Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on laittanut henkivakuutuksensa edunsaajaksi

Vierailija
01.03.2013 |

meidän vanhimman lapsemme. Miehellä kaksi muutakin lasta, yksi aiemmasta liitosta ja meillä siis kaksi yhteistä.

Olin ihan että whaaaaat, ja pyysin muuttamaan niin, että minä olen edunsaaja. Taitaa kyllä jäädä hoitamatta...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sun edunsaaja on? Yleensähän nuo tehdään pariturvana, toinen toistensa edunsajana

Vierailija
2/12 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Minulla myös lapsi edunsaajana mutta tällähetkellä vain yksi lapsi. JOs toinen tulee, lisään hänet ja jako 50%/50%. Minä en miehelle halua rahaa jättää, etupässähän lapsen toimeentulosta on huolehdittava. Kurjaahan se olisi, että mies elelisi herroiksi uuden naisen kanssa minun henkivakuutusrahoillani. Mutta kyllä edunsaajana pitäisi olla kaikki lapset eikä vaan yksi. Käske muuttaa se kaikkien lapsien eduksi. Kuollessaan jättää muuten potentiaalisesti eripuraisen tilanteen sisarusten välille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla edunsaajina meidän lapset.

Vierailija
4/12 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se edes lain mukaista? Mulla oli joskus sinkkuna henkivakuutus ja silloin laitoin sisareni edunsaajaksi (siskolla pienet lapset ja silloin työttömyyttä yms). Vuosia myöhemmin sisko otti asian puheeksi ja pyysi muuttamaan sen, olinhan mennyt naimisiin. Vakuutusyhtiössä sanottiin, että avioitumiseni oli muuttanut sen tilanteen joka tapauksessa, ja mieheni olisi sen saanut, ei siskoni. Eli voiko yhtä lasta suosia lain mukaan, epäilen hiukan.

Vierailija
5/12 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sivusta seurannut 2 lesken ahdinkoa kun sekä perinnöt, että henkivakuutusten rahat meni alaikäisille lapsille. Kummallekin jäi talo velkoineen ja maksetusta osasta siis puolet lapsille. Näistä oppineena meillä muutettiin miehen kanssa toinen toisemme edunsaajaksi. Summa on sellainen, että pystyy maksamaan koko lopun asuntolainan pois. Pelkkä suru on jo riittävästi ilman talousvaikeuksiakin.

Vierailija
6/12 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 15:28"]

Onko se edes lain mukaista? Mulla oli joskus sinkkuna henkivakuutus ja silloin laitoin sisareni edunsaajaksi (siskolla pienet lapset ja silloin työttömyyttä yms). Vuosia myöhemmin sisko otti asian puheeksi ja pyysi muuttamaan sen, olinhan mennyt naimisiin. Vakuutusyhtiössä sanottiin, että avioitumiseni oli muuttanut sen tilanteen joka tapauksessa, ja mieheni olisi sen saanut, ei siskoni. Eli voiko yhtä lasta suosia lain mukaan, epäilen hiukan.

[/quote]

No, kyllä voi suosia yhtä lasta lain mukaan. Eri asia on, ettei ehkä niin ole järkevää tehdä. Ja ihan puuta heinää on sinulle vakuutusyhtiössä puhuttu, jos on väitetty, että naimisiinmeno mitätöisi antamasi edunsaajamääräyksen. Jos edunsaajana on "omaiset", mutta naimakauppa toki tilannetta, mutta jos siis sisko oli nimeltä mainittuna, ei tuollainen määräys muutu kuin tekemällä uusi tilalle.

t. juristi

Vierailija
7/12 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole asuntolainaa ja koska kuoleman, sairauden ja työttömyyden varalle voi vakuuttaa, mutta kaikista todennäköisimmän varalle ei(avioero) niin olemme kyllä turvannee omaisuutemme niin, että kummallekkaan ei tule taloudellisia vaikeuksia. Että huoletta voimme molemmat pitää lapsemme edunsaajina.

Vierailija
8/12 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 15:41"]

Kaikilla ei ole asuntolainaa ja koska kuoleman, sairauden ja työttömyyden varalle voi vakuuttaa, mutta kaikista todennäköisimmän varalle ei(avioero) niin olemme kyllä turvannee omaisuutemme niin, että kummallekkaan ei tule taloudellisia vaikeuksia. Että huoletta voimme molemmat pitää lapsemme edunsaajina.

[/quote]

Eikö henkivakuutus ole juuri vakuutus kuolemanvaralle?

Vierailija
9/12 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä. Vakuutukset ja avioehdot yms. kyllä kannatta hoitaa kuntoon vielä silloin kun rakastanut, eikä vasta sitten kun ne kesähäät on vain kaukainen muisto vain.

Vierailija
10/12 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 15:41"]

[/quote]

Eikö henkivakuutus ole juuri vakuutus kuolemanvaralle?

[/quote]

No, joo... Entä sitten?!

Vierailija
11/12 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sisko nimennyt mut edunsaajakseen henkivakuutukseen sekä tapaturmavakuutuksessakin mä olen edunsaajana... Ilmoitti kerran vain ohimennen, kun oltiin istumassa iltaa.

Vierailija
12/12 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuolla ole mitään tekemistä jonkun lain kanssa. Mikä laki määrittelisi jotakin henkivakuutusta??

Senhän saa ihan jokainen laittaa niinkuin huvittaa.

Meillä on laitettu puolisolle 50% ja lapsille sitten 25 % molemmille.

Kummallakin on omat vakuutukset ja korvaus kuoleman tapauksessa miehellä 500 000 e ja mulla   200 000 e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi