Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Game Of Thrones kausi 8 OFFICIAL

Vierailija
05.03.2019 |

Joko näitte uuden trailerin 8 kaudesta? Mitä ajatuksia trailerista? Toivoisin keskustelua täällä uudesta kaudesta ja kertokaa teidän teorioita mitä voisi tapahtua viimeisellä kaudella!

Kommentit (3140)

Vierailija
2841/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta suurin pettymys tässä sotkussa on se, ettei Branin maagisilla ominaisuuksilla tunnu olevan mitään syvempää merkitystä. Kuninkaana on nyt Kolmisilmäinen korppi/Westerosin oma Kwisatz Haderach/SkyNet ihmisen kropassa, mutta sillä ei ole mitään sen kummempaa vaikutusta juoneen, teemaan tai mihinkään. Westeros on vain pikkuisen demokraattisempi (?), kun hyvikset voitti. Hiphei?

Branin nousulla valtaan olisi voinut käsitellä vaikka minkälaista aihetta, joka olisi jättänyt mietittävää vuosiksi eteenpäin. Onko Bran hyvä vai paha vai neutraali, junailiko Bran/korppi koko valtaannousunsa, edustaako Bran enemmän luonnonvoimia kuin ihmisyyttä, mikä on taikavoimien merkitys, miten tämä asetelma oikeasti muka eroaa tavallisesta dynastianvaihdoksesta, jne? Kaikki kysymykset jäivät kuitenkin auki, mutta tarina tuntuu vain sivuuttavan ne täysin.

Minua ärsytti jo se, että Bran totesi Jonille omahyväisesti että ”olit siellä missä piti” ikään kuin tämä koko spektaakkeli olisi ollut hänen junailemansa teatteriesitys.

Branhan on puhunut tolla tavalla jo ties pitkään. Ehkä inhottavinta on, että kun hän sanoi jotain samantapaista Theonille niin Branin näyttelijän mukaan se ei merkinnyt mitään, vaan Bran sanoi Theonille sen sen takia, koska hän tiesi että Arya oli tulossa ja "hänen piti ostaa lisäaikaa jollain tavalla" .........

loistavaa kirjoitusta!

Vierailija
2842/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärrän jotenkin sen mitä tapahtuu, ja minne henkilöt päätyvät, mutta että ilman käsikirjoitusta... ei ole totta

Nyyhkympää loppua saa etsiä.

Kuin Aliens 2 olisi risteytetty Romeo ja Julian kanssa.

Sekasikiö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2843/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä oli viimeinen jakso.  Koko kauden oon jo paskaks haukkunu, mutt tätä vikaa jaksoo ei mun puolesta tarvii. Olin kylläkin lukenut kaikki spoilerit etukäteen, tiesin mitä jaksossa tapahtuu mutta sentään tästä onnistuivat kirjoittamaan paremman miltä se etukäteen kuulosti.

En kylläkään henkoht olisi halunnut Brania ja Sansaa hallitsijoiksi, koska epäilin että niin käy alusta alkaen (tai no en tietenkään Brania veikkannut tulevaksi kuninkaaksi, mutta epäilin että Starkit jää henkiin tärkeimmistä suvuista), mä olisin halunnut siihen Branin tilalle mieluummin vaikka Tyrionin kun Lannisterit on ollu mun lemppareita (rip Cersei :( ).

Mä en oikeen ikinä oo osannu päättää, tykkäsinkin Danysta vai en, kai mä oon aina yrittäny tykätä kun yks syy (Sean Beanin ja sen mitä olin kuullu Lannisterien touhuista lisäksi) miks rupesin Game of Thronesia katsomaan, oli se kun näin mainoksissa Danyn ja taisin vähän ihastua siihen :D vaikka heteronainen olenkin. Mutt siis vaikka se on siis ärsyttänyt ja kyllästyttänyt mua, niin silti sen viimeinen kohtaus sai mut itkemään. Sen verran hyvin toteutettu kohtaus. Ja voi sitä lohikäärmettä :(

Mua muuten jäi harmittamaan kun mun aiempaa kommentia ei koskaan julkaistu täällä, kirjoitin siinä että ei Cersei ihan läpeensä paha ole kun jotkut kirjoittelu että siinä ei ole mitään hyvää.

Siis, sarjaanhan Cerseistä tehtiin inhimillisempi tarkoituksella. Kirjassa Cersei ei rakasta lapsiaan, toisin kuin sarjassa hän aidosti heitä rakastaa. Ja loppupeleissä Jaimeakin. Sitten Nedin mestauksessa nähtiin, kuinka Cersei järkyttyi asiasta, hänelle tuli yllätyksenä että Joffrey halusi mestauttaa Nedin. Myöskin kun joskus miljoona vuotta sitten Tyrion tuli Cerseille valittamaan vauvojen lahtaamisesta, tuolloin Tyrion siis vielä luuli että Cersei oli sen takana, mutta Cersein ilmeestä näki, että sen takana oli Joffrey ja myös Cersei piti kyseistä toimintaa vastenmielisenä. Myöskin Tyrion ja Cersei on aiemmilla kausilla käyneet keskusteluja, joista  nähdään, että Cerseikin on haavoittuvainen.  Eli Cerseikin on vaan yks hahmoista, jotka on sekä hyviä että pahoja. Tossa maailmassa ja ympäristössä vaan kävi niin, että useimmat näkivät Cerseistä vaan sen pahuuden.

Tuossa yksi Cersein ja Tyrionin välisistä kohtauksista, musta toi on tosi hieno klippi, muitakin löytyy kyll kiitettävästi. Musta tollaset kohtaukset on parhaimpia GoTissa ollut, harmi että vikalla kaudella tuollaisista ei ole saatu nauttia.

Ihanaa, joku muukin Cerseistä pitävä ihminen löytyy! Olen epäillyt olevani jotenkin tunnevammainen kun hän on ollut yksi suosikkihahmoistani.

Cersei ei oikeasti ole ollut ”paha” hahmo, ellei ihan viimeisillä kausilla. Joffreyn tekemiset järkyttivät ja kauhistuttivat häntä koko ajan. Cersei on aina halunnut valtaa vaikkei asemansa puolesta pystynyt määräämään edes omasta elämästään ja se on aina tulkittu naishahmoissa pahuudeksi. Cersei kyllä suhtautui ikävästi Tyrioniin, mutta Tyrion oli oikeasti melko oksettava tyyppi sarjan alussa vaikka se tietysti on mieshahmolle vain plussaa.

Te yritätte nyt luoda Cerseistä jotenkin hyvää hahmoa, vaikka hän sitä ei ole.

Cersei syytti Tyrionia ihan pienestä lähtien heidän äitinsä kuolemasta ja eikö Cersei ollut kirjoissa se, joka yritti nipistää Tyrionilta sen peeeniksen irti kun oli vielä vauva?

Cersei myös tappoi sen tytön jonka kanssa he kävivät sen Maggie the frogin luona.

ja manipuloi Jaimien pienestä pitäen tekemään hänelle lapsia ja insestisuhteeseen.

Oikein klassista naisten syyllistämistä. Sellaista puoliuskonnollista. Syntinen nainen viekottelee miehet.

Tyrionin oma isä syytti häntä vaimonsa kuolemasta ja paljosta muustakin. Nainen joka tekee niin on paholaismaisen paha mutta mies on mies. Kuka mies nyt ei tekisi niin.

Vierailija
2844/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös dothrakit kuolleet kolmannessa jaksossa? Ja suurin osa tahrattomistaki? Miten niitä oli tuon toisenki taistelun jälkeen niin monta elossa :D

Vierailija
2845/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ympäri maailman ovat selkeästi posttraumaattisen stressireaktion kourissa ja joukkopsykoosissa. Koko sarjahan oli upea, ja viimeinen päättyi juuri niin kuin sen kuuluikin päättyä. Danyn hulluuden ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä, sillä koko sarjahan on perustunut siihen, että Targaryenit ovat lähes kaikki hulluja.

alappa hei heittelemään niitä hullujen targgien nimiä :'D 

Luepa vaikka hei kirjat tai katso hei se sarja.

