Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi anoreksiaa ihannoidaan?

Vierailija
21.07.2008 |

Tämä on varmasti yksi syy siihen miksi niin monet sairastuu. Kukapa ei tahtoisi samaistua ominaisuuksiin jotka anorektikoihin liitetään, eli tunnollinen, hyvän itsehillinnän omaava, kauneudentajuinen jne. Jos anorektikoista puhuttaisiin vähemmän glorifioivaan sävyyn itsekkäinä, itsekeskeisinä, tunteiden normaaliin käsittelyyn kyvyttöminä (jotka myös pitävät paikkansa taatusti) saattaisi kuvio olla toinen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"itsekeskeisyys" on sairauden oire, seurausta sairaudesta, ei syy.

Vierailija
2/22 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi nämä pro anat jotka kyllä mun mielestä on anorektikkoja itsekin tai ainakin sairastumassa siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi PÄÄTTÄÄ ryhtyä anorektikoksi. Voit kyllä laihduttaa itsesi anorektisen laihaksi, mutta se ei vielä tarkoita, että sinulla on anorexia nervosa.

Vierailija
4/22 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ihannoiminen on oireellista, osoittaa että k.o. henkilö voisi vaikeassa tilanteessa ehkä itsekin sairastua siihen

Vierailija
5/22 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla vaikeita syömishäiriöitä, toisella anoreksia, toisella ortoreksia. Moelmmat äärimmäisen laohoja. Heidän laihuuttaan ihaillaan ihan yleisesti vaikka on aivan selvää etteivät ole mitenkään normaalipainoisia (tikkumaisen laihoja)

Vierailija
6/22 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vieläkin hyvin hoikka, mutta "parantunut". Ja silloin, kun oli laihimmillaan (170cm, 40kg ja risat) sai kehuja ulkonäöstään. Vaikka tärisi kotona kylmissään vällyjen alla, oli aina villasukat jalassa, henki haisi vietävästi ja kasvoihinkin alkoi tulla hentoista nukkaa... eli kyllä ihannoidaan!

Vierailija
7/22 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihailisi kaunista, hoikkaa ihmistä. Ihan ymmärrettävää.

Vierailija
8/22 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

170 cm ja 42 kg ei ole hoikka vaan kuolemaisillaan

Vierailija
9/22 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole huomannut valtaväestössä mitään ihannointia, päin vastoin.

Vierailija
10/22 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

anorektikoista tunnollisina ylisuorittajina joilla on rautainen tahdonvoima. Media on tulvillaan kuvia julkkiksista jotka keikkuvat vaarallisesti normaalin BMI:n alapuolella.

Siinä missä anorektikkoa kuvaillaan noilla hyväilevillä, ihailevilla ja vähän säälivillä termeillä, ylilihavaa kuvaillaan laiskaksi, sohvaperunaksi, ihmiseksi jolla ei ole tahdonvoimaa...

Vai ei muka ihannoida?

Vierailija
11/22 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä bulimiaakin on tosi paljon.........

Vierailija
12/22 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ollut laiha, nuorempana lähes anorektisen näköinen (en siis sairastanut kuitenkaan), eikä KUKAAN koskaan kehunut ulkonäköäni. Pikemminkin sain kuulla kauhisteluja tyyliin "hyi helvetti että sä oot laiha" ja kehotuksia syödä.

Eli olen eri mieltä.

Vierailija
13/22 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo itsekuri + se, että vaatteet nättävät (ehkä) hyvältä yllä.

Itse laihdutin tosi paljon teininä, ja vähällä oli, ettei mennyt ihan överiksi. Kuukautiset pysyivät poissa vuoden pelkän laihuuden takia. Minä laihdutin ja urheilin hulluna, koska inhosin uusia, naisellisia ja pehmeitä muotojani. Halusin muodot pois! Tähän kannusti sekin, että luokkakaverit (pojat) todella lääppivät minua! Ja kyllä, jopa pari miestä kadulla, yllättivät takaapäin. Ja ei, en todellakaan ole koskaan pukeutunut provosoivasti, vaan olen ollut pukeutumisessani varsinainen siveyden sipuli! Ujo ja arka.

Vierailija
14/22 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan eri asia ihannoida hoikkuutta kuin anoreksiaa. Täällä olen huomannut usein, että jos on hoikka,on anoreetikko.

Itse olen luontaisesti ollut iät ja ajat ollut hoikka. Syön ihan hirveästi, muttei paino vaan nousu (ikää ja lapsia on vaikka kuinka ; )

Ei sekään tunnu nimittäin kivalle, että syömishäiriöstä vihjaillaan vaikka olisi muuten vaan hoikka.

Vierailija
15/22 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtaa äärimmäisenä anoreksiaan. Ja se syömishäiriön toistelu hoikille on kolikon toinen puoli: ihmiset ovat kateellisia KOSKA hoikkuus on tavoiteltu ominaisuus. Jopa se anorektinen hoikkuus.

Vierailija
16/22 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan eri asia ihannoida hoikkuutta kuin anoreksiaa. Täällä olen huomannut usein, että jos on hoikka,on anoreetikko.

Itse olen luontaisesti ollut iät ja ajat ollut hoikka. Syön ihan hirveästi, muttei paino vaan nousu (ikää ja lapsia on vaikka kuinka ; )

Ei sekään tunnu nimittäin kivalle, että syömishäiriöstä vihjaillaan vaikka olisi muuten vaan hoikka.

Miten voi olettaa, että teini-ikäinen, jonka identiteetti ei ole vielä kehittynyt voisi sanoa missä se veteen piirretty viiva menee? Että koska on laihdutettu tarpeeksi, koska olet riittävän hyvin hallinnut kehoasi?

Vierailija
17/22 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin ei nykyään saisi olla hoikka, ettei kuulisi noita anoreksia vertauksia.

Ei nyt kovin tervettäkään ole se, että nykyajan teinit painaa satakiloa, eikä saisi mitään mainita painosta.

Vierailija
18/22 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elokuvateollisuudessa, ihan kaikkialla.

Enkä nyt herran tähden ole sanomassa, että ihmisten pitäisi olla lihavia. Mutta näethän itsekin, että suuri osa ihailluista roolimalleista on niin laihoja, ettei taatusti normaali BMI ylity.

Vierailija
19/22 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisia on paljon, mutta kyllä todellakin vallitseva kauneusihanne on ns. mallimitat (tai vähintään missimitat), max. BMI 20.

Johan tällä palstallakin haukutaan läskiksi, jos BMI on 24-25.

Vierailija
20/22 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kammottava luuranko. Ei vaatteet sellaisen päällä näytä hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme