Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Game Of Thrones kausi 8 OFFICIAL

Vierailija
05.03.2019 |

Joko näitte uuden trailerin 8 kaudesta? Mitä ajatuksia trailerista? Toivoisin keskustelua täällä uudesta kaudesta ja kertokaa teidän teorioita mitä voisi tapahtua viimeisellä kaudella!

Kommentit (3140)

Vierailija
981/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ aattelin koko ajan et Arya selviäisi sarjasta hengissä, mutta nyt luulen ettei selviä.

Kirjoitin tuonne aiemmin etten tykkää taistelujaksoista, onneksi tässä jaksossa oli muutakin kuin sitä pimeässä huokumista ja voivottelua. Aryan piileskelykohtaus oli paras.

Samoin ensikertaa koin hieman sympatioita Lohikäärmekuningatarta kohtaan.

Onko jollain mielekkäällä ihan näin hetimiten, kuinka paljon väkeä tämän jakson teossa oli mukana? Siis avustajia ja näyttelijöitä? On ollut kyllä huikea työ. Loukkaantuikohan ketään?

Vierailija
982/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa ulinaa miksi päähenkilöitä ei kuollut, eikö mikään riitä 😭😭 Jaksoja on vielä 3 jäljellä, valittakaa kuudennen jakson päätyttyä.

Koska sarja menetti uskottavuuden. Miten aiempien kausien aikana opimme miten sanoinkuvaamattoman pelottavia ja vaarallisia wight walkerit ovat, kun jo yksi melkein tuhoaa pari päähenkilöä, ja nyt päähenkilöt kukin taistelee yksin satoja samanlaisia vastaan eikä kenellekään käy edes hieman huonosti? GOT sortui jakson aikana useaan otteeseen yhteen hollywoodin ärsyttävimmistä kliseistä: kun kyseessä on päähenkilö niin yhtäkkiä vihollisten armeija hyökkääkin nätisti yksi kerrallaan jotta sankari varmasti saa teilattua kaikki turvallisesti 😂

Mielenkiintoista että sarja ilmeisesti tekee nyt Cerseistä pääpahiksen. Onhan nyrpeä ihmisnainen nyt paljon vaarallisempi kuin supervoimia omistava, kuolleiden armeijaa kontrolloiva, jäämyrskyjä tyhjästä luova demonikuningas 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tää on yksi maailman parhaita sarjoja just sen yllätyksellisyyden takia. Kun Ned teloitettiin niin silloin tajusi sen että tässä sarjassa voi käydä ihan mitä vaan (yleensä kun sarjoissa ei edes pelkää päähenkilöiden kuolemista tiukoissa tilanteissa).

Niin koko eilisen jakson aikana odotti että joku päähenkilöistä kuolee . Mutta sitten taas kun miettii, olisiko se ollut aika todella tyhmä kuolema esim. Danylle tai Jonille kuolla vaan zombien raatelemana siellä? Siihen olisi todellakin pettynyt. Mutta sitten taas Theon kuoli suoraan Yönkuninkaan tappamana ja puolustaessaan Brania joten minusta se oli hieno ja hahmolle arvokas loppu.

Sitten kun puhuttu miten tyhmää että Arya onnistui hiipimään ja yllättämään yönkuninkaan noin vaan niin eihän se edes onnistunut. Se yksi white walker huomasi sen ja myös yökunkku kerkesi kääntyä. Eli ihan hyvin toteutettu tämäkin.

Mutta luulen että yönkuninkaan kuviot ei vielä ollu tässä. Se olisi vaikka voinut tunkeutua jotenkin Branin mieleen ja ens kerralla kun Bran on valkuaiset näkyvillä tuleekin takaisin siniset silmät ja sitten joku läheinen esim. Jon joutuu sen tappamaan. Villiä kuvitelmaa vaan tämä :D 

Se yllätyksellisyys tuli selville jo kauan ennen Nedin pään putoamista, nimittäin ihan ekan jakson lopussa, jossa Jaime tuuppaa ensin siskoaan ja sitten urkkivan Branin alas tornista. "Things I do for love." Siinä oli jotain, mitä ennen sitä ei voinut tehdä televisiossa. (Borgiatkin toki panivat keskenään, mutta lasten vahingoittaminen oli no-no).

