Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen juoja, loukkaannutko jos kyläpaikassa on tarjolla

Vierailija
01.03.2013 |

vain jotain tusinapussiteetä, eikä niistäkään kuin yhtä vaihtoehtoa?

Mikä olis sellainen teevalikoima, josta olisit aidosti ilahtunut?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa juon kylässä pääasiassa kahvia mutta jos tarjolla on suodatinkahvia niin ei kiitos - silloin kelpaa tee kuin tee.

Vierailija
2/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu. Itse tykkään eniten Earl Grey tai Lady Grey-teestä, mutta kyllä ihan perus musta pussiteekin menee, silloin usein lisää maitoa.

Kunhan ylipäätään vaan on teetä. Ruusunmarja tai minttuteestä en tykkää. Samoin on paha jos ainoa tarjolla oleva tee on vahvasti maustettua tai vihreää teetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu, mutta mikali kahvinjuojille tarjotaan valmista kahvia suoraan kuppiin ja minulle pelaamista pussien ja kuuman veden kanssa ilman edes paikkaa, minne sen kaytetyn pussin voi laittaa, niin sitten loukkaannun.

Kuinka paljon vaikeampaa on hauduttaa se tee valmiiksi versus kahvin valmistaminen?

Vierailija
4/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en loukkaantuisi, onhan toi ihan järjetöntä.

Vierailija
5/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu. En myöskään tarvitse mitään isoa teevalikoimaa. Jos on yhtäkin kunnollista mustaa tai valkoista irtoteetä vaikka teepallossa, niin se riittää. Vihreä tee ei mielestäni oikein sovi pullien tai muiden tarjoilujen kanssa, vaikka juon kyllä sitäkin, jos tarjotaan.

Vierailija
6/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, liptoniahan yleensä on, tai sitten jos tuuri käy niin earl greyta. Kyllähän noita juo, mutta ei ne mitään makunautintoa ole, juon kuitenkin ihan tyytyväisenä jos vaihtoehtona on tyyliin keltainen jaffa :D (näinkin käy!) En loukkaannu! Hyvä että on edes jotain teetä!

Kivaa olisi jos olisi jotain ei-mustaa teetä, vihreä sitruunatee on esim. ihan hyvää. Nuo mustat maustetut tuppaavat maistumaan kaikki niin samalta ja ovat mielestäni aika raskaan makuisia. Jos nyt ihan once in a lifetime-tilanteisiin mennään, niin itse varmaan pyörtyisin jos minulle tarjottaisiin vaikka matea tai rooibosia :D (mainitsen nämä vaikka ne nyt eivät teelaatuja olekaan, mutta itse käytän niitä, mutta suurimmalle osalle tuttavapiirissäni ne ovat ihan tuntemattomia)

Vierailija
7/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 15:31"]

Kuinka paljon vaikeampaa on hauduttaa se tee valmiiksi versus kahvin valmistaminen?

[/quote]

Tarkoitat kai kuinka paljon vaikeampaa on siis pelkkä veden keittäminen vs sen hauduttaminen valmiiksi? Jso perhe itse ei juo teetä, niin ei välttämättä ole mitään sopivaa pannua ja muita vermeitä

Vierailija
8/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjolla on vain mustaa pussiteetä, juon, mutta vain kohteliaisuudesta. En kuitenkaan loukkaannu. Vihreää tai valkoista teetä jos on tarjolla ilahdun ja kaupan pussitee kelpaa vallan mainiosti. 

Vierailija
9/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen juojia taitaa olla kahta lajia. Toiset juo marja-ja hedelmä yms. teetä ja toiset taas mustaa. Etenkin mustan teen juojat ei tunnu usein pitävän noista toisista vaihtoehdoista. 

Minä olisin siis tyytyväinen kunhan on jotain mustaa teetä ja maitoa. Hyvä olisi varmaan varautua marjateen juojiin vaikka jollain valmiilla lajitelmalla. Hinnalla ei ole väliä.

Vierailija
10/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toki loukkaannu. Harvemmin kahvinjuojiltakaan kysellään, keitetäänkö nyt tummapaahtoa vai tehdäänkö cappuccinot ;) Mutta onhan se mukava jos on vaihtoehtoja. Sellaisissa kyläpaikoissa aina on, joissa itsekin juodaan teetä.

Vierailija
11/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu, mutta mieluitein joisin kylässä mehua tai vettä. En koskaan juo kahvia, teestä kyllä pidän, mutta kylässä maistuisi parhaiten mehu tai vesi. Tätä ei vaan kukaan tahdo uskoa, ja teetä, tai sitä kahviakin pakkotyrkytetään, ihan kuin aikuinen ei voisi juoda mehua tai jotenkin kärsisin jos en saa sitä teetä.

Pussiteenkin suhteen minulla on omia suosikkeja vaikka juonkin kotona irtoteetä, mutta eipä se haittaa jos on vain sitä perus-Liptonia tms. Mutta jos edes joskus voisin saada sitä mehua, kun vielä mainitsen että se on ok, ja tykkäisin eikä tarvitse kaivaa erikseen teetä ja vedenkeitintä minua varten, mutta kun ei. Aina tyrkytetään teetä, usein vielä kahviakin vaikka kaikki tietävät etten juo kahvia.

Vierailija
12/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Voin sita paitsi juoda teeta tai kahvia. Ja kahvikin saa olla vaikka vain murukahvia.

Vierailija
13/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en loukkaannu. Ei minullakaan ole kahvia tarjota vieraille.

Vierailija
14/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 15:30"]

Itse asiassa juon kylässä pääasiassa kahvia mutta jos tarjolla on suodatinkahvia niin ei kiitos - silloin kelpaa tee kuin tee.

[/quote]

Mitä kahvia sitten pitäis olla? pika-? pannu-? espresso-?

Vierailija
15/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipa siihen kummoisia valineita tarvita: jokin potti, johon laittaa kuumaa vetta ja veden seuraksi vaikka se pussitee hautumaan. Pointti on siina, etta molemmat - kahvin ja teen juoja - saavat juomansa juomavalmiina kuppeihinsa.

Itse olen tyytyvainen, jos tarjolla on yhta laatual mustaa teeta ja toinen esim. yrttiteeta, koska yleensa juon illemmalla jotain miedompaa laatua.

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 15:31"]

[/quote]

Tarkoitat kai kuinka paljon vaikeampaa on siis pelkkä veden keittäminen vs sen hauduttaminen valmiiksi? Jso perhe itse ei juo teetä, niin ei välttämättä ole mitään sopivaa pannua ja muita vermeitä

[/quote]

Vierailija
16/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu, vaikka ei olisi teetä tarjolla ollenkaan. (Joskus ei ole kun talonväki ei juo teetä.) Minulle ei tuota vaikeuksia juoda vaikka hanavettä (en tykkää hiilihappoisista vesistä sappivaivojen takia) samalla kun muut juovat kahvia. (en juo koskaan kahvia)

Jos saisin valita niin ottaisin vihreää teetä, haudutettuna. Toiseksi paras vaihtoehto olisi vihreä tee pussiteenä. Ja sen jälkeen mikä tahansa tee.

Mutta siis, en loukkaannu jos minua varten ei ole varattuna teetä ollenkaan. Joku toinen kerta sitten teetä.

Vierailija
17/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu.

Jos haluat ilahduttaa teen juojaa, niin osta teepallo, sillä saa haudutettua kuppiin ja vie vähän tilaa. Itse en tykkää makeaksi maustetuista teelaaduista, mutta niilläkin on kannattajansa. Suurimmalle osalle varmaan maistuu Earl Grey (ainakin itse en tunne ketään josta tuo olisi kamalaa), joten jos ostat sitä pienen irtoteepussin niin on varmaan ok.

Vierailija
18/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 15:27"]

vain jotain tusinapussiteetä, eikä niistäkään kuin yhtä vaihtoehtoa?

Mikä olis sellainen teevalikoima, josta olisit aidosti ilahtunut?

[/quote]

Pahinta on Liptonin Yellow Label. Se on sellasta kuraa, että olisi sama kuin kahvin juojalle tarjoaisi paskinta ja halvinta kittikuraa.

Erittäin yksinkertaista on ostaa Earl Grey-peruspussiteetä, jos teetä menee tosi harvoin. Jos tuohon haluaa lisävalikoimaa, niin sitten ehkä joku maustettujen marjateiden kokoelma ja siihen päälle joku vihreä tee.

Vierailija
19/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, eli lopputulema on se, että koska teenjuojilla on jokaisella oma makunsa, niin aika epätodennäköistä, että onnistuu tarjoamaan just sitä, mistä vieras pitää, varsinkaan jos ei tunne etukäteen. Juuri kun olet hauduttanut pannullisen vihreää teetä, niin vieraalle se ei välttämättä maistukaan. Kahvinjuojille kelpaa hyvin kaikille se Juhla Mokka.

Vierailija
20/42 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä kelpaa. Tai siis tulee se juotua mutta ei se hyvää ole kaikkien suussa ja monet joisivat mieluummin jotain muuta.

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 15:54"]

Noniin, eli lopputulema on se, että koska teenjuojilla on jokaisella oma makunsa, niin aika epätodennäköistä, että onnistuu tarjoamaan just sitä, mistä vieras pitää, varsinkaan jos ei tunne etukäteen. Juuri kun olet hauduttanut pannullisen vihreää teetä, niin vieraalle se ei välttämättä maistukaan. Kahvinjuojille kelpaa hyvin kaikille se Juhla Mokka.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme