Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö tällainen "varsi-imuri" ainoaksi imuriksi?

Vierailija
01.03.2013 |

Pitäisi hankkia uusi imuri. Säilytystilaa ei ole liikaa, joten pystymallinen "varsi-imuri" kiinnostaisi. Riittääkö sellainen talouden ainoaksi imuriksi? Asuntona 55m2 kaksio, asukkaina äiti ja taapero. Ei lemmikkieläimiä.

Tässä yksi esimerkki. Mihin ostossa kannattaa kiinnittää huomiota?

http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/polynimurit/BBHMOVE1/bosch-move-2-in-1-imuri

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Aikamoinen tyrmäys on tullut, joten katselen suosiolla tavallista imuria. Sellainen pölypussiton vaihtoehto kiinnostaisi, mutta esim. jotan Dysonia en aio ostaa ja maksaa merkistä maltaita. Täytyy tutkia vaihtoehtoja. Ap.

Vierailija
22/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:29"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 17:58"]

Mitä säilytystilaa imuri tarvii? Onhan kämpässä nyt varmasti lattia, jolla se imuri voi olla. :)

[/quote]

...tuota... tää oli nyt niin kaikkensa antanut kysymys että parempi jättää vastaamatta.

[/quote]

? Vastaa ihmeessä, kun mä en nyt oikeesti tajua. :D Eihän perus kerrostalokämpän perussiivouskaapin kopperoon mitään imuria mahdu. Ainakaan, jos sinne laitta... no, mitä tahansa muita siivousvälineitä. Näin mulla ainakin kaikissa neljässä kerrostalokaksiossa, missä olen asunut. Eikä mulle nyt herranjestas tulis mieleenkään mihinkään vaate- tai keittiönkaappiin alkaa imuria tunkea! Ja olishan se hankalakin mistä tahansa kaapista joka päivä kaivaa ulos ja tunkea takasin. Helpointa ja kätevintähän sen on olla, NIIN, lattialla. Niinhän se kaikilla on. Jossain eteisen tai makkarin nurkassa.

[/quote]

Mulla on kyllä imuri mahtunut aina siivouskomeroon muiden siivousväineiden kanssa...mitähän sä siellä oikeen säilytät?

Kuka sitä viitsii missään nurkassa katsoa...tulee vaan mieleen että pitäis taas siivota ja taas on päivä pilalla....

Joka päivä?? Ennemmin kerran viikossa, jooko.

[/quote]

Kerran viikossa imurointi, Juuei meillä todellakaan, kiitos. Täällä asuu kaks kissaakin! :D Eli joka päivä pitää imuroida, jottei huku karvaan ja erehdy asuvansa hiekkalaatikossa. Plus avokeittiö, kaikki murut levii sieltä hetkessä ympäri kämppää. Ja kun kerrostaloasunnoissa ei noita tuulikaappeja ole, tulee myös kaikki ulkoa kenkien mukaba kulkeutuva sonta suoraan kämppään, eteistilaakaan kun ei kummemmin erikseen ole. Ja leviäishän se sieltäkin. Eikä kaksion suurpiirteiseen imurointiin mene kuin 5-10 minuuttia päivässä. Paremmin sit se kerran (tai kaks) viikossa.

Ja siivouskaapissa on tietenkin luutut, rätit, harjat ja kaikki eri pesuaineet. Kyllä ne täyttää. Plus lääkekaappi on aina integroituna siivouskaappiin ja vie ylimmän hyllyn. :) Meijän imuri ei edes mahtuis korkeudeltaan nykyisen kämpän siivouskaappiin kun alin hylly on matalammalla kuin imurin "säkä". Eikä sitä vois ottaa pois kun ei kaikki tavara mahdu yhelle hyllylle mitenkään. Ja vaikka mahtuiskin niin en sitä sinne tunkisi epäkäytännöllisyyden vuoksi.

En mä tota imuria aktiivisesti katsele eikä aiheuta ahdistusta, että on näppärästi käytettävissä tarvittaessa. Ei sitä telkkarin eteen tarvii tuijoteltavaksi asettaa. ;)

Mutta joo, pitkä virsi, mutta alkuperäinen pointtini kuitenkin oli se, että en oo ikinä edes ajatellu, että imurille tarttis jonkun säilytystilan, enkä edes keksi missä semmoinen kätevästi voisi kämpässä olla. Ellei tietty ole joku iso siivouskomero oikein, eikä vaan kaappi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ergorapidosta plus malli ja sen teho on kyllä keittiöroskiin ihan riittävä, lattialta imee hiekatkin, mutta eteisen maton jättää hiekkaiseksi näin parin vuoden läytön jälkeen, alkuun ehkä selvis siitäkin. Tavallinen imuri imee pölyä mielestäni paremmin esim just matoista, mutta jos jokatapauksessa tamppais matot ja vuodevaatteet käyttäis ulkona 1-2 krt kuussa niin tuollakin kyllä pärjäis. 

Akun kestävyys ei oo kummonen joten imurointi pitäis varmaan tehdä kahdessa osassa.

Vierailija
24/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä noissa varsi-imureissa on useimmissa todella huono akku. Uutena jaksavat toimia ehkä vartin kerrallaan ja venhemmiten tehot uupuvat niin, ettei niillä ehdi imuroida kuin viitisen minuuttia latausten välillä.

Käteviähän ne muuten olisivat, mutta ikävä kyllä kokemukseni perusteella eivät leluja kummoisempia, merkistä riippumatta. 

Vierailija
25/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 jatkaa, ergorapidon kanssa pöydän ja tuolien alta saa imuroitua hyvin,  lasten sänkyjen alta kohtuudella, parisängyn alle ei oikein yllä.

Vierailija
26/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dyson on tosiaan poissa laskuista ihan senkin vuoksi, että se vie säilytyksessä todella paljon tilaa. Sitä kun ei nosteta mihinkään pystyasentoon säilytyksessä, kuten perinteiset tavalliset imurit, vaan se on ihan siinä samassa käyttöasennossa säilytyksessäkin. Ja siinä asennossa johtokin lähtee vielä sivulle päin eikä ylös, joten se kasvattaa edelleen tilantarvetta säilytyksessä.

Vierailija
27/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pussiton imuri ja inhoan sen tyhjentämistä yli kaiken.

Vierailija
28/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 17:54"]

Minulla oli Electroluxin varsi-imuri ja kiukustuin sen tehottomuuteen. Ei enää meille sellaista, edes keittiön imurointikäyttöön. Tavallinen imee niin paljon tehokkaammin.

[/quote]

Se on RIKKAimuri! Miten se on niin vaikea ihmisten hahmottaa?

[/quote]

Rikkaimuri on se pieni varreton, varsi-imuri se pitkävartinen. Mulla on Electroluxin Unirapido, siinä Ergorapidossa on käsittääkseni myös irrotettava RIKKAimuri ;) Meillä on eläinperhe, asumme 45 m2:n asunnossa. Viikkosiivous tehdään ihan tavallisella perusimurilla, viikolla sitten päivittäin otetaan enimpiä sillä varsi-imurilla. Ja molemmat imurit ollaan saatu mahdutettua tähän tilaan ;)

Vierailija
29/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 17:54"]

Minulla oli Electroluxin varsi-imuri ja kiukustuin sen tehottomuuteen. Ei enää meille sellaista, edes keittiön imurointikäyttöön. Tavallinen imee niin paljon tehokkaammin.

[/quote]

Se on RIKKAimuri! Miten se on niin vaikea ihmisten hahmottaa?

[/quote]

Rikkaimuri on se pieni varreton, varsi-imuri se pitkävartinen. Mulla on Electroluxin Unirapido, siinä Ergorapidossa on käsittääkseni myös irrotettava RIKKAimuri ;) Meillä on eläinperhe, asumme 45 m2:n asunnossa. Viikkosiivous tehdään ihan tavallisella perusimurilla, viikolla sitten päivittäin otetaan enimpiä sillä varsi-imurilla. Ja molemmat imurit ollaan saatu mahdutettua tähän tilaan ;)

[/quote]

Mikähän siinä VARSI-imurissa on se moottoriosa? Aivan, rikkaimuri!

Vierailija
30/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaimuri on se, jolla imetään pieniä roskia tms, tai imuroidaan sohvia. Ja siinä ei ole vartta. Varsi-imurilla voidaan imuroida myös mattoja ja lattioita. Joissakin varsi-imureissa on irrotettava rikkaimuri, kuten esim. Ergorapidossa.

Tässä sulle linkki: http://tekniikanmaailma.fi/muu-tekniikka/vertailut/tm-vertailu-varsi-imurit

Vierailija
31/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, varsi-imurin toiminnalinen periaate on olla rikkaimuri. Se varsi on työn helpottumisen takia.

Vierailija
32/36 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättekö varsi-imuria koko ajan latauksessa? En löydä mistään ohjeita googlettamalla, miten pitäisi tehdä. Tänne johti kysymys siitä, joten älkää irvailijat ruvetko haukkumaan, että googleta! Kiitos

Vierailija
33/36 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa lukea koko ketjua, mutta eipä tuollaine varsi-imuri kyllä riitä. Ainakin se E-luxin ergorapido on aivan syvältä ja poikittain. Saman asian ajaa, jos hierot lattiaa tulitikkulaatikolla, johon olet vanginnut ampiaisen.

Vierailija
34/36 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:11"]

En nyt jaksa lukea koko ketjua, mutta eipä tuollaine varsi-imuri kyllä riitä. Ainakin se E-luxin ergorapido on aivan syvältä ja poikittain. Saman asian ajaa, jos hierot lattiaa tulitikkulaatikolla, johon olet vanginnut ampiaisen.

[/quote]

En nyt tarkoittanut sitä. On meillä imurikin. Mutta pidetäänkö varsi-imuri koko ajan latauksessa, kun en löydä ohjeita netistä.

Vierailija
35/36 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itselle ole riittänyt. Ja asun yksin 28 neliömetrin asunnossa. Minulla on tuollainen sekä oikea imuri. Tuon imuteho ei vain riitä tekemään puhdasta.

Vierailija
36/36 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää aina latausasemassa. Ohjekirjassa sanotaan niin. Olen olut erittäin tyytyväinen omaan varsi- ja rikkaimuriini.