Vierailija
984/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa ulinaa miksi päähenkilöitä ei kuollut, eikö mikään riitä 😭😭 Jaksoja on vielä 3 jäljellä, valittakaa kuudennen jakson päätyttyä.

Koska sarja menetti uskottavuuden. Miten aiempien kausien aikana opimme miten sanoinkuvaamattoman pelottavia ja vaarallisia wight walkerit ovat, kun jo yksi melkein tuhoaa pari päähenkilöä, ja nyt päähenkilöt kukin taistelee yksin satoja samanlaisia vastaan eikä kenellekään käy edes hieman huonosti? GOT sortui jakson aikana useaan otteeseen yhteen hollywoodin ärsyttävimmistä kliseistä: kun kyseessä on päähenkilö niin yhtäkkiä vihollisten armeija hyökkääkin nätisti yksi kerrallaan jotta sankari varmasti saa teilattua kaikki turvallisesti 😂

Mielenkiintoista että sarja ilmeisesti tekee nyt Cerseistä pääpahiksen. Onhan nyrpeä ihmisnainen nyt paljon vaarallisempi kuin supervoimia omistava, kuolleiden armeijaa kontrolloiva, jäämyrskyjä tyhjästä luova demonikuningas 🙄

Mutta onhan tuokin ollut hyvä huijaus. Varmasti suuri osa katsojista on mennyt siihen lankaan, että Night King on se pääpahis. Ja nyt se illuusio murtui.

Vierailija
985/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on sekin ettei tällaista sarjaa voi lopettaa niin ettei joku jossakin pettyisi. Jos se olisi ollut Night King jota vastaan kaikki lopulta ratkaistaan, sekin olisi ollut ennalta-arvattavaa, kaikki on johtanut siihen koko ajan. Tässä vaiheessa sarjaa sellaisten wtf-yllätysten järjestäminenkin on jo vaikeampaa, uusia hahmoja ja tarinankaaria ei voi enää tulla, vaan loppu on ratkaistava jäljellä olevien hahmojen kesken. Tavallaan tuo Night Kingin tappaminen nyt oli suurin wtf-hetki, mitä tässä vaiheessa enää voi tehdä.

Ainut mikä itseäni harmittaa on tuo taistelun epärealistisuus. Hardhomen taistelu ja BoB oli parempaa kuin tässä Talvivaaran taistelussa. Tuollaiset tilanteet, joissa joku on yksin miekan kanssa zombilauman keskellä, ei saisi päättyä siihen että tyyppi selviää hengissä miekkaa heiluttamalla.

Vierailija
986/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän Jorah ei kuollut heti alussa, kun hyökkäsi kärjessä Dothrakien kanssa?

Tai kuinka sattukin, että Theon oli siitä joukosta viimeisenä pystyssä?

Vierailija
987/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli oikosulku vaikka juuri katsoinkin GOTin uudelleen. Mitä tapahtui Daario Naharikselle?

Vierailija
988/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli oikosulku vaikka juuri katsoinkin GOTin uudelleen. Mitä tapahtui Daario Naharikselle?

Daario jäi Mereeniin pitämään puljua pystyssä.

Vierailija
989/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat kommentit ihmetyttää....winter is comeing, tätähän on sarjassa paljon viljelty ja se ei mielestäni tarkoita, että Whitewalkerit ovat tulossa. Vaan westerosin ihmisille se tarkoittaa että talvi tulee aina kesän jälkeen ja siihen on varauduttava. Pitkän kesän jälkeen tulee pitkä talvi. Starkkien sanomana siinä on jotain mystistä, koska menneisyys, maanlapset ja ensimmäiset ihmiset. Mutta silti edelleen se tarkoittaa vain talvea.

Sarjan ajan ollaan pitkään pohjustettu yön kuninkaan tuloa. Mutta se ei suinkaan ole sarjan pääpahis mitä kohti mennään ja jonka kuolema päättää sarjan. Yön kuninkaan ja sen armeijan pointti sarjan juonessa on koota keskenään taistelevat ja eri päämärillä toimivat ihmiset yhteen. Ja nämä ihmiset lähtevät kukistamaan pääpahista ja tavoittelemaan valtaistuinta.

Sarjan pääpaino on aina ollut ihmisissä, niiden hyvyydessä ja pahuudessa. Olen kyllä myös lukenut kirjat, että tämä saattaa vaikuttaa näkemykseeni.

Vierailija
990/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamat kommentit ihmetyttää....winter is comeing, tätähän on sarjassa paljon viljelty ja se ei mielestäni tarkoita, että Whitewalkerit ovat tulossa. Vaan westerosin ihmisille se tarkoittaa että talvi tulee aina kesän jälkeen ja siihen on varauduttava. Pitkän kesän jälkeen tulee pitkä talvi. Starkkien sanomana siinä on jotain mystistä, koska menneisyys, maanlapset ja ensimmäiset ihmiset. Mutta silti edelleen se tarkoittaa vain talvea.

Sarjan ajan ollaan pitkään pohjustettu yön kuninkaan tuloa. Mutta se ei suinkaan ole sarjan pääpahis mitä kohti mennään ja jonka kuolema päättää sarjan. Yön kuninkaan ja sen armeijan pointti sarjan juonessa on koota keskenään taistelevat ja eri päämärillä toimivat ihmiset yhteen. Ja nämä ihmiset lähtevät kukistamaan pääpahista ja tavoittelemaan valtaistuinta.

Sarjan pääpaino on aina ollut ihmisissä, niiden hyvyydessä ja pahuudessa. Olen kyllä myös lukenut kirjat, että tämä saattaa vaikuttaa näkemykseeni.

Juuri näin. Tässä oli mielestäni hienoa juuri se kuinka vanhat viholliset taistelee samalla puolella, on Jaime, Jon, Jorah, Arya, Brienne, Hound, Dany, Theon jne, joista monet ovat olleet jossain välissä eri puolilla. Suvuilla ei ollut enää mitään väliä. Jännä nähdä miten tämä taistelu vaikuttaa sen osallitujien arvoihin jatkossa.

Vierailija
991/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. Dany ja Jon ovat paskimmat sotapäälliköt koskaan. Ratsujoukon lähettäminen pimeyteen tuntematonta uhkaa vastaan, katapulttien sijoittaminen jalkaväen etupuolelle vihollisen tuhottavaksi, paloesteen sijoittaminen jalkaväen taakse, jne jne. Aivan totaalisen surkeaa käsikirjoittamista tuokin.

Kaikesta muusta olen samaa mieltä, mutta olen täysin eri mieltä Dothrakeista. Pitkin sarjaa on toitotettu, että kukaan ei halua vastaansa "army of dothraki on an open field". Dothrakit ovat hyviä taistelijoita hevosen selässä, kovassa vauhdissa, avonaisella paikalla. Se on heidän vahvuutensa, ja siihen heitä haluttiin käyttää. Ja toki tuo oli visuaalinen ratkaisu tekijätiimiltä ja siihen tarkoitukseen toimi erinomaisesti, vaikka olikin aika ilkeää lähettää "villit" ulkomaalaiset suoraan tykinruoaksi. Mutta hitto että pulssi nousi, kun yksi valo toisensa jälkeen sammui. Epätoivo nousi. Dothrakien tuho oli tarkoitus olla tunnelmaa luova, ei strategisesti fiksu ratkaisu. Siinä se toimi.

Vierailija
992/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa sarja on täysin epäonnistunut tarinankerronnallisesti. Meillä on vastakkain:

The Night King:

- Kuolematon

- Yliluonnollisen voimakas

- Tehty jäästä

- Tulenkestävä

- Luodinkestävä

- Pystyy luomaan lumimyrskyjä tyhjästä

- Herättää kuolleet noudattamaan omaa tahtoaan

Cersei:

- Keski-ikäinen nainen, joka käyttäytyy kuin keskenkasvuinen teini ja hallitsee yhtä huonosti

Tuo on sama kuin pelaisi videopeliä missä aluksi listitään hirvittävän vaikea loppupomo, minkä jälkeen peli jatkuukin vielä ja vastassa on pelkkiä tusinaroistoja.

Vierailija
993/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut mikä itseäni harmittaa on tuo taistelun epärealistisuus. Hardhomen taistelu ja BoB oli parempaa kuin tässä Talvivaaran taistelussa. Tuollaiset tilanteet, joissa joku on yksin miekan kanssa zombilauman keskellä, ei saisi päättyä siihen että tyyppi selviää hengissä miekkaa heiluttamalla.

BoB oli myös aivan älyvapaasti käsikirjoitettu, ja harmitti että tämmöiseen nyt tuhlataan jotain maailman suurinta tv-budjettia ikinä. Taistelussa taktisine ruumisvuorineen ei ollut järjen hiventäkään, Jon teki kaiken tismalleen väärin ja siitä huolimatta voitti tympeällä tyhjästä ilmestyvällä armeijalla. Samanlaisella deus ex machinalla voitettiin ne villitkin. Luulisi, että näitä opettettaisiin välttämään jossain käsikirjoitus 101 -kurssilla jo.

Kun sarjan käsikirjoituksen taso tippui ennalta-arvattavaksi kliseemaratoniksi tein itse päätöksen olla tätä viimeistä kautta katsomatta, vaikka tähän asti katsottu onkin. En vaikuta tehneen väärää valintaa, koska näköjään juuri ne huonot tendenssit ovat jatkaneet kasvuaan.

Sarjasta tuli kyllä osittain varmaan suosionsa vanki, kun pakko tyydyttää faneja johti käsikirjoituksen itsemurhaan alkuperäisteoksen ohittamisen ohella. Alkukausilla tyhmistä päätöksistä lähti yleensä henki, mutta myöhemmin katsojien suosikkeja ei selvästi maltettu tappaa mutta ei myöskään mukauttaa käsikirjoitusta niin, että näiden selviytyminen onnistuisi uskottavasti.

Vierailija
994/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teistä on paras GoT:ssa esiintynyt sanonta tai motto?

Esim.

Valar morghulis - Valar dohaeris

What do we say to the God of death? - Not today

Winter is coming

You know nothin', JS

A Lannister always pays his debts

Chaos is a ladder

We do not sow

To the old gods and the new

The north remembers

The king in the north

And now his watch is ended

What is dead may never die

Burn them all

If you think this has a happy ending, you haven't been paying attention

No one

That's what I do. I drink and I know things

Hold the door!

Tai joku muu, mitä näitä nyt on?

Dracarys!

Vierailija
995/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Ahlrothin mukaan Arya on Tulen ja jään laulu. Ja voitto tuli, koska kuolemaa palvonut Arya löysi Gendryn, rakkauden ja sai syyn elää 🤢

Vierailija
996/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Daario jäi Mereeniin pitämään puljua pystyssä.

