Vein lapset päiväkotiin ja menen itse kotiin takaisin
Kommentit (56)
Minä vien lapsen päiväkotiin ja itse lähden töihin! Jos olisi taloudellisesti mahdollista, olisin vielä kotona lapseni kanssa koska rakastan hänen seuraa ja nyt aina ikävä häntä kun olen töissä. Ja mielestäni on törkeää että tässä tasa-arvon maassa kotona makaavan äidin on oikeus viedä tarhapaikka sellaiselta kuka oikeasti menee töihin ja tarvitsee paikan. Mutta minkäs teet kun täällä aina paapotaan ko. henkilöitä. Miksi tehdä lapsia jos itse ei heitä jaksa kasvattaa.
Toivottavasti sinulla oli tällä kertaa hyvä syy, esim. olet niin kipeä että et pysty lastasi hoitamaan..
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 10:35"]
Useinkin olen tehnyt. Lapset hoitoon ennen lounasaikaa, sitten kotiin takaisin pikku unille ja iltavuoroon töihin.
[/quote]
No, tää on kyllä ymmärrettävää! Olet kuitennkin menossa töihin..
Olen vienyt lapsia päiväkotiin myös kuntoutuksellisesta syystä, vaikka en ole ollut töissä. Ymmärrettäviä syitä on paljon, ei tästä jaksa ainakaan tappelemaan alkaa.
En ole vienyt lapsia päiväkotiin,ei ole päiväkoti- ikäisiä lapsia.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 10:41"]
Ja mielestäni on törkeää että tässä tasa-arvon maassa kotona makaavan äidin on oikeus viedä tarhapaikka sellaiselta kuka oikeasti menee töihin ja tarvitsee paikan. Mutta minkäs teet kun täällä aina paapotaan ko. henkilöitä. Miksi tehdä lapsia jos itse ei heitä jaksa kasvattaa.
[/quote]No juu, periaatteessa ihan kiva pointti. Vaan jos se lapsi nyt on maailmaan tehty, ja sitten ei jakseta hoitaa, niin kenenkäs muun kuin sen äidin etu on päivähoito? Ehkä yhteiskunnan, ainakin sen lapsen.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 10:48"]
Ja mielestäni on törkeää että tässä tasa-arvon maassa kotona makaavan äidin on oikeus viedä tarhapaikka sellaiselta kuka oikeasti menee töihin ja tarvitsee paikan. Mutta minkäs teet kun täällä aina paapotaan ko. henkilöitä. Miksi tehdä lapsia jos itse ei heitä jaksa kasvattaa.
[/quote]No juu, periaatteessa ihan kiva pointti. Vaan jos se lapsi nyt on maailmaan tehty, ja sitten ei jakseta hoitaa, niin kenenkäs muun kuin sen äidin etu on päivähoito? Ehkä yhteiskunnan, ainakin sen lapsen.
[/quote]
johan täällä taas alkoi tämä päteminen, tuomitseminen ja vouhotus. On ihan joka ainoat ihmisen ja perheen oma asia miten sitä arkea eletään. Siinä vaiheessa kun lasta laiminlyödään ja hän kärsii, on vyytä jonkun ulkopuolisen puuttua. Mutta se mikä kenenkin arvo ja erjen järjestys on on jokaisen oma asia. tajuatkohan ollenkaan kuinka pahasti sun päässäsi viiraa? Asia on niin, että kun elää kaikin tuntein ja läsnäollen OMAA ELÄMÄÄNSÄ, ei tällaiset kommentit tule edes mieleen.
Aikoinaan tein. En voinut luovuttaa pk-paikkaa pois, ja vein lapsen sinne 3 kertaa viikossa. Olin työtön.ö
Olen vienyt, mutta opiskelin ja tein välillä etäpäiviä kotona. Eli sen 6tuntia kökötän tietokoneella ja teen kouluhommia
Minä tein samoin. Pidän etäpäivää :)
Jatkuvasti. Teen vuorotyötä, joka alkaa klo 04-13 välisenä aikana, miten milloinkin. Jos menen myöhemmin töihin, vien lapsen ennen yhdeksää tarhaan, koska hän jää muuten sivuun kaverihommista ja päiväkodin touhuista eikä ehdi ulkoilla kunnolla ennen ruokaa ja päiväunia. Tämä toistuva rutiini on meille asiantuntijoiden neuvoma, samoin pk-väki tuota suositti. Arkivapaina lapsi on kotona kanssani.
