Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen tv:ssä mustalaiset käytti nimitystä mustalainen. Eikö se pitänyt olla romaani, jota sai käyttää!!

Vierailija
18.05.2006 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaani on nähkääs kirja.

Vierailija
2/9 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa luulin kuulevani " romaani" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on se ehkä vähän eri asia.. Mä jos sanosin itteeni läskiks, en silti sietäis, jos joku muu alkas sanomaan ;)

Vierailija
4/9 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin he käyttävät termiä valkolainen, niin minä puhun mustalaisista. Ei se ole rasistinen ilmaus toisin kuin neekeri.

Vierailija
5/9 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saa sanoa itseaan miksi vaan. Monet mustat tervehtivat toisiaan sanomalla Yo, nigg*r, mutta valkoiselta se on paha loukkaus.

Vierailija
6/9 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt paljon työtä romanien parissa, enkä koskaan puhuttele heitä mustalaisiksi ennen kuin he itse käyttävät sitä termiä. En myöskään koskaan puhuttele vanhempia romaneja mustalaisiksi. Luonnollisinta (siis omassa työssäni) on ollut käyttää esim. teikäläistä.

Se on vanha tapa, jolla romanit itsekin ovat erottaneet itsensä valkolaisista. Nuorempien ja tutumpien romanien kanssa käytän " mustalaista" .

Meikäläisistä puhun valtaväestönä. Vanhat romanit muuten edelleen puhuvat valtaväestöstä " talonpoikaisina" . Tulee välillä huvittavia tilanteita, kun kuitenkin tarkoitetaan ihan kaupunkilaisia.

Vierailija
7/9 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse saa sanoa itseaan miksi vaan. Monet mustat tervehtivat toisiaan sanomalla Yo, nigg*r, mutta valkoiselta se on paha loukkaus.

Vierailija
8/9 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
9/9 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija: