Supernanny Suomi - OFFICIAL
Aijotko katsoa? Tänäänhän se alkaa Avalla klo 21:00.
Kommentit (2250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia oli mun mielestä erilainen tässä 7. jaksossa verrattuna edellisiin. Hän yleensä antaa vanhemmille ja lapsille runsaasti positiivista palautetta, ottaa lapsiin lämpimän kontaktin ja, no en osaa selittää tarkemmin. Huomasiko joku muu samaa? Tietenkin jokainen perhe on erilainen ja otteet ovat erilaisia, esimerkiksi sille ADHD-äidille, joka haukkui lastaan apinaksi, hän sanoi että tämä on hyvä äiti, puhui hänelle hirveän lempeästi vaikka äiti huusi kurkku suorana lapsilleen. Tämän 7. jakson vanhemmat olivat sosiaalisia ja puheliaita ja Pia oli jotenkin etäisen oloinen. Paljon vaikutusta on varmaan silläkin miten jaksojen kuvausmateriaali leikataan.
Olenko ainoa jolle Pia vaikutti ankarammalta ja viileämmältä kuin normaalisti?
Pia ei jaksa enää näytellä ja olla jotain muuta kuin mitä on. Olenkin ihmetellyt kuinka kauan jaksaa tuota roolia ylläpitää.
Pia oli todella kylmä ja etäinen. Hänestä näkyi, ettei pitänyt näistä lapsista. Oliko jotenkin suorituspaineita liikaa, kun olikin sosiaalisesti normi perhe, ja hieman vaativammat pikkupojat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa uusimmassa jaksossa itsekin ihmettelin nannyn poikkeavaa käytöstä. Ymmärrän kyllä, että tässä ei ollut tarpeen luoda eheyttävää vuorovaikutusta lapselle - siksi Pia ei ottanut niin paljon positiivista kontaktia lapsiin. Muissa jaksoissa moni lapsi on selvästi janonnut sitä positiivista vuorovaikutusta, ja kyllä nuo lapset tarvitsivat rajoja. Varmasti positiivisuutta ja lämpöä saavat vanhemmiltaan.
Pia on kerran aiemminkin tuosta häpeästä kommentoinut, ja siinäkin sekä nyt tässä jaksossa jäin kyllä miettimään, että missä menee häpeän tunteesta puhumisen ja häpäisyn raja. Mielestäni tässä enemmän häpäistiin. Häpeä on tärkeä tunne ja lapselle pitää puhua häpeästäkin, mutta häpäisy kyllä vahingoittaa itsetuntoa - vaikka se tapahtuisikin "aiheesta". Sen sijaan kun lapsi näyttää kieltä, niin totta kai on ok sanoa suuttuneesti, että minulle et kyllä kieltä näytä.
Jokaisessa jaksossa olen yllättynyt siitä, että vanhemmat eivät vähintään rauhoita lapsia sänkyyn tai jopa nukuta. Onko ihanne lapsen itsenäisestä nukkumaan menosta niin suuri, että sitä vaaditaan jo hyvin pieniltä lapsilta? Siinä yhdessä perheessä 2-vuotias meni yksin nukkumaan, ja tässäkin jaksossa vanhemmat pitivät ihan itsestäänselvyytenä, että lasten pitää mennä itsenäisesti nukkumaan, eikä minkäänlaista "nukuttamista" tarvita? Olenko itse sitten jotenkin poikkeava, kun ihan iltasadut luen 2- ja 4-vuotiaille lapsilleni ja jään sängyn viereen silittämään kunnes nukahtavat? Tähän menee meidän perheessä 20min, jotenkin vaikeaa ymmärtää miksi monet valitsevat parin tunnin huutoriehumisen sen sijaan että ihan olisivat siellä vierellä rauhoittamassa lapsensa? Olen siis ollut aika yllättynyt tästä, että joka perheessä jo aika pienetkin lapset menevät (huonolla menestyksellä) itsenäisesti nukkumaan. Miten teillä muilla alle kouluikäisten vanhemmilla?"Nukutatteko" lapsenne?
On hämmentävää, ettei Nanny ole koskaan perheille edes ehdottanut iltasatuja. Iltasatu pitäisi kuulua jokaisen pienemmän ja vähän isommankin lapsen iltaan ennen nukahtamista. Ihmettelin samaa suuresti ettei kasvatusalan ammattilaisella ollut mitään sanottavaa 2-vuotiaan nukkumaan menosta yksin, ilman iltasatua!! Todella huolestuttavaa, mutta tässä ohjelmassa taitaa olla tärkeämmässä roolissa tuo Penttalan ja pesuaineiden mainostaminen. Nämä perheet ovat heidän pelinappuloita!
Mulla 1v10kk ja hän jo varmaan pian 4-5kk kiivennyt sängystä sisään ja mennyt nukkumaan. Ottaa pehmolelut mukaan, joskus myös maidon ellei juo sohvalla. Sängystä sanoo heipat pari kertaa käydessään nukkumaan. Olen yrittänyt lukea mutta ei jaksa istua kunnolla kuuntelemassa tai lukee vain mieleisiä sivuja eli muutama sekunti per sivu. Kokeillaan lukea taas kun kärsivällisyys lisääntyy. Päivisin luetaan kuvakirjoja paljon ja niistä nauttii. Miksi muuttaa toimiva systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehtikö kukaan huomata, mitä kuvakirjoja Pia toi vanhemmille? Lapset tuntuivat tykkäävän. Ainakin kettu seikkaili isän lukemassa kirjassa
Kyseessä oli Julia Donaldsonin ja Axel Schefflerin luukkukirja nimeltä Ketun sukat! Sarjaan kuuluvat myös Karhun kirjeet, Possu piilosilla ja Kanin nokoset. Nämä kannattaa metsästää kirjastosta tai kaupasta, minusta aivan ihania kirjoja. Meillä on yksi näistä omana ja kaksivuotias jaksaa lukea sitä uudestaan ja uudestaan. Muut osat on olleet lainassa kirjastosta :)
Samoilta kirjailijoilta on Pete ja Pulmu -sarja, joka on aivan ihana niin lasten ja aikuisten mielestä :)
Asuuko tuo viime jakson perhe Huvilakadulla vai miksi kuvat kadulta olivat kuin suoraan Salkkareista?
Muissa jaksoissa koko perheelle on annettu joku kiva (elämys)lahja, nyt pelkkiä pesuaineita eikä mitään lapsia miellyttävää tai yhteistä tekemistä? Mikä se lahjakortti oli, en kuullut kun oma lapseni kiukutteli. (Hän tosin on vasta sylivauva, ei tarvitse vielä pyytää nannya apuun.)
Kyllä Pia on tosi taitava ja osaava kaikin tavoin. Toivon asiakkaitteni katsovan tätä ohjelmaa.
T. Perheneuvolan täti
Vierailija kirjoitti:
Piia nauttii ujoista ihmisistä, mutta on etäisempi kun toiset ovat sosiaalisia?
En ole katsonut ko. jaksoa enkä muutenkaan niin montaa että voisin Piia arvioida, mutta keksin paljon perustellumpiakin selityksiä kuin nauttiminen tai tykkääminen. Ammatillisen suhteen luominen eri asiakkaisiin vaatii erilaista otetta. Jonkun kanssa luottamuksen synnyttäminen ja motivointi edellyttää empaattisempaa, ymmärtävämpää, jopa hoivaavampaa viestintää, jonkun toisen kanssa taas ammatillisen roolin ja etäisyyden kanssa pitää olla tiukkarajaisempi. Ei kai sinne kaveeraamaan mennä.
Itse asiassa kyllä vaikuttaa ja sen vuoksi lapsen painon kehitystä ja ruokahalua on syytä seurata lääkityksen aikana .
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far0…
Vierailija kirjoitti:
Asuuko tuo viime jakson perhe Huvilakadulla vai miksi kuvat kadulta olivat kuin suoraan Salkkareista?
Ohjelman alussa sanottiin 'Helsingin Punavuoressa asuva'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia oli mun mielestä erilainen tässä 7. jaksossa verrattuna edellisiin. Hän yleensä antaa vanhemmille ja lapsille runsaasti positiivista palautetta, ottaa lapsiin lämpimän kontaktin ja, no en osaa selittää tarkemmin. Huomasiko joku muu samaa? Tietenkin jokainen perhe on erilainen ja otteet ovat erilaisia, esimerkiksi sille ADHD-äidille, joka haukkui lastaan apinaksi, hän sanoi että tämä on hyvä äiti, puhui hänelle hirveän lempeästi vaikka äiti huusi kurkku suorana lapsilleen. Tämän 7. jakson vanhemmat olivat sosiaalisia ja puheliaita ja Pia oli jotenkin etäisen oloinen. Paljon vaikutusta on varmaan silläkin miten jaksojen kuvausmateriaali leikataan.
Olenko ainoa jolle Pia vaikutti ankarammalta ja viileämmältä kuin normaalisti?
Joo nyt kun sanoit, niin huomasin myös saman. Olisiko ehkä leikattu joku mukava hetki pois että saatiin yksi räyhäyskohtaus lisää mukaan :D en tiedä. Mutta olisi tosiaan voinut jotakin hyvää sanoa heille, kun kuitenkin ainoa miinus oli se että ei olleet täysin oikeat keinot kasvatukseen.
Lopussa keittiön pöydän ääressä pikkupojat olivat innoissaan odottamassa, mitäköhän kivaa Pia on heille korissa tuonut niin IHAN PESUAINETTA! Eikö tosiaan lapsille olisi mitään löytynyt niin kuin aikaisemmissa jaksoissa.
Vierailija kirjoitti:
Nuo pojat olivat melkoisia pikkukuninkaita. Ja ihan tahallaan ärsyttivät vanhempiaan. Ongelmana oli taas liian kiltit vanhemmat. Mutta näytti siltä, että he ottivat oppia Pian neuvoista.
Minulta meni ohi että mitä tuo blondi äiti teki työkseen, vai oliko kotiäitinä? Vaikutti jotenkin tosi "poshilta" eli lieneekö jossain vaatekaupassa tai bloggari? Isä oli vissiin kylmäasentaja sanottiin jakson alussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelman alussa sanottiin 'Helsingin Punavuoressa asuva'.
