Elokuiset 2013 Maaliskuussa
LA 7.8
pikkukolmonen 29,mies 28. Ssisarukset T -06, P-09,P-11,synnytyssairaala PKKS(Joensuu)
La 9.8
Zoey 30v, mies 35v sisaruksia 2x -11, varsinaissuomi TYKS
Pererro 29v ja mies 29v,esikoinen,synnäri KYS
15.8
Erin81 ikä 31,esikoinen p -01. Synnytyssairaala Satks
LA 17.8
mammuska 35v + mies 39v ja lapset P -99, T -01, P -04 ja P -11 synnytyssairaala Hyvinkään sairaala.
hopsansaa -78, samoin mies.Lapset -02, -05, -07 JA -11,sairaala K-SKS
LA 18.8
Zenmama s. -75, mies -74
Asuinpaikka Helsinki
Minun lapset -97 (ei asu meillä), -03 ja -05. Miehelle tämä on ensimäinen lapsi
SynnytyssairaalaTOIVE Naistenklinikka, mutta siellä tehtävän remontin vuoksi voin joutua Porvooseen tai Lohjallekin. Jorvi todennäköisin.
LA 21.8
Pikkunelkku 39v. mies 42v. sisaruksia T-98, P-00, T-04, miehellä T-01 ja T-03. Jorvi tai Lohja
Viunto Minä vielä hetken 28 mies 29. Täytetään molemmat vuosia ennen La:ta.Synnytyssairaala TYKS
LA 22.8
Melma3 26v, mies 30v. Sisarukset 5 ja ?. Sairaala SEKS
LA 28.8
Ti-ti-uuuu 26v + mies 28v, sisarukset P -06 ja P -07, synnytyssairaala Kymenlaakson keskussairaala
LA?
emme2 33v, sisarukset -07, -10. Kättäri tai Jorvi
Kommentit (61)
Mä en kyllä malta odotella syntymään asti,jos vaan mitenkään mahdollista on niin haluan tietää sukupuolen etukäteen :) ainakin kolmesta edellisestä lapsesta on pitänyt paikkansa ultraajan arvio sukupuolesta, joten toiveet on korkeella ens viikon ultran kanssa..sittenhän sille ei mitään voi jos vaikka vauva on sellasessa asennossa ettei näkyvyyttä oo.Jäis kyllä vaivaamaan mieltä!
Tänään taas hiljasempaa ollu liikkeitten suhteen,varmaan vauvelin asento sellanen ettei tunnu oikein.
Mulla kans itselläni kaksi poikaa, joissa uä:ssä oltiin täysin varmoja, esiteltiin kalleudet hyvin :) Joten olen kans aika varma ultran suhteen, mutta liian varma ei saa olla! En lähde ostelemaan pelkkiä pinkkejä bodeja jos tyttö veikataan :)
Mulla kans hieman hiljaisempaa liikehdintää tänään, illalla taas mekastetaan aika varmasti :)
Millaisia mielihaluja / inhokkeja teille on odotusajalla tullu?
Mä itse oon tykästynyt kuivattuun ruispalaan ( siis täytyy yön yli olla pois leipäpaketista ), maustamaton viili + banaani, laku ja salmiakki, suolakurkku ja juustonaksut joita en voi normaalisti sietää! :)
Inhokkeja on vaikka kuinka.... muutamia: kananmuna, tonnikala, tuore leipä ja varsinkin vaalea leipä, kaikki einekset ( lihapullat, valmisruoat, pizzat.... )
no niin kyllä niitä liikkeitä sit eilen illalla taas riitti.Onneksi yleensä antaa yöllä nukkua vielä,mut sekin varmaan muuttuu kunhan kasvaa ja voimistuu.
Mulla on EDELLEEN himo kaurapuuroon mehukeiton kanssa.Joka aamu syön sitä.Millonkahan se alkaa kyllästyttää.Eilenkin piti vielä päivällä toiseen kertaan syödä sitä.Tomaatit ja kaikki muut vihannekset maistuu myös hyvin.Ja makea maistuu,pullaa maksikkahillon kanssa,nam.
Inhokkeja jauheliha.Pitsat ja kebabit,eikä varsinkaan hampurilaiset maistu,vaikka normaalisti niistä tykkäänkin.Mut pekoni on namia!!
Huomenta!
Mulla ei oikein on mitään selkeitä mielihaluja, jotain raikasta täytyy olla, kaikki vihreä maistuu ja maito..joo maitoa juon kyllä tosi paljon, niin ja ketsuppia täytyy olla melkein joka ruoassa! :))) Ja sit vielä kivennäisvettä jäillä menee jonkun verran..
Inhokkeja.. Jauhelihakastiketta en pysty syömään, kahvi ja tomaatti ei maistu..
Siinäpä ne tais olla.. Mulla kyllä vaihteleekin nämä tosi paljon, eli toisena päivänä maistuu joku ja sit seuraavana päivänä ei pystyis kuvittelemaankaan syövänsä sitä.. mut ihan ehdoton nou nou on toi jauhelihakastike, mutta ihan vaan paistettua jauhelihaa esim makaronin kanssa pystyn syömään. Kummia juttuja nämä.. :)
Moikkelis!
Täällä 19+2. Lievää vatsatautia/pahoinvointia joten pari päivää mennyt saikulla. Nyt jo onneksi parempi olo!
Vauva liikkuu päivittäin, välillä niin lujasti että vatsa/vatsalihakset kipeänä. Öisin vaikea nukkua ja välillä kävellessäkin koskee. Onneksi ei ole kuitenkaan jatkuvaa kipuilua.
Rakenneultra olisi 25.3 eli reilun viikon päästä. Tuntuu pitkältä ajalta odottaa möö. Doppleri tosiaan ostettiin ja alkuun sitä tuli käytettyä päivittäin, mutta nykyään kun vauva liikkuu niin ei ole tullut sydänäänien etsiminen tarpeeseen. Välillä tietty ihan kiva sitäkin kuulostella.
Kaksi viikkoa töitä ja sitten miehen kanssa kahden viikon kauan odotettu loma. Matka Teneriffalle viikoksi valmiina, ihan mahtavaa päästä lähtemään lämpimään. Olen ihan kurkkuani myöten täynnä näitä pakkasia. Toppahousut ei mene enää tuskitta kiinni joten niitä nappi auki roikotetaan menemään ja ohuemmissa vaatteissa en tahdo tareta.
Eilen tilailin äitiysuikkareita netistä. Figleaves.comista yhdet ja Ellokselta parit kokeiluun. Jos kesällä karmeet helteet niin mieluummin lojun sitten mukavissa uikkareissa rannalla/vedessä kun kireissä epämukavuus-vaatteissa =)
Valmistuminen lähihoitajaksi onnistui aikataulullaan ja paperit saant tämän kuun lopulla. Sitten saakin keskittyä töihin ja odottamiseen. Äitiyslomaa odotellessa..
Hei!
En ole aikoihin kirjoitellut tänne, kun unohdin salasanan, eikä tilaamani uusi salasana heti toiminut. :(
Mut vois lisätä tuonne listaan, mut unohdettu sinne laittaa.
LA 3.8. ikä 28, mies 37 Esikoinen 2v. Synnytyssairaala SEKS :)
Luin tuolta aikaisempia tekstejä. Joku oli tuntenut liikkeet jo 10 tai joitain... onkohan ollut ihan vauvan liikkeet vai suolistosta murinaa...? Yleensä liikkeet alkaa tuntua vasta rv:n 14 jälkeen.
Ekat liikkeet tuntui itsellä 17rv:llä. Nyt tuntuu päivittäin liikkeet ja mittaris nyt 20+1. :) Mulla taitaa olla istukka edessä, joten se vähä vaimentaa liikkeiden tuntua.
Mielihaluja ei juuri ole. Makea laskee ja kylmät syömiset, salaatit, jogurtit... Kahvia join eilen pitkästä aikaa. Maku oli ihan ok. mutta tuskin päivittäin alan kahvia sulti juomaan, vielä ainakaan. Väsymys on lähes päivittäistä, muuten olo on mainio. Närästyskin helpottanut. :) Meillä on täs talon rakennus menos yhtäaikaa,joten se ehkä hieman tuo lisää väsymystä ajoittain.
Aurinkoista odotusta kaikille!!
Mintsi 20+1
Niin mä en pysty muokkaamaan tuota ekaa viestiä(mikä on kyllä erittäin typerä uudistus,ennen pystyi...) niin en voi sinne laittaa noita mintsin puuttuvia tietoja :/
Mä tein munkkeja.Nam! ja sit käytiin koirien ja lasten kanssa jäällä kävelemässä.Oli mukavaa kun aurinko niin mukavasti lämmitti.Sulais jo nuo lumet pois!
Kai niitä liikkeitä voi tuntua aika aikaisinkin,ite tunsin tokasta ja kolmannesta lapsesta 12 viikosta lähtien ja tästä neljännestä rv 13.
olo on ihan ok ollut sen jälkeen kun jätin ruisleivän pois.Ihan kamalaa turvotusta,närästystä ja ilman kertymistä mahaan ollu alkuraskaudesta lähtien, ja oon miettiny et mistä se johtuu.Onneksi keksin syyllisen..vaaleeta leipää en tykkää syödä joten taitaa tulla leivätön kausi eteen...Kolmannen lapsen odotusaikana ei maha kestäny laktoosia,ja se ongelma kesti pitkän aikaa vielä lapsen syntymän jälkeen.Nyt on tuo ongelma poistunu ja pystyy jo normaali maitoa käyttämään.Kaikenlaisia kremppoja sitä pitääkin tulla.Pah.
Vielä 5 yötä ultrapäivään...
Mä en ole täällä vielä ilmottautunut, enkä kyllä juuri posteja lueskellutkaan vielä. Olen 29 vuotias neljän lapsen äiti, joista nuorin on 6-vuotias eskarilainen. Mies 36. Ollaan suomalais-amerikkalainen perhe, kaikki lapset puhuu sujuvasti molempia kieliä. Viidennen ja viimeisen laskettu aika on 21.8 ja on ensimmäinen Suomessa syntyvä.
Viimeisestä raskaudesta ja synnytyksestä on tosiaan jo aikaa ja vähän jännittää sekin, että systeemi on täysin erilainen kun mihin on tottunut.
Mäkin olen tuntenut satunnaisia liikkeitä jo jostain 12-13 viikosta lähtien ja potkujakin jo muutaman viikon, mutta edelleen hyvin satunnaisesti (ehkä pari kertaa viikossa). Tänään alkoi 17 raskausviikko.
Asutaan pk-seudulla ja valitsin kättärin synnytyssairaalaksi. Olisi mukava tutustua muihin odottaviin äiteihin tästä lähistöltä. Jospa jopa joku kerta tavattaisi livenäkin vauvojen synnyttyä jos joku vielä sellaista uskaltaa tehdä.
S
Moikka!
Hiljaiseloa on ollu, niin kuin näemmä monella muullakin...
Rakenneultraa kovin ootellaan ja se onkin jo 5.4, ei enää pitkä aika :)
Liikkeistä on ollu keskustelua..toisessa raskaudessa tunsin 14+ ja ne oli jo hyvin tunnettavissa heti, et ei oo yhtään mahotonta jos tuostakin aikasemmin niitä tuntee. Nyt sain oottaa ihan kunnolla huomattavia liikkeitä 17+ asti(eli montaa päivää en oo niitä vielä tuntenu)...nyt oli jostain n. rv14 asti ehkä liikkeitä, mitä tuli sitten jälkein päin mietittyä et olikohan se nyt vai ei..(rv 14 lähtien mukana myös harjoitussupistukset)
Vieläkö muut kärsii väsymyksestä? Iltaisin itelle tulee noutaja ja hyvin äkkiä jos vähääkään yrittää vaikka tv:tä katella, ja kiukkunen oon kun mikä väsyneenä. Mieliruokia on myös ollu: rucola, miniluumutomaatti ja raejuusto, saa älyhyvän salaatin ja hb:kin tykkää :) (nousi 124-> 136) nii ja ei pidä unohtaa appelsiineja.
Kiva ois jos saataisiin palstasta hieman aktiivisempi ja itsekin vois vähän petrata kirjoittelutahdin suhteen..vähän rajoittaa se et ei aina jaksa avata kannettavaa, ennen päivitin puhelimella, mut nyt en niin enää pääse kirjoittelemaan.
hilma 18+1
[quote author="5times" time="20.03.2013 klo 17:03"]
potkujakin jo muutaman viikon, mutta edelleen hyvin satunnaisesti (ehkä pari kertaa viikossa). Tänään alkoi 17 raskausviikko.
[/quote]
Eikös tänään alkanu 18 raskausviikko???? Kysyy samalle päivälle lasketunajan saanut :)
Ahh. Mä oon niin tottunut ajattelemaan täysinä viikkoina. Siis tänään tuli 17 viikkoa täyteen eli alkoi 18. Ajattelen yhtä ja sanon toista. :)
Tervetuloa kaikille uusille, jospa keskustelu tästä vähän vauhdittuisi kun saadaan lisää väkeä!
Nyt on alkanut paha olo väistyä ja ylipäätään vointi parantua. Viikkoja tuli eilen täyteen 16. Kun mullahan LA siirtyi tuonne seuraavan kuukauden puolelle ultrassa. Kovasti odotan jo seuraavaa ultraa että pääsee taas näkemään pikkuisen. Meillä siis kaksi poikaa ennestään, ja mies on ihan varma että poika tulee nytkin :) kovasti sitä jo odottaa. Itse en kyllä ole asiasta niinkään varma. Aika näyttää. Innolla odotetaan :)
Ostin jo vauvalle vaunut, muita hankintoja en vielä ole tehnyt. Pinnasänky saadaan käytettynä miehen siskolta. Mutta aikaahan on vielä!
Kun tuli tuo 16 vkoa täyteen tuntui että vatsa jotenkin "pompsahti" esille, nyt ei enää paljoa piilotella.
Ihania uutisia kuullut kaveripiiristä. Kaverit saavat toisen. Ja meillä vain 6 päivää lasketussa ajassa eroa. Toivottavasti ollaan yhtaikaa synnärillä :D
Mun kaveripiiris on oikein vauvabuumi. Siskolla laskeetu aika viikon päästä, sit kavereilla on huhtikkun lopus, toukokuun puoles välis, heinäkuun alus ja toisella lopus, mulla elokuus ja viel yhdellä kaverilla syyskuus. Ja sit vielä meidän naapuriin muutti perhe, johon tulossa joskus syksyllä, tarkkaa aikaa en vielä tiedä.
Itsellä ei mitän vaivoja, vain väsymystä ajoittain. Ihanaa aikaa tää keskiraskaus.
Aurinkoista kevään jatkoa ja odotusta kaikille. Toivottavasti muidenkin vaivat helpottuvat ja nautitte raskaudesta. :D
Mintsi ;D
Mukavasti tullut uusia viestejä tänne.Ja 5times tervetuloa :) mie ootan huomista ultraa kuin kuuta nousevaa.Jännittää! tuun sit kertomaan mitä näkyi ja saatiinko sukupuoli selville :)
Omassa olossa ei mitään erikoista,aika virkeä olen ollut,ei supistele enää joten aika mukavaa odotus tällä hetkellä.
Mut palailen huomenna paremmalla ajalla.
PikkuK 20+1
Helou helou!
Eilen puolivälin kunniaksi mies tunsi ensimmäiset potkut kädelle =) Oli melkonen maratoni Rievulla illalla nukkumaan mennessä, että ei meinannu tulla loppua siitä. Oon ruvennu huomaamaan jo, että sillä on unirytmiäkin. Iltapäivät ja illat möykkää, aamupäivisin satunnaisesti jos tuppaa liian aikaisin heräämään :F
Meilläkin ultra ens ma, ei malta millään oottaa. Onneksi paljon tekemistä viikonlopulle niin menisi vähän nopeammin!! Meillä myös 20+1.
La minulla tuossa listalla 9.8, mutta ultran mukaan ollaan se kaksi päivää edellä ja laskuni olen sen mukaan laskenut. Laskekoot neuvolassa miten lystäävät kun alunperinkin korttiin väärin merkinneet lasketun ajan :)
No nyt minäkin uskallan kirjoittaa :)
Olen ollut vähän ujo mitä tulee tälläiseen keskustelupalstailuun, lähinnä viihtynyt sivustaseuraajana. Kuitenkin tässä
tilassa, kun ensimmäistä lastani odottelen näin nuorella iällä, vertaistukea on aika vähän (ainakaan omasta ikäluokastani)
ja vauvajuttuja ei oikein ole tullut höpöteltyä kuin hoitotahojen ja muutamien harvojen kanssa :(
Eli olen siis nuori nainen, vasta tuli 21-v täyteen ja odottelen viikoin 20+0. LA 09.08 ja tosipaikkana toivottavasti
SEKS, eikä mikään bussipysäkki. Kavaljöörinä mulla maailman ihanin isäntämies 19-v (mitenniin puumanainen :D ) ja yhdessä
tässä mennään ihmetellen. Nappasi siis ehkäisypillereiden läpi, on vissiin hedelmällistä ikää tää parinkympin tienoo.. O.o
Kaikenmaailman verenvuodot ja pelotukset on koettu, saanut olla aika pitkälti varpaat suussa kokoajan jännittäen että
kuinka tässä käydään. Sairaslomailinkin pari viikkoa näiden takia, nyt vaikuttais vähän rauhottuvan kaikin tavoin. Eilen
oli RAKENNEULTRA (..valvottuja öitä, hiusten repimistä, pelkäämistä, odottamista!) ja olkoonkin että ultrakuva oli muista
kerroista poiketen ihan käsittämätöntä aavesumua ottaen huomioon asukkaan itsepäisen jalat-niskan-takana-sykkyräasennon,
niin siellä se oli, meidän ihan oikein kasvanut terve poika. Voi rakkaus! Isä oli ekaa kertaa matkassa, taisi hällekin
konkretisoitua tää odotus vähän paremmin nyt, ollaan oltu vähän tälläsellä "nyt saa jätskinsyönti riittää"-mantralla
menossa kun hämmentävää on ollut kaikin puolin.
Mutta niin, tässä sitä vaan ollaan. Liikkeitä olen jo tunnistanut useamman viikon, nyt ovat tuntuneet jonkin aikaa jo
käteen ja näkyvät aika hurjana vatsanpeitteiden läpi :D Massu on mikä on, iltaisin se vyöryy neljä askelta edellä ja
aamuisin ollaan niin timmiä ja siroa. Mutta ei tää enää oo sellanen löllö, ihan mahan muotoa on kyllä. Oireiluja ja
kolotuksia, niistä mainitakseni sen pahoinvoinnin jonka piti loppua viikoilla se ja se, niin PITI. En uskonut että kuulun
siihen ryhmään joka iloisesti huutoyrjöää vielä näilläkin viikoilla ja kärsii krapulaa :( Pahoinvoinnin lisäksi ei oikein
muuta nyt tässä hetkessä, nukkunut oon kyllä aika huonosti, mistälienee johtuukaan.
Haluaisin kysyä, mikä teillä on varovainen arvio omasta PAINONNOUSUSTANNE näin puolivälin sarasteessa, onko noussut ja
minkä verran?
Toisekseen: Jos täältä elokuisten kesken löytyy jotain üüberpahoinvoivasti voivia, siis vielä näilläkin viikoilla, tai
ollut edellisissä raskauksissa niin VOI MIKÄ, mikä siihen auttaa? Olen itse varmaan jossain nenämahaletkussa pian ja
tuntuu tosi pahalta :( Syön terveellisesti, monipuolisesti, säännöllisesti ja nukun. Ruokahalua on ja saan syötyä mutta
kuvotus ja pahoinvointi tulee. Tuntuu että kaikki "vinkit" ja neuvot on tähän jo kuultu, työskentelen autonkuljettajana
niin että sorvin äärestä on hiukka vaikea poistua takavasemmalle purjoamaan.
