Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulun jälkeinen kerho ekaluokkalaisille, kiinnostaako?

Vierailija
05.03.2019 |

Onko muilla ongelmia mihin lykätä ekaluokkalainen lyhyen koulupäivän jälkeen? Kiinnostaisiko sellainen kerhopalvelu, joka hakee lapsen koulusta ja vie kerhoilemaan kunnes vanhemmat pääsevät hakemaan. Palvelu voisi toimia esim.alueittain niin, että suuremmalta alueelta haetaan lapsia.

Kerhoilla voisi olla eri teemoja tai teemapäiviä, esim.eläimet, robotiikka jne.

Olisitteko valmiita maksamaan tällaisesta palvelusta? Esim. 200-300e kuussa, riippuen siitä montako päivää lapsi on kerhossa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, vastaisitko tuohon kysymykseen, että millä tavalla laadukkaampaa ja mikä taho järjestäisi? Minua kiinnostaisi, jos on oikeasti laadukkaampi kuin nuo kunnan ip-kerhot.

Jep, lähinnä ajattelin että siellä olisi teemoja. Esim.kuukausi fysiikkaa lasten tason mukaan opetettuna, kuukausi ohjelmointia, kuukausi kaunokirjallisuutta, kuukausi jotain musiikkia jne.

Toiminnan ei olisi tarkoitus olla niin tavoitteellista, lähinnä tutustuttaa lapsi vanhempien työajan sisällä moneen kivaan ja hyödylliseen, yleissivistävää juttuun.

Opettajat voitaisiin ottaa esim.yliopisto-opiskelijoista (mahdollisesti aineenopettajaksi suuntautuneita). Sitten kun vanhempi hakee kerhosta, ei olisi enää tarvetta harrastaa erikseen vaan illat olisivat perheen yhteistä aikaa.

En ole ihan käytännön toteutuksen tasolla vielä tässä, ja omat lapset vielä pieniä, mutta olen ymmärtänyt, että joillekuille työssä käyville lyhyet koulupäivät ovat todellinen ongelma.

Tuollainen ohjelma, ja/tai korvaisi harrastukset, ja maksaisi 200-300 kuussa? Mun lapsen joukkuelaji maksoi tuossa iässä 600e vuodessa ja oli todellakin laadukas valmennus. Ja nyt käy ohjelmointikerhossa jota.vetävät tietojenkäsittelytieteen opiskelijat yliopistolla, ja maksaa 150e/syksy.

Vierailija
22/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, vastaisitko tuohon kysymykseen, että millä tavalla laadukkaampaa ja mikä taho järjestäisi? Minua kiinnostaisi, jos on oikeasti laadukkaampi kuin nuo kunnan ip-kerhot.

Jep, lähinnä ajattelin että siellä olisi teemoja. Esim.kuukausi fysiikkaa lasten tason mukaan opetettuna, kuukausi ohjelmointia, kuukausi kaunokirjallisuutta, kuukausi jotain musiikkia jne.

Toiminnan ei olisi tarkoitus olla niin tavoitteellista, lähinnä tutustuttaa lapsi vanhempien työajan sisällä moneen kivaan ja hyödylliseen, yleissivistävää juttuun.

Opettajat voitaisiin ottaa esim.yliopisto-opiskelijoista (mahdollisesti aineenopettajaksi suuntautuneita). Sitten kun vanhempi hakee kerhosta, ei olisi enää tarvetta harrastaa erikseen vaan illat olisivat perheen yhteistä aikaa.

En ole ihan käytännön toteutuksen tasolla vielä tässä, ja omat lapset vielä pieniä, mutta olen ymmärtänyt, että joillekuille työssä käyville lyhyet koulupäivät ovat todellinen ongelma.

No tämä on ihan kiva idea kyllä, mutta a) mun kokemuksella useimmat ekaluokkalaiset lapset haluaa olla koulun jälkeen luokkakavereittensa kanssa tai sitten yksin kotona; b) eka-tokaluokkalaiset eivät jaksa, eikä heidän kuulukaan jaksaa koulumaisuutta koulupäivän jälkeen, vaan leikkiä ja liikkua, ja c) monilla lapsilla on jo tuossa vaiheessa joku harrastus, jota haluavat jatkaa. Urheiluseuroilla on myös omia ip-kerhoja.

En nyt täysin tyrmää, mutta kannattaa tehdä ensin runsaasti tutkimusta mahdollisista markkinoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, et ole vielä ihan käytännön tasolla tosiaankaan. Missä tiloissa kerho toimisi ja mikä/kuka olisi vastuujärjestäjä ja kuka toimintaa valvoisi? Eka luokkalaiselle kuukausi fysiikkaa???

Itse asiassa pikkukoululaiset ovat todella kiinnostuneita tutustumaan fysiikan ilmiöihin. Toki ei mitään kaavoja ja laskuja vaan ilmiöitä ja havainnointia. esim. tehdään kalteva taso ja lasketaan pikkuautoja sitä pitkin. Mikä auto menee pisimmälle? Miksi? muutetaan tason kaltevuutta. Mitä tuloksille tapahtuu? Miksi? laitetaan tasolle hiekkaa. Mitä laskuvauhdeille tapahtuu? Miksi? jne.

Myös Kemian ilmiöihin tutustuminen on lapsista kivaa. Esim. Ph- paperin kanssa testaaminen.

(en ole aloittaja, mutta uskon tietäväni mitä aloittaja hakee kerhollaan)