Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vein lapset päiväkotiin ja menen itse kotiin takaisin

Vierailija
01.03.2013 |

Teetkö sinä koskaan niin?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 12:06"]

Minä vien joka päivä lapsen päiväkotiin ja menen itse kotiin tai bupiin ryyppäämään :)

[/quote]

Näköjään olet juonut aivosi, se on pubiin

Vierailija
22/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun vien lapsen päiväkotiin, teen töitä kotona. Ja maksan korkeimman maksuluokan päivähoitomaksut siitä ilosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee, olen kotiäiti. 

Mutta naapurin rouvasihminen tekee. Vie kaksi vanhinta perhepäivähoitajalle ja menee vauvan kanssa takaisin kotiin. Ei siinä mitään, mutta mieskin on kotona vuorotteluvapaalla. Kuulemma tarvii isommat siskot virikeitä (3 ja 4v). Ihmettelen mitä virikkeitä on pph:lla mutta ei omassa kodissa? Kotonahan se pph sitä työtä tekee. 

Vierailija
24/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, esim. tänään, koska menen lähden itse töihin aivan juuri.
Päiväkodin toive, ettei lapsi tulisi kesken nukkariajan hoitoon, koska se häiritsee nukkarissa olevia.

Vierailija
25/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen, tänäkin päivänä :)  _tää lähtee kohta töihin_

Vierailija
26/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen, tänäkin päivänä :)  _tää lähtee kohta töihin_

Vierailija
27/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 10:35"]

Useinkin olen tehnyt. Lapset hoitoon ennen lounasaikaa, sitten kotiin takaisin pikku unille ja iltavuoroon töihin.

[/quote]

Itse teen samaa. Itse asiassa viimeksi tänään. Mies hakee lapsen neljän maissa. Lapsen hoitoaika on tänään noin viisi tuntia.

Vierailija
28/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun päiväkodin vieressä, ja kyllä harmittaa katsoa iltapäivisin, kun äitiyslomalla/hoitovapaalla olevat äidit tulevat lastenrattaineen hakemaan sieltä kotiin vanhempia lapsiaan. Eskarit ymmärtäisin, mutta muita en, koska samassa päiväkodissa toimii myös avoin päiväkoti, jonne lapsen voi viedä saamaan kavereita ja touhuja ja itse hengähtää sen aikaa. Ihan terveiltä nuo äidit näyttävät, tuskin ne kaikki nyt ovat masentuneita lastenhakkaajia, joilta yhteiskunnan pitää lasta suojella 8 tuntia päivässä.

Ja tämä siis harmittaa siksi, että minun lapsilleni, joille juuri laitoin hakemuksen päivähoitoon, ei sitten riitä lähipäiväkodista todennäköisesti paikkoja, vaan joudumme viemään kauemmas hoitoon. 

Vierailija
29/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ OLEN :) Tyttö viihtyy erinoimaisesti päiväkodissa ja jos minulla sattuu olemaan vapaapäivä niin vien lapsen päiväkotiin. Ei siinä mitään väärää ole. Ehtii siinä siivota, käydä kaupassa. Kaikki tarvitsee myös sitä omaa aikaa :) Ja sitä että tänne tulee kitisemään että jos vanhemmat vie lapsensa päiväkotiin ja lähtevät takaisin kotiin viettämään omaa aikaa ettei haluaisi olla lapsen kanssa tai osais kasvattaa yms ON PELKKÄÄ PASKAPUHETTA! 

Vierailija
30/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vein. Ja teen itse kotona koko päivän etätöitä.

Vierailija
31/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 10:30"]

Teetkö sinä koskaan niin?

[/quote]

Teen. Aiemmin tein, kun tein lopputyötä kotona. Nykyään teen niin silloin kun olen kipeä tai teen etäpäivän, ja viime kesänä pidin jopa 2 lomapäivää niin, että kuopus oli pk:ssa. Tänä vuonna aion tehdä niin ehkä 5:n päivän kohdalla.

Vierailija
32/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, teen useinkin niin. Yleensä lähden iltavuoroon mutta tänään olen saikulla. Joskus arkivapaanakin vien lapset hoitoon jos on sellaisia asioita hoidettavana, että ne on helpompi tehdä ilman lapsia.

Niin, ja siitäkin huolimatta lapsemme ovat päiväkodissa vain 3-4 päivänä/vko ja max. 7 tuntia kerrallaan. Kiitos vuorotyöni ja mieheni liukuvien työaikojen.

Vierailija
33/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein sillä opiskelen ja läsnäoloa koululla on melko vähän. Kohta alkaa yksi opintojakso, jota on noin kerran viikossa. Muut päivät sitten vietän kotona tekemässä tehtäviä, yhtä verkkokurssia ja opinnäytetyötä. Kyllähän se tuntuu vähän omituiselta kotiin mennä. Olen muutaman kerran jopa miettinyt luulevatkohan naapurit minun vain laiskottelevan.

Vierailija
34/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 12:20"]

KYLLÄ OLEN :) Tyttö viihtyy erinoimaisesti päiväkodissa ja jos minulla sattuu olemaan vapaapäivä niin vien lapsen päiväkotiin. Ei siinä mitään väärää ole. Ehtii siinä siivota, käydä kaupassa. Kaikki tarvitsee myös sitä omaa aikaa :) Ja sitä että tänne tulee kitisemään että jos vanhemmat vie lapsensa päiväkotiin ja lähtevät takaisin kotiin viettämään omaa aikaa ettei haluaisi olla lapsen kanssa tai osais kasvattaa yms ON PELKKÄÄ PASKAPUHETTA! 

[/quote]

Toivottavasti vapaapäivinä pidät lastasi päiväkodissa lyhyemmän aikaa. Kyllä lapselle paras paikka koti on vaikka ne kuinka päiväkodissa tykkäävätkin olla. 

Vierailija
35/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 10:35"]

Useinkin olen tehnyt. Lapset hoitoon ennen lounasaikaa, sitten kotiin takaisin pikku unille ja iltavuoroon töihin.

[/quote]

Lisään vielä, että olen vuoden aikana vienyt kaksi kertaa vapaapäivänä lapsen päiväkotiin. Toisella kerralla syynä oli hammaslääkäri, toista en muista.

Itse teen samaa. Itse asiassa viimeksi tänään. Mies hakee lapsen neljän maissa. Lapsen hoitoaika on tänään noin viisi tuntia.

[/quote]

Vierailija
36/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä paikoissa oikein voi viedä lapsen noin. Meidän kaupungissa pitää tuoda työvuorolistat. Lasta saa tuoda vasta puoli tuntia ennen työnalkua.. Ja pitää hakea päiväkodista puolituntia siitä kun pääsee. Tämän takia meillä on lapsi kotihoidossa, koska meiltä jäisi päiväunet tuon takia välistä joinakin päivinä kun meen itse kahteen töihin. Kumminkin pitäisi maksaa kokonaisesta päivästä. 

Vierailija
37/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku olla tosiaan sitä mieltä että se on ihan ok viedä lapsi päiväkotiin ja mennä itse kotiin vaan olemaan?  ON TÄYSIN ERI ASIA VIEDÄ LAPSI SINNE HOITOON TIETÄEN ETTÄ ITSE LÄHTEE VIELÄ ILLAKSI TÖIHIN , JOUTUU KOTONA OPISKELEMAAN TAI TEKEMÄÄN ETÄTÖITÄ . Meillä mies tekee vuorotyötä ja itse olen aina 8-16 töissä, ja kyllä mies vie lapsen hoitoon aamulla, mutta vasta aamupalan jälkeen. Ja minä haen klo 16. Ymmärrettävää on että ennen töihin lähtöä tarvii levätä, tehdä ruokaa jne.. Mutta minun ymmärryksen yli menevät nämä kotona loikoilijat jotka eivät välitä lapsistaan sen vertaa että hoitaisivat itse ne! Minä kyllä mieluummin tälläkin hetkellä olisin kotona lapseni kanssa kuin töissä , mutta jonkun on ihan oikeasti tienattava jotta saadaan veroeuroja kasaan jolla saadaan lisättyä päiväkotipaikkoja näille luusereille jotka lapsia tekevät maailmaan ajatellen että päiväkoti ne sitten kasvattaa!

Vierailija
38/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 10:41"]

Ja mielestäni on törkeää että tässä tasa-arvon maassa kotona makaavan äidin on oikeus viedä tarhapaikka sellaiselta kuka oikeasti menee töihin ja tarvitsee paikan. Mutta minkäs teet kun täällä aina paapotaan ko. henkilöitä. Miksi tehdä lapsia jos itse ei heitä jaksa kasvattaa.

[/quote]No juu, periaatteessa ihan kiva pointti. Vaan jos se lapsi nyt on maailmaan tehty, ja sitten ei jakseta hoitaa, niin kenenkäs muun kuin sen äidin etu on päivähoito? Ehkä yhteiskunnan, ainakin sen lapsen.

[/quote]

johan täällä taas alkoi tämä päteminen, tuomitseminen ja vouhotus. On ihan joka ainoat ihmisen ja perheen oma asia miten sitä arkea eletään. Siinä vaiheessa kun lasta laiminlyödään ja hän kärsii, on vyytä jonkun ulkopuolisen puuttua. Mutta se mikä kenenkin arvo ja erjen järjestys on on jokaisen oma asia. tajuatkohan ollenkaan kuinka pahasti sun päässäsi viiraa? Asia on niin, että kun elää kaikin tuntein ja läsnäollen OMAA ELÄMÄÄNSÄ, ei tällaiset kommentit tule edes mieleen.

[/quote]

Omaa elämää saa elää jos maksaa ITSE kustannukset. EI jos YHTEISKUNTA MAKSAA ne.

Vierailija
39/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 12:20"]

[/quote]

Olisit miettinyt sitä ennen kuin hankit ne lapset. Yhteiskunnan tehtävänä ei ole hoitaa lapsiasi kun sinä olet kotona

Vierailija
40/56 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan sarjaan.. Miksi pitää tehdä useampi lapsi, jos isommat lapset nakataan tarhaan siksi että saisi viettää uuden kullannupun kanssa aikaa. Sitten ihmetellään et miksi se arki ei suju useamman lapsen kanssa. Vanhemmat oikein ruokkivat sisarkateutta tuolla. Erikseen ovat tietenkin erityislapset, mutta niitä nyt ei luulisi noin usealla olevan.