Jokatapauksessa tsemppiä ja ihanaa odotusta kaikille, kevät tulee! :)
^ Voi HYVÄÄ PÄIVÄÄ, en tiedä mistä tuo rivitys tuli *hakkaa päätä seinään*, lähetettäessä se oli vielä ihan fiksun näköinen, anteeksi :(
Dridan tervetuloa sinullekin :)
painosta:ei mitään hajua paljonko on tullu lisää,tuonne viikolle 16(neuvolassa punnittiin) asti se ei noussu ollenkaan,mut nyt kun ruoka on alkanu maistumaan(ja herkut) niin pakko sen on nyt olla noussu jo.Kovasti kyllä yritän terveellisesti syödä ettei se nousiskaan tuosta paljoa,mut herkut vie kyllä voiton välillä..
eilen oli se ultra.Ja kaikki hyvin,vauvalla painoarvio 375g,istukka takaseinässä(eikä enää kohdunsuun päällä),ja TYTTÖhän se on :) esikoinen on innoissaan pikkusiskosta...
Viime yö meni tosi huonosti,varmaan hieman liian jännä päivä oli ja se vaikutti nukkumiseen...
Onnea Pikkukolmoselle terveestä tytöstä ja Dridanille pojasta! Jälkimmäiselle myös tervetuloa. :)
Dridan ei niistä raskauskiloista tarvii hirveesti välittää tolla iällä ja kun syö ja liikkuu terveellisesti. Sen verran tulee mitä tulee, yleensä ne lähtee aika nopeasti pois ensimmäisen kanssa. Olin 19 kun sain ensimmäisen ja 2 viikossa oli kilot karisseet ja vanhat vaatteet mahtuivat taas päälle. Mulla tuli noin 15 kiloa ensimmäisessä raskaudessa. Kuhan se ei ihan riistäydy käsistä niin mä en kyllä suosittele stressaamaan kiloista. Kyllä ne lähtee kun saat kropan takasin omaan käyttöösi. :) Monet sanoo, että imettäminen auttaa.
Itsellä oli viime neuvolassa tullut 3 kiloa (laihdutin syksyn aikana sen 3 kg eli takasin samoissa luvuissa kun alkusyksystä vietettyämme kesän Jenkkilässä ja syötyämme maassa maan tavalla). Yritin jatkaa syksyllä alottamassani jumpassa, mutta selkä kipeytyi siitä niin paljon, etten ole uskaltanut mennä takaisin moneen viikkoon. Kokeilin kaksi kertaa, ekalla kerralla selkä kipeytyi vähän. Toisella kerralla otin niin iisisti kun vaan ikinä pystyin, mutta issias alkoi vaivaamaan. Nyt kun siitä on selvitty en ole uskaltanut vielä mennä takaisin. Pitäisi koittaa keksiä joku korvaava liikuntamuoto.
Mulla ei ole tällä hetkellä ketään kaveria, joka olisi raskaana. Jenkeissä asuessa aina odotettiin jonkun kaverin kanssa samaan aikaan. Kerran oli jopa sama laskettu aika yhden kaverin kanssa ja lopulta päädyttiin synnyttämäänkin kaverin kanssa samana päivänä (toki siihen kyllä vaikutti se, että meillä oli sama lääkäri ja molemmilla käynnistettiin synnytys ja se lopulta sattui samalle päivälle).
Joku sanoi ostaneensa vaunut. Mäkin olen katsellut jo viikkokausia vaunuja netistä, mutta odottelen vielä rakenneultraan. Vauvan sukupuoli todennäköisesti vaikuttaa värivalintaan. Itsellä on aika vahva fiilis tulevan vauvan sukupuolesta, mutta palataan asiaan 8.4. jälkeen kun on käyty siellä rakenneultrassa.
Huomasin että väri on nyt "Helmen" suuntaan :D Saas oikkeen nähdä :)