Miksi ihmiset haluavat kirkkohäitä?
Siis jos ei ole muutenkaan mitenkään uskovainen, eikä käy ikinä kirkossa muutenkaan (paitsi sukulaisten häissä/hautajaisissa/ristiäisissä)?
Miksi on sitten yhtäkkiä niin tärkeää sinä yhtenä päivänä kävellä alttarille, ja sitten kuunnella n. puoli tuntia kun pappi pölisee Jumalasta, josta kumpikaan ei välitä?
Kommentit (11)
On multa pois jos mut on kutsuttu vieraaksi ja mun on pakko siellä kirkossa istuskella jotta pääsee juhlimaan =D
No, onneksi voi mennä ihan taakse istumaan ja vaikka selailla AV:ta kännykällä ja kuunnella musiikkia kuulokkeista....
No minä ja kihlattuni menemme naimisiin maistraatissa, vaikka meidän ikäisillä nämä kirkkohäät ovatkin suurinta huutoa. Ei vain sovi meidän elämänkatsomukseemme.
Ainahan voit skipata sen kirkko-osuuden ja väittää joutunees ruuhkaan? :D
Älä mene kirkkoon, pelkkiin kemuihin =) Näin toimin myös ristiäisissä ja konfirmaatioissa. Hautajaisiin menen.
Hih, itselle olisi hyvin riittänyt maistraattivihkiminen, vaikka siinä vaiheessa itse vielä kuuluin kirkkoon. Mies taas ei kuulunut kirkkoon mutta halusi kuitenkin sen kirkkojutskan. Maistraatissa oltiin käyty edellisenä päivänä.
Ei siinä mitään, mies organisoi ja järjesti häät ja minäkin sitten tulin paikalle. Kengät oli ostettu Anttilasta, äiti oli tehnyt hääpuvun (simppeli ja kaunis eikä mitään ikkunaverhoja päässä, kankaat maksoivat n. 50 €) ja kampaajalle olin huijannut että tarvitsen kaason kampauksen, oli puolet halvempi. Tosi paljon ärsytti silloin se, että yritettiin hääjutun pohjalta ihan älyttömästi rahastaa.
Niin ja hääkimpun tekijälle sanoin että ei mitään ällöhempeää vaan sellainen ryhdikäs kimppu.
Ihan jees bileet olivat. Ja vieläkin ollaan naimisissa, yli kymmenen vuotta ollaan jo oltu. Kiva mies on.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 17:25"]
Ainahan voit skipata sen kirkko-osuuden ja väittää joutunees ruuhkaan? :D
[/quote]
Juu, näinkin voi tehdä =)
Mutta en vain ymmärrä sitä, että on pakko mennä kirkossa naimisiin, kun ei edes usko koko Jumalaan, uskonto ei ole mitenkään tärkeä osa omaa elämää jne..
En minulla ole mitään sitä vastaan, että ihminen joka oikeasti uskoo Jumalaan menee kirkossa naimisiin, ja haluaa että lapset kastetaan kirkossa, en vain ymmärrä sitä teatteria silloin kun näitä tehdän vain sen takia että niin jotenkin nyt vain kuuluu tehdä.
Ainut selitys täällä nyt on se "Siinä nyt vaan on sitä jotain :)"
Vau, huikeat perustelut...
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 17:32"]
Mutta en vain ymmärrä sitä, että on pakko mennä kirkossa naimisiin, kun ei edes usko koko Jumalaan, uskonto ei ole mitenkään tärkeä osa omaa elämää jne..
En minulla ole mitään sitä vastaan, että ihminen joka oikeasti uskoo Jumalaan menee kirkossa naimisiin, ja haluaa että lapset kastetaan kirkossa, en vain ymmärrä sitä teatteria silloin kun näitä tehdän vain sen takia että niin jotenkin nyt vain kuuluu tehdä.
[/quote]
Saako synninpäästön jos on mennyt vaan siunattavaksi kirkkoon tosi mukavan tuttavapapin eteen? =)
Kirkko on aika juhlava paikka. Itse olen ainakin ihan hulluna meidän siunauskirkon arkkitehtuuriin, tosi hieno rakennus.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 17:47"]
[/quote]
Saako synninpäästön jos on mennyt vaan siunattavaksi kirkkoon tosi mukavan tuttavapapin eteen? =)
Kirkko on aika juhlava paikka. Itse olen ainakin ihan hulluna meidän siunauskirkon arkkitehtuuriin, tosi hieno rakennus.
[/quote]
Siinäpä ne tärkeimmät syyt taitaa ollakin:
1) Koska niin on tapana tehdä (ja mummu pahastuu, jos ei mennä kirkossa).
2) Koska kirkko on niin hieno rakennus ja urut kuulostaa hienoilta ja on hienoa kävellä sitä pitkää käytävää kerrankin kaiken keskipisteenä.
Se "jumalansana" on vaan pakollinen paha, koska muuten on niin hienoa ja ihanaa!
Naurettavaa. Mutta kirkko ei välitä pätkääkään, kunhan vaan porukat saa jotenkin pidettyä hommassa mukana. Sen sijaan olisihan se ihan kamala pyhäinhäväistys vihkiä kirkollisesti kaksi jumalaan uskovaa homoa!
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 17:47"]
[/quote]
[/quote]
Siinäpä ne tärkeimmät syyt taitaa ollakin:
1) Koska niin on tapana tehdä (ja mummu pahastuu, jos ei mennä kirkossa).
2) Koska kirkko on niin hieno rakennus ja urut kuulostaa hienoilta ja on hienoa kävellä sitä pitkää käytävää kerrankin kaiken keskipisteenä.
Se "jumalansana" on vaan pakollinen paha, koska muuten on niin hienoa ja ihanaa!
Naurettavaa. Mutta kirkko ei välitä pätkääkään, kunhan vaan porukat saa jotenkin pidettyä hommassa mukana. Sen sijaan olisihan se ihan kamala pyhäinhäväistys vihkiä kirkollisesti kaksi jumalaan uskovaa homoa!
[/quote]
Urut olivat itse asiassa aika kamalat. Urkuri ei ymmärtänyt, että biisi oli vanha teekkaribiisi joka sattuu olemaan myös virsi, joka olisi pitänyt soittaa ja laulaa nopealla temmolla.
Sehän siinä just mätää onkin ettei uskovaisia homoseksuaaleja vissiin keskimäärin kirkoissa suostuta vihkimään? Vai suostutaanko esim. Helsingissä. Olisi ihan cool jos suostuttaisiin.
Mutta siitäkin sitten selvittiin. Se tuttavapappi oli aika hauska, ei siinä jumalasta kauheasti poristu, kun tunsi tämä pappi meidät hyvin. =)
Niin,,, Kirkko on hieno rakennus, mennään siellä naimisiin ja toivotaan että pappi puhuu mahdollisimman vähän Jumalasta?
Hitto, pitäisi olla joku ehto siinä että pääsee kirkossa naimisiin, muuta kuin se että kuuluu kirkkoon... esim sellainen leimavihko, pakko käydä väh 10 kertaa kirkossa puolen vuoden aikana ennen kuin saa varata kirkkoa häitä varten.
Siinä nyt vaan on sitä jotain :) Onko se nyt sitten sulta pois?