On tehty ihan Targgiksien puu, jossa näytetään että hulluja Targgia oli todella vähän verrattavissa neutraaliin tai "hyviin" Targgiksiin. Tästä oli redditin tekemä juttu ihan ja se lopullinen lasku oli, että: Mad: 9 Great: 27 Both: 4 Neither: 35

Oletko itse lukenut kirjoja?

Mitenkäs muissa suvuissa oli mielenterveyden laita? En lue keskeneräisiä sarjoja. Tv-sarja riittää minulle.

Miksi kehotit muita lukemaan kirjoja sitten? heh

Tai katso hei se sarja. Etkö osaa lukea?

Vierailija
2846/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein klassista naisten syyllistämistä. Sellaista puoliuskonnollista. Syntinen nainen viekottelee miehet.

Tyrionin oma isä syytti häntä vaimonsa kuolemasta ja paljosta muustakin. Nainen joka tekee niin on paholaismaisen paha mutta mies on mies. Kuka mies nyt ei tekisi niin.

Sensuuri iskee jostain käsittämättömästä syystä, mutta älähån nyt. Cersei käyttää seksiä häikäilemättömästi edistääkseen omia juoniaan ja Jaime on sisarelleen uskollinen. Muutenkin hän on todella ilkeä Jaimelle kirjoissa, sen jälkeen, kun Jaime menettää kätensä eli muuttuu Cerseille hyödyttömäksi. Tämä lienee myös takana Jaimen muutosprosessissa ja Pohjoisen reissussa, HBO ei vain sitä huomioi.

Vierailija
2847/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä oli viimeinen jakso.  Koko kauden oon jo paskaks haukkunu, mutt tätä vikaa jaksoo ei mun puolesta tarvii. Olin kylläkin lukenut kaikki spoilerit etukäteen, tiesin mitä jaksossa tapahtuu mutta sentään tästä onnistuivat kirjoittamaan paremman miltä se etukäteen kuulosti.

En kylläkään henkoht olisi halunnut Brania ja Sansaa hallitsijoiksi, koska epäilin että niin käy alusta alkaen (tai no en tietenkään Brania veikkannut tulevaksi kuninkaaksi, mutta epäilin että Starkit jää henkiin tärkeimmistä suvuista), mä olisin halunnut siihen Branin tilalle mieluummin vaikka Tyrionin kun Lannisterit on ollu mun lemppareita (rip Cersei :( ).

Mä en oikeen ikinä oo osannu päättää, tykkäsinkin Danysta vai en, kai mä oon aina yrittäny tykätä kun yks syy (Sean Beanin ja sen mitä olin kuullu Lannisterien touhuista lisäksi) miks rupesin Game of Thronesia katsomaan, oli se kun näin mainoksissa Danyn ja taisin vähän ihastua siihen :D vaikka heteronainen olenkin. Mutt siis vaikka se on siis ärsyttänyt ja kyllästyttänyt mua, niin silti sen viimeinen kohtaus sai mut itkemään. Sen verran hyvin toteutettu kohtaus. Ja voi sitä lohikäärmettä :(

Mua muuten jäi harmittamaan kun mun aiempaa kommentia ei koskaan julkaistu täällä, kirjoitin siinä että ei Cersei ihan läpeensä paha ole kun jotkut kirjoittelu että siinä ei ole mitään hyvää.

Siis, sarjaanhan Cerseistä tehtiin inhimillisempi tarkoituksella. Kirjassa Cersei ei rakasta lapsiaan, toisin kuin sarjassa hän aidosti heitä rakastaa. Ja loppupeleissä Jaimeakin. Sitten Nedin mestauksessa nähtiin, kuinka Cersei järkyttyi asiasta, hänelle tuli yllätyksenä että Joffrey halusi mestauttaa Nedin. Myöskin kun joskus miljoona vuotta sitten Tyrion tuli Cerseille valittamaan vauvojen lahtaamisesta, tuolloin Tyrion siis vielä luuli että Cersei oli sen takana, mutta Cersein ilmeestä näki, että sen takana oli Joffrey ja myös Cersei piti kyseistä toimintaa vastenmielisenä. Myöskin Tyrion ja Cersei on aiemmilla kausilla käyneet keskusteluja, joista  nähdään, että Cerseikin on haavoittuvainen.  Eli Cerseikin on vaan yks hahmoista, jotka on sekä hyviä että pahoja. Tossa maailmassa ja ympäristössä vaan kävi niin, että useimmat näkivät Cerseistä vaan sen pahuuden.

Tuossa yksi Cersein ja Tyrionin välisistä kohtauksista, musta toi on tosi hieno klippi, muitakin löytyy kyll kiitettävästi. Musta tollaset kohtaukset on parhaimpia GoTissa ollut, harmi että vikalla kaudella tuollaisista ei ole saatu nauttia.

Ihanaa, joku muukin Cerseistä pitävä ihminen löytyy! Olen epäillyt olevani jotenkin tunnevammainen kun hän on ollut yksi suosikkihahmoistani.

Cersei ei oikeasti ole ollut ”paha” hahmo, ellei ihan viimeisillä kausilla. Joffreyn tekemiset järkyttivät ja kauhistuttivat häntä koko ajan. Cersei on aina halunnut valtaa vaikkei asemansa puolesta pystynyt määräämään edes omasta elämästään ja se on aina tulkittu naishahmoissa pahuudeksi. Cersei kyllä suhtautui ikävästi Tyrioniin, mutta Tyrion oli oikeasti melko oksettava tyyppi sarjan alussa vaikka se tietysti on mieshahmolle vain plussaa.

Cersei syytti Tyrionia ihan pienestä lähtien heidän äitinsä kuolemasta ja eikö Cersei ollut kirjoissa se, joka yritti nipistää Tyrionilta sen peeeniksen irti kun oli vielä vauva?

Cersei myös tappoi sen tytön jonka kanssa he kävivät sen Maggie the frogin luona.

ja manipuloi Jaimien pienestä pitäen tekemään hänelle lapsia ja insestisuhteeseen.

Mistä vedät täältä sen, etteikö Tyrionin isä olisi ollut myös paha mies - meinaa hän oli, siinä missä Cerseikin. Ja se oli nimenomaan Cersei joka manipuloi Jaimien sen jälkeen, kun kävi Maggie the Frogin luona. 

Vierailija
2848/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumankauta.

Tiesin ettei sarja ole ainakaan parantumassa, mutta viimeinen jakso....

GOT muuttuukin äkkiä niin juoneltaan, musiikiltaan ja tunnelmaltaan ja onkin äkkiä LOTR.

Pilattu. Täysin. Kerralla.

Enkä sano että LOTR olisi huono, mutta se ei ole GOT.

Vierailija
2849/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä vedät täältä sen, etteikö Tyrionin isä olisi ollut myös paha mies - meinaa hän oli, siinä missä Cerseikin. Ja se oli nimenomaan Cersei joka manipuloi Jaimien sen jälkeen, kun kävi Maggie the Frogin luona. 

Kirjoissahan Jaime vapauttaessaan Tyrionin paljastaa, ettei hänen ensimmäinen vaimo ollut oikeasti prostioitu, vaan Tywin valehteli siitä. Ja Tyrion puolestaan paljastaa Jaimelle, että Cersei on harrastanut seksiä ainakin Lancelin ja Kettlebackin kanssa, luultavasti muidenkin.

Vierailija
2850/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jumankauta.

Tiesin ettei sarja ole ainakaan parantumassa, mutta viimeinen jakso....

GOT muuttuukin äkkiä niin juoneltaan, musiikiltaan ja tunnelmaltaan ja onkin äkkiä LOTR.

Pilattu. Täysin. Kerralla.

Enkä sano että LOTR olisi huono, mutta se ei ole GOT.

Dumb: No niin kirjoitetaas nyt tää finaali kässärin. Eli ... Jon tappaa Danyn ja

Dumber: Siinähän sitä olikin ihan tarpeeksi yllättäviä käänteitä, valmis! Lähdetään kaljalle, Hodor täyttää detaljit ja kirjoittaa puhtaaksi.

Hodor: Hodor!

Vierailija
2851/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä intressi niillä muilla valtakunnilla oli jäädä Branin alaisuuteen kun kerran Winterfell irroittautui omaksi valtakunnakseen pelkällä suullisella ilmoituksella?

Vierailija
2852/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös dothrakit kuolleet kolmannessa jaksossa? Ja suurin osa tahrattomistaki? Miten niitä oli tuon toisenki taistelun jälkeen niin monta elossa :D

He ikäänkuin unohtivat kuolleensa.

Vierailija
2853/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolleiden dothrakien tehtävä oli kerätä starbucks-mukit pois.

Kuolleiden Tahrattomien tehtävä oli kerätä vesipullot pois.

Molemmat ikäänkuin unohtivat tehtävänsä ja jäivät kuvauksiin vetelehtimään.

Vierailija
2854/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä intressi niillä muilla valtakunnilla oli jäädä Branin alaisuuteen kun kerran Winterfell irroittautui omaksi valtakunnakseen pelkällä suullisella ilmoituksella?

Ja mihin he enää tarvitsevat pikkulintuja, kun tarpeen tullen Bran voi varpata ja hankkia tarvittavat tiedot.

Vierailija
2855/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viimeinen jakso takasi meemit seuraavaksi vuosituhanneksi. Sinänsä kätevää, mutta ei ehkä tarkoituksellista.

Vierailija
2856/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista kitinää, kun juonenkäänteitä tapahtuu yllättäen. Kuinka moni teistä kitisijöistä katsoo elokuvia ja lukee kirjoja joiden tapahtumat voi päätellä jo ensimmäisen luvun aikana. Käänteet ja yllätykset nyt vaan on osa koko katsomisen ideaa.

Ja mikä kamala asia sekin, että loppu ei miellytä. Joskus loput vaan on semmoisia.

Jokainen voi tietysti itse yrittää kirjoittaa semmoisen kirjan, jonka loppu on mieluinen. Juonikin kannattaa pitää mahdolisimman yksinkertaisena, ettei vaan tule yllätyksiä.

Vierailija
2857/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä epäolennaista, mutta osaako joku sanoa, kuka Dornen edustaja (uusi prinssi?) oli lopun kokouksessa? Se nuori prinssi Trystane silloin ainakin kuoli, kun Myrcellaltakin lähti henki.

Vierailija
2858/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista kitinää, kun juonenkäänteitä tapahtuu yllättäen. Kuinka moni teistä kitisijöistä katsoo elokuvia ja lukee kirjoja joiden tapahtumat voi päätellä jo ensimmäisen luvun aikana. Käänteet ja yllätykset nyt vaan on osa koko katsomisen ideaa.

Ja mikä kamala asia sekin, että loppu ei miellytä. Joskus loput vaan on semmoisia.

Jokainen voi tietysti itse yrittää kirjoittaa semmoisen kirjan, jonka loppu on mieluinen. Juonikin kannattaa pitää mahdolisimman yksinkertaisena, ettei vaan tule yllätyksiä.

Jos yhtään ymmärtäisit millainen kirjoittaja Martin on niin ehkä sitten ymmärtäisit. 

Vierailija
2859/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se nuori prinssi harmaissa se joka imi isona poikana tissiä linnassa jonka lattiassa oli reikä pitkään pudotukseen?

Vierailija
2860/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muista, mutta ainakaan minä en valita juonenkäänteistä, vaan siitä miten ne on esitetty. Ilman käsikirjoitusta. Asiat vain tapahtuvat, ilman selitystä, toisin kuin aiemmissa kausissa. Täyskäännös tyylin suhteen.

Ketju on lukittu.