Mikä niissä miesten reissuissa ja miesten illoissa on miehen mielestä niin mielettömän upeaa ja maailman mahtavinta?
Kyllä päästän mieheni niille, tottakai, mutta olen miettinyt että mikä ihme niissä on niin valtavan upeaa että niille on päästävä...ja usein! Ja jos ei niillä olla niin niitä kaivataan ja WhatsApp-ryhmät laulavat! Ja ennen kuin joku vääräleuka alkaa huutelemaan että se tahtoo olla vaan poissa kotoa, niin joo, meidän välit ovat täysin kunnossa ja näistä reissuista ollaan juteltu moneenkin otteeseen. Mitään toista naista EI ole kyseessä, todellakaan ja nää kaikki muutkin miehet ovat naimisissa ja perheellisiä. Saattavat ihan vain jollain mökillä kökkiä ja saunoa kun se on niin mahtavaa. Öööö, miks? Jotenkin huvittavan h..o..m..o..sosiaalista puuhaa kyllä.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellinen? Sinä elät vain miehen kautta?
En niin sanoisi. Mulla on omat kuvioni ja harrastukseni, mutta olen vain ihmetellyt tuota miesten meininkiä. Ei naisilla ole vastaavaa tullut vastaan, ainakaan mulla, ehkä jollain on?
Ap
Sinulla on omat kuviot ja harrastukset, sinun kiinnostuksenkohteesi, joten miksi ihmettelet sitä, että miehellä on omat juttunsa mitä tykkää tehdä?
Muuten vain tuumin että mikä siellä on niin mukavaa.
Ap
Kuten jo kirjoititkin, niin se rentous kun ei ole naisia ja/tai lapsia mukana. Saa viettää rennosti aikaa ilman mitään ihmeellistä säätämistä joka helkutin asiasta. Osa naisista (ja toki miehistäkin) voi tehdä vaikka ruokailusta sellaisen suorituksen, että heikompaa hirvittää.
Ja jos joku sattuu juomaan liikaa viinaa, niin kukaan ei nalkuta asiasta. Tai jos ollaan esimerkiksi kalastamassa, niin kukaan ei nalkuta että siellä meni liian kauan aikaa.
Näin. Elin 5 vuotta miehen kanssa, jonka kanssa kuvittelimme olevamme tasavertaisia. Minulla oli ihan kriteereinä sellainen mies, joka ottaa ihmiset ihmisinä, eikä tuijota alapäästä löytyviä kaluja. Keskusteltiin asiasta moneen otteeseen, ja hän myös itse ihmetteli monta kertaa miesten ja naisten kuviteltuja eroja.(eroja siis on, tottakai, mutta tässä tarkoitan esim. sitä että joku ei hyväksynyt miestä sairaanhoitajaksi, tai naista lääkäriksi). Elin siis 5 vuotta luullen että mieheni on sellainen kuin sanoo, ja esiintyy olevansa, kunnes sain tietää että hän ei voinut puhua minulle naispuolisista työkavereistansa normaaleja juttuja, sellaisia mitä miespuolisista kertoi, kuten Pera sanoi kahvitunnilla näin, ja sille nauroimme. Tämä siksi etten vain räjähdä, ja tule mustasukkaiseksi(koska olenhan nainen)... Se suhde kuivui sitten siihen. En vain voinut enää olla miehen kanssa joka oli 5v vain esittänyt.
Heitit suhteen menemään tuon takia? Eihän siinä tarvi olla muuta syytä, kun se että miehellä ollut mustasukkainen eksä, tai kavereilla ollut mustasukkaisia vaimoja. Vaikka olisikin halunnut kertoa sulle, ei välttämättä uskaltanut ottaa riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuullostaa siltä, että sinulla on joku ongelma asian suhteen. Etkö sinä tapaa ystäviäsi ollenkaan ilman miestäsi? Oletko jotenkin surullinen siitä, kun sinulla ei ole sellaista tiivistä naisporukkaa, jonka kanssa lähteä joskus vaikka mökkeilemään ilman miehiä?
Pointtihan tässä juuri onkin, että miksi sinne mökkeilemään pitää mennä ilman miehiä? Mitä väliä sillä kavereiden sukupuolella on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kieltämättä vähän hassu konsepti. Tai ehkä sen puoleenkin minun on vaikea ymmärtää kun oma kaveriporukka koostuu kummastakin sukupuolesta ja ajatus "naisettomuudesta" on jotenkin hämmentävä tuollaisessa. Tai siis että se on jokin positiivinen asia, en ihan ymmärrä. Sama kuin että en ymmärrä miksi minä haluaisin viettää kaveriporukan kanssa varta vasten hauskaa ilman miehiä, mitä ihmeen lisäarvoa se tuo?
Kyllä meilläkin on sekaporukka, joita tavataan yhdessä kumppanin kanssa, mutta molemmilla on myös tällainen mies- ja naisporukka, joiden kanssa tehdään juttuja ilman kumppania (pääasiassa nämä miehet ja naiset ovat niitä, joita tavataan myös sekaporukalla). Ja mikä siinä sitten on niin mukavaa... No, on se mukavaa välillä olla ihan vaan naisten kesken.
