Kuinka maltatte olla juomatta kotona olevaa alkoholia?
No en minäkään jotain oikeasti arvokasta / laatujuomaa juo ihan noin vaan, mutta sellaista minulla harvemmin onkaan. Mutta toisilla on jotain bulkkkjuomaa kuukausia kaapeissa. Minulla ne menee viimeistään pyhinä, useimmiten jo seuraavana viikonloppuna ostosta puolet...
Kommentit (50)
En oikein keksi missä tilanteessa niitä voisi juoda ja yksin en ainakaan jaksa ruveta mitään availemaan.
Helposti, koska en ole alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
En oikein keksi missä tilanteessa niitä voisi juoda ja yksin en ainakaan jaksa ruveta mitään availemaan.
Juuri nain.
Eika kavereidenkaan kanssa oteta mitaan kallista. Ollaan kaikki persaukisista perheista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kakskyt vuotta vanha konjakkipullo avaamattomana, viisitoista vuotta vanhoja sampanjapulloja muutama, (ylioppilasjuhliin ostettuja, jäi yli). Viskiä ja Koskenkorvaa avaamattomat pullot, en edes tiedä kuinka vanhoja. Lahjoina saatu. Kauankohan muuten säilyvät? Kumpikaan meistä ei juo, emme pidä alkoholin mausta. Emme tarvitse alkoholia mihinkään. Ilman kahvia ei sitten pärjätäkään muutamaa tuntia enempää.
Miksi ihmeessä säilytätte tuollaiset määrät alkoholia, jos ette niitä aio juoda?
Exä oli alkkis mikä veti kitusiinsa kaiken mihin lupa oli ja varsinkin sitten jos lupaa ei ollut.
Kuulostaa hölmöltä mut omilleen muuton jälkeen mä olin hiton iloinen kun ostin baarikaappiin jotain ja ne pysyi siellä! Erosta on jo kolme vuotta mutta edelleen jaksan iloita niin hölmöstä asiasta ja järjestellä kaappia kun ei tarvitse piilottaa ettei häviä :D
On mulla ruokakaapitkin täynnä ja uutta ostan lisää ennen tavaran loppumista, miksi ei juomaakin.
Joistain juomista (kuten jotkut rommit) pidän kuitenkin niin ettei ne kuukausia säily kaapissa mutta oluet ja siiderit yleensä juotetaan jossain vaiheessa vieraille.
Nyt on taas kausi ettei vaan huvita juopotella niin kaappi on aika täysi kun joskus aina tulee ostettua kuitenkin.
Mä en kyllä ymmärrä alkoholin ostamista, jos sitä ei aio juoda. Älkää käsittäkö väärin, meilläkin on ehkä 10 pulloa valkkaria, 5 pulloa punkkua, viskiä, rommia, skumppaa joku pullo. Eikä juoda koko aikaa. Mutta ei ne nyt vuositolkulla kaapeissa seiso odottamassa jotain. Avataan punkkupullo kun tehdään hyvää ruokaa. Mies juo lasillisen viskiä silloin tällöin. Skumpalla juhlistetaan jotain. Sit täydennetään varastot. Mutta outoa on hillota vuosia ja vuosikymmeniä alholia, jolla ei mitään muuta käyttöä ole kuin se juominen.
Ei tee pätkääkään mieli juoda alkoholia. Meiltä löytyy pari vuotta vanha punkkupullo ja vanhentuneita oluita ja siidereitä.
Viinakaappi lähinnä täyttyy koko ajan. Lempiviskipulloni sain tyhjäksi, kun oikein yritin, vuodessa. Viinikaapissa on hieman enemmän vaihtuvuutta, kun sitä en aktiivisesti täytä.
Oluet ostetaan tarpeen mukaan.
Minulla on useampi suomalainen lasisarja, joita on mukava käyttää fiiliksen mukaan, jos tekee mieli jotain juoda.
Kysymys: koristeeksi ostat kalliita juomia?🙄