Game Of Thrones kausi 8 OFFICIAL
Joko näitte uuden trailerin 8 kaudesta? Mitä ajatuksia trailerista? Toivoisin keskustelua täällä uudesta kaudesta ja kertokaa teidän teorioita mitä voisi tapahtua viimeisellä kaudella!
Kommentit (3140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulikohan Aryalle mitään vahinkoa siitä että oli suorassa kosketuksessa Yön Kuninkaan kanssa?
Sille tuli Yön Kunkun sormista sellaiset fritsunnäköiset jäljet kaulaan, jotka saa Gendryn mustasukkaiseksi.
G: - Siis kenen kaa sä oot oikein vehtaillu viime yönä?
A: - Siis C'moon sä et voi olla tosissas!?
G: - ...niin...?
A: - Nää tuli siitä kun mä taistelin Yön Kunkun kaa, se tarras mua kaulasta ennen ku mä tapoin sen.
G: - Just. Siis toi on ehkä surkein hätävale mitä mä oon ikinä kuullu, voi Jiisus.
A: - Eiku oikeesti.
G: - Vaikka mä oonkin vaan sepän oppipoika, niin emmä ny mikään daiju kuiteskaa oo..
A: - *pyörittelee isoja silmiään *.
G: - Älä kuule pyörittele silmiäs mulle.
A: - No ku sä et tajuu.
G: - Kyl mä kuule tajuun. Me muut taisteltiin kuolemaa vastaan ja sä oot vaan vehtaillu ties kenen kaa..
A: - Voi vi*tu Gendry.
G: - Sä siis käytit mua vaan toissa iltana hyväkses? Mä luulin että sä tykkäsit..?
A: - No siis..
G: - Aha, joo ei tarvii sanoo enempää.
A: - Eiku kyl mä tykkäs..
G: - Hiljaa! Mun täytyy nyt oikeesti miettiä.
Seuraavassa jaksossa on siis tiedossa hurjaa draamaa.
Pärähti keskivaikeat myötähäpeät ihan näin viestisi välityksellä.
Haha, no hyvä. :D
En minä sitä tosissani kirjoittanutkaan.
Night King hymyilemässä kun lohikäärmeen tuli vähän kutitteli :3
Mitenköhän Aryan asema koko tuossa paletissa nyt asettuu tämän teon jälkeen? Saako tai vaatiiko jotain tunnustusta, kenties jopa Rautavaltaistuinta? No, en usko että Aryaa kiinnostaisi edes hallita jotain kuningaskuntaa, mutta kyllähän tuosta jonkinlainen tunnustus pitäisi saada, sillä tuo teko pelasti käytännössä koko Westerosin kansan. Mutta minkälainen, ritarin arvo? Vai viittaako Arya kintaalla kaikenlaisille titteleille?
Dany pitelemässä Jorahia käsissään ja itkemässä sai mun suun väpättämään. En muista olisinko koskaan aiemmin tätä sarjaa katsoessa liikuttunut niin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melisandre olisi voinut antaa Davosin surmata hänet. Jotta Davos olisi saanut koston ja Melisandre tuomion.
Davos oli rakastunut Melisandreen.
Ei varmasti ollut, mutta uskon että Melisandre sovitti aiemmat tekonsa Davosin silmissä tuon taistelun aikana. Davos ei olisi Melisandrea tuon jälkeen teloittanut, vaikka olisi saanut siihen mahdollisuudenkin.
Davos on lempeä, hän tuskin olisi saanut kaiken sen jälkeen enää mitään lupaamastaan teloituksesta. Jollekin hahmoille kostaminen sopii mutta Davos ei ole niitä.
Tekeekö Edmure Tully tai Meera Reed paluun loppukaudella 🤔 Luulisi, sillä muuten ainakin ensimmäisen kohtalo jää häiritsemään itseäni 😁
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän Aryan asema koko tuossa paletissa nyt asettuu tämän teon jälkeen? Saako tai vaatiiko jotain tunnustusta, kenties jopa Rautavaltaistuinta? No, en usko että Aryaa kiinnostaisi edes hallita jotain kuningaskuntaa, mutta kyllähän tuosta jonkinlainen tunnustus pitäisi saada, sillä tuo teko pelasti käytännössä koko Westerosin kansan. Mutta minkälainen, ritarin arvo? Vai viittaako Arya kintaalla kaikenlaisille titteleille?
Minä toivon että arya istuu loppussa valtaistuimella. Jon ja Dany kuolevat ja arya ottaa jomnankumman kasvot. Ja Sansa saa hallita pohjoista. Tää kyllä tuskin tulee tapahtumaan😁
Vierailija kirjoitti:
MÄ aattelin koko ajan et Arya selviäisi sarjasta hengissä, mutta nyt luulen ettei selviä.
Kirjoitin tuonne aiemmin etten tykkää taistelujaksoista, onneksi tässä jaksossa oli muutakin kuin sitä pimeässä huokumista ja voivottelua. Aryan piileskelykohtaus oli paras.
Samoin ensikertaa koin hieman sympatioita Lohikäärmekuningatarta kohtaan.
Onko jollain mielekkäällä ihan näin hetimiten, kuinka paljon väkeä tämän jakson teossa oli mukana? Siis avustajia ja näyttelijöitä? On ollut kyllä huikea työ. Loukkaantuikohan ketään?
Martinin vaimohan on uhannut avioerolla mikäli Arya tai Sansa kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä toivon että arya istuu loppussa valtaistuimella. Jon ja Dany kuolevat ja arya ottaa jomnankumman kasvot. Ja Sansa saa hallita pohjoista. Tää kyllä tuskin tulee tapahtumaan😁
Ei Aryaa kiinnosta. Se on sotilas.
Vierailija kirjoitti:
Dany pitelemässä Jorahia käsissään ja itkemässä sai mun suun väpättämään. En muista olisinko koskaan aiemmin tätä sarjaa katsoessa liikuttunut niin :D
Mua ei itkettänyt yhtään. Oli jotenkin huonosti näytelty. Enemmän kosketti Branin sanat Theonille.
Olen ollut vähän ihmeissäni siitä, että Aryan kouluttaminen kostonhimoiseksi tappokoneeksi on saanut haukata niin valtavan osan tästä sarjasta. Nyt olen oikein tyytyväinen siihen että sille kaikelle toiminnalle loppujen lopuksi olikin korkeampi tarkoitus. Ehkä (toivottavasti) Arya tämän jälkeen itsekin näkee koston tyhjyyden ja pääsee elämässään eteenpäin. Saako Arya edes pitää kykynsä (tai edes henkensä) tämän jälkeen kun kykyjä on käytetty siihen tarkoitukseen johon hän ne on alun alkaen saanut? Luultavasti saa. Beric Dondarrion tosin menetti henkensä tehtävänsä täytettyään ja Melisandrekin poistui selvänä merkkinä siitä, että joku asia saatiin kerta kaikkiaan päätökseen.
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö Edmure Tully tai Meera Reed paluun loppukaudella 🤔 Luulisi, sillä muuten ainakin ensimmäisen kohtalo jää häiritsemään itseäni 😁
En nyt muista kuka on Edmure Tully, mutta Howland Reed ja Meera Reed voisivat tulla kertomaan tietonsa Jon Snown syntyperästä. Eikös Meeran isä Howland ollut paikalla, kun Jon Snow syntyi. Onkohan Meerakin koko ajan tiennyt Jonista?
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin saada selityksen sille miksi Dothrakit, koko maailman pelätyimmät soturit pyyhkäistiin kuolleiden toimesta kartalta parissa minuutissa, mutta esim Samwell Tarly selviytyi heitä vastaan niin kentällä kuin linnassakin loppuun asti. Ymmärrän sen jos se hahmo haluttiin säästää jotain myöhempää varten, mutta silloin olisi ollut uskottavampaa viedä se sinne Kryptan perimmäisimpään nurkkaan.
Miksi ihmeessä piti tehdä kohta jossa Jon näkee miten Sam jää kulkijoiden alle ja hän selvästi jättää ystävänsä sinne Branin ja suuremman tarkoituksen takia. Sitten jotenkin mystisesti Sam sieltä kuitenkin pääsi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt muista kuka on Edmure Tully, mutta Howland Reed ja Meera Reed voisivat tulla kertomaan tietonsa Jon Snown syntyperästä. Eikös Meeran isä Howland ollut paikalla, kun Jon Snow syntyi. Onkohan Meerakin koko ajan tiennyt Jonista?
Miksi tämän suvun jäsenet eivät ottaneet osaa taisteluun kun Meera hyvin tiesi mitä sieltä on tulossa? Onko Reedit nyt vaan suljettu sarjasta noin heppoisesti ulos vaikka olivat merkittäviä juonen kannalta?
Vierailija kirjoitti:
Olipa letdown koko jakso. Monta tuotantokautta jauhettu tästä eeppisestä taistelusta night kingiä vastaan ja kappas se olikin noin näppärästi ohi eikä kukaan tärkeä edes kuollut?
Ja se että Jon ja Dany molemmat selvisivät tilanteista joissa olivat yksin 50+ white walkerin keskellä? Hohhoijaa.
Mitä kävi kolmannelle lohikäärmeelle? Sille, jonka selkään white walkerit kiipes kuin muurahaiset.
Moni on ollut sitä mieltä että Night King oli kovinkin tärkeä mutta kullakin mielipiteensä.
Minunkin mielestä olis ollut tosi upeeta kun kaikki tärkeät olisi kuolleet ja loppuaika olisi seurattu sitä kun Night King marssii kohti Cerseitä ja Euronia. Kopoti kop, kopoti kop. Örr örr örr, sihh sihh. Mutta se olisi toisaalta harmi että loppujaksoissa ei olisi ollut muuta kuin sivuhenkilöitä ja tuntemattomia ihmisiä tapettavaksi mutta jos niitä sitten tapettaisi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämän suvun jäsenet eivät ottaneet osaa taisteluun kun Meera hyvin tiesi mitä sieltä on tulossa? Onko Reedit nyt vaan suljettu sarjasta noin heppoisesti ulos vaikka olivat merkittäviä juonen kannalta?
Miten niin suljettu sarjasta? Mitä ihmeen öyhötystä... Eikös kaikki selviä kun katsot koko sarjan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin saada selityksen sille miksi Dothrakit, koko maailman pelätyimmät soturit pyyhkäistiin kuolleiden toimesta kartalta parissa minuutissa, mutta esim Samwell Tarly selviytyi heitä vastaan niin kentällä kuin linnassakin loppuun asti. Ymmärrän sen jos se hahmo haluttiin säästää jotain myöhempää varten, mutta silloin olisi ollut uskottavampaa viedä se sinne Kryptan perimmäisimpään nurkkaan.
Miksi ihmeessä piti tehdä kohta jossa Jon näkee miten Sam jää kulkijoiden alle ja hän selvästi jättää ystävänsä sinne Branin ja suuremman tarkoituksen takia. Sitten jotenkin mystisesti Sam sieltä kuitenkin pääsi pois.
Alkaa olla melko koomista tämä henkiinjäämisten paheksuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Aryaa kiinnosta. Se on sotilas.
Totta tääkin! Mut ainahan voi haaveilla😂en todellakaan halua tähän kliseistä happily ever after loppua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melisandre olisi voinut antaa Davosin surmata hänet. Jotta Davos olisi saanut koston ja Melisandre tuomion.
Davos oli rakastunut Melisandreen.
Ei varmasti ollut, mutta uskon että Melisandre sovitti aiemmat tekonsa Davosin silmissä tuon taistelun aikana. Davos ei olisi Melisandrea tuon jälkeen teloittanut, vaikka olisi saanut siihen mahdollisuudenkin.
Davos on lempeä, hän tuskin olisi saanut kaiken sen jälkeen enää mitään lupaamastaan teloituksesta. Jollekin hahmoille kostaminen sopii mutta Davos ei ole niitä.
Kyllähän tämä jakso varmaan selitti Davosille motiivin Melisandren kaikelle aikaisemmalle toiminnalle. Minusta oli taitava veto käsikirjoittajilta tuoda Davos paikalle näkemään Melisandren viimeiset teot ja loppu. Ne, jotka muistavat vanhoja tapahtumia ja Davosin ja Melisandren roolit niissä saivat siitä paljon.
Sydämeen sattui Dothrakien ilmeet, kun he kohtasivat ensimmäisinä pimeydessä vihollisen. Tässä jaksossa oli älyttömän hyvää visuaalista kerrontaa muutenkin, pienet eleet ja ilmeet ja sanat/sanattomuudet teki sen. Lisäksi musiikit. Olen katsonut NK:n kävelyn Branin luokse ja Aryan alfailun varmaan 46 kertaa putkeen ja joka kerta kylmikset.