Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä niissä miesten reissuissa ja miesten illoissa on miehen mielestä niin mielettömän upeaa ja maailman mahtavinta?

Vierailija
05.03.2019 |

Kyllä päästän mieheni niille, tottakai, mutta olen miettinyt että mikä ihme niissä on niin valtavan upeaa että niille on päästävä...ja usein! Ja jos ei niillä olla niin niitä kaivataan ja WhatsApp-ryhmät laulavat! Ja ennen kuin joku vääräleuka alkaa huutelemaan että se tahtoo olla vaan poissa kotoa, niin joo, meidän välit ovat täysin kunnossa ja näistä reissuista ollaan juteltu moneenkin otteeseen. Mitään toista naista EI ole kyseessä, todellakaan ja nää kaikki muutkin miehet ovat naimisissa ja perheellisiä. Saattavat ihan vain jollain mökillä kökkiä ja saunoa kun se on niin mahtavaa. Öööö, miks? Jotenkin huvittavan h..o..m..o..sosiaalista puuhaa kyllä.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä voi olla rennosti tyhmä ja rennosti myös vakava. Asioita puidaan, tai sitten vaan hölmäillään. On omat sisäpiirin vitsit ja jutut, kaikki tuntevat toisensa jopa kymmenien vuosien ajalta. Juodaan kaljaa, saunotaan, mökkeillään, puhutaan paskaa ja parannetaan maailmaa. Jokainen saa olla niinkuin haluaa eikä puheitaan tarvitse varoa.

Yksikin nainen kun tulee porukkaan, homma hyytyy varpaisiin katseluksi. Naiset eivät ymmärrä miehiä ja päin vastoin, niin se vain on.

Kyllä naistenkin illat vähän väkinäisiksi menisivät, jos siellä ukko tai ukot mukana raahautuisivat.

Vierailija
42/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä ihmettelet miksi mies tykkää viettää aikaa ystäviensä kanssa? Tämä on ehkä aspergerein kysymys hetkeen tällä palstalla. Yleensä nämä reissut vaivaa, koska niitä on "liikaa" ja se aika on pois perheeltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet käyvät keskenään asioita läpi. Vertailevat elämäntilanteitaan. Hakevat tukea toisilta omiin ratkaisuihinsa. Yksi toisensa jälkeen avautuu paskasta parisuhteestaan tai vaihtoehtoisesti kertoo miten toimitaan jos homma tuntuu toimivan.

Tätä avautumista ja keskustelua helpottaa muutama juoma pohjille, kyllä sitä juttua alkaa sitten tulla yhdeltä jos toiselta illan mittaan.

Se on oikeasti hyödyllistä ja hauskaa yhdessä oloa ja auttaa jaksamaan ruuhkavuosissa tarpomista tai ratkaisujen tekemisessä. Toki joku joskus vetää kunnon kännit ja hölmöilee tavalla tai toisella, mutta ei siitä tarvitse ongelmaa tehdä.

Tämä nelikymppisen miehen näkökulma asiaan.

Kiitos tästä. :)

Ap

Vierailija
44/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vietämme yhteistä aikaa tyttöystäväni kanssa, niin teemme yhdessä lähes poikkeuksetta häntä kiinnostavia asioita. Tarkemmin kun mietin niin kaikissa parisuhteissani on ollut sama juttu: ne asiat ja harrastukset jotka ovat lähellä minun sydäntäni, olen tehnyt kavereitteni kanssa ja parisuhdeaika on vietetty kumppanini kiinnostuksen kohteiden parissa. Tämän lisäksi valtaosa yhteisistä keskusteluistamme käsittelee tyttöystäväni mielenkiinnon kohteita.

Nämä asiat ovat minustakin ihan kivoja, mutta lähinnä vain sen takia että saan viettää aikaa tyttöystäväni kanssa, ja tiedän hänen nauttivan juuri sen tyyppisestä tekemisestä. Ilman häntä en ikinä valitsisi viettää vapaa-aikaani esimerkiksi uusissa ravintoloissa, taidenäyttelyissä, erilaisissa kulttuuritapahtumissa tai kaupunkilomilla.

Näistä asioista johtuen aika kavereitteni kanssa on täysin korvaamatonta. Pääsen kaupunkilomien sijasta esimerkiksi nukkumaan teltassa ja juttelemaan nhl-joukkueiden kokoonpanoista, pelaamaan yömyöhään jotain viihdyttävää konsoli- tai lautapeliä ja kokkaamaan jotain yksinkertaisen hyvää perusruokaa jonkin "trendikkään" uutuusruoan sijasta.

