Oletko koskaan saanur ruokamyrkytystä? Tajusitko mistä on kyse,teitkö valituksen?
Minä epäilen yhden kebabpaikan kanakebabrullaa vessarallin syyksi,mutta olisiko valitus taistelua tuulimyllyjä vastaan?
Kommentit (10)
Joo, kerran sain, mutta se tuli itse tekemästäni ruoasta, joten mihin olisin valittanut? En heti tajunnut mistä on kyse, mutta menin lääkäriin sitten kun olin niin kipeä, että oli pakko, ja olin sitten 3 päivää tiputuksessa.
Minulle käy joskus, että kun syön muuten terveellisesti ja kasvispainotteisesti, niin yksittäinen mättöannos valtavan rasvamäärän takia pistää vatsan sekaisin.
Kerran olen epäillyt ruokamyrkytystä, mutta silloin ripuloin ja oksensin yhtä aikaa päivän, vaikken ollut nauttinut alkoholia moneen päivään.
Noin muuten uskon valittamisen olevan ajanhukkaa.
Vaikea sanoa kun kärsin kroonisista suolistovaivoista, jotka yltyvät välillä pahaksi. Tiettyjen ruokien välttely ja ruokavalion muuttaminen on auttanut, mutta ei ole vaivoja kokonaan poistanut. Mutta, jos söisin nyt pizzaa, pastaa, tavallista, siis laktoosia sisältävää jäätelöä ja suklaata ja pullaa niin istuisin koko yön vessassa itku silmässä ja kuumekin nousisi hetkeksi.
Olen. Söin hampurilaista epäsiistin näköisessä paikassa ja se hampurilainen maistui ihan navetalta. Silloin jo mietin että tässä ruuassa ei ole kaikki kunnossa, jätin osan syömättä. Heti kun pääsin kotiin iski pahoinvointi ja ripuli. Kerroin asiasta paikkakunnan terveystarkastajalle. En tiedä etenikö asia mitenkään. Se paikka on edelleen olemassa, mutta en uskalla enää mennä sinne syömään.
Tosi vaikeaa saada todistetuksi mistä sen myrkytyksen on saanut. Vaikka itse tietäisinkin suurella varmuudella, niin viranomaisia ei kiinnosta. Yhdessä kaupungissa (no varmaan monessakin sama juttu) oli jossain vaiheessa kiinalaisravintola, jonka takana juoksi valtavia rottia. Ruokaa, lihoja säilytettiin takapihalla. Toistakymmentä vuotta sai jatkua tämä, viranomaisia ei todellakaan kiinnostanut. Ihan vieressä useampi kerrostalo, joten varmasti tuli rotista valitusta. Nyt raflassa uusi omistaja, en tiedä jatkuuko sama meno kun en asu siellä enää.
Ei vaadi kuin että jättää ruuat pöydälle.
Joo kerran sain kun söin ihan normi kebabin pizzeriasta. Tuli kauheat vatsakrampit ja ripuli.
En ilmoittanut mihinkään mutta olisi kyllä pitänyt. Tätä myöten oon vähän vältellyt pizzerioita. Musta tuntuu että se siisteys ei kaikissa paikoissa oo ihan kunnossa.
Kalapyöryköistä sain kerran kamalan ruokamyrkytyksen. Oksennusta ja ripulia tuli samaan aikaan ja molempia paljon. Meinasin pyörtyäkin. naamakin oli ihan kalpea. Otin äkkiä sokeripitoista juomaa niin huimaus loppui. Olin vahingossa syönyt vanhaksi menneitä kalapyöryköitä.
Olen saanut yhden kerran, mikä on vähän verrattuna siihen kuinka paljon olen matkustanut. Olin Bangkokissa ja palaamassa noin klo 2 aikaan yöllä hotellille. Nälkä iski. Söin kadulla nuudelikeiton, jossa oli kanansormia. Ruoka oli vähän kylmentynyttä siinä ja ruokamyrkytys iski muutamia tunteja myöhemmin. Kyllähän se sitten seuraavana päivänä lääkkeiden kanssa alkoi lähteä kävelemään, mutta pari kiinnostavaa päivää ja varsinkin yötä Bangkokissa jäi väliin siinä.
Lähipitserian kanasalaatista kaksi kertaa, kolmatta en enää ostanut ja nyt koko paikka lopettanut.