Supernanny Suomi - OFFICIAL
Aijotko katsoa? Tänäänhän se alkaa Avalla klo 21:00.
Kommentit (2250)
Järkytyin kun noi lapset löivät vanhempia? Siis onko se ihan tavallista? Itsellä ei ollut kauhean kova kuri, mutta en olisi ikinä pystynyt lyödä vanhempiani.
Mun mielestä on myös aika normaalia, että 3v on paljon äidin sylin perään pitkän päiväkotipäivän jälkeen. Tiukkaa tekee katsoa, että äidin syli pitää ansaita huudattamalla toisessa huoneessa. Ja perheen isää kritisoi, että onko sulla äänihuulissa joku vika..hmm että huutaa pitää sitten Lapsille ”ELÄ HUUDA MULLE!!”
Mikä toi päälleliimattu omomainos oli??
toi ens viikon jakso vaikuttaa kamalalta. Äiti vaan huokailee hiljaa kuin pieni hiiri ja lapset raivoaa ja hakkaa, halveksuu! Nyt kun näitä jaksoja on katsonut, niin ymmärtää että rajoja ja auktoriteettia ne siinä raivoaa.
Vierailija887 kirjoitti:
Tuntuu että monella tähän kirjoittaneella ei itsellään ole lapsia? Tai jos on, ovat jo vanhempia. Mulla itsellä kotona pari, joista toisella uhmaikä menossa. Jos yhtään siitä kehitysvaiheesta on perillä, tuo on aika perus uhmaikäisen käytöstä. Isoja tunteita pienellä ihmisellä. Ei tietenkään ketään saa lyödä ja se pitää lapsille opettaa, mutta musta nuo nannyn ohjeet on pääpiirteittäin aika kovia..”tulet sitten tänne kun osaat olla kiltisti/olet rauhoittunut!!”anteeksi, mutta sun tehtävä aikuisena on opettaa sitä tunteiden säätelyä, ei pakko pitää kiinni tai kääntää selkää että pärjäileppäs yksin.
Noilla nannyn konsteilla saadaan pahimmat särmät pois lasten käytöksestä, siis ne lapsethan eli ihan pellossa.
Jatkossa voidaan sitten varmaan jatkaa pehmeämmilläkin keinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi päälleliimattu omomainos oli??
Sanos muuta! Nauratti toi sinun kommentti
Pia oli mun mielestä erilainen tässä 7. jaksossa verrattuna edellisiin. Hän yleensä antaa vanhemmille ja lapsille runsaasti positiivista palautetta, ottaa lapsiin lämpimän kontaktin ja, no en osaa selittää tarkemmin. Huomasiko joku muu samaa? Tietenkin jokainen perhe on erilainen ja otteet ovat erilaisia, esimerkiksi sille ADHD-äidille, joka haukkui lastaan apinaksi, hän sanoi että tämä on hyvä äiti, puhui hänelle hirveän lempeästi vaikka äiti huusi kurkku suorana lapsilleen. Tämän 7. jakson vanhemmat olivat sosiaalisia ja puheliaita ja Pia oli jotenkin etäisen oloinen. Paljon vaikutusta on varmaan silläkin miten jaksojen kuvausmateriaali leikataan.
Olenko ainoa jolle Pia vaikutti ankarammalta ja viileämmältä kuin normaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Pia oli mun mielestä erilainen tässä 7. jaksossa verrattuna edellisiin. Hän yleensä antaa vanhemmille ja lapsille runsaasti positiivista palautetta, ottaa lapsiin lämpimän kontaktin ja, no en osaa selittää tarkemmin. Huomasiko joku muu samaa? Tietenkin jokainen perhe on erilainen ja otteet ovat erilaisia, esimerkiksi sille ADHD-äidille, joka haukkui lastaan apinaksi, hän sanoi että tämä on hyvä äiti, puhui hänelle hirveän lempeästi vaikka äiti huusi kurkku suorana lapsilleen. Tämän 7. jakson vanhemmat olivat sosiaalisia ja puheliaita ja Pia oli jotenkin etäisen oloinen. Paljon vaikutusta on varmaan silläkin miten jaksojen kuvausmateriaali leikataan.
Joo nyt kun sanoit, niin huomasin myös saman. Olisiko ehkä leikattu joku mukava hetki pois että saatiin yksi räyhäyskohtaus lisää mukaan :D en tiedä. Mutta olisi tosiaan voinut jotakin hyvää sanoa heille, kun kuitenkin ainoa miinus oli se että ei olleet täysin oikeat keinot kasvatukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta hän oli varmaan aika hälytystilassa, koska vanhemmat kertoivat tilanteesta hauskoin sanakääntein ja iloisesti naureskellen ja se tilanne oli päässyt jo hyvin vakavaksi, kun pojat läpsivät isää kasvoihin ym. Se oli pakko stopata ja saada vanhemmat ymmärtämään. Minusta muissa jaksoissa tässä on ollut ero.
Oli kyllä vanhemmat melkoisia tossuja ja lapasia,pia ei tullut yhtään liian saa aikaisin. Toivottavasti pysyvät jämäkkänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo nyt kun sanoit, niin huomasin myös saman. Olisiko ehkä leikattu joku mukava hetki pois että saatiin yksi räyhäyskohtaus lisää mukaan :D en tiedä. Mutta olisi tosiaan voinut jotakin hyvää sanoa heille, kun kuitenkin ainoa miinus oli se että ei olleet täysin oikeat keinot kasvatukseen.
Jep, ehkä sellaisia valintoja on tuotannossa tehty. Pojat olivat vasta niin pieniä (vaikka myönnettävä on, että osasivat olla ärsyttäviä), niin hämmennyin siitä, miten vähän Pia otti heihin positiivista kontaktia. Niin kuin joku aiemmin täällä kommentoi, Pia sanoi toiselle pojalle että sitten kun olet kiltisti ja rauhoitut niin tule mukaan ja lapsi jätettiin oman onnensa nojaan (toisina hetkinä kuitenkin otti raivoavan lapsen kiinnipitoon ja oli läsnä kunnes lapsi rauhoittui). En tiedä miksi mua tämä näin häiritsee mutta tuntuu kuin Pia ei olisi pitänyt noista lapsista kovin vilpittömästi. :D Ehkä teen yli meneviä tulkintoja.
- tuo jolle kommentoit.
Ehkä tyyliero johtuu siitä, että nyt Pia oli ns. normaalissa perheessä. Sosiaalitapausperheissä on ollut myös tärkeää kursia kasaan epäonnistuneen vanhemman vähäistä itsetuntoa, mutta tässä kun oli moneen muuhun verrattuna vain pientä kasvatusnyanssin säätöä eikä kaikkea joutunut aloittamaan ihan nollasta, varmaan myös Pia koki että vanhemmat eivät tarvitse mitään ojasta nostamis -puheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta hän oli varmaan aika hälytystilassa, koska vanhemmat kertoivat tilanteesta hauskoin sanakääntein ja iloisesti naureskellen ja se tilanne oli päässyt jo hyvin vakavaksi, kun pojat läpsivät isää kasvoihin ym. Se oli pakko stopata ja saada vanhemmat ymmärtämään. Minusta muissa jaksoissa tässä on ollut ero.
No tuokin on totta. Mulla saattaa vaikuttaa se, että meillä kotona lapset huusi, riehui, löi, heitti toisia perheenjäseniä tavaroilla, uhkailtiin puukoilla, hakattiin sisaruksia ja vanhemmat saattoivat heittää pihalle pakkaseen tai sulkea parvekkeelle rauhoittumaan, vaikka oli talvi. Toisaalta kyllä nuo vanhemmat ainakin vaikuttivat ymmärtävän Pian pointti. Ehkä se naureskelu oli heidän tapansa olla kameran edessä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tyyliero johtuu siitä, että nyt Pia oli ns. normaalissa perheessä. Sosiaalitapausperheissä on ollut myös tärkeää kursia kasaan epäonnistuneen vanhemman vähäistä itsetuntoa, mutta tässä kun oli moneen muuhun verrattuna vain pientä kasvatusnyanssin säätöä eikä kaikkea joutunut aloittamaan ihan nollasta, varmaan myös Pia koki että vanhemmat eivät tarvitse mitään ojasta nostamis -puheita.
Varmaan sekin vaikuttaa, kävi mulla mielessä. :)
Vierailija887 kirjoitti:
Tuntuu että monella tähän kirjoittaneella ei itsellään ole lapsia? Tai jos on, ovat jo vanhempia. Mulla itsellä kotona pari, joista toisella uhmaikä menossa. Jos yhtään siitä kehitysvaiheesta on perillä, tuo on aika perus uhmaikäisen käytöstä. Isoja tunteita pienellä ihmisellä. Ei tietenkään ketään saa lyödä ja se pitää lapsille opettaa, mutta musta nuo nannyn ohjeet on pääpiirteittäin aika kovia..”tulet sitten tänne kun osaat olla kiltisti/olet rauhoittunut!!”anteeksi, mutta sun tehtävä aikuisena on opettaa sitä tunteiden säätelyä, ei pakko pitää kiinni tai kääntää selkää että pärjäileppäs yksin.
Samaa mietin. Aikamoisessa ristiriidassa nämä nannyn ohjeet suhteessa nykysuosituksiin, joiden mukaan "aikuisen pitää sietää lapsen raivo ja sanoittaa tunteet". Minulla on myös kotona uhmaikäinen, ja vaikka luen kaikki mahdolliset kasvatusartikkelit, koen etten osaa toimia oikein ja varsinkin, että olen epäjohdonmukainen. Välillä osaan ja jaksan olla ymmärtäväisempi, välillä en jaksa yhtään. Välillä tuntuu, että liika lempeys ja ymmärtäväisyys antaa lapselle liikaa vapauksia törttöilyyn. Välillä on huono omatunto, kun olen huutanut pää punaisena lapselle, joka ei useista kehotuksista huolimatta tottele.
Ja miten sitä osaisikaan toimia, kun asiantuntijoilta tulee niin ristiriitaista ohjeistusta. Samaistun tuon äidin epätietoisuuteen.
Outoja naureskelijoita! Resting happy face? Aivan kammottavasti käyttäytyviä lapsia eli jokin ongelma kotona on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuokin on totta. Mulla saattaa vaikuttaa se, että meillä kotona lapset huusi, riehui, löi, heitti toisia perheenjäseniä tavaroilla, uhkailtiin puukoilla, hakattiin sisaruksia ja vanhemmat saattoivat heittää pihalle pakkaseen tai sulkea parvekkeelle rauhoittumaan, vaikka oli talvi. Toisaalta kyllä nuo vanhemmat ainakin vaikuttivat ymmärtävän Pian pointti. Ehkä se naureskelu oli heidän tapansa olla kameran edessä.
Tarkennuksena että olen siis itse lapsi tuosta tadspainottomasta kodista. En siis ole itse vanhempi joka käyttäytyy noin.
Klaustrofobia iski mulle, mä pimahtaisin noin pienessä kämpässä. Tosi reipas tuo äiti jotenkin ja isä myös mukava.
Vierailija kirjoitti:
Joo huomasin saman! Ehkä tuon pikkupomon käytöksen takia oli vähän pinna kireällä? Mullakin täällä alkoi ärsyttämään kun oli niin ihanat vanhemmat ja lapsen käytös todella epäkunnioittavaa.
Ihana perhe minusta! Tosi symppiksiä, ja niin kuin joku aikaisemmin sanoi, niin rauhallisempien lapsien kanssa varmasti toiminut nuokin kasvatusmenetelmät.
Mutta joo, edelleen hyvä ehkäisykeino. Ei kiinnosta vaihtaa nykyistä elämää tuollaiseen missä muksut rääkyy puolen päivää joka päivä. Ahdistaa koko ajatus!