Mistä rahat miljoonakämppään?
Tutustuin Kalasataman ja Pasilan uusiin rakennuskohteisiin. Kiinnostavia kämppiä rakenteilla, hintavia toki. Uusien asuntoen hintahaitari viuhuu 300k - 2m väliä.
Millaistahan työtä tekemällä tekemällä miljoonakämpän hankinta onnistuisi? Jos työuraa olisi jäljellä n.40 vuotta ja lähtötilanne 1000e säästöjä.
Kommentit (30)
Työllä ei ainakaan rikastu tuohon malliin.
Meillä on miljoonakämppä, mutta ostettaessa sen arvo oli vain puoli milliä, mutta hintojen nousun myötä arvo on huimasti kaksinkertaistunut. Nyt ei olisi enää varaa tähän asuntoon.
Ns. tavallisella työllä ei onnistu. Jääkiekkoilemalla, koripalloilemalla, musiikkia tekemällä tms. voi onnistua jo vuodessakin, jos on tarpeeksi lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
NHL-kiekkoilijoilla on vuosipalkka monta miljoonaa.
Mut niidenkin kannattais vähän miettiä pidemmälle tulevaisuuteen. Kun ura on nopeesti ohi, niin moni urheilija on aika hukassa... Vähän ohi meni nyt aiheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut niidenkin kannattais vähän miettiä pidemmälle tulevaisuuteen. Kun ura on nopeesti ohi, niin moni urheilija on aika hukassa... Vähän ohi meni nyt aiheen.
Urheilijarahastot ovat sitä varten, että talous turvataan urheilu-uran jälkeenkin. Ne, jotka eivät osaa hoitaa raha-asioitaan kiekkouran jälkeen, eivät osaisi hoitaa niitä muutenkaan.
Mun työkaveri on Koneen ex-toimitusjohtajan tytär. Siellä asuu nyt.
Onko sulla perittävää?
Vierailija kirjoitti:
Lottovoitosta
Riittääkö 4 ja lisänumero oikein?
Työllä, josta jää joka vuosi säästöön 25 000. Sitten on 40 vuoden päästä kasassa miljoona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lottovoitosta
Riittääkö 4 ja lisänumero oikein?
Mietipä sitä
Vierailija kirjoitti:
Lottovoitosta
Jotkut sanovat, että on lottovoitto syntyä Suomeen.
Minä kysyn, että missäs se mun miljoonakämppä sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lottovoitosta
Minä kysyn, että missäs se mun miljoonakämppä sitten on?
Se sun lottovoittosi on Suomeen syntyminen. Ei siihen kuulu miljoonakämppiä. Ne on saatavilla sitten ihan muilla lottovoitolla. Tämän luulisi tyhmemmänkin tajuavan.
Harva yksin tienaava ostaa miljoonakämppää ensiasunnokseen, joten siitä aiemmasta myyntiasunnosta voi tulla hieman apuja. Mutta pääosin se viimeisimmän kämpän myyntihinta pitää tietysti maksaa itse (joko aiempaa tai nykyistä lainaa lyhentämällä) Tuollaisella ripeälläkin 5% nousuvauhdilla asuntojen hinnat kaksinkertaistuvat 15 vuodessa.
Ottaa kaksi miljoonan pankkilainaa. Toisella ostaa asunnon ja toisella ostaa pankkien ja rakennusyhtiöiden osakkeita, joista tulevilla osingoilla maksaa ensimmäisen lainan korot ja yhtiövastikkeen. Luulisi onnistuvan.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa kaksi miljoonan pankkilainaa. Toisella ostaa asunnon ja toisella ostaa pankkien ja rakennusyhtiöiden osakkeita, joista tulevilla osingoilla maksaa ensimmäisen lainan korot ja yhtiövastikkeen. Luulisi onnistuvan.
Tonnin säästöillä ei paljon miljoonalainoja oteta. Katsos kun lainaa ei ihan tuosta vaan saa.
Helposti. Ostin aikanaan opiskellessani yksiön. Kuukaudessa maksoi suunnilleen saman kuin vuokralla. Kun valmistuin, ostin rivitalonpätkän. Maksoin muutamia vuosia. Mentiin vaimon kanssa kimppaan ja vaimolla oli puoliksi maksettu kaksio. Ostettiin paritalo. Maksettiin noin 10 vuotta. Ostettiin puolen miljoonan OKT. Maksettiin 12 vuotta. Ostettiin velaton OKT. Arvo on noin miljoona. Lisäksi on jo muutama sijoitusasunto velkavivulla aikoinaan hankittuna. Ollaan ihan keskituloisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lottovoitosta
Minä kysyn, että missäs se mun miljoonakämppä sitten on?Se sun lottovoittosi on Suomeen syntyminen. Ei siihen kuulu miljoonakämppiä. Ne on saatavilla sitten ihan muilla lottovoitolla. Tämän luulisi tyhmemmänkin tajuavan.
Eli on lottovoitto syntyä Suomeen, mutta elääkseen lottovoittajan elämää tarvitaan toinen loittovoitto?
Tarkoitukseni oli lähinnä kyseenalaistaa tuota sanontaa, mutta ilmeisesti missasit pointin?
Vierailija kirjoitti:
Työllä, josta jää joka vuosi säästöön 25 000. Sitten on 40 vuoden päästä kasassa miljoona.
Niin ei ihan omat tulot riitä noihin säästöihin. Oma bruttopalkka 2400. Vuokra 800/kk. Ruokakulut 500e/kk. Harrastukset reilu 100e. Satunnaisia menoja vaatteisiin elektroniikkaan ja jos ei ihmeempiä tapahdu niin hyvänä kuukautena jääneen 400e säästöön.
-ap