Luin ensin, että Daario jäi Mereeniin pitämään pyllyä pystyssä.. 😅

Vierailija
997/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tuo päähenkilöiden hengissä säilyminen Winterfellin taistelusta johtua siitä, että se zombi on kuitenkin loppujen lopuksi tosi heikko vastus. Ne honkkelot ja vähä-älyiset luukasat menee rikki pelkällä huitaisulla. Ihmisistä koostuva armeija sen sijaan on vaikeampi voittaa; ovat fyysisempiä, vahvempia, älykkäämpiä ja taitavampia taistelijoita. Kuolleiden armeijan zombien voima liittyy määrään; niitä tulee kimppuun monta kerrallaan. Sekä siihen, että NK voi halutessaan herättää ne uudelleen eloon. Jos Jaimen, Briennen, Jonin, Houndin, Samin ja Danyn ympärillä olisi ollut saman verran ihmisiä (tai vahvempia white walkereita zombien sijasta) taistelemassa heitä vastaan, moni olisi varmasti kuollut taistossa. Nyt nämä heissä rimpuilleet zombit oli vain noita melko heiveröisiä sihiseviä luurankoja, joten kyllä niistä voi hyvinkin selvitä, kun vaan heiluttaa miekkaa ahkerasti.

Vierailija
998/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tuo päähenkilöiden hengissä säilyminen Winterfellin taistelusta johtua siitä, että se zombi on kuitenkin loppujen lopuksi tosi heikko vastus. Ne honkkelot ja vähä-älyiset luukasat menee rikki pelkällä huitaisulla. Ihmisistä koostuva armeija sen sijaan on vaikeampi voittaa; ovat fyysisempiä, vahvempia, älykkäämpiä ja taitavampia taistelijoita. Kuolleiden armeijan zombien voima liittyy määrään; niitä tulee kimppuun monta kerrallaan. Sekä siihen, että NK voi halutessaan herättää ne uudelleen eloon. Jos Jaimen, Briennen, Jonin, Houndin, Samin ja Danyn ympärillä olisi ollut saman verran ihmisiä (tai vahvempia white walkereita zombien sijasta) taistelemassa heitä vastaan, moni olisi varmasti kuollut taistossa. Nyt nämä heissä rimpuilleet zombit oli vain noita melko heiveröisiä sihiseviä luurankoja, joten kyllä niistä voi hyvinkin selvitä, kun vaan heiluttaa miekkaa ahkerasti.

Juu, ei parane aliarvioida Cerseitä.

Vierailija
999/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulikohan Aryalle mitään vahinkoa siitä että oli suorassa kosketuksessa Yön Kuninkaan kanssa?

Sille tuli Yön Kunkun sormista sellaiset fritsunnäköiset jäljet kaulaan, jotka saa Gendryn mustasukkaiseksi.

G: - Siis kenen kaa sä oot oikein vehtaillu viime yönä?

A: - Siis C'moon sä et voi olla tosissas!?

G: - ...niin...?

A: - Nää tuli siitä kun mä taistelin Yön Kunkun kaa, se tarras mua kaulasta ennen ku mä tapoin sen.

G: - Just. Siis toi on ehkä surkein hätävale mitä mä oon ikinä kuullu, voi Jiisus.

A: - Eiku oikeesti.

G: - Vaikka mä oonkin vaan sepän oppipoika, niin emmä ny mikään daiju kuiteskaa oo..

A: - *pyörittelee isoja silmiään *.

G: - Älä kuule pyörittele silmiäs mulle.

A: - No ku sä et tajuu.

G: - Kyl mä kuule tajuun. Me muut taisteltiin kuolemaa vastaan ja sä oot vaan vehtaillu ties kenen kaa..

A: - Voi vi*tu Gendry.

G: - Sä siis käytit mua vaan toissa iltana hyväkses? Mä luulin että sä tykkäsit..?

A: - No  siis..

G: - Aha, joo ei tarvii sanoo enempää.

A: - Eiku kyl mä tykkäs..

G: - Hiljaa! Mun täytyy nyt oikeesti miettiä.

Seuraavassa jaksossa on siis tiedossa hurjaa draamaa.

Pärähti keskivaikeat myötähäpeät ihan näin viestisi välityksellä.

Vierailija
1000/3140 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://metro.co.uk/wp-content/uploads/2019/02/sei_50988302-c734.jpg?qu…

Oon miettinyt kuka Euronista tulee mieleen ja nyt keksin ketä muistuttaa vähän - Dawson's Creekin Pacey Witteriä, sarjan vitsiniekkaa :D

Ketju on lukittu.