Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhempien epätasainen hoitoapu

Vierailija
28.02.2013 |

Argh!! Pakkoavautua tänne AV:lle kun siskonperhe ottaa niin päähän!!! Tilanne on se, että olemme siskoni kanssa samaan aikaan samassa elämäntilanteessa; meillä on pieniä lapsia.

Siskoni tekee haastavaa uraa, ja heidän lapsensa ovat vähän pellossa kasvaneita. Vanhemmat eivät osaa pitää kurissa lapsiaan, ja lapset ovatkin sitten kivan haastavia tapauksia, kun eivät esim. suostu syömään tavallista kotiruokaa (nirsoilevat ruuassa, ja esim. leivistä on otettava kuoret pois, ei kelpaa kuin kalliit leikkelemakkarat ja luxusjuustot, eivät syö puuroja eivätkä vihanneksia/kalaa jne). Lapset eivät tottele, koska eivät ole tottuneet normaaliin kuriin, tai siihen että säännöistä pidetään kiinni. Neljävuotiaalla on esim. yövaippa vielä käytössä.

Äitini, eli mummo käy joka viikko auttamassa lasten ja kodinhoidossa. Äitini hoitaa lapsia kun lapset sairastavat ja muutenkin auttaa esim. viikonloppuisin, että vanhemmat pääsevät vähän "hengähtämään" esim. syömään ravintolaan ja elokuviin jne.

Äitini on siis todella usein hoitamassa näitä siskon lapsiani ja purkaa sitten minulle, kuinka väsynyt on aina hoitamisesta, varsinkin kun nämä siskonlapset ovat niin "haastavia" lapsia.

Itse harvoin pyydän äidiltäni apua, koska äitini on muutenkin niin taakoitettu, kiitos siskoni. Mutta joskus minullakin on pakollisia menoja, juuri silloin kun mies on esim. työmatkalla ja sitten pyydän äitiäni auttamaan, mitä tapahtuu n. 2-3 krt vuodessa. Äitini aina helpottuneena itse sanoo, että meille on kiva tulla lapsia hoitamaan, koska syövät mitä annetaan (normaalia kotiruokaa, jonka olen itse ennalta valmistanut jääkaappiin) ja lapset tottelevat ja ovat kilttejä ja vaivattomia hoitaa.

Mutta nyt ottaa päähän, kun viimeaikoina on käynyt niin, että sen harvan kerran kun olen mummin apua tarvinut (sairaalassa käynti itsellä, jonne ei saa tuoda pikkulapsia vastaanotolle mukaan) niin äitini ei ole taasakaan voinut tulla auttamaan, koska on AINA sielä sikon lapsia hoitamassa! Lisäksi siskoni on niin hyväpalkkainen, että voisi itsekin vallanhyvin palkata esim. hoitajan lapsilleen, mutta ei kuulemma halua ottaa vierasta ihmistä lapsille (kun ehdotin, kerran kun mummo oli hoitamassa hänen lapsiaan).

Ensinnäkin minusta on törkeää vaivata äitiäni jatkuvasti lastenhoidolla (äitini 72-vuotias) ja toisekseen omia koko mummo itselleen. Kyllä meidänkin lapset pari kertaa vuodessa haluaisivat, että mummo heitä tulee hoitamaan eikä vieras lastenhoitaja! Ja siis meillä lastenhoidot tosiaan rajottuu siihen pariin kolmeen kertaan vuodessa. Ottaa niin päähän.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tullut viestejä! Ap täälä vastailee (ja häipyy kohta tekemään ruokaa). En nyt ehdi muuta kommentoida, kuin että en ole voinut viedä omia lapsiani samaan aikaan hoitoon koska nuorimmaiseni suorastaan pelkää näitä siskoni lapsia.  Ja ihan sen takia, että siskon lapset kirkuvat, potkivat, lyövät ja tappelevat kokoajan. Eivät osaa jakaa lelujaan jne. Siellä on ihan kaaos kun sinne menee käymään, ja nuorimmaiseni alkaa itkemään kun pelkää sitä meteliä ja kirkumista, tukasta vetämistä jne. Eli tässä ei ole kyseessä se, että minä näkisin puolueellisesti omat mussukkani vain täydellisiesti kiltteinä ja toisen siskon lapset sitten vain vikapäänä. Nyt vain sattuu olemaan niin, että siskonlapset ovat kuin pellossa eläneitä. Ja uskon, että oirehtivat vanhempien puutetta.

Ja siis sisko on myöntänyt minulle, että ei voi mennä kauppakeskuksiin lastensa kanssa, koska se on vaan niin kaoottista niiden kanssa, kun jatkuvasti huutavat, itkevät ja tappelevat. Eivät ole hetkeäkään kunnolla, vaan karkailevat ja saavat itkupotkuraivareita. Helpompi on jättää lapset kotiin.  Ja tosiaan tuo mainitsemani yö-vaippa episodi, oli tarkoitettu myös tällaisena esimerkkinä, että ei ole jaksettu opettaa lasta pois vaipasta.  Esimerkeillä halusin havainnollistaa miten raskasta iäkkään mummin on hoitaa noita lapsia. Oikeasti.   

Ja AP yrittää puhua suoraan äidilleen tuosta tilanteesta (jälleen kerran). Ja sitten tämä asia on loppuun käsitelty. En enää jaksa souvata tästä asiasta. Joten kiitos vastanneille.

Vierailija
42/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksata siskollas sitten kun aika on siihen kypsä. Se on vienyt sulta mummolan jne. Sinähän olet sivistynyt ihminen, ja kun harvoin tarvii apua, tai mummolaa lapsilleen, johon pitäisi olla kaikilla mahdollisuus, ja oikeus ja kun ei näköjään ole niin... Laita siskosi maksamaan teoistaan. Kirjoita sille muutaman kymmenen tuhannen euron lasku, kun et ole itsekkään koskaan mitään apuja saanut. Sano kahden kesken siskollesi, että kun vanmemmat kupsahtaa, lasku tulee perässä.!  Jokaisen on joskus näistä vastattava, ja maksettava toisille sisaruksilleen. Mikään ei edelleenkään ole ilmaista.   Ja sorry jos kysyn, millainen se siskos oikeesti on, onko se todellakin noin luuseri.! ? Reppanahan tuollainen nainen on. Laita se joskun maksamaa teoistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa nro 43- tosi kypsää ja aikuista tuo ap:tä siskolleen "kostamiseen yllyttäminen"- mummon ei tarvitse hoitaa yhtään lastenlasta- jos tulee riitaa, viekää lapsenne kunnalliseen päivähoitoon ERI PÄIVÄKOTIIN niin ei tarvitse sielläkään lasten eli serkkujen toisiaan kestää-

ps en ymmärrä mikä ongelma on, jos toinen saa enemmän ei se ole toiselta pois

sopu sijaa antaa

jos olisin itse mummi, en hoitaisi kumpiakaan lapsenlapsia, jos riitelette

t. 50 v, ei mummi kuitenkaan

Vierailija
44/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö AP voi alkaa hyvissä ajoin "varaamaan" mummolta hoitopäiviä ? Silloin mummo vain ilmoittaa toiselle siskolle, että esim. ensi viikolla minulle ei käy keskiviikko, koska olen hoitamassa AP:n lapsia. Tai vielä pidemmälle, että sanoo siskolle, että merkkaahan kalenteriisi nämä ja nämä päivät, jolloin mummolle ei sovi ja piste.

Ja sitten marttyyrimummon on myös tehtävä näin, eikä alkaa perumaan AP:n kanssa sovittuja juttuja yms. tai muuten mummo on menetetty tapaus ja AP on hylätty.
Siskon on tällöin pakko hommata joku toinen hoitaja ja muuttaa jotenkin käytäntöjä, eikä pitäisi tulla kauheata riitaa.

Vierailija
45/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 15:37"]

Maksata siskollas sitten kun aika on siihen kypsä. Se on vienyt sulta mummolan jne. Sinähän olet sivistynyt ihminen, ja kun harvoin tarvii apua, tai mummolaa lapsilleen, johon pitäisi olla kaikilla mahdollisuus, ja oikeus ja kun ei näköjään ole niin... Laita siskosi maksamaan teoistaan. Kirjoita sille muutaman kymmenen tuhannen euron lasku, kun et ole itsekkään koskaan mitään apuja saanut. Sano kahden kesken siskollesi, että kun vanmemmat kupsahtaa, lasku tulee perässä.!  Jokaisen on joskus näistä vastattava, ja maksettava toisille sisaruksilleen. Mikään ei edelleenkään ole ilmaista.   Ja sorry jos kysyn, millainen se siskos oikeesti on, onko se todellakin noin luuseri.! ? Reppanahan tuollainen nainen on. Laita se joskun maksamaa teoistaan.

[/quote]

Siis maksamaan mitä? Se sisko voi tehdä ap:lle 100 000 000 euron laskun siitä, miten sisko on pahoittanut aikanaan äidin mielen sotkeutumalla äidin elämään.

Vierailija
46/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se sentään mummo aseella uhaten ole pakottanut =)

Ja siskoko muka maksaisi =)

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 15:37"]

[/quote]

Vierailija
47/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden lapsenlapsen mummo. Sinä päivänä kun tyttäreni tulee sanomaan minulle, että en saa hoitaa siskonsa lapsia, koska hän ei siitä pidä, minä lopetan tämän sanojan lasten hoitamisen kokonaan. Olen aikuinen ihminen eikä isoäitiys tarkoita sitä, että olen lasteni ja miniöitteni holhouksessa ja määrätty tekemään tahtonsa mukaan.

Jos hoidan enemmän yhtä lapsenlasta, on se kokonaan oma asiani. Voihan olla, että sitä toista hoitaa koko isänpuoleinen suku, jolloin minua ei edes kaivata.

Vierailija
48/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yökuivaksi voi opettaa, se riippuu hormonierityksestä. Onko joku tosiaan niin pöhkö vielä että luulee kurilla ja kasvatuksella olevan jotain tekemistä tuon fysiologisen kypsymisen kanssa?

Vierailija
49/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täysin oikeassa AP. Ei ole oikein että siskosi on kasvattamatta lapsiaan, ja sysää vastuun äitisi niskaan!!Ymmärrän sinua oikein hyvin.Minusta olisi hyvä idea että nostaisit kissan pöydälle ja kävisit siskosi kanssa asiallisen vakavan keskustelun asioiden laidasta. Haluan myös lisätä, että myös sinulla on oikeus saada apua lastenhoidossa-ei siskollasi ole minkäänlaista oikeutta "omia" mummia tuolla tavalla!!! Jos ei hän sitä itse tajua-niin ota asia reilusti puheeksi. Olen itse uranainen, mutta kasvatan lapseni itse-kaksi viiva viisi päivää viikossa on aivan liika vaadittu mummilta.

Vierailija
50/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Meillä tilanne sellainen, että meille ja miehen siskolle syntyi samoihin aikoihin lapset. Minä jäin kotiin hoitamaan omaani ja anoppi hoitaa toista lasta kotonaan, koska lapsen vanhemmat eivät halunneet lasta laittaa päiväkotiin/perhepäivähoitajalle tms. Olen täysin vakuuttunut, että jos minä en olisi voinut jäädä kotiin hoitamaan lastani, olisimme joutuneet laittamaan lapsen hoitoon muualle, koska eihän hän nyt voi töistä pois jäädä, kun on perheellä velat ja kaikki maksettavana.

Kun olemme yhtä aikaa vierailulla, anoppi hoitaa aina tätä toista lasta, mutta käytännössä ei meidän lasta lainkaan. Hän siis ottaa tämän toisen lapsen suoraan ovelta syliinsä ja hoitaa sen jälkeen kaiken syöttämisestä, nukuttamisiin vaipanvaihtoihin ja pukemiseen. Kerran olin saunassa ja sieltä palattuani totesin, että herkästi vaippaihottumaa saava lapseni leikki kakkavaipassaan. Olin itse vielä puolipukeissa ja pyysin, että peppu pestäisiin ja vaippa vaihdettaisiin - menin pukemaan, tulin takaisin ja menin itse vaihtamaan vaipan, kun sitä ei oltu tehty vaan lapsen kanssa istuttiin olohuoneessa. Toiselta kyllä vaihdetaan vaipat välittömästi. Lisättäköön vielä, että vaippaihottumaongelmasta tiedetään anoppilassa, koska siitä joka kerran sinne mennessämme mainitsen. Talossa on myös portaat, mutta minä saan vahtia, että portit ovat kiinni - siihen asti, kunnes tämän toisen lapsen perhe saapuu, silloin anoppi huutelee kyllä aina kaikille portaissa liikkuville, että onhan portti kiinni.

Kaikissa muissakin asioissa tämä toinen lapsi tulee ensin. Hänelle ostellaan vaatteita, turvaistuimia, lämpöpussia jne... Anoppilaan on hankittu uutena mm. potta, peitto ja patja tätä toista lasta varten. Värit valitaan tämän toisen lapsen sukupuolen mukaan ja uutta patjaa ei varmasti laiteta sänkyyn minun lapselleni vaan hänelle saa kelvata 15-20 vuotta vanhat omilta lapsilta säästetyt petivaatteet patjoineen, jotka on ties missä säilytetty. Lisäksi mm. kaukana asuvien isoisovanhempien vierailut hoidetaan niin, että se varmasti käy nimenomaan tämän toisen lapsen vanhemmille - meille ilmoitetaan, kun asiat on sovittu, että pääsettekö silloin paikalle ja jos emme pääse, kysytään, eikö mies voisi ottaa lomapäiviä.

Toisaalta tämä eriarvoinen kohtelu alkoi jo raskausaikana ja synnytyssairaalassa. Anoppi järjesti miehen siskolle isot vauvakutsut, mutta ei minulle eikä minua edes kutsuttu näihin toisiin juhliin, mutta hehkutettiin kyllä jälkeenpäin, miten oli ihanat juhlat. Se oli oikeastaan se ensimmäinen merkki tulevasta. Sairaalaan saimme tuliaisina jotain pientä ja miehen sisko jotain aivan muuta. Ihan ensimmäisinä viikkoina pyysin yhden, ainoan kerran, että voisiko anoppi tulla hoitamaan vauvaani, että saisin nukuttua edes vähän univelkoja pois, koska olin nukkunut pitkään todella huonosti ja tämän kyseisen yön valvonut kokonaan mahakipuisen vauvan kanssa, jotta mies jaksaisi lähteä aikaisin aamusta työkeikalle. Ei onnistunut, koska miehen siskoa piti kuskata jonnekin hieman ennen puolta päivää. Siitä se sitten onkin vain pahentunut, vaikka en ole sen jälkeen edes apua enää kysynyt.

Onneksi omat vanhempani ovat elossa ja heille omat lapsenlapset ovat maailman tärkeimpiä! Ja heitä ei todellakaan kohdella eriarvoisesti..

Vierailija
51/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuo muuttuu ennenkuin ap:n äiti ei enää yksinkertaisesti pysty hoitamaan lapsia esim. oman sairastumisen takia. Ja silloin ap:n siskoa tuskin näkyy mailla halmeilla äitiään auttamassa.

Vierailija
52/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 48 Ole vain kaikessa rauhassa epäreilu, suosiva mummo. Mitäs sitten kun se lapsenlapsesi kasvavat, ja näkevät, että mummo ei olekaan heistä kiinnostunut. Viettää aikaa vain toisten lastenlastensa kanssa.. Olen todella surullinen siitä, että olet noin huono mummo.

AP.han tässä edellä juuri itse pyrki siihen, että mummo saisi levähtää jatkuvalta siskonlapsien hoitamiselta? Sääli iäkästä mummoa ja noinkin raskaat hoidettavat. On sääli, että AP ei itse saa mahdollisuutta siihen, että omat lapset saisivat huomiota mummolta, kun kaikki mummon jaksaminen ja huomio menee siskonlapsille.

Säälin syvästi tällaista epätasa-arvoisen kohtelun puolustamista. Lapset kyllä huomaavat ketä mummo suosii... Se on surullista!

Vierailija
53/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksu.  Joku maksaa päiväkotimaksunsa ihan itte. Joku reppana hoidattaa ja elättää lapsensa mummoilla ja vaareilla. Mikään siis ei ole ilmaista. Laittakaa lasku, kun nämä epäoikeudenmukaiset mummot ja vaarit on keikahtaneet.-  Mikään ei ole ilmaista. Maksakaa jokainen päiväkotimaksunne ja älkää tehkö toisten riesaksi lapsia. Mummola on pelkkä mummola, ja päiväkoti on päiväkoti.-    

Vierailija
54/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäteilu mummo on kuin joulupukki. On olemassa kertomuksissa mutta ei todellisuudessa.

AP:n ei auta kuin seuraavan kerran mummon valittaessa sanoa että lopettaa valittamisen, koska ap ei voi asialle tehdä mitään (on puhunut siskolle eikä se auta) vaan valinta on ihan mummon omassa hallussa hoitaako tai on hoitamatta. 

Maksa mummolle kurssi jolla opitaan sanomaan ei.

http://www.hs.fi/omaelama/artikkeli/Opi+sanomaan+EI/HS20051128SI1TL01n34

Juttu on kyllä vanha, mutta laita mummo ainakin lukemaan se ja osta kirjoja samalta aihealueelta vinkiksi.

Vierailija
55/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kurinpito kaikille. Minä olen sen verran kova ihminen laittamaan asiat kuntoon, että pyytäisin sekä äidin että siskon yhtä aikaa kylään ja sanoisin äidilleni nyt sanot ääneen asian.

Ja tehtäisiin pelisäännöt kuinka usein mummo hoitaa, otettaisiin selvää muista lastenvahtipalveluista ja vaikka allekirjoitettaisiin paperi viikonloppuisin mummo hoitaa vain kerran kuussa ja max 1 lapsi kylään.

Ja sitten niitä noudatetaan.

Jos äitisi on niin nössö, ettei saa mitään aikaiseksi vaan on kuin kynnysmatto ja sinua tämä harmittaa, mitä jos sinä tekisit jotain asialle sen sijaan että täällä voivottelet ?

Ja niille joita mummot kohtelee eripuolisesti , sellaista vaan se elämä on. Mummo saa tykätä toisesta enemmän kuin toisesta ja mummon velvollisuus ei ole kenenkään kakkavaippoja vaihdella. Jos ette tätä totuutta kestä, kukaan ei sillekään voi mitään.

Vierailija
56/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 12:38"]

Ei tietenkään vika ole sinussa, mutta ei siskossakaan. Jos äitisi ei osaa vetää omia rajojaan, niin ei sitä oikein voi syyttää muita.

[/quote]

Voi hyvänen aika! Onko tosiaankin niin, että sisko toimii tilanteessa täysin oikein, kun hyväksikäyttää vanhaa äitiään?! Ihan kuin läheissuhteissakin toimittaisiin markkinatalouden "ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa" -lain mukaan.

Aikuisella ihmisellä on ensisijainen vastuu omista lapsistaan, ja jos ylitöitä tulee paljon, kyse on säännönmukaisesta avun tarpeesta, johon tarvitaan kestävä ratkaisu. 72-vuotias äiti ei ole sitä. Varsinkaan, kun ei sen takia ehdi pitää yhteyttä muihin lastenlapsiinsa.

Tuollainen ajattelumalli, jossa heikkoa voidaan riistää surutta, koska ei hyvänhyvyyttään "uskalla laittaa rajoja" aikuiselle (ehkä hyvin dominoivalle?) lapselleen, on karsea! AP:na ottaisin yhteyttä siskoon, ja puhuisin asiasta avoimesti. Jos siskosi ei sitä kestä, se olkoon hänen ongelmansa. Tällä palstalla yllättävää on itselleni ollut tämä, miten niin monet ongelmat johtuvat siitä, että aikuiset ihmiset eivät uskalla kertoa omille sisaruksille, miltä heidän toimintansa tuntuu. Siinä voisit skarpata, AP. Kokonaisuudessaan sisaresi on tässä kuviossa kuitenkin se, jonka tulisi tuntea pisto sydämessään. Ei sinun eikä äitisi.

Vierailija
57/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

34,lle  vastausta.    Jos joku sisaruksista maksaa päiväkotimaksunsa ihan itse, ja kaiken muunkin elämässään . se on ok. Mutta jos joku reppana alkaa luuseriksi, ja elättää ja hoidattaa mummolla ja vaarilla lapsensa, on oikea luuseri.   Kyllä tällainen sikamainen touhu saa tylyn lopun. sitten kun näistä epäoikeudenmukaisista mummoista ja vaareista aika jättää,tulee tälle heittiölle siivellä eläjälle kallis lasku.!. Jokaisen pitää elämässä maksaa itse päiväkotimaksu, ei sitä mummojen ja vaarien siivellä kenenkään pidä elää koko elämää.  Hävetkää sellaiset reppanat.  Lasku tulee perässä.!  Onko 34 itsekkin sellainen reppana, että kiikutat mummoille ja vaareille lapsesi. Etkä elätä lapsiasi itse.?  Mutta sinun toiset sisaruksen ovat fiksuja ja elättävät ja hoitavat itse omat lapsensa, ja pitävät mummolaa vain mummolana.  Kumpaan mahdat kuulua.....?   

Vierailija
58/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 57 Olen niin samaa mieltä kanssasi.

Aina täälä AV:lla ihmettelen suuresti ihmisten huonoa kykyä ymmärtää mikä on oikein ja mikä väärin. Tuntuu, että tänäpäivänä kaikkialla on ns. vahvemman laki. Se joka on se dominoivin, hyökkäävin ja jyräävin on selviäjä, ja muut luusereita. 

Minusta on päivänselvää, että ongelma tässä AP.n esilletuomassa asiassa on se, että A) sisko on dominoiva, itsekäs ja huono vanhempi, joka riistää äitiään lastenhoidon muodossa B) mummo on liian heikko, vanha  ja kiltti puolustautuakseen ja asettaakseen rajat C) AP on yrittänyt vain vaikuttaa siihen, että omatkin lapset saisivat mummolta huomiota ja että mummo vähentäisi lastenhoito-apua siskonlapsilleen koska ei jaksa sitä määrää ja vaikeita siskonlapsia.

Ja sitten AP.lle sataa paskaa laariin... Niin tyypillistä AV:ta.

Vierailija
59/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

39,lle.  Sittenhän näitä asioita punnitaan kun näistä epäoikeudenmukaisista mummoista ja vaareista aika jättää.  Sen jälkeen aletaan katsomaan miten paljon on rahallisesti joku sisaruksista hyötynyt. Se ei ole kateutta jos puututaan tällaisiin touhuihin.! Ei kukaan sisaruksista hyväksy sitä, että joku toinen sisarus elää lois elämää koko elämän ajan.  Jos joku on syylistynyt sisaruksista siihen, ettei ole elämän aikana maksanut sentiäkään päiväkotimaksuja, ja toiset sisarukset on maksaneet.  Yleensä tämä kerjäläinen joka on elänyt kerjäämällä ja jonku siivellä, tämä saa yleensä aikanaan mojovan laskun.  Mikään ei ole ilmaista. En tajua sellaisia reppanoita jotka hoidattaa, ja elättää lapsensa mummoilla ja vaareilla.  Tällainen tulee näille heittiöille myöhemmin maksettavaksi.! 

Vierailija
60/76 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 16:00"]

Nro 48 Ole vain kaikessa rauhassa epäreilu, suosiva mummo. Mitäs sitten kun se lapsenlapsesi kasvavat, ja näkevät, että mummo ei olekaan heistä kiinnostunut. Viettää aikaa vain toisten lastenlastensa kanssa.. Olen todella surullinen siitä, että olet noin huono mummo.

AP.han tässä edellä juuri itse pyrki siihen, että mummo saisi levähtää jatkuvalta siskonlapsien hoitamiselta? Sääli iäkästä mummoa ja noinkin raskaat hoidettavat. On sääli, että AP ei itse saa mahdollisuutta siihen, että omat lapset saisivat huomiota mummolta, kun kaikki mummon jaksaminen ja huomio menee siskonlapsille.

Säälin syvästi tällaista epätasa-arvoisen kohtelun puolustamista. Lapset kyllä huomaavat ketä mummo suosii... Se on surullista!

[/quote]

Osaatkohan lukea?

Toisella lapsenlapsella koko isänpuoleinen suku on apuna, ja hienoa niin. Toisella lapsenlapsella isän vanhemmat ja koko suku asuu kaukana, joten olen mieheni kanssa ainoa lähellä oleva sukulainen.

Tasapuolisesti minun pitäisi siis olla molempien lapsenlasten kanssa yhtä paljon, vaikka toisen hoitamisesta kisaa kanssani 3 muuta mummia, muutama kummi, pari tätiä ja setää. Koska saan "hoitovuoron" korkeintaan kerran kahdessa kuukaudessa, tulisi minun siten olla myös toisen lapsenlapsen kanssa sama määrä? Näin siksi, että olisin tasapuolinen? Ihan oikeastiko olet sitä mieltä, että olen epätasa-arvoinen?