Game Of Thrones kausi 8 OFFICIAL
Joko näitte uuden trailerin 8 kaudesta? Mitä ajatuksia trailerista? Toivoisin keskustelua täällä uudesta kaudesta ja kertokaa teidän teorioita mitä voisi tapahtua viimeisellä kaudella!
Kommentit (3140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni Martin ei ole koskaan kirjoittanut sarjassa asioista, joilla ei ole mitään väliä loppupeleissä - varsinkin Jonin tapauksessa. Se, että Jonin vanhempia on pohdittu ja mietitty jo mitä 4-5 kirjojen ajan ei todellakaan voi olla mikään toispuoleinen asia. Tuo olisi todella huonoa tehdä kirjailijana, vedättää lukijoita noinkin monen kirjan ajan ainoastaan tehdäkseen sen, ettei sillä ollut mitään väliä? He olisivat ihan hyvin voineet tehdä tarinasta sellaisen, että Joni olisi oikeasti ollut jonkun tuntemattoman naisen lapsi- tulos olisi ollut sama.
Martin on ollut aina sitä vastaan, että tuodaan shokeraava kohtaus vain halutakseen shokeerata ihmiset. Danyn "kehittyminen" viimeisellä kaudella oli todella huonosti tehty eikä lainkaan looginen. Kaikki ne "vihjeet" mitä mukamas on annettu aikaisemmin eivät edes ole hyviä ja loogisia vihjeitä, eivätkä vihjeet tarkoita samaa kuin hahmon kehittyminen.
Jos he halusivat Danyn porottavan koko paikan alas olisi siihen ollut parempia (siis paaaaljon parempia) ideoita miten se tehdä loogisesti. Nyt se ei vain ollut looginen, vaan huonosti tehty.
Mitäs se Nedin kuolema oli etteä shokeeraavaa shokin vuoksi? Tai Freyn häät? Jaimen käden katkaisu? Vielä huonompaa kirjailijana on muuten se ettei kirjoita sarjaa loppuun laisinkaan, ei kai se George nyt semmoisia..
Ja kun Danyn kohdalla ei pidä katsella mitään "vihjeitä" vaan ymmärtää se, että koko matkan ajan hahmo on ollut sellainen että mahdollisuus kumpaan vain on ollut olemassa. Ainoa käänne lopussa oli se, että Dany päätti että viattomat kaduilla eivät olekaan viattomia.
Ne eivät olleet shokeeraavia vaan loogisia tuloksia hahmojen omiin huonoihin ratkaisuihin.
Tämä onkin koko tarinan hienous ollut aina, pahat eivät ole vain pahoja, hyvät hyviä ja kelle vain voi käydä köpelösti. Ei noudata normaalia draamankaarta ja mustavalkoisuutta ja nyt tätä ei voida hyväksyä vaikka siihen aluksi koukututtiin??
Hyvä muistutus myös siitä, ettei sankari ole aina se, kenen toivotaan tai luullaan olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko mitä Jon teki esim Samille kun se tuli mustalinnaan? Puhui Mestari Aemonille Samin puolesta, ettei se hullu Allister Thorne kiduta sitä kuoliaaksi ja säästi ehkä Samin hengen. On aina laittanut omat tarpeensa ja halunsa syrjään tehnyt kuten on ollut oikein, vaikka on joutunut itse kärsimään tekonsa seuraukset.
En vaan voi hyväksyä että kaikki ovat kyllä valmiita hyötymään hänestä, mutta kukaan ei ikinä uhraudu hänen puolestaan samoin. Tai edes kunnioita.