Lähes joka päivä, tosin mä opiskelen kotona. Joskus menen yliopistolle, mutta harvemmin sinne enää näin loppuvaiheessa tarvii mennä.
Mä en pidä etäpäivää (teen 4-päiväistä viikkoa), mutta hoidan asioita ja luen tenttiin. Haen lapset kotiin sitten klo 15.
t. Ap
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 10:52"]
[/quote]
johan täällä taas alkoi tämä päteminen, tuomitseminen ja vouhotus. On ihan joka ainoat ihmisen ja perheen oma asia miten sitä arkea eletään. Siinä vaiheessa kun lasta laiminlyödään ja hän kärsii, on vyytä jonkun ulkopuolisen puuttua. Mutta se mikä kenenkin arvo ja erjen järjestys on on jokaisen oma asia. tajuatkohan ollenkaan kuinka pahasti sun päässäsi viiraa? Asia on niin, että kun elää kaikin tuntein ja läsnäollen OMAA ELÄMÄÄNSÄ, ei tällaiset kommentit tule edes mieleen.
[/quote]
Hölynpölyä.
Jos elät omaa elämääsi, tee se käymättä toisten kukkarolla.
Voi kuulkaas, kyllä jokainen Suomessa asuva suomalainen toisten kukkarolla käy, enemmän tai vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 10:52"]
[/quote]
[/quote]
Hölynpölyä.
Jos elät omaa elämääsi, tee se käymättä toisten kukkarolla.
[/quote]
Nimenomaan! Helsingissä ainakin on päiväkotipaikat kiven alla, ja arvaa ottaako pattiin että joudun viemään lapseni kauas päiväkotiin vaan sen takia kun kotona MAKAAVAT äidit ovat oikeutettuja saamaan myös päiväkotipaikan lapsilleen. Minä kuitenkin maksan täyden hinnan päiväkodista, ja kukas näille päiväkodin maksaa... hmmm.... taitaa mennä veroeuroista. Päiväkotipaikat pitäisi jakaa kuitenkin ensiksi niille ketkä sitä oikeasti tarvitsee. Ja se on ihan ymmärrettävää että vuorotyöläiset vie lapset aamulla päiväkotiin kun olisihan se nyt outoa mennä vasta lounaalle ja sitten heti nukkumaan. Kyllä lasten pitää ehtiä leikkiä jne... Ja samoin jos sinulla on oikeasti etäTYÖ päivä, pitää sinun pystyä töitä tekemään tai opiskelemaan. Mutta jos kotona vaan ollaan huvikseen... HALOO!!
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 11:51"]
Voi kuulkaas, kyllä jokainen Suomessa asuva suomalainen toisten kukkarolla käy, enemmän tai vähemmän.
[/quote]
Miten minä käyn jonkun syrjäytyneen kukkarolla? Laittamassa sinne rahaa..... joka tilinauhassa näkyy isona miinuksena maksettuina veroina.
[/quote]
Nimenomaan, toiset todellakin enemmän. Virikehoidattaja-lehmät kuuluu siihen enemmän- puoleen.
Minä vien joka päivä lapsen päiväkotiin ja menen itse kotiin tai bupiin ryyppäämään :)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 12:01"]
[/quote]
Nimenomaan, toiset todellakin enemmän. Virikehoidattaja-lehmät kuuluu siihen enemmän- puoleen.
hehheehhee! Jee! kylläpä hauskasti ja osuvasti sanottu!
[/quote]
Useinkin olen tehnyt. Lapset hoitoon ennen lounasaikaa, sitten kotiin takaisin pikku unille ja iltavuoroon töihin.