Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri kyttää muiden työntekoa

Vierailija
05.03.2019 |

Onko muilla kokemusta siitä, että työkaveri kyttää muiden työntekoa? Meillä on työpaikalla yksi ihminen, joka tarkistelee muiden töitä ja käy sitten kommentoimassa niitä tekijöilleen. Kyttääjä ei ole esimiesasemassa eikä häntä ole pyydetty vahtimaan muita. Mitä asialle voisi tehdä?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttääjälle kannattaa viritellä erilaisia ansoja. Sellaisia miinoja, että kun niitä menee esimiehelle käräyttelemään, niin tekee itsestään lopullisesti pellen. Suosittelen, siitä saa itselleenkin hubaa, ja onnistuu alasta riippumatta. Mielikuvitusta kehiin.

Vierailija
62/75 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä duunipaikassa oli isopyllyjohanna joka kyttäsi eikä jättänyt pelkkään kyttäilyyn...

Onneksi ei nykytyössä ole yhtään kaltaistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on tuollainen. Omasta mielestään hän on tietysti ainoa, joka tekee töissä asiat oikein. Käyttää ihan liikaa aikaa muiden työntekijöiden virheiden etsimiseen ja niistä purnaamiseen, vaikka kyseessä olisi joku ihan mitätön asia. Hänkään ei siis ole esimiesasemassa, mutta valittaa jatkuvasti, miten joku ei ole tehnyt sitä tai tätä - tai jos on, niin väärin.

Luulen, että tämä on pitkälti luonnekysymys. Tuo meidän työpaikkamme kyttääjä ainakin on sellainen pieni perfektionisti ja pilkunviilaaja eikä vaan tunnu ymmärtävän sitä, että kaikki muut eivät ole samanlaisia. Hän siis ilmeisesti ajattelee toimivansa aina oikein eikä tajua sitä, että joskus työssä vain on hetkiä jolloin täytyy priorisoida asioita ja ajankäyttöä ihan maalaisjärjellä.

Meillä oli kaksi kyttääjää, toinen paloi loppuun ja toinen pyysi anteeksi ja alkoi muuttaa käytöstään. Loppuunpalaja veti ennen lopareita raivarit kahdelle täysin uudelle työntekijälle koska nämä tekivät hänen mielestään työnsä "väärin" vain kiusallaan. Tämän mielestä ei ollut mahdollista, ettei talossa pari päivää sitten aloittaneet ehkä stressin ja kiireen alla muistaneet kaikkia työn pieniä yksityiskohtia täydellisesti. Nyt itse talossa muutaman vuoden olleena pakko sanoa että ei ole tullut kertaakaan mieleenkään alkaa raivoamaan noista nippelitiedoista uusille työntekijöille. Varsinkaan ruuhka-aikaan.

Vierailija
64/75 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkanu toimistolla kollega huomauttelemaan jos olen hetkenkin pidempään tauolla. Harvoin se ruoka ja varsinkaan vessareissu kestää minuutilleen saman verran. Otin tahallaan sekuntikellolla ajan viimeksi kun hyppi taas silmille että olin 19 minuuttia 20 minuutin tauolla. Kelleen muulle ei kommentoi mitään. Henkilökemiat ei oo kohdannu missään vaiheessa hänen kans mutta tuommoinen minuutti kyttääminen täyttänee työpaikkakiusaamisen rajan. Kaikilla pitää olla samat tauot. Miten olette toimineet tämmösessä tilanteessa

Vierailija
65/75 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up miten toimia tilanteessa missä kollega ottaa sekuntikellolla aikaa sun taukoajoilta ja kommentoi ja arvostelee jos menee pidempään. On yllätys pomon hyvä kaveri mutta onkai tuo kiusaamista jos kellosta kytätään niinkuin urheilusuorituksessa

Vierailija
66/75 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä pikku pomoja löytyy joka koulusta ja työpaikasta. Ilkimyksiä ovat. Toivottavasti lähtevät menee jonnekin muualle pilaamasta ilmapiiriä. 

Vierailija
67/75 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siitä voi sanoa. Onko pomon lupa vai omin luvin. Onko niistä sanomisista ollut mitään hyötyä edes? Ja sanooko kivasti vai häiriköi.