Jonin kohtalo tai oikeammin hahmon kehityskaari on pahempi/lohduttomampi kuin Jaimien.Olen samaa mieltä. Jon ei oikein missään vaiheessa ole saanut kiitosta ja kunnioitusta varsinkaan niiltä joita sitä on koko ikänsä eniten kaivannut eli perheeltään. Elänyt äpärän leiman alla ja vaikka sai kuulla olevansakin avioliitossa syntynyt ja vieläpä prinssi niin siitäkin seurasi vaan murhetta ja paskaa. Ei käy tuuri sillä kaverilla. Sitäkin tietoa perhe käytti vain hyväksi. Olisin toivonut että Jon olisi lähtiessään hyvästellyt vain Samin, Tyrionin ja Davosin ja jättänyt Starkit hyvästelmättä, Sansa ei ansainnut anteeksiantoa.
Miksi ei? Varyksen ohella ainoita jotka näki ennalta Danyn (akuutin) hulluuden.
Vaan mitäpä jos Sansa ei olisi juoninut Daeneryksen ja Jonin selän takana, mitä jos hän olisikin pitänyt sanansa ja pitänyt Jonin salaisuuden itsellään? Mitä jos hän olisi jopa osoittanut tukensa Danylle? Lopputulos olisi saattanut olla aivan toisenlainen koska sen Danyn napsahduksen pointtihan oli juuri siinä että kukaan Westerosissa ei halunnut häntä sinne, ei edes Jonin perhe.
Sansa teki sen minkä on tehnyt aiemminkin, käytti Jonia hyväkseen. Jon sai tehdä likaisen työn ja Sansa pokkasi kruunun, sori vaan kun lörpöttelin, ei muistella pahalla.
Vaikka Sansa olisi mennyt lipittämään Danylle tuhat orkkua ennen Kuninkaansataman valtausta niin ei se olisi muuttanut mihinkään Missandein teloit.usta ja taistelua Cercein joukkoja vastaan. Kovastihan nyt Danyn sekoamista on selitetty vääjäämättömänä Tarkkisominaisuutena jota on pohjustettu koko kauden ajan. Nyt se onkin kiinni Sansan polvennotkumisesta?
Ei kun kyse on nimenomaan kokonaisuudesta! Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää? Vastoinkäyminen toisensa perään, kansan kiittämättömyys ja liittolaisten juonittelu. En ole nähnyt missään ohjelman tekijöiden selittävän Danyn toimintaa sukuominaisuutena, anna toki lähde tälle väitteelle.
Minä näkisin Danyn sekoamisen taustalla niin sanotun "veren perinnön". Eikä kyseessä ollut mielestäni edes sekoaminen, vaan vääjäämätön tulos hänen persoonansa kehittymisestä vallan ja voiman ympäröimänä. Ei Dany ollut hyvä ihminen tai hallitsija missään vaiheessa. Danylta puuttui nöyryys vallan edessä ja lempeys ihmisten edessä. Alusta asti käytti ihmisten vapauttamista tekosyynä voidakseen kerätä valtaa ja nauttia niistä tunteista, joita se toi mukanaan.
Tuntuu, että ihmiset unohtaa mitä Dany on aikaisemmissa jaksoissa tehnyt.
Puuttui nöyryys ja lempeys? Hän maksoi ihmisille kolminkertaisesti jos hänen lohikäärmeensä oli syönyt muiden lampaita. Hän lukitsi hänen lohikäärmeensä vuosiksi kun yksi niistä poltti lapsen. Hän yritti juottaa vettä ristiinnaulitulle orjalle. Katsoppa mitä kaikkea Dany tekee aiemmissa jaksoissa.
Jos jaksaisin, kaivaisin kaikki ne kerrat kun on toiminut tyrannimaisesti, mm kun ristiinnaulitsi ihmisiä ja poltti omasta mielestään väärällä puolella olevat eläviltä.
Tuon perusteella kaikki sarjan hahmot ovat tyranneja. Jon on leikannut pään mieheltä joka on rukoillut armoa. Arya on tappanut kokonaisen suvun ja leiponut niistä piirakan. Sansa katsoi kun koirat söivät Boltonin ja tappoi little fingerin aryan kanssa...
