Elokuiset 2013 Maaliskuussa
LA 7.8
pikkukolmonen 29,mies 28. Ssisarukset T -06, P-09,P-11,synnytyssairaala PKKS(Joensuu)
La 9.8
Zoey 30v, mies 35v sisaruksia 2x -11, varsinaissuomi TYKS
Pererro 29v ja mies 29v,esikoinen,synnäri KYS
15.8
Erin81 ikä 31,esikoinen p -01. Synnytyssairaala Satks
LA 17.8
mammuska 35v + mies 39v ja lapset P -99, T -01, P -04 ja P -11 synnytyssairaala Hyvinkään sairaala.
hopsansaa -78, samoin mies.Lapset -02, -05, -07 JA -11,sairaala K-SKS
LA 18.8
Zenmama s. -75, mies -74
Asuinpaikka Helsinki
Minun lapset -97 (ei asu meillä), -03 ja -05. Miehelle tämä on ensimäinen lapsi
SynnytyssairaalaTOIVE Naistenklinikka, mutta siellä tehtävän remontin vuoksi voin joutua Porvooseen tai Lohjallekin. Jorvi todennäköisin.
LA 21.8
Pikkunelkku 39v. mies 42v. sisaruksia T-98, P-00, T-04, miehellä T-01 ja T-03. Jorvi tai Lohja
Viunto Minä vielä hetken 28 mies 29. Täytetään molemmat vuosia ennen La:ta.Synnytyssairaala TYKS
LA 22.8
Melma3 26v, mies 30v. Sisarukset 5 ja ?. Sairaala SEKS
LA 28.8
Ti-ti-uuuu 26v + mies 28v, sisarukset P -06 ja P -07, synnytyssairaala Kymenlaakson keskussairaala
LA?
emme2 33v, sisarukset -07, -10. Kättäri tai Jorvi
Kommentit (61)
huhuu,edelleen täällä yksikseni huutelen että missä kaikki elokuiset? harmi kun tää palsta on näin pahasti hiljentyny :(
Mä en oikein tiä mitä höpisis...
Mulla ei mistään liikkeistä vielä tietoa :) Pikkasen muakin huippaa välillä ,kun nousee esim, kyykystä ylös. Niin ja ostin eilen ekat mammahousut, töihin ja sitte jos tarvii siistimmät :)
Minäpä uutena liityn jengiin. LA 30.8 ja esikoista odotellaan. Viikkoja siis kasassa 14+4 ja pahoinvointi helpotti tuolla jo pari viikkoa sitten. Nyt on ollut sitten oireena turvotusta ja väsymystä..väsymys tosin johtuu raskaasta työstä ja epäsäännöllisistä työajoista :( Ja kyllähän sekä vauvamahakin jo kasvaa, että on alettava hankkimaan isompia vaatteita. Työpaikallani en ole vielä kertonut, jostain syystä se jännittää hurjasti.. Milloin täällä muut ovat kertoneet/aikovat kertoa??
Tämä raskaus ei todellakaan ollut suunniteltu ja parisuhteemme pituudella ei voi ylpeillä, mutta nyt kun pahimmasta alkushokista on päästy yli, odotamme molemmat innolla vauvan tuloa. Ja tosiaan vaikka emme ole olleet pitkään yhdessä, on suhteemme äärimmäisen luja ja rakastetaan toisiamme pohjattoman paljon.
Että semmoisia kuulumisia..:)
toivotan kaikille tsemppiä ja iloa ja onnea odotukseen!!:)
Tervetuloa onnellisin :) en minäkään ole vielä kertonu töissä.Enkä luultavasti aijo kertoakaan ennenkun on "pakko" eli tuossa toukokuun alussa vasta.Eikös se 2kk ennen äippäloman alkamista pidä ilmoittaa et on jäämässä pois.Mä työskentelen yksin,ja näin talviaikaan näen hyvin harvoin työkavereita saati sitten esimiestä,joten salaisuus on pysyny hyvin tallessa :D Tilasin kyllä kokoa isomman työpaidan,mut ei tuo mitään kummastuksia vielä aiheuttanu.Saa nähä tuossa myohemmin kunhan tilaan vielä kertaalleen isomman,et joko alkaa ihmettely.Alkukesästä alkais sit ryhmässä/pareittain työskentely joten sillon se tilanne kaikille varmasti valkenee...hahaa,voi niitten ilmeitä...
Mut semmosta.
Moikka onnellisin. Mä kerroin töissä muistaakseni heti samalla viikolla, kun sain tietää niin 3 hyvälle luotettavalle :)
Nyt edellis viikolla aloin kertoa muillekkin, paha tota masua hirveesti piilotella enää :) Mulla noin 50 työkaveria :) Melkein kaikille sain ite kerrottua :) ettei juorut kerenny eka.
Tänään täällä 16+0 liikkeitä odotellessa, hih
Moikkelis!
Täällä 18+1 menossa. Rakenneultra 25.3. Vauvan liikkeet on tuntunu jo viikolta 15 lähtien, nyt reilun viikon ajan päivittäin.
Maha kasvanu ehkä vähän, ite en osaa arvioida :P Vointi ihan jees, ei pahoinvointia. Tosin liha ei maistu oikein muussa kuin leikkeleen muodossa..
Mutta siis menossa mukana edelleen =)
No minä työskentelen myös isossa ryhmässä, että pakko tässä on alkaa kohta kertomaan kun vatsa kasvaa ja tarvis uudet työhousut :) Veikkaan kyllä, että osa varmasti jo epäilee jotain, kun en ole ollut alkuvuonna oma itseni ja sairaslomallakin jouduin olemaan pahoinvoinnin takia..
En ole ihan varma, mutta äsken tossa sängyssä maatessani taisin tuntea ensimmäiset liikkeet!! Mikä tunne se olikaan! :) Makasin siis vatsallani ja kaveri ei tainnut siitä tykätä ;)
Viikkoja siis nyt 14+6
Alkuviikosta kävin sokerirasitustestissä, tehtiin siksi näin aikaisin, kun on tuota sukurasitetta. Ensi viikolla selviää neuvolassa onko raskausdiabetes..toivottavasti ei!
Tämmöset kuulumiset tällä kertaa..:)
Mä mietin viime yönä synnytystä.Heräsin eikä uni tullu niin sillon tulee tuommosiakin mietittyä.Jotenkin niin tuoreessa muistissa viime kertanen vaikka siitä jo kohta 2vuotta tuleekin..kääk,ja muistan ihan täydellisesti miten siinä synnytyksen jälkeen sängyllä maatessani miehelle sanoin et "nyt en enää IKINÄ halua tätä hommaa enää tehä,et muistuta mua tästä tilanteesta ja mitä juuri sanoin,jos alan joskus höpöttämään et pitäs vielä vauva saaha..." ja näin oon tainnu sanoa joka kerta kun oon synnyttämässä ollu.Mut niin sitä näköjään vaan taas uudelleen sieltä synnytyssalista itsensä löytää :) jännittää jo nyt...
Tällä masuvauvalla ainakin kuuloaisti pelaa,musiikki jos soi kovalla tai lapset huutaa ja tappelee tuossa vieressä niin alkaa kauhee mylläys ja kääntyily,ja se ei tunnu kivalta.
Oon ihan sekasin jo näissä viikoissa mut taitaa 18+1 olla nyt.