Vierailija
68/75 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kyttään minäkin. Minkä ihmeen takia pitäisin 10 min kahvitauon kun muut pitävät 30 min? Minkä ihmeen takia pitäisin 30 min ruokkiksen kun muut pitävät 40 min-1,5 h? Minkä ihmeen takia en surffaisi netissä yli puolet päivästä kuten kaikki muutkin? Senttiäkään en saa enkä tule saamaan enempää palkkaa kuin nämä muut joten en myöskään aio työskennellä sillä mentaliteetilla jolla tyhmänä työskentelin ensimmäiset vuodet kun vielä en kytännyt muita.

Tuo on enemmän tarkkailua ja sopetumista työpaikalle kuin kyttäämistä. Ei niin paha ja toki sinullakin on samoihin asioihin oikeus kuin muilla.

Vierailija
69/75 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, kuulostaa ihan minun elämältäni. En tiennyt että tämä on ihan ihmistyyppi, en ole aiemmin työelämässä törmännyt.

Kollega kuittailee ja piikittelee. Tarkistelee töitäni ja laittaa viestiä perään, että väärin tehty. Keskustelin esimieheni kanssa, joka lupasi sanoa ko. kaverille, että keskittyy omiin töihinsä. 

Oudointa on, että tämä vetää omissa töissään mutkat ja lait suoriksi, kun häntä vaan huvittaa niin tehdä. Silti kokee oikeudekseen huomautella muita. 

Itse pyrin ohittamaan nämä huomauttelut, mutta täytyy siihen jossain kohti puuttua, jos alkaa vaikuttamaan omaan työjaksamiseen. Lähinnä nyt käy sääliksi toista. 

Vierailija
70/75 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että ilmeisesti sinulla ei ole tarpeeksi töitä, jos on aikaa kytätä toisten töitä. Sanoisin myös esimiehelle, että miten toisella voi olla aikaa tarkistaa myös muiden työt. Hänellä on ihan selvästi kapasiteettia ottaa lisätöitä. 

Vierailija
71/75 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyttääjälle kannattaa viritellä erilaisia ansoja. Sellaisia miinoja, että kun niitä menee esimiehelle käräyttelemään, niin tekee itsestään lopullisesti pellen. Suosittelen, siitä saa itselleenkin hubaa, ja onnistuu alasta riippumatta. Mielikuvitusta kehiin.

Mun täytyy tunnustaa, että tein näin. Olen kahden vaiheilla, jatkanko työssäni, vaikka sen vasta aloitin, niin raskasta on olla em. kaltaisen kyttääjän kohteena . 

Vierailija
72/75 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy tunnustaa, että tein näin. Olen kahden vaiheilla, jatkanko työssäni, vaikka sen vasta aloitin, niin raskasta on olla em. kaltaisen kyttääjän kohteena . 

Lisään sen verran että mitään käräyttelyä en sentään tee kenellekään. Jos tällaiseen täytyy mennä, kannatan lähtemistä huonosta paikasta.

Vierailija
73/75 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tarkkailen, mutta en sano mitään. Tiedän, keneen työkaverini on ihastunut jo pelkästä katseesta. Tiedän, ketkä vihaavat toisiaan. Ihmisten asenteet paljastivat tarkkailemalla.

Vierailija
74/75 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tarkkailen, mutta en sano mitään. Tiedän, keneen työkaverini on ihastunut jo pelkästä katseesta. Tiedän, ketkä vihaavat toisiaan. Ihmisten asenteet paljastivat tarkkailemalla.

Noin toimii luultavasti suurin osa ihmisistä. 

Vierailija
75/75 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInua ei taas voi vähempää kiinnostaa tuollaiset asiat. Onneksi käydään toimistolla vain kaksi kertaa viikossa ja muuten tehdään etätöitä. En edes seurustele työkavereideni kanssa toimistolla vaan teen työni ja lähden kotiin. Työhön liittyvistä asioista kyllä puhun mielelläni, mutta en käy kahvitauolla seurustelemassa ja puhumassa niitä näitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän