Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö tällainen "varsi-imuri" ainoaksi imuriksi?

Vierailija
01.03.2013 |

Pitäisi hankkia uusi imuri. Säilytystilaa ei ole liikaa, joten pystymallinen "varsi-imuri" kiinnostaisi. Riittääkö sellainen talouden ainoaksi imuriksi? Asuntona 55m2 kaksio, asukkaina äiti ja taapero. Ei lemmikkieläimiä.

Tässä yksi esimerkki. Mihin ostossa kannattaa kiinnittää huomiota?

http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/polynimurit/BBHMOVE1/bosch-move-2-in-1-imuri

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin tuon kokoiseen asuntoon ja vielä vauvaperheeseen oikean imurin tai ainakin tuolle kaveriksi vielä jonkun muun. Alle 40 nelion kämpässä ookoo, joskaan ei yhtä hyvä kuin tavallinen olisi.

Vierailija
2/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis jos ei oo definoiatyppi, niin varsi-imuri riittää pikkukämpässä eikä vie onneksi tilaa!

Voithan muuten ostaa tollasen (mahd. tehokkaan) ja testata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oikein riitä!

Vierailija
4/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä ihmeen taapero, asukkaina on siis äiti ja ekaluokkalainen! Mitä mä oikein ajattelin, haaveilenkohan jotenkin alitajuisesti uudesta vauvasta :D Mutta joo, ei siis ole enää pieniä lapsia ja siksi mietinkin olisikohan tuollainen riittävä.

Vanha imuri toimii vielä jotenkin, mutta uusi on hankittava kohta. Täytyy varmaan vähän vertailla noiden tehoa. Lisäksi mietin miten paljon tuo suutinosa kääntyy, eli onko esim. huonekalujen alta imurointi sujuvaa.

Vierailija
5/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli Electroluxin varsi-imuri ja kiukustuin sen tehottomuuteen. Ei enää meille sellaista, edes keittiön imurointikäyttöön. Tavallinen imee niin paljon tehokkaammin.

Vierailija
6/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 5 oli siis ap ja mikä ihme on tuo kolmosen mainitsema definoiatyppi? Ap.

Vierailija
7/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä toimii akulla, väsyy aikanaan.

Vierailija
8/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä säilytystilaa imuri tarvii? Onhan kämpässä nyt varmasti lattia, jolla se imuri voi olla. :)

Vierailija
9/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 17:58"]

Mitä säilytystilaa imuri tarvii? Onhan kämpässä nyt varmasti lattia, jolla se imuri voi olla. :)

[/quote]

...tuota... tää oli nyt niin kaikkensa antanut kysymys että parempi jättää vastaamatta.

Olisko definioia desinfioija?? :DDD En kyllä tiiä.

Vierailija
10/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, noi imurit ei ole kyllä hyviä. Edes murusia tai pikkuroskia eivät imuroi vaan tökkivät niitä vain eteenpäin. Mulla oli jopa sellanen malli jossa oli pyörivät harjakset mutta tehoton sekin oli. Imuteho ei vain riitä. Kun irroittaa rikkaimuriosan niin se kyllä toimii. En kuitenkaan suunnittele kenellekään, etenkään sellaiselle jolla ei ole ylimääräistä tilaa sälytellä turhakkeita.

Nykyisin löytyy pieniä imureitakin, Hanki sellainen ja ostaessa kiinnitä huomio miten sitä säilytetään (esim. Dyson vie tuhottomasti tilaa ja muutenkin on tosi kömpelö) ja johdon pituuteen. Mikään ei ole ärsyttävämpää kun johdon paikkaa pitää siirtää kun imurin toimintasäde ei riitäkään peränurkkaan.

Vierailija
11/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 17:54"]

Minulla oli Electroluxin varsi-imuri ja kiukustuin sen tehottomuuteen. Ei enää meille sellaista, edes keittiön imurointikäyttöön. Tavallinen imee niin paljon tehokkaammin.

[/quote]

Se on RIKKAimuri! Miten se on niin vaikea ihmisten hahmottaa?

Vierailija
12/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole edes paljoa halvempi kuin oikea imuri. Jos säilytystilasta on pulaa... niin sitä imurille sopivaa lattiaa vois löytyä sängyn alta.

Vierailija
13/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää onko siihen helppo löytää pölypusseja, vai joudutko aina lähtemään jonnekin erikoiskauppaan. Muuten en osaa sanoa riittääkö tuollainen ja kuten jo itsekin pohdit, huonekalujen alta imurointi ei ehkä ole niin kätevää.

Vierailija
14/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:00"]

[/quote]

...tuota... tää oli nyt niin kaikkensa antanut kysymys että parempi jättää vastaamatta.

[/quote]

? Vastaa ihmeessä, kun mä en nyt oikeesti tajua. :D Eihän perus kerrostalokämpän perussiivouskaapin kopperoon mitään imuria mahdu. Ainakaan, jos sinne laitta... no, mitä tahansa muita siivousvälineitä. Näin mulla ainakin kaikissa neljässä kerrostalokaksiossa, missä olen asunut. Eikä mulle nyt herranjestas tulis mieleenkään mihinkään vaate- tai keittiönkaappiin alkaa imuria tunkea! Ja olishan se hankalakin mistä tahansa kaapista joka päivä kaivaa ulos ja tunkea takasin. Helpointa ja kätevintähän sen on olla, NIIN, lattialla. Niinhän se kaikilla on. Jossain eteisen tai makkarin nurkassa.

Vierailija
15/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain eteisen tai makkarin nurkassa.

Pienissä asunnoissa ei ole näitä eteisen tai makkarin nurkkia imuriin tuhlattaviksi.

Vierailija
16/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:19"]

Jossain eteisen tai makkarin nurkassa.

Pienissä asunnoissa ei ole näitä eteisen tai makkarin nurkkia imuriin tuhlattaviksi.

[/quote]

No kyseessä ei ollut pieni asunto, vaan 55 neliöinen. Mulla kämpät on ollu 45 neliöisiä, yksi 50 neliöinen. Hyvin mahtuu imuri. Ja mahtuu ongelmitta muuten myös kaverini 18 neliön yksiöön. Ei kannata tehdä ongelmia asioista, jotka ei sellaisia ole. :)

Vierailija
17/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 6. Minulla myös Electrolux, ja sen rikkaimuriosa kyllä toimii kohtalaisesti, mutta siitä varsi-imurista ei ole yhtään mihinkään.

Vierailija
18/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut Ergorapidooni ihan tyytyväinen, sitä pitää vaan muistaa putsata.

Vierailija
19/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:00"]

[/quote]

[/quote]

? Vastaa ihmeessä, kun mä en nyt oikeesti tajua. :D Eihän perus kerrostalokämpän perussiivouskaapin kopperoon mitään imuria mahdu. Ainakaan, jos sinne laitta... no, mitä tahansa muita siivousvälineitä. Näin mulla ainakin kaikissa neljässä kerrostalokaksiossa, missä olen asunut. Eikä mulle nyt herranjestas tulis mieleenkään mihinkään vaate- tai keittiönkaappiin alkaa imuria tunkea! Ja olishan se hankalakin mistä tahansa kaapista joka päivä kaivaa ulos ja tunkea takasin. Helpointa ja kätevintähän sen on olla, NIIN, lattialla. Niinhän se kaikilla on. Jossain eteisen tai makkarin nurkassa.

[/quote]

Mulla on kyllä imuri mahtunut aina siivouskomeroon muiden siivousväineiden kanssa...mitähän sä siellä oikeen säilytät?

Kuka sitä viitsii missään nurkassa katsoa...tulee vaan mieleen että pitäis taas siivota ja taas on päivä pilalla....

Joka päivä?? Ennemmin kerran viikossa, jooko.

Vierailija
20/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuollainen Ergorapido ja siitä meni ainakin akku melko uutena jo huonoksi. Eikä se nyt muutenkaan häävin tehokas ollut. Jos joku osaa suositella semmosta rikkaimuria, joka oikeasti toimii niin vinkkejä otetaan vastaan.