Mikä niissä miesten reissuissa ja miesten illoissa on miehen mielestä niin mielettömän upeaa ja maailman mahtavinta?
Kyllä päästän mieheni niille, tottakai, mutta olen miettinyt että mikä ihme niissä on niin valtavan upeaa että niille on päästävä...ja usein! Ja jos ei niillä olla niin niitä kaivataan ja WhatsApp-ryhmät laulavat! Ja ennen kuin joku vääräleuka alkaa huutelemaan että se tahtoo olla vaan poissa kotoa, niin joo, meidän välit ovat täysin kunnossa ja näistä reissuista ollaan juteltu moneenkin otteeseen. Mitään toista naista EI ole kyseessä, todellakaan ja nää kaikki muutkin miehet ovat naimisissa ja perheellisiä. Saattavat ihan vain jollain mökillä kökkiä ja saunoa kun se on niin mahtavaa. Öööö, miks? Jotenkin huvittavan h..o..m..o..sosiaalista puuhaa kyllä.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuossa mitään ihmeellistä ole! Kyllä meillä naisillakin on oma akkaporukka jonka kanssa on mukava mökkeillä, praatailla ja viettää rentoa aikaa. Mä ihmettelen sitä että sä ihmettelet noin tavallista asiaa.
Millainen ihminen kutsuu "ystäviään" akkaporukaksi?
Mun korvaan kanssa särähtää tuo "akkaporukka".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa se ettei siellä ole naisia.
M
Joo, näin se varmaan on, mutta miksi monilla miehillä on hurja tarve päästä viettämään useasti tätä poika-aikaa ja tuulettumaan? Onko se vaan joku miesjuttu? Oma mieskin on sanonut että on kiva päästä just ihan ilman vaimoja ja lapsia viettämään aikaa, mutta eipä oo enempiä avannut, joten menkööt. On ainaskin hyvällä tuulella kun pääsee.
Ap
Pitääkö sulle toisen kaikki omat menonsa avata tai ahdistut? Kuulostaa neuroottiselta.
Ei ole vain miesjuttu, kuten muutkin todenneet. Kautta ikiaikojen naiset viettäneet omia kekkereitään, ja kaikkien kannalta on parempi ettei mies tunge sinne nokkaansa ja vaadi tyhjentävää selitystä miksi juuri nyt piti sinun lähteä tyttöjeniltaan.
M
Vierailija kirjoitti:
Trolli?
No ei! Tämmösiä nyt vain olen tuuminut ja ajattelin josko joku muukin on. ;)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuollaisia pohtimaan. Anna toisen pitää hauskansa. Jollei nyt rupea jokapäiväistä elämää haittaamaan. Keksi itsellesi oma harrastus.
Juu, annan annan, tietysti. En oo mikään kahlitsevainen pirttihirmu. Ja harrastuksia mulla on. Ehkä vaan en oo semmonen laumasielu sitten että tajuaisin tuon miesten laumailun.
Ap
Kyllähän näistä selkeästi sellainen laumasieluinen wt-meininki läpi paistaa. Mutta tietty jokainen kykyjensä mukaan. Eihän se muilta ole pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa se ettei siellä ole naisia.
M
Joo, näin se varmaan on, mutta miksi monilla miehillä on hurja tarve päästä viettämään useasti tätä poika-aikaa ja tuulettumaan? Onko se vaan joku miesjuttu? Oma mieskin on sanonut että on kiva päästä just ihan ilman vaimoja ja lapsia viettämään aikaa, mutta eipä oo enempiä avannut, joten menkööt. On ainaskin hyvällä tuulella kun pääsee.
Ap
Pitääkö sulle toisen kaikki omat menonsa avata tai ahdistut? Kuulostaa neuroottiselta.
Ei ole vain miesjuttu, kuten muutkin todenneet. Kautta ikiaikojen naiset viettäneet omia kekkereitään, ja kaikkien kannalta on parempi ettei mies tunge sinne nokkaansa ja vaadi tyhjentävää selitystä miksi juuri nyt piti sinun lähteä tyttöjeniltaan.
M
Ei tosiaankaan tarvitse.
Ap
Tuohan on aivan normaalia. Miehet taitavat olla laumasieluisempia kuin naiset.
Minä naisena myös lähden viettämään baari-iltaa mieluiten naisporukalla. Kaikista rennointa olemista.
Sinulla ei taida olla omaa naisystäväporukkaa? Se ehkä selittää ihmettelysi.
Sinä taidat olla vain kateellinen miehelle, jolla on sellaisia ystäviä joiden kanssa voi tehdä mukavia asioita parisuhteen ulkopuolellakin? Ei ole pelkästään mikään miesten juttu tuollainen, vaan kyllä monet naisetkin reissaavat ja tuulettuvat naisporukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellinen? Sinä elät vain miehen kautta?
En niin sanoisi. Mulla on omat kuvioni ja harrastukseni, mutta olen vain ihmetellyt tuota miesten meininkiä. Ei naisilla ole vastaavaa tullut vastaan, ainakaan mulla, ehkä jollain on?
Ap
Sinulla on omat kuviot ja harrastukset, sinun kiinnostuksenkohteesi, joten miksi ihmettelet sitä, että miehellä on omat juttunsa mitä tykkää tehdä?
Muuten vain tuumin että mikä siellä on niin mukavaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuossa mitään ihmeellistä ole! Kyllä meillä naisillakin on oma akkaporukka jonka kanssa on mukava mökkeillä, praatailla ja viettää rentoa aikaa. Mä ihmettelen sitä että sä ihmettelet noin tavallista asiaa.
Millainen ihminen kutsuu "ystäviään" akkaporukaksi?
No tällänen kun mä. Ja mun ystävät puhuu kans akkaporukasta. Me ei ollakaan mitään nipottajia eikä heikkoitsetuntoisia jotka kokee sanan akka jotenkin negatiivisena :D
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on aivan normaalia. Miehet taitavat olla laumasieluisempia kuin naiset.
Minä naisena myös lähden viettämään baari-iltaa mieluiten naisporukalla. Kaikista rennointa olemista.
Sinulla ei taida olla omaa naisystäväporukkaa? Se ehkä selittää ihmettelysi.
Ei ole porukkaa, muutama läheinen ystävä ilman mitään sen kummempaa laumaa. Ehkä just siksi en niin tätä tajuakaan, oikeassa varmastikin olet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehket ymmärrä, jos sinulla ei ole samanlaista naiskaveriporukkaa? Ihan yhtä suuri hinku (ainakin minun kaveripiirissäni) on päästä "tyttöporukalla" mökille saunomaan, viiniä kittaamaan ja huudattamaan Kaija Koota.
Okei, joo, ei oo mulla samanlaista naiskaveriporukkaa. Mulla on semmosia läheisiä ystäviä, mutta ei mitään porukkaa. :)
Ap
Meillä on tosiaan kahdeksan ystävättären porukka, pidetty yhtä nuoruusvuosista asti. 😊 Juuri sellainen pahamaineinen "akkaporukka".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En niin sanoisi. Mulla on omat kuvioni ja harrastukseni, mutta olen vain ihmetellyt tuota miesten meininkiä. Ei naisilla ole vastaavaa tullut vastaan, ainakaan mulla, ehkä jollain on?
Ap
Sinulla on omat kuviot ja harrastukset, sinun kiinnostuksenkohteesi, joten miksi ihmettelet sitä, että miehellä on omat juttunsa mitä tykkää tehdä?
Ap
Mikä on niin mukavaa viettää aikaa kavereiden kanssa? Oletko tosissasi?
Miehet käyvät keskenään asioita läpi. Vertailevat elämäntilanteitaan. Hakevat tukea toisilta omiin ratkaisuihinsa. Yksi toisensa jälkeen avautuu paskasta parisuhteestaan tai vaihtoehtoisesti kertoo miten toimitaan jos homma tuntuu toimivan.
Tätä avautumista ja keskustelua helpottaa muutama juoma pohjille, kyllä sitä juttua alkaa sitten tulla yhdeltä jos toiselta illan mittaan.
Se on oikeasti hyödyllistä ja hauskaa yhdessä oloa ja auttaa jaksamaan ruuhkavuosissa tarpomista tai ratkaisujen tekemisessä. Toki joku joskus vetää kunnon kännit ja hölmöilee tavalla tai toisella, mutta ei siitä tarvitse ongelmaa tehdä.
Tämä nelikymppisen miehen näkökulma asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Mikä on niin mukavaa viettää aikaa kavereiden kanssa? Oletko tosissasi?
No, jos ei ole omaa vastaavaa kaveriporukkaa niin ei ap sitä varmaan ymmärrä, vaikka miten selittäisi.
t. ohis
Vierailija kirjoitti:
Miten hän minäkin saisin miehen innostumaan näistä? Olisi niin kiva jos joskus edes saisi olla rauhassa ilman että se kokoajan pyörii kintereillä.
No tuo ei kyllä kuulosta kivalta. Mun mielestä on parempi että menee, mutta olen vain tuuminut sitä että mikä siinä niin viehättää. Viihdyn kyllä omissa puuhissani ja yhteistäkin aikaa meillä on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ei sitä voi selittää, jos et itse tykkää tuollaisesta tuulettumisesta.
En tajua mitä ihmeteltävää siinä on, jos ihminen haluaa viettää aikaa kavereiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kuten jo kirjoititkin, niin se rentous kun ei ole naisia ja/tai lapsia mukana. Saa viettää rennosti aikaa ilman mitään ihmeellistä säätämistä joka helkutin asiasta. Osa naisista (ja toki miehistäkin) voi tehdä vaikka ruokailusta sellaisen suorituksen, että heikompaa hirvittää.
Ja jos joku sattuu juomaan liikaa viinaa, niin kukaan ei nalkuta asiasta. Tai jos ollaan esimerkiksi kalastamassa, niin kukaan ei nalkuta että siellä meni liian kauan aikaa.
Mulla ei oo akkaporukkaa, vaan sekaporukka, jossa kyllä useimmiten on vain miehiä, kun naisilla on aina jotain muuta. Jos meille tulee joku miehen kaveri iltaa istumaan, niin annan heille ajan ja tilan, ja poistun itse paikalta että saavat olla rauhassa, sama toisinpäin, eli jos menen ystäväni luokse, niin ei mies tuppaudu mukaan. Sitä vastoin, kolme ihmistä on jo porukka, jolloin on kohteliasta edes pyytää mukaan, ja näin meillä tehdäänkin. Minun mieheni ei viehäty sellaisesta illanvietosta mistä rajataan porukkaa pois millään muulla syyllä kuin että joku on mulgero. Eli tervetulleita ovat kaikkien sukupuolien edustajat, emmekä kumpikaan jaottele ihmisiä porukasta pois sillä perusteella mitä jalkojenvälistä löytyy. Tietenkään.
Oletettavasti aikuinen ihminen ja bilettäjät "tyttö" porukalla?