Onko sinulla hautausasu valmiina siltä varalta, että sattuisit kuolemaan?
Muistan kuvan kun Pavarotti kuoli. Miehellä oli musta juhlapuku ja varmaan lakerikengät.
Kauhulla ajattelen, että ruumis vain käärittäisiin johonkin valkoiseen paperipussiin ja siinä koko juttu. Mutta ei minulla oikein taida olla kotona sopivaa juhla-asua siltä varalta, että kuolisin. Pitäisi varmaan kirjoittaa kirje, että mitkä kuteet vedetään päälle ja minkä verran meikkiä, jos kuolisin ja tarttis haudata.
Minulla on myös sellainen mielikuva, että hautausvaatteet eivät saa olla mitä materiaalia tahansa. Oliko se villa, mikä oli paha ja jos niin miksi, eikö se mätäne kun on tehty eläimen "tukasta" vai mikä juttu?
Selvitetään nyt tämä juttu kunnolla eli mitä materiaalia, minkälaiset vaatteet ja mitkä kengät. Ja sitten sekin, että voiskos olla vaikka joku nettipankki, jonne nämä tiedot itsestään voisi laittaa tulevaisuuden varalle. Ja tietysti pitäisi voida olla mahdollisuus muuttaa tietojaan, jos aikaa kuluu kymmeniä vuosia ja kroppa muuttuu, jos maku tai muoti muuttuu yms.
Toivon todellakin, että tämä asia ruoditaan nyt kunnolla ja joku hautaustoimisto hyppää kelkkaan ja selvittää nämä kaikki tärkeät seikat meille aavemammoille.
Suurkiitos etukäteen.
Kommentit (13)
jos nyt kuolisin minut saisi haudata tuossa mekossa minkä ostin setäni hautajaisiin. Ihan kivan näköinen perusmekko. Jalassa mielellään mustat converset.
No mut sais pollttaa ihan nakuna tai missä vaan kuteissa.
Mulla on kaikki valmiina kun ei se maailmanloppu tullutkaan. Arkutkin on hankittu ja koristeltu koko suvulle, samoin "viimeiset vaatteet".
Eipä tullutkaan käyttöä. Meitä ei sitten saa polttaa!!! Se on kuin Helvettiin joutuis. HYI.
No leggingsit ja tanktop, jalkaan feikkicrocsit tai "uggit".
Juu on. Ja äitiysvatteetkin on kaapissa valmiina jos ehkäisy pettää. Ja työhaalaritkin on jos vaikka rupeisin duunariksi. Eihän sitä voi tietää.
niin no siihen valkoiseen kaapuun meillä töissä vainajat "puetaan", ei ole koskaan ollut kellään mitään muuta mukana. Jos tehdään avaus, niin omat vaatteet olsii siinä kyllä tiellä.. tosin ne varmaan revittäisiin, ei niitä vainajan päältä kukaan riisu..
Kun minä aikanaan kuolen, tullaan minut polttohautaamaan. Joten valkoinen kaapu niskaan vaa, kiitos, ja eko- pahviarkku siunaustilaisuuteen.
Mulle kans se valkoinen kaapu ja sit sellaseen pahviarkkuun ja uuniin. Sit kans pahvinen uurna , tai jos on puinen niin käsittelemätön että maatuu helposti.
Mut kyllä vainajalle puetaan omat vaatteet jos omaiset niin haluaa. Ei viel sairaalassa , jos siellä kuolee. Lapsivainajilla on usein omat vaateet ja leluja tai peittoo mukana.
No mulla on se ongelma, että jotain kivoja (vanhoja kylläkin) vois löytyä kotoa, mutta kun on lihonu äbout 10 kg niin ei mee päälle. Tarttis jossain sairaalassa laihtuu ennen kuolemaan sen verran, et noi menis päälle. Vai voisko ne pukea päälle sillä lailla feikaten, että mulla olis se semmonen joku valkoinen paperipussi alla ja sit niitä kivoja vaatteita laitettais tohon etuosan päälle ja näyttäisi siltä kun ne olisi kokonaan mun päällä vaik ei ookaan? Käviskö? Entä kun on ruumis, niin turpooks jalat vai kapenee? Meinaan, että kun on noita puolia numeroita kengissä, niin meniskös jotkut hienot jalkaan?
Ei jalan koko muutu, mut kun ruumiina ei oo enää kipua niin voishan sitä pyytää että runnoisivat jalkaan jotkut pienemmätkin kengät.
Mut siis mä haluan ehdottomasti tulla polttohaudatuksi.
No joo ei ole. Siellä krematorion uunissa ei todellakaan ole mitään väliä että mitä on päälle puettu...
Ei.. sillä elän 2000-lukua. Kuka jaksaa välittää missä vermeissä kukakin pannaan multiin?
Kyllä me välitetään ja paljonkin.
Miten on parranleikkuun ja kampauksen kanssa? Ajetaanko parta ja mihin muotoon ja laitetaanko tukka millaiseksi? Joku sherokee vai miten se kirjoitetaan ja mikä väri?
mulla on smokki valmiina ja raakalaudasta naulattu arkkukin odottaa ulkovarastossa.