Elokuiset 2013 Maaliskuussa
LA 7.8
pikkukolmonen 29,mies 28. Ssisarukset T -06, P-09,P-11,synnytyssairaala PKKS(Joensuu)
La 9.8
Zoey 30v, mies 35v sisaruksia 2x -11, varsinaissuomi TYKS
Pererro 29v ja mies 29v,esikoinen,synnäri KYS
15.8
Erin81 ikä 31,esikoinen p -01. Synnytyssairaala Satks
LA 17.8
mammuska 35v + mies 39v ja lapset P -99, T -01, P -04 ja P -11 synnytyssairaala Hyvinkään sairaala.
hopsansaa -78, samoin mies.Lapset -02, -05, -07 JA -11,sairaala K-SKS
LA 18.8
Zenmama s. -75, mies -74
Asuinpaikka Helsinki
Minun lapset -97 (ei asu meillä), -03 ja -05. Miehelle tämä on ensimäinen lapsi
SynnytyssairaalaTOIVE Naistenklinikka, mutta siellä tehtävän remontin vuoksi voin joutua Porvooseen tai Lohjallekin. Jorvi todennäköisin.
LA 21.8
Pikkunelkku 39v. mies 42v. sisaruksia T-98, P-00, T-04, miehellä T-01 ja T-03. Jorvi tai Lohja
Viunto Minä vielä hetken 28 mies 29. Täytetään molemmat vuosia ennen La:ta.Synnytyssairaala TYKS
LA 22.8
Melma3 26v, mies 30v. Sisarukset 5 ja ?. Sairaala SEKS
LA 28.8
Ti-ti-uuuu 26v + mies 28v, sisarukset P -06 ja P -07, synnytyssairaala Kymenlaakson keskussairaala
LA?
emme2 33v, sisarukset -07, -10. Kättäri tai Jorvi
Kommentit (61)
Mulla on useampi kaveri raskaana :D Yhdellä la kaksi viikkoa ennen, toisella kolme viikkoa jälkeen mua. Kolmannella la marraskuussa ja neljännellä myös samoihin aikoihin. Buumia kerrakseen =)
Vielä yksi päivä ultraan, aika matelee...
Pererro ja Riepu 20+3
Mä käyn täällä kans lukemassa kuulumiset, ei aina jaksa kirjotella. Mutta onnea kaikille jo ultrassa käyneille. Ja Pererrolle tsemppiä huomiseen!
5times me mennään 10 päivä, toivon mukaan saa selvää kumpi siellä on. Sovittiin meinaan ,että kysytään jos vaan näkyy.
Dridan: Mulla alku paino pyöri 55 nurkilla niin eilen tosi myöhään illalla meni 60 rikki. HUI, mä en oo ikinä painanu "niin" paljon :) Mulla kans maha aamusin nätimpi ja iltasin ,kun mikäkin pallo :) Mutta muotoa on tullut :)
Liikkeitä on (kai) tuntunu, aika harvoin, mutta sellasia kun kupla puhkeis ja ihme möyrintää.
Yhden asian oo rekisteröiny nyt viimeaikoina, et iltasin on muka pissahätä monta kertaa, ja kun menee niin pikku liru vaan tulee! ärsyttävää :) Onko muilla samoin?
Rakenneultrassa käyty. Kaverilla kaikki hyvin, tosin jumittanu ittensä pää alaspäin niin alas kun mahdollista joten pään mittailu oli vähän hankalaa. Saatiin sitä sieltä vähän kuitenkin nousemaan. Päivämäärät on taas ihan sekasin, mulla ainakin. Ensimmäisen ultran mukaan tänään olisi 20+3, nt ultran mukaan 20+5 ja nyt viimeisimmän tiedon mukaan olisi hyvin vahvasti 21+2. Ei tässä enää tiedä minkä mukaan menisi...Mutta taidanpa siis ihan hyvällä omalla tunnolla aloittaa sen lomailun kesällä, kun ei tiedä milloin tuo tuolta pullahtaa maailmaan =)
Nukkuminen kovin hankalaa ollu nyt. Hyvää asentoa vaikea löytää ja unet vaivaa. Tuntuu ettei saa kunnolla levättyä. Toisekseen liikkuminen vähän kurjaa kun vauva tosiaan hyppii päällään ja pissattaa koko ajan. Paineen tunne myös kävellessä käy hankalaksi.
Vali vali, mutta tänäänpä greippi maistui super hyvältä ja vielä ilman sokeria nam!
Meillä la 12.8.13. Kolmas raskaus, 1 lapsi 2,5v. Minä 29v, isäntä 33. Tänään juuri oli ultra ja toinen tyttö on tulossa. <3. Toiveissa kovasti olisi, että tällä kertaa saisi nauttia tuosta vauva-ajasta ilman muita murheita, viimeiset pari vuotta olleet aikamoista hullunmyllyä. Raskaus tähän mennessä mennyt ihan ok, alun ruskeiden vuotojen jälkeen. Mitään erityisiä mielihaluja ei ole eikä oikein inhotuksiakaan, nyt kun kuvotus on ohi. Liikkeitä tuntunut nyt noin pari kolme viikkoa ja sekös onkin mukavaa kun ei tarvitse arvuutella että ollaanko siellä hengissä vai ei...
Viunto joo mä oon huomannu kans ton vessahätäjutun. Mietin tossa jo yhdessä vaiheessa, että onkohan mulla pissatulehdus kun tuntuu että olis vessahätä ja sit ei just tuukkaan mitään. Voi se kyllä sekin olla. En muista onko vastaavaa ollu edellisissä raskauksissa kun viimesimmästä on tosissaan se 7 vuotta.
Pererro kaikki vauvat kasvaa vähän eri tahtia (varsinkin 20 viikon jälkeen hyvinkin eri tahtiin), joten harvoin noitten ultrien viikot meneekään päivälleen samoihin edellisten kanssa. Uskoisin, että Suomessa toimii samalla tavalla, että LA ja täten siis viikotkin lastketaan viimeisten kuukautisten perusteella. Ellei ensimmäinen UÄ siirrä laskettua aikaa yli 2 viikolla niin sitä ei siirretä, vaan mennään viimeisten kuukautisten mukaan.
Välillä sitä voi olla vähän aikataulusta edellä ja vähän jäljessä, mutta se ei haittaa mitään. Myöskin pään mitan perusteella arvioitu laskettu aika voi näyttää hyvinkin eri päiviä kun esim. reisiluun perusteella mitattu. Käsitykseni on se, että UÄ antaa kaikista eri mitoista keskiarvon, joten sen eksaktimpaa tiedettä ei se ultraäänikään ole.
Myös sen takia UÄ on tärkeää pitää alkuperäisenä, että voidaan seurata sikiön kasvua. Jos sikiö yllättäen on huomattavasti pienempi kuin mitä viikkoihin nähden pitäisi olla, voi olla kyse jostain ongelmasta. Mm. siksi UÄ:tä ei jatkuvasti vaihdella sen mukaan mitä kasvu minäkin kertana näyttää. Noin pienet variaatiot päivissä on ihan normaaleita.
Tamarin.. Voih, elämä on kyllä sellaista hullunmyllyä aika-ajoin. Voi kun voisikin kaikkia vaikeita asioita siirtää myöhemmälle ajalle tai ainakin sillä tavalla, että saisi tärkeät hommat pois alta. Toivon tietenkin, että saat rauhassa nauttia vauva-ajasta ilman ylimääräisiä harmeja ja hullumyllyä. Kuitenkin ehkä vielä parempi olis oppia vaan nauttimaan pienistä jutuista sen hullunmyllyn keskellä. Ei ole helppoa, mutta ainakin sillä tavalla pystyy vaikuttamaan omaan tyytyväisyyteensä, koska olosuhteisiin niin harvoin pystyy vaikuttamaan loppujen lopuksi. Love, peace, joy.. :) Ja tsemppiä odotukseen..
Laitanpa pitkästä aikaa kuulumisia.. Mitään erikoista ei ole hetkeen tapahtunut, olo on ollu ihan hyvä, pientä väsymystä ja turvotusta lukuunottamatta. Maha on kasvanut hurjasti, viikkoja nyt 17+4, alkaa olemaan kohta isoja ongelmia, että mitä sitä laittaa päälle jos ei kevät kohta oikeasti ala!
Jollain oli ongelmaa että pissattaa iltaisin.. No mulla on ollu ongelmana se varmaan jo yli kuukauden. Eli illalla ennen nukkumaan menoa käyn vessassa ni ei mee ku vartti-puol tuntia niin pitää taas käydä pissalla. Joskus pitää yölläkin nousta ja aamulla herätessä on kiire taas vessaan. Pissatuhehdus ei ole, koska joka kerralla pissaa tulee ihan reilusti. Oon välillä ollu jo ihan tuskissani, ku koko ajan saa ravata vessassa. Ja mitä se sitten on kun maha tästä vielä kasvaa!? Varmaan joudun muuttamaan kylpyhuoneeseen asumaan ja jos joudun kotoa poistumaan niin täytyy olla ankka mukana jos hätä iskee.. :D:D:D
No se siitä aiheesta..:)
Kovasti odotetaan rakenneultraa, pari viikkoa vielä.. Ihana saada tietää kumpi sieltä ois mahdollisesti tulossa:)
Mitään ei oo tulokkaalle vielä hankittu. Odotetaan että päästään muuttamaan isompaan asuntoon. järkevämpi sit sinne alkaa vasta ostamaan kampetta, on sitten vähemmän muutettavaa tavaraakin.
Mitäs vielä.. Nyt taitaakin suurin piirtein kaikki lähipiiristä ja työpaikalla tietää raskaudesta, vaikeahan tätä ois enää peitelläkään :)
No siinäpä tärkeimmät. Nyt lähden koiran kanssa ulos nauttimaan ihanasta auringonpaisteesta, kyllä se kevät sieltä vielä tulee:)
aika vaikeeta ollu nyt pari päivää tän mahan kanssa.Ja vasta puoliväli ylitetty! ei taho kestää mitään enempiä liikkumisia ettei ala supistelemaan tai muuten vain koko mahan seutu mene kipeäksi.Ja nivuset..aijai..Lisäksi vielä aika ajoin semmosta kivaa paineen tunnetta takapuolessa.Ultrassa kätilö kyllä sanoi et vauva on tosi alhaalla ja siltä se tuntuukin.Et piiiiiitkä aika tulee tässä jos ei pysty koko keväänä ulkoilemaan vaan menee tämmöseks istuskeluksi.
Milläs viikolla uudelleensynnyttäjällä on lääkärin tarkastus?? joskus rv 26-27?? en yhtään muista vaikka tää jo neljäs onkin :0 sen muistan et ei ole kuin tuo yksi lääkäri jos on aijemmin synnyttänyt.
viikon päästä neuvolaan.Saas nähä paljonko paino on noussut.Kyl se noussu on,huomaan sen nyt ihan itekin..
ja niin siis MEILLÄ ei ole kuin yksi lääkäri uudelleen synnyttäjille...muilla paikkakunnilla eri käytäntö voi olla.
Mulla on seuraava neuvola viikolla 20 ja sen jälkeisellä kerralla on kuulemma lääkärin tarkastus.
Kuinka moni aikoo ottaa äitiyspakkauksen ja kuinka moni ottaa sen rahana? Itse vielä mietin. Tavallaan olis kiva saada pakkaus, koska en sitä ole edellisten lasten kanssa saanut. Ja sitten taas toisaalta noin puolet niistä vaatteista ei tulisi koskaan käyttöön vaan menisi suoraan kirppikselle (eikä niistä varmaan montaa lanttia saa uutenakaan). Jos fiksusti shoppaa ni 140 eurollakin saa jo vaikka mitä. Joten toistaiseksi en vielä tiedä kumman valitsen. Ehkä silti kaikesta huolimatta kallistun tällä hetkellä aavistuksen verran pakkauksen puolelle ihan siksi, että olis ihan kiva kokea sekin edes kerran.. :) Kyllä niitä vaatteita tulee kuitenkin osteltua.
Jonkun verran tyttöjen vaatteita on jo kirppareita kiertäessä tarttunut matkaan. Onneksi ne saa sitten myytyä poiskin jos oma aavistukseni tulevan vauvan sukupuolesta meneekin mönkään.
Onpa tosiaan ikävä jos jo tässä vaiheessa liikkuminen on kovin epämukavaa. Pitkältä tulee tuntumaan seuraavat 4,5 kk jos ei vointi parane. Ehkä vauveliini kuitenkin vielä siirtyy. Luulisi vielä tilaa riittävän muuallakin.. :) Koita neuvotella..
Tänään tuli 18 viikkoa täyteen. Ihanaa kun energiaa on ollut jo paljon enemmän kuin alkuraskaudesta (alkuun nukuin lähes kellon ympäri - huhhuh eipä ole niitä varhaisia viikkoja ikävä!). Pahoinvointikin on suurimmaksi osaksi jo historiaa muutamaa epäonnekasta kahvinjuontikokeilua lukuunottamatta.
Meillä taas on silleen et rv 16 oli neuvola,sitten rakenneultra rv 20,neuvola 22 ja muistaakseni siinä 26-27 lääkäri ja terkan tarkastus samalla kertaa.
Mä aattelin et otan rahana tuon äitiysavustuksen.Minäkin oon sitä mieltä et sillä rahalla saan ostettua kaiken tarpeellisen kun katsoo mistä ja mitä ostaa.
Onko teistä kukaan harrastanu kestoilua?Aattelin nyt yrittää kestovaippoja tän vauvan kanssa,ihan jo sen takia et kertakäyttöset tulee ihan pirun kalliiksi pitemmän päälle.Ja meillä tämä kohta 2v täyttävä "vauva" on vaipoissa ihan täysin vielä,pottaa ei suostu ees katsomaan.Et kahelle lapselle kun kertisvaipat ostat niin aika kallista on.Pienellä vauvalla niitä vielä saa olla jatkuvasti vaihtamassa.
eipä tässä muuta,viime yönä sai valvoa täysikuun takia ja sit kun alkoi nukuttaa niin vauva alko riehumaan.Sit tuli vessahätä ja kaikkea...Saa nähä joko tänä yönä onnistuu nukkuminen.
Kestovaipat on yks sellanen juttu, mihin en oo koskaan tuntenu mitään vetoa. Mielummin maksan vähän ylimäärästä siitä hyvästä ettei tartte rupee kakkavaippoja pesemään. Ei mun juttu.. :-)
Me kanssa meinataan käyttää noita kertakäyttöisiä vaippoja. Lapsi perheessä kun pyykkiä muutenkin riittää. Mutta varmasti ihan maku kysymys :) Mies ilmoitti jo aiemmin että meille ei sitten niitä, hän ei ala niiden kanssa temppuilemaan (on siis sivusta seurannut siskonsa perheen kestoilua).
Tulipa sitten tehtyä lisää hankintoja :) Tuttu sattui kyselemään ettei kukaan tarvitsisi turvakaukaloa ja matkarattaita.. Eilen sitten käytiin hakemassa ja tykkään! Edullisesti saatiin ja ovat neutraalin väriset, musta-hopean harmaa.
Ultraan vielä melkein kuukausi.. Odottavan aika on niin pitkä :/ Eilen ensimmäistä kertaa mies tunsi vauvan liikkeitä päältä päin :) ei varsinaisia potkuja mutta muuten oli pienokainen jotenkin niin "pinnassa" möyrimässä. Eiköhän ne potkutkin siitä voimistu!
Mies on nimennyt pienen jo "jäbäksi" kunnes toisin todistetaan jos todistetaan, poikaa siis toivoisi :)
Ti-ti-uuuu + "jäbä" 17+2
En mä usko et jos käyttää pääasiassa noita all in one-vaippoja mitkä on kyllä ihan helppoja ja verrattavissa helppoudeltaan kertakäyttösiin,kun mitään imuja tms ei lisäillä,niin kauhean vaikeaksi käy.Siinähän ne sitten muitten vaatteitten kanssa samaan aikaan peseytyvät.Ja toisekseen me kyllä ollaan rehellisesti sanottuna niin köyhiä et ihan mielelläni kokeilen kestoilua jos ja kun se säästää rahaa :) Mut makuasia,en mäkään ole aikaisempien lasten kanssa asiasta innostunut,mut nyt aattelin yrittää.
Pitäis vielä kaulako hommata.JOssain varastossa on kyllä kuopuksen aikainen kaukalo,mut en tiedä onko sitten kunnossa kun on tuolla ulkovarastossa säilytetty.Pitää käydä katsomassa kunhan sinne pääsee,sulais nuo lumet edestä pois.
Kauhee yskä tuli.Eilen koski kurkkuun.Ai.Pitää vielä töihin lähtee muutamaks tunniks heilumaan.Eilenkin kävin ja olin kyllä ihan poikki,sai muutamaan otteeseen istua alas lepäämään vaikka en ollutkaan kuin pari tuntia :/ ei kivaa...ei vaan jaksa.
Huomenta. Eilen poksu viikot 20 ja sen kunniaksi vauva pitki täysinäiseen rakkoon automatkalla:). Meillä on onneksi kaikki muu paitsi vaunut täytyy hommata johon saadaan sisaristuin ollaan jo päätetty mitkä ostetaan. Sitten kauppakärryt sisruksille, nekin on päätetty, meillä onkin myynnissä peg-pergon punaiset matkarattaat joita ollaan vaan kaupoilla käytetty rattaisiin kuuluu jalkapeite ja sadesuoja, kevyet ja todella näppärät kaupoilla, menee ihan makuuasentoon ja pieneen kasaan. Jos joku on kiinnostuntu niin voin laittaa sähköpostilla kuvia. Hinta on ollut uutena pikkasen reilu 300 euroa eli ei ihan pilipali rattaat.
Ens viikolla onkin rakenneultra ja kauheesti jännitän näkyykö sukupuoli, mies ja lapset on sitä mieltä että on tyttö ja mä taas olen pojan kannalla, meillä ei ole kuin yksi tyttö ja 3 poikaa. Pojan vaatetta on paljon kun nuorimmainen on poika.
Kauheesti tekis mieli herkkuja syödä mutta kun tää diabetes niin en voi kun vähäsen vaan nautiskella.
Me käytettiin nuorimmaisella kestovaippoja sekä kertiksiä, nyt ollaan käytetty vaan kertiksiä kun imuja tarttis niin paljon että liikkuminen olisi vaikeeta. Ihan vastasyntyneenä käytin kyllä kertiksiä kun kakkas niin paljon ja olin niin väsynyt valvomisista, mutta myöhemmin kyllä käytettiin, mies oppi myös käyttämään kunhan laitoin imut kaikki valmiiksi. Kohta kauppaan kunhan sokerit on mitattu.
Mukavaa pääsiäistä.
Mammuska ja pirpana 20+1
Heippa!
Äsken tuli joku ihme alavatsakipu, sen verran nihkee että säteili ihan tuonne alaselkään. Meni onneksi itellään ohi kun istuin alas. Mietin, että voiko supistus olla tollanen? Jos oli harjoitussuppari tai jotain.. Ihan samanlaista kipua oli alkuraskauden aikana 2 kertaa seksin jälkeen.. Ja nyt siis tuli ihan muuten vaan ettei mitään sänkyjumppaa ees oo tehty.
Se onkin ongelma tällä hetkellä, mua ei tee mieli. Ei oo tehty yli kuukauteen ja ei oo ees valoa tunnelin päässä. Oon ihan tunteeton möykky ja ei erityisesti kiinnosta tehdä mitään. BLAH.
Seuraava neuvola 15.4, viivästyy viikolla kun ollaan reissuilemassa. Saadaan vissiin silloin raskaustodistus niin voi sitten alkaa äitiysavustuksia hakemaan :) Äitiyspakkausta olis jos ihana tutkia.
Muuten vointi ollu ihan ok, ei kummempia ala- tai ylämäkiä. La:n mukaan tänään 21+1 ja rakenneultran mukaan 22+0.
-Pererro
Ei muakaan kiinnosta sänkypuuhat.Olo on epämukava,maha tulee eteen,ja en tunne itseäni mitenkään hehkeäksi.Olo ei siis ole yhtään seksikäs tän pömppiksen kanssa...sama homma on ollut aina kun olen raskaana ollut joten ei uutta.Kyllä ne halut sieltä palaa kunhan saan vartalon omaan käyttööni taas :) mut en mä halua pitää miestä piinassa niin suostun puuhailemaan vaikka ei itseä niin innostakaan.Miehelle pitää kylla antaa pisteet siitä et hän tän tilanteen ja mun oloni ymmärtää eikä ole joka päivä ronkumassa.Eikä ees jokatoinen...