Aika psykopaattejahan ne kaikki on. Varsinkin kun näkevät vaikka mitä kauheuksia, mutta silti ei vaikuta yhtään mielenterveyteen. Taino kyllähän nuo henkilöt oikeastaan muuttuivat aika paljonkin matkan varrella ja olivat enemmän ja vähemmän rikkinäisiä kaikki, että kai se sitten kuitenkin kohtuurealistista on.
Keskiajalla meno on kyllä ollut oikeastikkin aika julmaa, moraali ei ole ollut samanlaista kuin nykyään, tappaminen muutenkin kuin sodassa on ollut ihan hyväksyttävää monestakin eri syystä ja oikeus siihen on riippunut ihmisen asemasta yhteiskunnassa, ei ketään ole kiinnostanut jos joku ylhäinen vaikka murhaa kerjäläisen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä oli viimeinen jakso. Koko kauden oon jo paskaks haukkunu, mutt tätä vikaa jaksoo ei mun puolesta tarvii. Olin kylläkin lukenut kaikki spoilerit etukäteen, tiesin mitä jaksossa tapahtuu mutta sentään tästä onnistuivat kirjoittamaan paremman miltä se etukäteen kuulosti.
En kylläkään henkoht olisi halunnut Brania ja Sansaa hallitsijoiksi, koska epäilin että niin käy alusta alkaen (tai no en tietenkään Brania veikkannut tulevaksi kuninkaaksi, mutta epäilin että Starkit jää henkiin tärkeimmistä suvuista), mä olisin halunnut siihen Branin tilalle mieluummin vaikka Tyrionin kun Lannisterit on ollu mun lemppareita (rip Cersei :( ).
Mä en oikeen ikinä oo osannu päättää, tykkäsinkin Danysta vai en, kai mä oon aina yrittäny tykätä kun yks syy (Sean Beanin ja sen mitä olin kuullu Lannisterien touhuista lisäksi) miks rupesin Game of Thronesia katsomaan, oli se kun näin mainoksissa Danyn ja taisin vähän ihastua siihen :D vaikka heteronainen olenkin. Mutt siis vaikka se on siis ärsyttänyt ja kyllästyttänyt mua, niin silti sen viimeinen kohtaus sai mut itkemään. Sen verran hyvin toteutettu kohtaus. Ja voi sitä lohikäärmettä :(
Mua muuten jäi harmittamaan kun mun aiempaa kommentia ei koskaan julkaistu täällä, kirjoitin siinä että ei Cersei ihan läpeensä paha ole kun jotkut kirjoittelu että siinä ei ole mitään hyvää.
Siis, sarjaanhan Cerseistä tehtiin inhimillisempi tarkoituksella. Kirjassa Cersei ei rakasta lapsiaan, toisin kuin sarjassa hän aidosti heitä rakastaa. Ja loppupeleissä Jaimeakin. Sitten Nedin mestauksessa nähtiin, kuinka Cersei järkyttyi asiasta, hänelle tuli yllätyksenä että Joffrey halusi mestauttaa Nedin. Myöskin kun joskus miljoona vuotta sitten Tyrion tuli Cerseille valittamaan vauvojen lahtaamisesta, tuolloin Tyrion siis vielä luuli että Cersei oli sen takana, mutta Cersein ilmeestä näki, että sen takana oli Joffrey ja myös Cersei piti kyseistä toimintaa vastenmielisenä. Myöskin Tyrion ja Cersei on aiemmilla kausilla käyneet keskusteluja, joista nähdään, että Cerseikin on haavoittuvainen. Eli Cerseikin on vaan yks hahmoista, jotka on sekä hyviä että pahoja. Tossa maailmassa ja ympäristössä vaan kävi niin, että useimmat näkivät Cerseistä vaan sen pahuuden.
Tuossa yksi Cersein ja Tyrionin välisistä kohtauksista, musta toi on tosi hieno klippi, muitakin löytyy kyll kiitettävästi. Musta tollaset kohtaukset on parhaimpia GoTissa ollut, harmi että vikalla kaudella tuollaisista ei ole saatu nauttia.
Ihanaa, joku muukin Cerseistä pitävä ihminen löytyy! Olen epäillyt olevani jotenkin tunnevammainen kun hän on ollut yksi suosikkihahmoistani.
Drogon kirjoitti:
Kannattaa lukea seuraava spekulaatio siitä, mihin Drogon vei Danyn ruumiin: https://www.google.com/amp/s/www.refinery29.com/amp/en-us/2019/05/23316…
Katsoin artikkelin lukemisen jälkeen vielä 2. kauden viimeisen jakson, jossa oli ihan selvä viittaus tähän loppuun raunioiden ja tuhkan keskellä olevan rautavaltaistuimen muodossa. Romantikkona haluan myös ajatella, että Dany nyt pääsi tuonpuoleiseen elämänsä suurimman rakkauden Drogon ja poikansa luo, johon tuossa vihjataan :D
No, tää taitaakin olla ainut asia mistä tykkään viimeisessä kaudessa. :')
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ympäri maailman ovat selkeästi posttraumaattisen stressireaktion kourissa ja joukkopsykoosissa. Koko sarjahan oli upea, ja viimeinen päättyi juuri niin kuin sen kuuluikin päättyä. Danyn hulluuden ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä, sillä koko sarjahan on perustunut siihen, että Targaryenit ovat lähes kaikki hulluja.
alappa hei heittelemään niitä hullujen targgien nimiä :'D
Luepa vaikka hei kirjat tai katso hei se sarja.
On tehty ihan Targgiksien puu, jossa näytetään että hulluja Targgia oli todella vähän verrattavissa neutraaliin tai "hyviin" Targgiksiin. Tästä oli redditin tekemä juttu ihan ja se lopullinen lasku oli, että: Mad: 9 Great: 27 Both: 4 Neither: 35
Oletko itse lukenut kirjoja?
Mitenkäs muissa suvuissa oli mielenterveyden laita? En lue keskeneräisiä sarjoja. Tv-sarja riittää minulle.
Lisänä että kaikissa suvuissa oli sairaita ihmisiä, jotka teki sairaita asioita: Boltonit, Freyt, Lannisterit, Casterit.... Jostain syystä näitä ihmisiä ei koskaan luokiteltu hulluiksi, vaikka saattoivat tehdä yhtä kamalia jos ei kamalampia asioita.
Asiasta kannattaa kysäistä ihan Martinilta itseltään, hänhän sen hulluudesta puhumisen kirjoissa on aloittanut. Jokseenkin älytöntä että Martinin keksimällä jutuille vaaditaan nyt selitystä a) sarjan käsikirjoittajilta tai b) vauva-palstailijoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jaime ja Cersei olisivat seisseet 10 metriä sivummassa holvikaaren luona, niin olisivat edelleen hengissä.
Nyt kuolemaksi koitui keskellä hallia seisominen ja yhden tiilikerroksen alle jääminen.
No näinhän se elämässäkin menee, kun kellään ei ole ennustajanlahjoja, että missä kohdin seisominen koituu kuolemaksi ja missä ei. Täysin realistista siis.
Ja yhteen tiilin palaseenkin voi kuolla, ei tarvita edes kerrosta tiilejä.
Viesti oli sarkastinen.
Edellisessä jaksossa näkyi miten koko kerros sortuu ja näyttää siltä että useampi kerros linnaa tipahtaa niskaan.
Tässä jaksossa Tyrion käppäilee ehjiä portaita pitkin alakertaan ja kiipeää yhden tiilikasan yli edelleen suurimmaksi osaksi ehjään (ja tyhjään) kellariin.
Huonosti käsikirjoitettu, mutta siihenhän tässä ollaan jo totuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ympäri maailman ovat selkeästi posttraumaattisen stressireaktion kourissa ja joukkopsykoosissa. Koko sarjahan oli upea, ja viimeinen päättyi juuri niin kuin sen kuuluikin päättyä. Danyn hulluuden ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä, sillä koko sarjahan on perustunut siihen, että Targaryenit ovat lähes kaikki hulluja.
alappa hei heittelemään niitä hullujen targgien nimiä :'D
Luepa vaikka hei kirjat tai katso hei se sarja.
On tehty ihan Targgiksien puu, jossa näytetään että hulluja Targgia oli todella vähän verrattavissa neutraaliin tai "hyviin" Targgiksiin. Tästä oli redditin tekemä juttu ihan ja se lopullinen lasku oli, että: Mad: 9 Great: 27 Both: 4 Neither: 35
Oletko itse lukenut kirjoja?
Mitenkäs muissa suvuissa oli mielenterveyden laita? En lue keskeneräisiä sarjoja. Tv-sarja riittää minulle.
Lisänä että kaikissa suvuissa oli sairaita ihmisiä, jotka teki sairaita asioita: Boltonit, Freyt, Lannisterit, Casterit.... Jostain syystä näitä ihmisiä ei koskaan luokiteltu hulluiksi, vaikka saattoivat tehdä yhtä kamalia jos ei kamalampia asioita.
Asiasta kannattaa kysäistä ihan Martinilta itseltään, hänhän sen hulluudesta puhumisen kirjoissa on aloittanut. Jokseenkin älytöntä että Martinin keksimällä jutuille vaaditaan nyt selitystä a) sarjan käsikirjoittajilta tai b) vauva-palstailijoilta.
No tässä vain keskusteltiin kylläkin siitä, että joku väitti kaikkien Targgien olevan hulluja mutta tuo väite on todella kaukana. Todella harvat ovat näitä "hulluja" ja monet niistäkin taitaa vain olla kusipäitä (esim Viserys)
Yoda sen sanoi: Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko mitä Jon teki esim Samille kun se tuli mustalinnaan? Puhui Mestari Aemonille Samin puolesta, ettei se hullu Allister Thorne kiduta sitä kuoliaaksi ja säästi ehkä Samin hengen. On aina laittanut omat tarpeensa ja halunsa syrjään tehnyt kuten on ollut oikein, vaikka on joutunut itse kärsimään tekonsa seuraukset.
En vaan voi hyväksyä että kaikki ovat kyllä valmiita hyötymään hänestä, mutta kukaan ei ikinä uhraudu hänen puolestaan samoin. Tai edes kunnioita.
Jonin kohtalo tai oikeammin hahmon kehityskaari on pahempi/lohduttomampi kuin Jaimien.Olen samaa mieltä. Jon ei oikein missään vaiheessa ole saanut kiitosta ja kunnioitusta varsinkaan niiltä joita sitä on koko ikänsä eniten kaivannut eli perheeltään. Elänyt äpärän leiman alla ja vaikka sai kuulla olevansakin avioliitossa syntynyt ja vieläpä prinssi niin siitäkin seurasi vaan murhetta ja paskaa. Ei käy tuuri sillä kaverilla. Sitäkin tietoa perhe käytti vain hyväksi. Olisin toivonut että Jon olisi lähtiessään hyvästellyt vain Samin, Tyrionin ja Davosin ja jättänyt Starkit hyvästelmättä, Sansa ei ansainnut anteeksiantoa.
Vaan mitäpä jos Sansa ei olisi juoninut Daeneryksen ja Jonin selän takana, mitä jos hän olisikin pitänyt sanansa ja pitänyt Jonin salaisuuden itsellään? Mitä jos hän olisi jopa osoittanut tukensa Danylle? Lopputulos olisi saattanut olla aivan toisenlainen koska sen Danyn napsahduksen pointtihan oli juuri siinä että kukaan Westerosissa ei halunnut häntä sinne, ei edes Jonin perhe.
Sansa teki sen minkä on tehnyt aiemminkin, käytti Jonia hyväkseen. Jon sai tehdä likaisen työn ja Sansa pokkasi kruunun, sori vaan kun lörpöttelin, ei muistella pahalla.
Vaikka Sansa olisi mennyt lipittämään Danylle tuhat orkkua ennen Kuninkaansataman valtausta niin ei se olisi muuttanut mihinkään Missandein teloit.usta ja taistelua Cercein joukkoja vastaan. Kovastihan nyt Danyn sekoamista on selitetty vääjäämättömänä Tarkkisominaisuutena jota on pohjustettu koko kauden ajan. Nyt se onkin kiinni Sansan polvennotkumisesta?
Ei kun kyse on nimenomaan kokonaisuudesta! Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää? Vastoinkäyminen toisensa perään, kansan kiittämättömyys ja liittolaisten juonittelu. En ole nähnyt missään ohjelman tekijöiden selittävän Danyn toimintaa sukuominaisuutena, anna toki lähde tälle väitteelle.
Minä näkisin Danyn sekoamisen taustalla niin sanotun "veren perinnön". Eikä kyseessä ollut mielestäni edes sekoaminen, vaan vääjäämätön tulos hänen persoonansa kehittymisestä vallan ja voiman ympäröimänä. Ei Dany ollut hyvä ihminen tai hallitsija missään vaiheessa. Danylta puuttui nöyryys vallan edessä ja lempeys ihmisten edessä. Alusta asti käytti ihmisten vapauttamista tekosyynä voidakseen kerätä valtaa ja nauttia niistä tunteista, joita se toi mukanaan.
Puuttui nöyryys ja lempeys? Hän maksoi ihmisille kolminkertaisesti jos hänen lohikäärmeensä oli syönyt muiden lampaita. Hän lukitsi hänen lohikäärmeensä vuosiksi kun yksi niistä poltti lapsen. Hän yritti juottaa vettä ristiinnaulitulle orjalle. Katsoppa mitä kaikkea Dany tekee aiemmissa jaksoissa.
Daenerys on aina ollut uskomattoman lempeä ja hyvä niille joita on halunnut auttaa. Ja pohjattoman julma niille jotka on kokenut vihollisiksi. Siinä oikeastaan kaikki mitä hahmosta on pitänyt oppia kausien aikana.
Kukas sarjassa on ollut lempeä vihollisilleensa?
Ned Stark. Kertoi Cerseille tietävänsä tämän lasten olevan äpäriä ja antoi mahdollisuuden paeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Daenerys on aina ollut uskomattoman lempeä ja hyvä niille joita on halunnut auttaa. Ja pohjattoman julma niille jotka on kokenut vihollisiksi. Siinä oikeastaan kaikki mitä hahmosta on pitänyt oppia kausien aikana.
Kukas sarjassa on ollut lempeä vihollisilleensa?
Ned Stark. Kertoi Cerseille tietävänsä tämän lasten olevan äpäriä ja antoi mahdollisuuden paeta.
ned teki kyllä myös asioita mitkä ei ollut lempeitä. Ned tosin on ehkä vähän huono vertauskohde, kun oli vain yhdellä kaudella.
Vierailija kirjoitti:
Taas olivat tekijät unohtaneet ylimääräistä tavaraa kuviin. Twitterissä oli kuvia muutamasta vesipullosta, jotka näkyivät taustalla. Hyvin viimeistelty!
Kuvastaa kuinka huolellisesti tähän 8. kauteen paneuduttiin.
Minusta kauden tapahtumat on sinänsä olleet ihan jees mutta kaikki on tapahtunut liian nopeasti. Kaikkien jaksojen välissä olisi pitänyt olla jakso jossa siirrytään seuraaviin tapahtumiin. Ja tämä viimeinen jakso olisi saanut olla kahdessa osassa. Oli tyhmän tuntuista että kaikki yhtäkkiä istuikin yhdessä komppaamassa Brania kuninkaaksi. Ja jotain pohjustusta olisi saanut olla sille, miksi juuri nämä Bronn, Sam jne. istuivat kouran kanssa lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä oli viimeinen jakso. Koko kauden oon jo paskaks haukkunu, mutt tätä vikaa jaksoo ei mun puolesta tarvii. Olin kylläkin lukenut kaikki spoilerit etukäteen, tiesin mitä jaksossa tapahtuu mutta sentään tästä onnistuivat kirjoittamaan paremman miltä se etukäteen kuulosti.
En kylläkään henkoht olisi halunnut Brania ja Sansaa hallitsijoiksi, koska epäilin että niin käy alusta alkaen (tai no en tietenkään Brania veikkannut tulevaksi kuninkaaksi, mutta epäilin että Starkit jää henkiin tärkeimmistä suvuista), mä olisin halunnut siihen Branin tilalle mieluummin vaikka Tyrionin kun Lannisterit on ollu mun lemppareita (rip Cersei :( ).
Mä en oikeen ikinä oo osannu päättää, tykkäsinkin Danysta vai en, kai mä oon aina yrittäny tykätä kun yks syy (Sean Beanin ja sen mitä olin kuullu Lannisterien touhuista lisäksi) miks rupesin Game of Thronesia katsomaan, oli se kun näin mainoksissa Danyn ja taisin vähän ihastua siihen :D vaikka heteronainen olenkin. Mutt siis vaikka se on siis ärsyttänyt ja kyllästyttänyt mua, niin silti sen viimeinen kohtaus sai mut itkemään. Sen verran hyvin toteutettu kohtaus. Ja voi sitä lohikäärmettä :(
Mua muuten jäi harmittamaan kun mun aiempaa kommentia ei koskaan julkaistu täällä, kirjoitin siinä että ei Cersei ihan läpeensä paha ole kun jotkut kirjoittelu että siinä ei ole mitään hyvää.
Siis, sarjaanhan Cerseistä tehtiin inhimillisempi tarkoituksella. Kirjassa Cersei ei rakasta lapsiaan, toisin kuin sarjassa hän aidosti heitä rakastaa. Ja loppupeleissä Jaimeakin. Sitten Nedin mestauksessa nähtiin, kuinka Cersei järkyttyi asiasta, hänelle tuli yllätyksenä että Joffrey halusi mestauttaa Nedin. Myöskin kun joskus miljoona vuotta sitten Tyrion tuli Cerseille valittamaan vauvojen lahtaamisesta, tuolloin Tyrion siis vielä luuli että Cersei oli sen takana, mutta Cersein ilmeestä näki, että sen takana oli Joffrey ja myös Cersei piti kyseistä toimintaa vastenmielisenä. Myöskin Tyrion ja Cersei on aiemmilla kausilla käyneet keskusteluja, joista nähdään, että Cerseikin on haavoittuvainen. Eli Cerseikin on vaan yks hahmoista, jotka on sekä hyviä että pahoja. Tossa maailmassa ja ympäristössä vaan kävi niin, että useimmat näkivät Cerseistä vaan sen pahuuden.
Tuossa yksi Cersein ja Tyrionin välisistä kohtauksista, musta toi on tosi hieno klippi, muitakin löytyy kyll kiitettävästi. Musta tollaset kohtaukset on parhaimpia GoTissa ollut, harmi että vikalla kaudella tuollaisista ei ole saatu nauttia.
Ihanaa, joku muukin Cerseistä pitävä ihminen löytyy! Olen epäillyt olevani jotenkin tunnevammainen kun hän on ollut yksi suosikkihahmoistani.
Cersei ei oikeasti ole ollut ”paha” hahmo, ellei ihan viimeisillä kausilla. Joffreyn tekemiset järkyttivät ja kauhistuttivat häntä koko ajan. Cersei on aina halunnut valtaa vaikkei asemansa puolesta pystynyt määräämään edes omasta elämästään ja se on aina tulkittu naishahmoissa pahuudeksi. Cersei kyllä suhtautui ikävästi Tyrioniin, mutta Tyrion oli oikeasti melko oksettava tyyppi sarjan alussa vaikka se tietysti on mieshahmolle vain plussaa.
Jon oli koko kauden säälittävä lapanen ilman karismaa. Olisi voinut estää Grey Wormia silloin taistelussa tai viimeistään nyt tuossa telotuksessa. Toinen se, että itse se ei tuntunut ajattelevan yhtään... Harhaili ja toimi muiden pyyntöjen mukaan ja välillä sanoi "my queen".
Bronnin näkeminen ja kuuleminen ei kyllä ollut kohokohta. Bronn jotenkin onnistui muuttumaan tällä kaudella vastenmieliseksi. Ällöttävää päänaukomista ja toisten päälle puhumista neuvoston istunnossa.
Viimeinen jakso puolivälissä, ja jo nyt reaktio on: ei voi olla noin tyhmä loppu.
Ainoat fiksut vuorosanat on ne, jotka on lainattu aiemmista, muiden kirjoittamista kausista.
Eiiii....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cersei ei oikeasti ole ollut ”paha” hahmo, ellei ihan viimeisillä kausilla. Joffreyn tekemiset järkyttivät ja kauhistuttivat häntä koko ajan. Cersei on aina halunnut valtaa vaikkei asemansa puolesta pystynyt määräämään edes omasta elämästään ja se on aina tulkittu naishahmoissa pahuudeksi. Cersei kyllä suhtautui ikävästi Tyrioniin, mutta Tyrion oli oikeasti melko oksettava tyyppi sarjan alussa vaikka se tietysti on mieshahmolle vain plussaa.
Te yritätte nyt luoda Cerseistä jotenkin hyvää hahmoa, vaikka hän sitä ei ole.
Cersei syytti Tyrionia ihan pienestä lähtien heidän äitinsä kuolemasta ja eikö Cersei ollut kirjoissa se, joka yritti nipistää Tyrionilta sen peeeniksen irti kun oli vielä vauva?
Cersei myös tappoi sen tytön jonka kanssa he kävivät sen Maggie the frogin luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te yritätte nyt luoda Cerseistä jotenkin hyvää hahmoa, vaikka hän sitä ei ole.
Cersei syytti Tyrionia ihan pienestä lähtien heidän äitinsä kuolemasta ja eikö Cersei ollut kirjoissa se, joka yritti nipistää Tyrionilta sen peeeniksen irti kun oli vielä vauva?
Cersei myös tappoi sen tytön jonka kanssa he kävivät sen Maggie the frogin luona.
ja manipuloi Jaimien pienestä pitäen tekemään hänelle lapsia ja insestisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta suurin pettymys tässä sotkussa on se, ettei Branin maagisilla ominaisuuksilla tunnu olevan mitään syvempää merkitystä. Kuninkaana on nyt Kolmisilmäinen korppi/Westerosin oma Kwisatz Haderach/SkyNet ihmisen kropassa, mutta sillä ei ole mitään sen kummempaa vaikutusta juoneen, teemaan tai mihinkään. Westeros on vain pikkuisen demokraattisempi (?), kun hyvikset voitti. Hiphei?
Branin nousulla valtaan olisi voinut käsitellä vaikka minkälaista aihetta, joka olisi jättänyt mietittävää vuosiksi eteenpäin. Onko Bran hyvä vai paha vai neutraali, junailiko Bran/korppi koko valtaannousunsa, edustaako Bran enemmän luonnonvoimia kuin ihmisyyttä, mikä on taikavoimien merkitys, miten tämä asetelma oikeasti muka eroaa tavallisesta dynastianvaihdoksesta, jne? Kaikki kysymykset jäivät kuitenkin auki, mutta tarina tuntuu vain sivuuttavan ne täysin.
Minua ärsytti jo se, että Bran totesi Jonille omahyväisesti että ”olit siellä missä piti” ikään kuin tämä koko spektaakkeli olisi ollut hänen junailemansa teatteriesitys.
:'DDDD