin oitis. Irlannissa on paljon suomalaisia nuoria töissä käsittääkseni Dublinissa, en tiedä onko pelkästään call centeriä mutta ainakin kauppakorkean käynyt entinen duunikaveri juuri muutti sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eurostarilla Brysseliin ja sieltä sitten maitojunilla loppumatka. Ikävä vaan että jos junalla aikoo niin joutuu kiertäään Moskovan kautta.
Miksi? Onko Pietari jotenkin kielletty?
Tiskaajaksi johonkin rähjäiseen pubiin.
Kuuluu aloittajalle miten?
Anna nyt toisten kokeilla onneaan ja löytää paikkansa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kunnes saadaan tunneli Suomenlahden alitse.
Sinne englantiin oo niin helppo tosta vaan jäädä. Brexittii ja sen semmosta kaikkee....
Eikö kirjoittajalla ole muuta tekemistä kuin miettiä toisten asioita..
Sama virsi taas, tätähän AP on valittanut aiemminkin - eikö todellakaan ole muuta murehdittavaa?
Todella kummallinen fiksaatio toisen ihmisen asioihin. Jos yhden kerran asiasta kysyy ja kirjoittaa, niin sen vielä voi jotenkin ymmärtää, mutta AP on täällä jauhanut tätä nyt jo viikkoja. Ekasta asiaa koskevasta viestistä on ainakin kuukausi. Olisikohan AP:n aika löytää jotain muuta pohdittavaa? Luulisi että noilla eväillä omassakin elämässä on ihan tarpeeksi haasteita.
Hienoa että rohkeita nuoria edelleen löytyy!
Aikoinaan itse lähdin, eikä tietoa työpaikasta eikä vakituisesta asunnosta. Minulle ilkuttiin että pian sieltä takaisin tullaan, vaan kuinkas sitten kävikään. Toukokuussa tulee 28 vuotta lähdöstä, eikä vieläkään aikomusta palata!
Suomessa ei kerta kaikkiaan ole tulevaisuutta nuorille! Kannustan kaikkia kynnelle kykeneviä lähtemään. Opiskelut loppuun ja hankkikaa käyttökelpoinen englannin kielen taito. Siitä se lähtee. Englannilla pärjää maailmalla, ja rohkeutta ja uskallusta hypätä tuntemattomaan aimo annos, hyvä tulee! Työtä löytyy kun ei turhaan valikoi, niin että alkuun pääsee. Siitä sitten kurottamaan aina vain ylöspäin. Yrittävä onnistuu.
Kauhea nähdä miten jo nuoret ihmiset Suomessa joutuvat leipäjonoihin ja sossun kassalle ja sortuvat ryyppäämään. Elämä pitäisi olla edessä! On ihmisiä jotka eivät koskaan ole olleet työelämässä ja ainoa tulonlähde mikä tunnetaan on sossu. Eikö se jo kannusta todellakin lähtemään!
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että rohkeita nuoria edelleen löytyy!
Aikoinaan itse lähdin, eikä tietoa työpaikasta eikä vakituisesta asunnosta. Minulle ilkuttiin että pian sieltä takaisin tullaan, vaan kuinkas sitten kävikään. Toukokuussa tulee 28 vuotta lähdöstä, eikä vieläkään aikomusta palata!
Suomessa ei kerta kaikkiaan ole tulevaisuutta nuorille! Kannustan kaikkia kynnelle kykeneviä lähtemään. Opiskelut loppuun ja hankkikaa käyttökelpoinen englannin kielen taito. Siitä se lähtee. Englannilla pärjää maailmalla, ja rohkeutta ja uskallusta hypätä tuntemattomaan aimo annos, hyvä tulee! Työtä löytyy kun ei turhaan valikoi, niin että alkuun pääsee. Siitä sitten kurottamaan aina vain ylöspäin. Yrittävä onnistuu.
Kauhea nähdä miten jo nuoret ihmiset Suomessa joutuvat leipäjonoihin ja sossun kassalle ja sortuvat ryyppäämään. Elämä pitäisi olla edessä! On ihmisiä jotka eivät koskaan ole olleet työelämässä ja ainoa tulonlähde mikä tunnetaan on sossu. Eikö se jo kannusta todellakin lähtemään!
Enemmän rohkeutta vaatii jäädä isänmaahan ja puolusta rakentaa ja auttaa sitä tulevaisuutta kohti! raukat ne menkööt mertentaa!
Täällä perattiin suot ja metsäkin ja opittiin repimään leipä vaikka kiven takaa. Täältä ei lähdetä yhtään minnekään! Nyt sitä SISUA suomalaiset perkele!
Laitetaan rajalle rajatarkastukset niin alkaa omakin väki kukoistamaan.
Rakastakaa maatamme ja vaihtakaamme ketkumme johdosta pois elleivät rakasta kansaamme! Se on meistä kiinni! Meidän on pienenä maana ja kielialueena pidettävä puolemme kansana ! Kukaa muu ei sitä tule tekemään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli hyvä :D
Aloittajan kaltaiset ihmiset ovat pääsyy siihen, miksi itsekin harkitsen välillä Suomesta poismuuttoa. Täällä on ihan liikaa tuollaisia kyylääjiä, jotka silmät kiiluen odottavat, että toinen mokaa. Toisaalta sekään ei ole hyvä, jos ei ole töissä eikä ole "tuottava" kansalainen. Varsinkin vanhemmassa polvessa on paljon henkisesti näivettyneitä ihmisiä, joilla ei äly riitä muuhun kuin toisten pilkkaamiseen ja tuomitsemiseen.
Ja britit vttuuntuvat entisestään: taas lisää polakkeja tai muita itä-eurooppalaisia sönköttämään broken englishiaan. Mine puhu huvin dada teitän kieltä, on pakko kato sita suomessa opetella ja thosi hyva me puhuta sita, ihan fluenttiii niinkö tiäksä.