Täällä liittyy ketjuun uusi tulokas :)
Elikä tiistaina tulisi viikot 17 täyteen! Kolmas raskaus meneillään minulla, mutta meillä asustaa neljä poikaa, puolisoni ja omat :)
Itselläni odotus ei ole ollut mikään maailman ihanin.... yöh... oksentelua viikoille 14 saakka ja koko ajan on ollut kamala olo, kuvottava. Närästystä tai jotain sen kaltaista on ollut koko ajan, varsinkin syömisen jälkeen! Yöööööh! Kipuja on nyt alkanut tulemaan, olen tämänkin viikon ollut sairaslonalla sen takia, mutta ne ovat todennäköisesti noita kasvukipuja.
Kaikinpuolin siis ei mikään ihanin odotus tähän mennessä... :(
Tervetuloa hemi :) toivotaan että olosi paranee,tuollanen ällötys on kyllä ikävää :/
vauva tunkee varmaan jalkaa tai jotain mun kylkeen.Kovaa ja terävää.Ja liikkeet tuntuu muuten koko mahan alueella paitsi ei vasemmalla ylhäällä.Oisko se istukka hilannut itsensä kohdunsuulta sinne asti,sehän vaimentaa liikkeitä.
Nyt en tiedä mitä enää höpöttelisi,hiljaisuus palstalla vain vallitsee.Onko palstalaiset siirtyny jonnekkin muualle kirjoittelemaan vai onko ongelmia sisäänkirjautumisessa vai missä lie syy..kuitenkii oli aika vilkasta keskustelua ennen tän sivuston uudistumista..höh..
Moi Hemi! :) Toivottavasti olosi paranee pian!
Minullakin hurjaa väsymystä nyt, tänäänkin teki mieli töissä vaan itkeä, kun tuntui ettei vaan jaksa:( ja kyllähän siinä muutama kyynel jo vierähtikin kun työkaveri (joka tietää raskaudestani) kysyi, että voinko ihan hyvin..:(
Kuinkas herkästi olette hakeneet/saaneet sairaslomaa esim väsymyksestä??
Kun pieni lepo tulisi kyllä tarpeeseen, ennen kuin olen ihan piipussa..
Muuten vointi ihan hyvä, kovasti odotellaan ensimmäisiä kunnon liikkeitä masusta..:) No siihen voi kyllä mennä vielä parikin viikkoa..
Joo, oon huomannut että porukat kirjoittelee kauheen laiskasti... :( Josko he eivät tarvitse keskustelua, itse ainakin koen että asioiden jakaminen ja keskusteleminen auttaa ja jos saa apua erilaisiin pikku ongelmiin :) Itse koen tämän keskustelun kamalan tärkeäksi!
Tänään töissä taas meni reilu puoli tuntia, niin jo rupesi särkemään, kotona pyykkiä pestessä tänään aivan kamala viiltävä kipu :( Minulla esikoinen syntynyt sektiolla ja nuoremman pojan odotuksessa istukka oli kiinnittynyt siihen kohdussa olevaan arpeen... olisko nyt kiinnittyny joka aiheuttaa kipuilua? Voi olla. Kamalaa kuitenkin tämä on kun tuntuu etten kykene töissä kohta käymään :(
Itse en viitsi kaupungin tilanteen takia ( olen kaupungin työntekijä ) ottaa sairaslomaa kamalasti, mutta kyllä työterveyshuollossa sanottiin ihan alkuraskaudessa ( käyn säännöllisin väliajoin lääkärillä Fibromyalgian takia ) että Suomessa on niin hyvä terveydenhuolto että odottavan äidin vointi on aina etusijalla, että kun äiti on loman tarpeessa, syystä tai toisesta, sitä sairaslomaa annetaan :) Ainakin täällä meillä ei oteta turhia riskejä että odottavalle äidille käy huonosti. Kannattaa siis mennä lääkäriin jos on sellainen olo ja kertoa mikä on ja sanoa että tarvitsisit hieman huililomaa. Itse oon ainakin saanut kun oon ollut sen tarpeessa :)
Itselläni tuntui liikkeitä, oikein hentoja tosin, viikoilla 10 tai jotain :) Nyt tietenkin paljon paljon selvemmin. Aikainen liikkeiden tunteminen johtuneen siis siitä kun tämä on jo kolmas raskauteni :) Nyt odottelen kovin että näkisin liikkeet ulkoapäin että mieskin pääsisi osalliseski paremmin :) Tämä lapsi on meidän yhteinen.
Onko kenelläkään kotidoppleria? Itse tilasin sellaisen raskauskeiju.fi sivulta, tietysiti sen halvimman version kun en ollut varma laitteiden toimivuudesta, mutta voin sanoo että mielenrauha pysyy aina kun pääsee kuuntelemaan sydänääniä ihan kotona, neuvolakäynnit kun on kuukauden välein, niin mulle se on turhan pitkä aika odotella :)
Heissan. Mulla pahaolo vaan jatkuu, mä kyllä kiroan sen jonka mielestä raskaus on jotenkin hienoa ja ihanaa aikaa. Mulla ei varmaan oo ollu yhtään hyvää päivää plussan jälkeen. Aamulla taas oksensin. Kaksi kertaa olen neuvolassa käynyt ja nyt viimekerran tulos oli -800g viikko. Tuskin tulee olemaan ongelmaa ettei painonousisi, nyt vaan huomaa ettei ruoka maistu. Oikeastaan mikään ei maistu. Syömisestä tulee vaan huono olo. Jotain kuitenkin pakko syödä. Koskaan ennen ei syöminen tai oikeastaan syömättömyys ole ollut ongelma. Mulle kun aina on maistunut ja melkein kaikki. Nyt vielä flunssaa ollut tämän kaiken lisänä. Muutama kuukausi pitäisi töissä jaksaa ennen kesälomaa.
Jotenkin jäänyt tämä kirjoittelu kun aina tuntuu olevan ongelmia tuossa sisään kirjautumisessa.
Muutamia ensimmäisiä liikkeitä olen kuitenkin jo tuntenut innolla odotan että siitä vahvistuvat. Jotain positiivista :D
Ti-ti-uuuu + masu 14+5
Itse voin kyllä sanoa että kaksi edellistä raskautta oli hienoa aikaa, tosin pahoinvointia ja muuta särkyä luonnollisesti oli, mutta tämä... tässä on jatkunut tää huonovointisuus ja kamala väsymys! Huomenna tulee viikko 17 täyteen <3 Joudun joka päivä kans pakottamaan itseni syömään koska tiedän etten voi vauvan takia olla päiväkausia syömättä.. No josko tämä helpottaa kun lapsonen syntyy :D
Jes,keskustelua! :D
Onnellisin:kyllä mun mielestä jos olotila sitä vaatii niin sitä saikkua pitää käydä hakemassa.Itse ainakin olin alkuraskaudessa useita päiviä poissa kun en vaan pystyny töihin lähtee.Itkuksi olisi mennyt jos olisin sinne vääntäytynyt.Väsymys oli jotain aivan kamalaa.
Ti-ti-uuuu,toivotaan et myös sun pahoinvointi helpottaa ajanmyötä.Luulisihan tuon.Varmasti tosi rasittavaa tuollainen.Oli mullakin tuonne 16 viikolle asti sellasta ällötystä,aika pitkään kesti kun aijemmista lapsista se on loppunut aina siinä 12-13 viikolla..vieläkin tulee huono olo jos ruokavälit on liian pitkät.
Mulla ei oo dopleria ollu,alussa aattelin että sen jostain hommaan mut liikkeet kun on alkanu tuntua niin en oo sitä sitten tarvinnutkaan..
Ihana aamuaurinko paistaa! Lämpiäis nyt nuo kelit ja tulis KEVÄT, et pääsis ulos,ei mua yhtään huvia tämmösellä pakkasella lähtee ees lenkille :/ nytkin mittari näyttää -20...hurrr....