Hitto,lämpöä nostaa.Kurkkuun koskee edelleen ja eilen yskitti niin et pissasin housuun!! :0 no,ei sekään vaiva uusi ole ja kauhulla ootan et nyt synnytyksen jälkeen se tulee vain pahenemaan.Viime synnytyksen jälkeen tuo ongelma ilmeni,ja muutaman kuukauden sitä kesti.Se oli juostava vessaan jos alko tuntua et nyt pissattaa,ja monesti sitä ei kerenny ihan sinne pöntölle asti kun alko liruttamaan... :/ sai tosiaan tenaleidejä käytellä silloin.Kivoja vaivoja.
viikkoja nyt 21+4
Kiva kuulla, että muutkin on tunteettomia möykkyjä. Oon viime aikoina pitäny itseäni kauhean huonona äitinä kun jotenkin tuntuu, että ei halua noita muita lapsia kokoajan ympärille pyörimään. Välillä tuntuu, että pitää oikein väkisin ottaa niitä syliin tai halailla. Oliskohan siinäkin jotain sellaista, että kun oma kroppa on tavallaan menetetty niin haluaa edes jollain tasolla pitää kiinni yksityisyydestään.. Vaikea sanoa. Kuitenkn omiin lapsiin kohdistuvat negatiiviset tunteet on aika vaikeita diilata, koska niistä tulee niin iso syyllisyys. Tällasia ongelmia ollut ajoittain muulloinkin, mutta ehkä raskaudella tosiaan on tekemistä näiden tunteiden kanssa. Olen varmaan tammikuusta asti ollut aika erakko. Pyrkinyt vaan omaan tilaan ja rauhaan. Alkuun väsymyksen ja pahoinvoinnin vuoksi ja nyt myöhemmin emotionaalisen (ja vähän fyysisenkin) väsymyksen vuoksi.
Ja mitä mieheen tulee, niin viimeksi tänään mietin, että rakastankohan tuota miestä ollenkaan vai oonko mä vaan jotenkin päätynyt sen kanssa naimisiin. (Tällee anonyymisti on hyvä tehdä paljastuksia).. Kyllä mä tiedän, että mä sitä rakastan oikeesti. Rakkaus ei kuitenkaan ole läheskään pelkkä tunne. Ja tällä hetkellä näyttää lähes kaikki muutkin tunteet olevan jotenkin jäässä.
Meillä on myös rakenneultra ens viikolla, viikon päästä maanantaina. Tytölle meillä on jo nimi, pojalle ei. Kun odotin poikia, mulla oli heille aina nimet valmiina ennen rakenneultraa. Samoin tytön kanssa mulla oli tytön nimi valmiina ja sitten tuli tyttö. Tyttöä me toivotaan ja odotellaan, mutta ainahan niitä ylläreitäkin tulee. Joka tapauksessa onneksi on jo vähintään yksi molempaa sukupuolta, joten siinä mielessä vaikka tulisi poikakin niin ei se mitään haittaa. :-) Yksi lapsista toivoo poikaa, kaikki muut tyttöä. Tällä hetkellä perheen ainoa tyttö on vähän kaikkien lemmikki, päivänpaiste ja pikkuprinsessa. Hänelle tekisi hyvää saada jakaa se prinsessan valokeila. Mutta tämä kaikki selviää ensi viikolla. Ajattelin heti ultran jälkeen käydä ostamassa vaaleanpunaisia tai vaaleansinisä "It's a boy" tai "it's a girl" ilmapalloja ja varmaan jotain muutakin väriteemaan sopivaa. Kun lapset tulee koulusta ja päiväkodista niin saavat sitten ihan itse päätellä, että kumpaa sukupuolta uusi sisar on. Sitä tietoa on jo niin jännityksellä odotettu. Minä ja mies tietenkin, mutta etenkin muut lapset. :)
Voi ihanaa! MInäkin odotan jo kovasti tuota rakenne ultraa! toivottavasti saadaan tietää kumpi on tulossa. Sitten pääsee sisustamaan ja ostamaan pienelle jotain kivaa :D Meillä ultra tosin vasta 23.4. joten vielä joutuu odottelemaan.