Ihannetilanne olisi tietenkin, jos kumppanini yrittäisi myös itsekin kiinnostua niistä asioista, jotka ovat minulle tärkeitä, mutta tällaista naista en ole onnistunut ikinä tapaamaan ja tuskin myöskään enää onnistun. Toivottavasti sinulle nyt selvisi miksi se kavereiden kanssa vietetty aika saattaa olla niin tärkeää.

Vierailija
45/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen? Sinä elät vain miehen kautta?

En niin sanoisi. Mulla on omat kuvioni ja harrastukseni, mutta olen vain ihmetellyt tuota miesten meininkiä. Ei naisilla ole vastaavaa tullut vastaan, ainakaan mulla, ehkä jollain on?

Ap

Sinulla on omat kuviot ja harrastukset, sinun kiinnostuksenkohteesi, joten miksi ihmettelet sitä, että miehellä on omat juttunsa mitä tykkää tehdä?

Muuten vain tuumin että mikä siellä on niin mukavaa.

Ap

Ei sitä voi selittää, jos et itse tykkää tuollaisesta tuulettumisesta.

Tässähän se aikalailla jo tulikin.

Joku toinenkin tässä keskustelussa ihmetteli, että miten joku jaksaa "tuhlata aikaansa" moiseen. Ja vaikeahan se on asiaa selittää sellaiselle, joka ei ole itse vähääkään sen tyyppinen ihminen.

On kuin yrittäisi selittää raivoraittiille, mitä niin monet saavat irti viikonloppujuomisesta. Tai henkeen ja vereen kotihiirelle mitä joku saa esim. reppureissaamisesta.

Vaikka "periaatteessa" ymmärtäisi, niin lopulta palataan kuitenkin aina alkuun; "no mutta MINUN mielestäni tuollaisessa ei ole mitään järkeä...".

Vierailija
46/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on aivan normaalia. Miehet taitavat olla laumasieluisempia kuin naiset.

Minä naisena myös lähden viettämään baari-iltaa mieluiten naisporukalla. Kaikista rennointa olemista.

Sinulla ei taida olla omaa naisystäväporukkaa? Se ehkä selittää ihmettelysi.

Huutista projisoineillesi. 

Vierailija
47/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kieltämättä vähän hassu konsepti. Tai ehkä sen puoleenkin minun on vaikea ymmärtää kun oma kaveriporukka koostuu kummastakin sukupuolesta ja ajatus "naisettomuudesta" on jotenkin hämmentävä tuollaisessa. Tai siis että se on jokin positiivinen asia, en ihan ymmärrä. Sama kuin että en ymmärrä miksi minä haluaisin viettää kaveriporukan kanssa varta vasten hauskaa ilman miehiä, mitä ihmeen lisäarvoa se tuo?

Vierailija
48/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen? Sinä elät vain miehen kautta?

En niin sanoisi. Mulla on omat kuvioni ja harrastukseni, mutta olen vain ihmetellyt tuota miesten meininkiä. Ei naisilla ole vastaavaa tullut vastaan, ainakaan mulla, ehkä jollain on?

Ap

Sinulla on omat kuviot ja harrastukset, sinun kiinnostuksenkohteesi, joten miksi ihmettelet sitä, että miehellä on omat juttunsa mitä tykkää tehdä?

Muuten vain tuumin että mikä siellä on niin mukavaa.

Ap

Kuten jo kirjoititkin, niin se rentous kun ei ole naisia ja/tai lapsia mukana. Saa viettää rennosti aikaa ilman mitään ihmeellistä säätämistä joka helkutin asiasta. Osa naisista (ja toki miehistäkin) voi tehdä vaikka ruokailusta sellaisen suorituksen, että heikompaa hirvittää. 

Ja jos joku sattuu juomaan liikaa viinaa, niin kukaan ei nalkuta asiasta. Tai jos ollaan esimerkiksi kalastamassa, niin kukaan ei nalkuta että siellä meni liian kauan aikaa. 

Näin. Elin 5 vuotta miehen kanssa, jonka kanssa kuvittelimme olevamme tasavertaisia. Minulla oli ihan kriteereinä sellainen mies, joka ottaa ihmiset ihmisinä, eikä tuijota alapäästä löytyviä kaluja. Keskusteltiin asiasta moneen otteeseen, ja hän myös itse ihmetteli monta kertaa miesten ja naisten kuviteltuja eroja.(eroja siis on, tottakai, mutta tässä tarkoitan esim. sitä että joku ei hyväksynyt miestä sairaanhoitajaksi, tai naista lääkäriksi). Elin siis 5 vuotta luullen että mieheni on sellainen kuin sanoo, ja esiintyy olevansa, kunnes sain tietää että hän ei voinut puhua minulle naispuolisista työkavereistansa normaaleja juttuja, sellaisia mitä miespuolisista kertoi, kuten Pera sanoi kahvitunnilla näin, ja sille nauroimme. Tämä siksi etten vain räjähdä, ja tule mustasukkaiseksi(koska olenhan nainen)... Se suhde kuivui sitten siihen. En vain voinut enää olla miehen kanssa joka oli 5v vain esittänyt.

Vierailija
49/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on aivan normaalia. Miehet taitavat olla laumasieluisempia kuin naiset.

Minä naisena myös lähden viettämään baari-iltaa mieluiten naisporukalla. Kaikista rennointa olemista.

Sinulla ei taida olla omaa naisystäväporukkaa? Se ehkä selittää ihmettelysi.

Huutista projisoineillesi. 

Laumasieluinen =/= lammas tai muu perässälaahaaja. Itsessään laumasieluinen tarkoittaa vain (hyvin) porukassatoimijaa.

Nopeastipa oli veeti taas haistamassa m**svihaa.

Vierailija
50/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kieltämättä vähän hassu konsepti. Tai ehkä sen puoleenkin minun on vaikea ymmärtää kun oma kaveriporukka koostuu kummastakin sukupuolesta ja ajatus "naisettomuudesta" on jotenkin hämmentävä tuollaisessa. Tai siis että se on jokin positiivinen asia, en ihan ymmärrä. Sama kuin että en ymmärrä miksi minä haluaisin viettää kaveriporukan kanssa varta vasten hauskaa ilman miehiä, mitä ihmeen lisäarvoa se tuo?

Kyllä meilläkin on sekaporukka, joita tavataan yhdessä kumppanin kanssa, mutta molemmilla on myös tällainen mies- ja naisporukka, joiden kanssa tehdään juttuja ilman kumppania (pääasiassa nämä miehet ja naiset ovat niitä, joita tavataan myös sekaporukalla). Ja mikä siinä sitten on niin mukavaa... No, on se mukavaa välillä olla ihan vaan naisten kesken.

Vierailija
51/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justiinsa se ettei siellä ole naisia.

M

Joo, näin se varmaan on, mutta miksi monilla miehillä on hurja tarve päästä viettämään useasti tätä poika-aikaa ja tuulettumaan? Onko se vaan joku miesjuttu? Oma mieskin on sanonut että on kiva päästä just ihan ilman vaimoja ja lapsia viettämään aikaa, mutta eipä oo enempiä avannut, joten menkööt. On ainaskin hyvällä tuulella kun pääsee.

Ap

Mä en nyt ymmärrä sun ihmettelyä. Eikö ole ihan luonnollista haluta a) viettää aikaa kavereittensa kanssa ja b) olla välillä ilman vastuuta lapsista? Ei kai siihen mitään ekstra syytä tarvita?

Tosin jos joku hehkuttaa mökkireissuaan päiväkaupalla tyyliin "tää on niin upeaa ja maailman mahtavinta!!!" niin on sekin vähän outoa juu.

Vierailija
52/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti onkin pikemminkin siinä, että vietetään aikaa sen porukan kesken jossa kaikki ovat kavereita keskenään (sukupuolesta riippumatta). Vaikka olisi naiskaveriporukka, josta kaikki ovat lesboja, niin silti Mintun tyttöystävä Satu olisi ensisijaisesti "Mintun tyttöystävä", eikä osa alkuperäistä porukkaa (jolle on saattanut jopa vuosikymmenten aikana muodostua ne Omat Jutut Ja Kuviot).

Vierailija
53/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän minäkin saisin miehen innostumaan näistä? Olisi niin kiva jos joskus edes saisi olla rauhassa ilman että se kokoajan pyörii kintereillä.

No tuo ei kyllä kuulosta kivalta. Mun mielestä on parempi että menee, mutta olen vain tuuminut sitä että mikä siinä niin viehättää. Viihdyn kyllä omissa puuhissani ja yhteistäkin aikaa meillä on.

Ap

No, turha sitä on sinulle selittää, kun et kuitenkaan ymmärrä, kun sinulla ei itselläsi sellaista kaveriporukkaa ole. Jos sinulla on kuitenkin läheisiä ystäviä, niin tapaatko siis vaan heitä kumppanisi kanssa? Käytkö esimerkiksi heidän kanssa kahvilla itseksesi? Jos käyt, niin varmasti itsekin sitten ymmärrät miksi on kiva tavata ystäviä?

Vierailija
54/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuullostaa siltä, että sinulla on joku ongelma asian suhteen. Etkö sinä tapaa ystäviäsi ollenkaan ilman miestäsi? Oletko jotenkin surullinen siitä, kun sinulla ei ole sellaista tiivistä naisporukkaa, jonka kanssa lähteä joskus vaikka mökkeilemään ilman miehiä?

Vierailija
55/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun vietämme yhteistä aikaa tyttöystäväni kanssa, niin teemme yhdessä lähes poikkeuksetta häntä kiinnostavia asioita. Tarkemmin kun mietin niin kaikissa parisuhteissani on ollut sama juttu: ne asiat ja harrastukset jotka ovat lähellä minun sydäntäni, olen tehnyt kavereitteni kanssa ja parisuhdeaika on vietetty kumppanini kiinnostuksen kohteiden parissa. Tämän lisäksi valtaosa yhteisistä keskusteluistamme käsittelee tyttöystäväni mielenkiinnon kohteita.

Nämä asiat ovat minustakin ihan kivoja, mutta lähinnä vain sen takia että saan viettää aikaa tyttöystäväni kanssa, ja tiedän hänen nauttivan juuri sen tyyppisestä tekemisestä. Ilman häntä en ikinä valitsisi viettää vapaa-aikaani esimerkiksi uusissa ravintoloissa, taidenäyttelyissä, erilaisissa kulttuuritapahtumissa tai kaupunkilomilla.

Näistä asioista johtuen aika kavereitteni kanssa on täysin korvaamatonta. Pääsen kaupunkilomien sijasta esimerkiksi nukkumaan teltassa ja juttelemaan nhl-joukkueiden kokoonpanoista, pelaamaan yömyöhään jotain viihdyttävää konsoli- tai lautapeliä ja kokkaamaan jotain yksinkertaisen hyvää perusruokaa jonkin "trendikkään" uutuusruoan sijasta.

Ihannetilanne olisi tietenkin, jos kumppanini yrittäisi myös itsekin kiinnostua niistä asioista, jotka ovat minulle tärkeitä, mutta tällaista naista en ole onnistunut ikinä tapaamaan ja tuskin myöskään enää onnistun. Toivottavasti sinulle nyt selvisi miksi se kavereiden kanssa vietetty aika saattaa olla niin tärkeää.

Kyllä, tämä varmastikin aukaisi parhaiten mulle asiaa. Osalta vastaajista puuttuu sisälukutaitoa, en jaksa niitä vastauksia enää edes oikoa, mutta hei tässä se oli! Kiitos sulle! <3

Ap (joka poistuu nyt paikalta, kiitos vastauksista, varsinkin hyvistä - niitäkin tuli <3)

Vierailija
56/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kuullostaa siltä, että sinulla on joku ongelma asian suhteen. Etkö sinä tapaa ystäviäsi ollenkaan ilman miestäsi? Oletko jotenkin surullinen siitä, kun sinulla ei ole sellaista tiivistä naisporukkaa, jonka kanssa lähteä joskus vaikka mökkeilemään ilman miehiä?

Tapaan tottakai, mutta en ryypiskelyjen merkeissä ja laumassa.

Ap (nyt heipat ja kiitokset teille!)

Vierailija
57/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammojen perusteesihän on että jos reissuille ei itse pääse/halua mukaan vahtimaan ja siellä on muita naisia mukana niin homma menee väistämättä panemiseksi koska miehet ja naiset eivät mitenkään voi olla vain kavereita keskenään.

Perhesovun säilyttämisen nimissä on siis parasta tehdä ne reissut vain miesten kesken.

Vierailija
58/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuossa mitään ihmeellistä ole! Kyllä meillä naisillakin on oma akkaporukka jonka kanssa on mukava mökkeillä, praatailla ja viettää rentoa aikaa. Mä ihmettelen sitä että sä ihmettelet noin tavallista asiaa.

Millainen ihminen kutsuu "ystäviään" akkaporukaksi?

No tällänen kun mä. Ja mun ystävät puhuu kans akkaporukasta. Me ei ollakaan mitään nipottajia eikä heikkoitsetuntoisia jotka kokee sanan akka jotenkin negatiivisena  :D

Ja tämähän kertookin kaiken tarvittavan sinun ja "porukkasi" tasosta.

Vierailija
59/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mies käy miestenilloissa, koska en minäkään käy naisten illoissa. Mies kylläkin harrastaa paljon, mutta minä olen vain kotona. Terveiset vaan miehelleni, että se tulee muuttunaan ja tuskin tuut mya enää paljoa näkemään.

Vierailija
60/102 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua mitä ihmeteltävää siinä on, jos ihminen haluaa viettää aikaa kavereiden kanssa?

Aikuinen ihminen ja pyörii kaveriporukassa kuin keskenkasvuiset?