Mikä niissä miesten reissuissa ja miesten illoissa on miehen mielestä niin mielettömän upeaa ja maailman mahtavinta?
Kyllä päästän mieheni niille, tottakai, mutta olen miettinyt että mikä ihme niissä on niin valtavan upeaa että niille on päästävä...ja usein! Ja jos ei niillä olla niin niitä kaivataan ja WhatsApp-ryhmät laulavat! Ja ennen kuin joku vääräleuka alkaa huutelemaan että se tahtoo olla vaan poissa kotoa, niin joo, meidän välit ovat täysin kunnossa ja näistä reissuista ollaan juteltu moneenkin otteeseen. Mitään toista naista EI ole kyseessä, todellakaan ja nää kaikki muutkin miehet ovat naimisissa ja perheellisiä. Saattavat ihan vain jollain mökillä kökkiä ja saunoa kun se on niin mahtavaa. Öööö, miks? Jotenkin huvittavan h..o..m..o..sosiaalista puuhaa kyllä.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kieltämättä vähän hassu konsepti. Tai ehkä sen puoleenkin minun on vaikea ymmärtää kun oma kaveriporukka koostuu kummastakin sukupuolesta ja ajatus "naisettomuudesta" on jotenkin hämmentävä tuollaisessa. Tai siis että se on jokin positiivinen asia, en ihan ymmärrä. Sama kuin että en ymmärrä miksi minä haluaisin viettää kaveriporukan kanssa varta vasten hauskaa ilman miehiä, mitä ihmeen lisäarvoa se tuo?
Kyllä meilläkin on sekaporukka, joita tavataan yhdessä kumppanin kanssa, mutta molemmilla on myös tällainen mies- ja naisporukka, joiden kanssa tehdään juttuja ilman kumppania (pääasiassa nämä miehet ja naiset ovat niitä, joita tavataan myös sekaporukalla). Ja mikä siinä sitten on niin mukavaa... No, on se mukavaa välillä olla ihan vaan naisten kesken.
Mutta miksi? Mitä nais/ miespopulaatio tapahtuu ,jota ei voi tapahtua sekaporukalla?
En ole lainaamasi, mutta saunan jälkeen voi nakuilla ja istua sohvalla vaikka reva levällään, eikä tarvitse hävetä kun ollaan vain naisten kesken. Tai voi puhua niin törkyisiä ja yksityiskohtaisia menkka-krapularipuli-jne. juttuja kuin haluaa. Tai sitten ihan vain avautua omasta elämäntilanteestaan ja itkeskellä räät poskilla ja saada vanhoilta hyviltä kavereilta tukea (vs. esim. miesten ratkaisukeskeisempi keskustelutyyli; itse ainakin haluan mieluummin lohdutusta kuin "no teet asiat A ja B niin kyllä se siitä").
Äijäporukassakin varmaan sitten voi +35-vuotiaatkin heiluttaa helikopteria, puhua rasvaisia p*llujuttuja, kertoa kavereille nais- ja muista huolista – tai jopa herkistyä illan mittaan itkemään kun tytär oli tehnyt niin ihanan isänpäiväkortin ja siinä hetkessä tajusi, että pitäisi tehdä vähemmän duunia ja viettää enemmän aikaa perheen kanssa (ja saa kavereilta olkapäätaputuksia ja "olisipa mullakin jo mukuloita", vs. naiset alkaisivat itsekin itkemään ja ulvomaan "ihana kun mies uskaltaa herkistyä ja näyttää tunteensa!!!")
Miksi kukaan haluaisi tuollaista tehdä?
Koska se on hauskaa välillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuullostaa siltä, että sinulla on joku ongelma asian suhteen. Etkö sinä tapaa ystäviäsi ollenkaan ilman miestäsi? Oletko jotenkin surullinen siitä, kun sinulla ei ole sellaista tiivistä naisporukkaa, jonka kanssa lähteä joskus vaikka mökkeilemään ilman miehiä?
Pointtihan tässä juuri onkin, että miksi sinne mökkeilemään pitää mennä ilman miehiä? Mitä väliä sillä kavereiden sukupuolella on?
Kyllä meillä ainakin jutellaan naisten kesken eri asioista, kuin sekaporukalla.
Mitä kaikkea? Mikä vika miehissä on keskudtrlukumppaneina?
Ei mitään, mutta heillä ei välttämättä ole hirveästi annettavaa kun keskustellaan esimerkiksi naistenvaivoista, synnytyksestä ja äitiydestä. Tai jos pitää purkaa jotain kyseisistä miehistä itsestään, on vähän kiusallista jos he ovat paikalla.
Anders kirjoitti:
Tämä oli pitkästä aikaa melkoisen mukava ketju ja ihan hyvästä asiasta. Muutama asiallinen vastaus onneksi löytyi, mutta liian paljon oli vaan ihmettelijöitä tyyliin "no mikä siinä nyt on niin kummallista.." Myöskään ap:n saamaa alapeukkujen määrää en ymmärrä. Hänhän oli varsin asiallinen ja ymmärsi hyvin kun joku vaivautui selittämään.
No on kyllä helvetin outoa, jos jollekin joutuu tuollaista selittämään. Komerossako hän on kasvanut? Heitti vielä jotain homojuttua tähän, mitä hittoa nyt oikeasti?
En tiiä. Meillä mies nauttii eniten vapaa-ajastaan kotona perheen seuras. Saa pakottaa esim kaverin synttäreille yms. Kaks kertaa vuod3s maks käy jollain keikalla parhaan kaverinsa kanssa. Itse myös mieluummin etelään mökille yms lähden perheen kanssa tai kaveripariskunnan kanssa lapsineen.
Ainakin minun lapsuuden kaveriporukka on levinnyt ympäri Suomea niin, että pitää sopia pitkälle etukäteen aika ja paikka että edes suurin osa pääsee paikalle. Ainakaan meidän kaveriporukassa ei hirveästi kuulumisia vaihdeta jos ei ole muuten asiaa, joten vuosittaiset mökkiviikonloput pitävät porukan kasassa ja ajantasalla toistensa tekemisistä. Lisäksi lapsuuden kaverit tuntevat minut läpikotaisin ja minä tunnen heidät, joten tunnelma on kaikilla ystävällinen, rentoutunut ja ehkä vähän riehakas, kun on päässyt seuraan missä ei tuomita, jarruteta eikä arvostella. Jokainen voi olla oma itsensä ja tehdä ja puhua asioita mitä ei vaimon ja lasten seurassa tule puhuttua. Aikaisemmin joku puhuikin kuinka vaimon tai tyttöystävän kanssa tehdään lähinnä asioita mistä hän on kiinnostunut tai mistä molemmat ovat kiinnostuneita ja miesporukassa voidaan sitten tehdä juttuja jotka eivät vaimoja kiinnosta. Minulla on vaimo, joka ei välitä yhtään eräjormailusta ja ei halua majoittua mihinkään missä ei ole sähköä, juoksevaa vettä ja sisävessaa. Minä taas nautin vaelluksista ja autiotuvissa/teltoissa nukkumisesta, joita tulee harrastettua kavereideni kanssa.
Meillä on niin että minä käyn naisten kanssa saunassa, tehdään ruokaa, katsellaan elokuvia, pelataan pelejä, ihan vaan kaljotellaan... Ja miestä ei saa sohvalta ylös. :( Hänellä on kyllä ystäviä mutta eivät suunnittele ikinä mitään. Mies on aina kotona ellei ole töissä.
rtutyu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kieltämättä vähän hassu konsepti. Tai ehkä sen puoleenkin minun on vaikea ymmärtää kun oma kaveriporukka koostuu kummastakin sukupuolesta ja ajatus "naisettomuudesta" on jotenkin hämmentävä tuollaisessa. Tai siis että se on jokin positiivinen asia, en ihan ymmärrä. Sama kuin että en ymmärrä miksi minä haluaisin viettää kaveriporukan kanssa varta vasten hauskaa ilman miehiä, mitä ihmeen lisäarvoa se tuo?
Kyllä meilläkin on sekaporukka, joita tavataan yhdessä kumppanin kanssa, mutta molemmilla on myös tällainen mies- ja naisporukka, joiden kanssa tehdään juttuja ilman kumppania (pääasiassa nämä miehet ja naiset ovat niitä, joita tavataan myös sekaporukalla). Ja mikä siinä sitten on niin mukavaa... No, on se mukavaa välillä olla ihan vaan naisten kesken.
Mutta miksi? Mitä nais/ miespopulaatio tapahtuu ,jota ei voi tapahtua sekaporukalla?
Ehkä kannattaa kokeilla, jos ei ole aiemmin sitä tehnyt. Kai sinulla sentään se ilmiö on joskus tullut, että kun kokoonnutaan pariskunnittain jonkun luokse iltaa viettämään niin jossain vaiheessa miehet ja naiset kerääntyvät erikseen omiin porukoihinsa ihan huomaamattaan?
Mä inhoon tätä ilmiötä kun naiset ja miehet hilautuvat omiin porukoihinsa, yöks. Tykkään sekaporukoista.
Vierailija kirjoitti:
Mä niiiiin haluaisin tuollaisen porukan. Mun miehellä on, mutta mulla ei ole - ja mistä sellaisen saa tässä vaiheessa elämää? Ystäväni, niin rakkaita kuin ovatkin, eivät ole sellaisia tyttöjen ilta/mökkiviikonloppu -ihmisiä.
Munkaan ystävät eivät oo ollenkaan "akkaporukkaihmisiä" eikä kukaan muutenkaan malta juurikaan ilman perhettään lähteä tuulettumaan. Mun naisystävät on jotenkin niin perhekeskeisiä ihmisiä, että perhe edellä kulkevat jokainen, niin kivaa kuin olisikin yhdessä tuulettumaan joskus päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisporukassa voi keskustella asioista IHAN eri tasolla. Voi vaikka puhua eksistä, nykyisestä parisuhteesta, tosi intiimeistä asioista, joista en puhuisi puolisoni kuullen, ja vielä vähemmän kavereideni puolisoiden kuullen.
No itselläni on pari ystävää, joiden kanssa voi puhua tuollaisista asioista. On sekä miespuolisia että naispuolisia. En näe, että sinällään sukupuolella tarvisi olla merkitystä. Toki ymmärrän että (varsinkin vanhemmassa kulttuurissa) asioista puhuminen voi olla hyvinkin sukupuolittunutta. Itselläni se on kuitenkin enemmän ihmisestä kiinni, ei siitä mitä sukupuolta hän on.
rtutyu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaa kokeilla, jos ei ole aiemmin sitä tehnyt. Kai sinulla sentään se ilmiö on joskus tullut, että kun kokoonnutaan pariskunnittain jonkun luokse iltaa viettämään niin jossain vaiheessa miehet ja naiset kerääntyvät erikseen omiin porukoihinsa ihan huomaamattaan?
Ei kaikissa piireissä kanssakäyminen todellakaan ole niin sukupuolittunutta. Ei esim. meidän kaviripiirissä kyllä tuollasta tapahdu yhteisessä illanvietossa. Jos siellä kokoonnutaan pienempiin ryhmiin, niin ei se koskaan mene sukupuolen mukaan. Olen toki huomannut tuon mainitsemasi ilmiön joissain muissa piireissä kyllä.
Ennen vanhaan sukupuolten välistä kanssakäymistä kytättiin ihan eri tavalla ja se kulttuuri vaikuttaa vieläkin jossain määärin. Kulttuurisidonnaisia kysymyksiä jonkin verran siis nämä tällaiset.
Me ollaan monesti oltu pariskuntina myös mökillä ja se on aivan eri asia kuin mies porukalla, jostain syystä osa miehistä muuttuu ihan eri tyypeiksi kun paikalla on naisia, se oikea "minä" menee johonkin ja alkaa se vitunmoinen esitys ja kukkoilu, siksi minä ainakin tykkään välillä olla ihan miesporukassa, sama homma on työpaikalla, kuntosalilla, yms... Nainen jos tulee porukkaan nii narskut nousee varpailleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisporukassa voi keskustella asioista IHAN eri tasolla. Voi vaikka puhua eksistä, nykyisestä parisuhteesta, tosi intiimeistä asioista, joista en puhuisi puolisoni kuullen, ja vielä vähemmän kavereideni puolisoiden kuullen.
No itselläni on pari ystävää, joiden kanssa voi puhua tuollaisista asioista. On sekä miespuolisia että naispuolisia. En näe, että sinällään sukupuolella tarvisi olla merkitystä. Toki ymmärrän että (varsinkin vanhemmassa kulttuurissa) asioista puhuminen voi olla hyvinkin sukupuolittunutta. Itselläni se on kuitenkin enemmän ihmisestä kiinni, ei siitä mitä sukupuolta hän on.
Joo, mutta on myös asioita joista toisella sukupuolla nyt vaan ei voi olla niin syvällistä kokemusta, syystä tai toisesta. Sukupuolet kuitenkin ovat erilaisia monella tasolla ja siitä ei päästä mihinkään, eikä tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
rtutyu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikissa piireissä kanssakäyminen todellakaan ole niin sukupuolittunutta. Ei esim. meidän kaviripiirissä kyllä tuollasta tapahdu yhteisessä illanvietossa. Jos siellä kokoonnutaan pienempiin ryhmiin, niin ei se koskaan mene sukupuolen mukaan. Olen toki huomannut tuon mainitsemasi ilmiön joissain muissa piireissä kyllä.
Ennen vanhaan sukupuolten välistä kanssakäymistä kytättiin ihan eri tavalla ja se kulttuuri vaikuttaa vieläkin jossain määärin. Kulttuurisidonnaisia kysymyksiä jonkin verran siis nämä tällaiset.
Minusta tuo taas pikemminkin kuvastaa ihan luonnollista halua kokoontua ainakin hetkeksi oman sukupuolen edustajien kanssa ja jakaa sitä yhteistä kokemusta. Siihen näyttää olevan ihan sisäsyntyinen halu ja se toteutuu yleensä silloin, kun ryhmien kokoonpanoja ei tietoisesti määritellä.
Vaimon ja naisten kanssa ei ole hauskaa. Huumori toisenlaista. Hyvät jutut.Miks itse tapaat kavereita. Vaihtelua tavalliseen arkeen.
Ei tarvitse kuin kuunnella naisen narinaa päiväpatikalla "hyttysiä/kuuma/jano/nälkä" niin siitä voi vetä johtopäätökset kuinka kestäisi 2-3 viikon vaelluskalastusreissulla Pohjoiskalotilla (täydennykset viikon välein kopterilla ennakkoon sovittuihin paikkoihin - ihanan kallista).
Tämän vuoksi vain äijäporukassa ja sekin koestetussa/valikoidussa.
Tavallaan parempi sillä jos lähtisi sitten seka- tai naisporukassa niin kuitenkin heti pettäisi siellä jonkun kanssa. Mutta onhan tuo nyt inhottavaa että ei ole 100 % ajasta käytettävissäsi ja sinulle omistautunut! Että sillä on vielä ystäviäkin. Kyllä se on jo pettämistä, jos ei nyt seksuaalista mutta henkistä pettämistä kuitenkin. Jätä se!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuossa mitään ihmeellistä ole! Kyllä meillä naisillakin on oma akkaporukka jonka kanssa on mukava mökkeillä, praatailla ja viettää rentoa aikaa. Mä ihmettelen sitä että sä ihmettelet noin tavallista asiaa.
Millainen ihminen kutsuu "ystäviään" akkaporukaksi?
No tällänen kun mä. Ja mun ystävät puhuu kans akkaporukasta. Me ei ollakaan mitään nipottajia eikä heikkoitsetuntoisia jotka kokee sanan akka jotenkin negatiivisena :D
Ja tämähän kertookin kaiken tarvittavan sinun ja "porukkasi" tasosta.
Ja tarve tällaisen kitkerän ilkeilyviestin kirjoittamiseen tuntemattomalle ihmiselle kertoo kyllä kaiken tarvittavan sinun tasostasi...
Osallistun yleensä vain stripparien ja eroottisen hieronnan takia.
no vttu ei ole kun olen koulukiusattu ja yksinäinen perklele.