Hemi: Me saatiin heti lainaan kotidoppleri, taidettiin ekan kerran kokeilla sitä viikolla 9. Saatiin kuulumaan, pitää vaan tosi hitaasti liikuttaa. Nyt viime viikolla ,kun oltiin neuvolla ja siellä kuunneltiin sydänäänet, niin näytin neuvolatädille, että tosta kohtaa on kuulunu joka kerta. Heti löyty :)Angelsounds merkkinen. Meillä varsinkin, kun ensimmäinen tulossa on tullut sellainen mielenrauha, kun on välillä kuunnellut, että ollaanko siellä hengissä.
Minäkin vielä täällä :D EI ole oikein ollut intoa raahautua koneelle joka päiväisten päänsärkyjen takia. Ihan sama miten päivä menee joka päivä päätä särkee, ja nyt taas selätetty yksi päänsäryistä hetkeksi.
Masu kasvanut, painoa tippunut parisen kiloa ja vaavimasu ja omamasu (ylipainoa kun on hieman) ovat tehneet diilin että yhdistyvät :P Viikkoja nyt tasan 15 :D
Heii kaikki!
täällä oli eilen neuvola, kaikki arvot oli kunnossa, vaikka ite olin olostani ihan varma että verenpaineet huitelee pilvissä ja hemoglobiini alhainen.. Mutta kaikki siis normaalin rajoissa :)
Ja sydänääniä kuunneltiin, olipa suloiset soinnut, pikkuisen sydän hakkasi niin vinhaa vauhtia :) Semmonen dobbleri olis kyllä kotiin kiva, kun kyllähän sitä kaikenlaista tulee mietittyä kun ei vielä liikkeitä tunne..
Nyt sitten odotellaan rakenneultraa, se on noin kuukauden kuluttua. Jospa siellä selviäisi ootellaanko tyttöä vai poikaa :)
Mites muut, oletteko innokkaita ottamaan etukäteen selvää kumpi sieltä on tulossa ja pidättekö jännitystä yllä synnytykseen asti?? :)
Kyllä se kevät sais tulla joo.. -25 astetta pakkasta nyt,yäk!!
Huomenta kaikki! :)
Täällä loppuviikko taas saikella... alavatsakipujen takia :/
Rakenne uä varattiin eilen ja se olis sitten 4.4 <3 Itse meinasin vähän udella josko sieltä se sukupuoli paljastuisi, kun poikia tässä jo neljä niin josko se rinsessa tulis, mutta ei sitten jos ei tuu, sitten on viisi villiä poikaa :) Kotona tein tänä aamuna tuon kotitestin jolla näkee sukupuolen, tosin ei kanssa luotettava, eihän uä:kään ole, syntymisen jälkeen vasta nähdään kumpi se sitte oikeesti on :) Mutta tosiaan, tuo testi näytti "Jaajon" suuntaan :)
Tässä uusi ketju meille elokuisille.Minne kaikki on kaikonneet kun on niin hiljaista??
Lista on kopsattu aikaisemmasta ketjusta joten sieltä puuttuvat uudet tulokkaat,ja emmen LA edelleen sieltä puuttuu....voin tehä uuden listan jossain vaiheessa,joten te joitten tiedot puuttuu niin laittakaa niitä vain uudelleen tulemaan :)
Täällä ei erikoisia.Turvottaa,närästää.Eli ei mitenkään hehkeä olo ainakaan tällä hetkellä :/ vauvan liikkeet tuntuu ajoittain jo ihan hyvin,välillä niitä taas saa hakemalla hakea eikä mitään tunnu.Uusi vaiva on pyörrytys.Jos ruokavälit on liian pitkät(1,5-2h välein pitää syödä jotain) niin meinaa taju lähtee.Kiintoisia nuo kauppareissut ollut viime päivinä kun siellä aina tulee joku ihme heikotus,kirkkaat valot ja ihmishälinä ei tee yhtään hyvää tuohon heikkoon oloon yhdistettynä...
PikkuK 17+1