Mutta miksi? Mitä nais/ miespopulaatio tapahtuu ,jota ei voi tapahtua sekaporukalla?
En ole lainaamasi, mutta saunan jälkeen voi nakuilla ja istua sohvalla vaikka reva levällään, eikä tarvitse hävetä kun ollaan vain naisten kesken. Tai voi puhua niin törkyisiä ja yksityiskohtaisia menkka-krapularipuli-jne. juttuja kuin haluaa. Tai sitten ihan vain avautua omasta elämäntilanteestaan ja itkeskellä räät poskilla ja saada vanhoilta hyviltä kavereilta tukea (vs. esim. miesten ratkaisukeskeisempi keskustelutyyli; itse ainakin haluan mieluummin lohdutusta kuin "no teet asiat A ja B niin kyllä se siitä").
Äijäporukassakin varmaan sitten voi +35-vuotiaatkin heiluttaa helikopteria, puhua rasvaisia p*llujuttuja, kertoa kavereille nais- ja muista huolista – tai jopa herkistyä illan mittaan itkemään kun tytär oli tehnyt niin ihanan isänpäiväkortin ja siinä hetkessä tajusi, että pitäisi tehdä vähemmän duunia ja viettää enemmän aikaa perheen kanssa (ja saa kavereilta olkapäätaputuksia ja "olisipa mullakin jo mukuloita", vs. naiset alkaisivat itsekin itkemään ja ulvomaan "ihana kun mies uskaltaa herkistyä ja näyttää tunteensa!!!")
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuullostaa siltä, että sinulla on joku ongelma asian suhteen. Etkö sinä tapaa ystäviäsi ollenkaan ilman miestäsi? Oletko jotenkin surullinen siitä, kun sinulla ei ole sellaista tiivistä naisporukkaa, jonka kanssa lähteä joskus vaikka mökkeilemään ilman miehiä?
Pointtihan tässä juuri onkin, että miksi sinne mökkeilemään pitää mennä ilman miehiä? Mitä väliä sillä kavereiden sukupuolella on?
Kyllä meillä ainakin jutellaan naisten kesken eri asioista, kuin sekaporukalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kieltämättä vähän hassu konsepti. Tai ehkä sen puoleenkin minun on vaikea ymmärtää kun oma kaveriporukka koostuu kummastakin sukupuolesta ja ajatus "naisettomuudesta" on jotenkin hämmentävä tuollaisessa. Tai siis että se on jokin positiivinen asia, en ihan ymmärrä. Sama kuin että en ymmärrä miksi minä haluaisin viettää kaveriporukan kanssa varta vasten hauskaa ilman miehiä, mitä ihmeen lisäarvoa se tuo?
Kyllä meilläkin on sekaporukka, joita tavataan yhdessä kumppanin kanssa, mutta molemmilla on myös tällainen mies- ja naisporukka, joiden kanssa tehdään juttuja ilman kumppania (pääasiassa nämä miehet ja naiset ovat niitä, joita tavataan myös sekaporukalla). Ja mikä siinä sitten on niin mukavaa... No, on se mukavaa välillä olla ihan vaan naisten kesken.
Mutta miksi? Mitä nais/ miespopulaatio tapahtuu ,jota ei voi tapahtua sekaporukalla?
En ole lainaamasi, mutta saunan jälkeen voi nakuilla ja istua sohvalla vaikka reva levällään, eikä tarvitse hävetä kun ollaan vain naisten kesken. Tai voi puhua niin törkyisiä ja yksityiskohtaisia menkka-krapularipuli-jne. juttuja kuin haluaa. Tai sitten ihan vain avautua omasta elämäntilanteestaan ja itkeskellä räät poskilla ja saada vanhoilta hyviltä kavereilta tukea (vs. esim. miesten ratkaisukeskeisempi keskustelutyyli; itse ainakin haluan mieluummin lohdutusta kuin "no teet asiat A ja B niin kyllä se siitä").
Äijäporukassakin varmaan sitten voi +35-vuotiaatkin heiluttaa helikopteria, puhua rasvaisia p*llujuttuja, kertoa kavereille nais- ja muista huolista – tai jopa herkistyä illan mittaan itkemään kun tytär oli tehnyt niin ihanan isänpäiväkortin ja siinä hetkessä tajusi, että pitäisi tehdä vähemmän duunia ja viettää enemmän aikaa perheen kanssa (ja saa kavereilta olkapäätaputuksia ja "olisipa mullakin jo mukuloita", vs. naiset alkaisivat itsekin itkemään ja ulvomaan "ihana kun mies uskaltaa herkistyä ja näyttää tunteensa!!!")
Miksi kukaan haluaisi tuollaista tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisporukassa voi keskustella asioista IHAN eri tasolla. Voi vaikka puhua eksistä, nykyisestä parisuhteesta, tosi intiimeistä asioista, joista en puhuisi puolisoni kuullen, ja vielä vähemmän kavereideni puolisoiden kuullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaikkea? Mikä vika miehissä on keskudtrlukumppaneina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaikkea? Mikä vika miehissä on keskudtrlukumppaneina?
No, kaikenlaista mitä sinunlaisesi ihmettelijä ei voi ymmärtää :) miehissä ei ole vikaa keskustelukumppaneina, mutta se on välillä vaan kiva höpötellä naistenjuttuja. Miehilläkin on omat juttunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eivät minulle ainakaan kaverieni kumppanit ole mitään kavereita. Eivätkä esim. oman kumppanin lapsuudenkaveritkaan ole mitään yhteisiä kavereita, vaan nimenomaan kumppanin kavereita. Varsinkin, jos koko muu porukka on miehiä tai naisia ja itse ainoana eri sukupuolta.
Kavereita voi kullakin tietty olla ihan sukupuolesta riippumatta, mutta minulla ainakin on lapsuudenkaverit, opiskelukaverit, harrastuskaverit, menneistä duunipaikoista jääneet kaverit jne. hyvinkin erillisinä ryhminään. Ja osa näistä ryhmistä nyt sattuu olemaan hyvin sukupuolittuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellinen? Sinä elät vain miehen kautta?
En niin sanoisi. Mulla on omat kuvioni ja harrastukseni, mutta olen vain ihmetellyt tuota miesten meininkiä. Ei naisilla ole vastaavaa tullut vastaan, ainakaan mulla, ehkä jollain on?
Ap
En tiedä, mutta kyllä meillä on tyttöjen iltoja ja käydään tyttöjen kanssa etelessä ilman niitä miehiä, jne...
Gambia on just hyvä kohde etelässä
Tämä oli pitkästä aikaa melkoisen mukava ketju ja ihan hyvästä asiasta. Muutama asiallinen vastaus onneksi löytyi, mutta liian paljon oli vaan ihmettelijöitä tyyliin "no mikä siinä nyt on niin kummallista.." Myöskään ap:n saamaa alapeukkujen määrää en ymmärrä. Hänhän oli varsin asiallinen ja ymmärsi hyvin kun joku vaivautui selittämään.
Vierailija kirjoitti:
Siinä nyt vaan luonnostaan on sellaisia psykososiaalisia ulottuvuuksia, että sosiaalinen dynamiikka on vähän erilainen kun on vain yhtä sukupuolta paikalla. Etenkin, jos on pitkäaikainen kaveriporukka kyseessä. Se on tietyllä tavalla vapaampaa, tarvitsee huomioida vähemmän kaikkia nyansseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on aivan normaalia. Miehet taitavat olla laumasieluisempia kuin naiset.
Minä naisena myös lähden viettämään baari-iltaa mieluiten naisporukalla. Kaikista rennointa olemista.
Sinulla ei taida olla omaa naisystäväporukkaa? Se ehkä selittää ihmettelysi.Huutista projisoineillesi.
Laumasieluinen =/= lammas tai muu perässälaahaaja. Itsessään laumasieluinen tarkoittaa vain (hyvin) porukassatoimijaa.
Nopeastipa oli veeti taas haistamassa m**svihaa.
No kyllä minullekin laumasieluisuus tuo heti negatiivisia konnotaatioita. Sopulilauma tulee mieleen.
Anders kirjoitti:
Tämä oli pitkästä aikaa melkoisen mukava ketju ja ihan hyvästä asiasta. Muutama asiallinen vastaus onneksi löytyi, mutta liian paljon oli vaan ihmettelijöitä tyyliin "no mikä siinä nyt on niin kummallista.." Myöskään ap:n saamaa alapeukkujen määrää en ymmärrä. Hänhän oli varsin asiallinen ja ymmärsi hyvin kun joku vaivautui selittämään.
Totta, mutta toisaalta aloituksen sävy oli erittäin negatiivinen ja väheksyvä. Ymmärrän toki harmituksen, jos näitä reissuja on jatkuvasti. Silloin tällöin kyseiset reissut ovat erinomaisia rentoudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua mitä ihmeteltävää siinä on, jos ihminen haluaa viettää aikaa kavereiden kanssa?
Aikuinen ihminen ja pyörii kaveriporukassa kuin keskenkasvuiset?
Hei, nyt kaikki taputtamaan tänne. Täällä on meillä ihan oikea aikuinen, joka on jättänyt kaikki kaverisuhteet heti täysi-ikäiseksi tultuaan. Ihan lapsellista tuollainen kavereiden kanssa oleminen.
Minulle "akkaporukkaa" on puoliso ja tämän kaverit.
Mä niiiiin haluaisin tuollaisen porukan. Mun miehellä on, mutta mulla ei ole - ja mistä sellaisen saa tässä vaiheessa elämää? Ystäväni, niin rakkaita kuin ovatkin, eivät ole sellaisia tyttöjen ilta/mökkiviikonloppu -ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaa kokeilla, jos ei ole aiemmin sitä tehnyt. Kai sinulla sentään se ilmiö on joskus tullut, että kun kokoonnutaan pariskunnittain jonkun luokse iltaa viettämään niin jossain vaiheessa miehet ja naiset kerääntyvät erikseen omiin porukoihinsa ihan huomaamattaan?
koska on kiva panna sun parasta kaveria.