Asunto näytti tosi uudelta. Miten duunariperheellä on varaa asua punavuoressa tuollaisessa paikassa? Vuokra varmaan 1500-2000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo pojat olivat melkoisia pikkukuninkaita. Ja ihan tahallaan ärsyttivät vanhempiaan. Ongelmana oli taas liian kiltit vanhemmat. Mutta näytti siltä, että he ottivat oppia Pian neuvoista.
Minulta meni ohi että mitä tuo blondi äiti teki työkseen, vai oliko kotiäitinä? Vaikutti jotenkin tosi "poshilta" eli lieneekö jossain vaatekaupassa tai bloggari? Isä oli vissiin kylmäasentaja sanottiin jakson alussa?
Parturi-kampaaja
Tuli uusintana eilen tämä jakso ja katselin sitä vielä uudelleen toisella silmällä. Nyt kiinnitin Pian käytökseen enemmän huomiota ja tosiaan vaikutti kyllä ettei oikein pitänyt näistä lapsista tosissaan. Hän jotenkin mainitsi että nämä lapset vaativat todella tiukkaa kuria tms. Eli tavallaan vihjaisi ettei ehkä maailman helpoimmat lapset.
Olisin silti toivonut Pialta ystävällisempää käytöstä vanhempia kohtaan. Heillä kuitenkin yritystä ja lämpöä riitti lapsiaan kohtaan.
Varmaan olen väärässä, mutta minusta äiti vaikutti vähän viileältä ja etäiseltä lapsiaan kohtaan. Ehkä johtui jännityksestä kameraa kohtaan, en tiedä.
Lapset kuitenkin hakeutuivat äidin luo, joten kaippa nuo kiintymyssuhteet on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli uusintana eilen tämä jakso ja katselin sitä vielä uudelleen toisella silmällä. Nyt kiinnitin Pian käytökseen enemmän huomiota ja tosiaan vaikutti kyllä ettei oikein pitänyt näistä lapsista tosissaan. Hän jotenkin mainitsi että nämä lapset vaativat todella tiukkaa kuria tms. Eli tavallaan vihjaisi ettei ehkä maailman helpoimmat lapset.
Olisin silti toivonut Pialta ystävällisempää käytöstä vanhempia kohtaan. Heillä kuitenkin yritystä ja lämpöä riitti lapsiaan kohtaan.
Samaa mieltä ei pystynyt kätkemään ärtymystään kun oli ihana normi perhe, jolla asiat järjestyksessä.
Miten voi näyttää inhonsa noin läpinäkyvästi oikea asiantuntia...
Olen ihan eri mieltä. Pia reagoi vanhempiin siten kuin vanhemmat tarvitsevat sitä reagointia. Jos eivät ole herkkiä ja pulassa itsensä kanssa, Pian ei tarvitse suhtautua heihin kuin hauraisiin posliiniesineisiin, vaan voi tehdä työnsä asiallisesti ja määrätietoisesti, mikä taas jossain muussa perheessä ei ole sopiva lähestymistapa. Seuraavassa jaksossa, jonka katsoin jo cmoren kautta, Pia on taas empaattinen ja lämmin, äidin persoonasta riippuen. Kyllä Pia osaa, ihan turhaan narsisette. Hän tietää, miten milloinkin reagoida.
T. kasvatusalan ammattilainen
Itse samaistuin 7 jakson perheeseen siinä mielessä, että olen tutustunut kasvatusoppaisiin ja yrittänyt hakea tietoa hyvästä kasvatustyylistä. Itse en ole remmiä saanut, mutta huono käytös on kitkettyä räyhäämällä. Ja voi luoja kuinka kaukana arjesta osa ohjeista ja neuvoista on.
Juurikin tuo tunteiden sanoittaminen... Oletteko huomanneet, että Pia on useamman perheen kohdalla sanonut vanhemmille, että pitää olla hiljaa silloin kun lapsi riehuu kiinnipidossa. Vasta kun lapsi rauhoittuu aloitetaan puhuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa uusimmassa jaksossa itsekin ihmettelin nannyn poikkeavaa käytöstä. Ymmärrän kyllä, että tässä ei ollut tarpeen luoda eheyttävää vuorovaikutusta lapselle - siksi Pia ei ottanut niin paljon positiivista kontaktia lapsiin. Muissa jaksoissa moni lapsi on selvästi janonnut sitä positiivista vuorovaikutusta, ja kyllä nuo lapset tarvitsivat rajoja. Varmasti positiivisuutta ja lämpöä saavat vanhemmiltaan.
Pia on kerran aiemminkin tuosta häpeästä kommentoinut, ja siinäkin sekä nyt tässä jaksossa jäin kyllä miettimään, että missä menee häpeän tunteesta puhumisen ja häpäisyn raja. Mielestäni tässä enemmän häpäistiin. Häpeä on tärkeä tunne ja lapselle pitää puhua häpeästäkin, mutta häpäisy kyllä vahingoittaa itsetuntoa - vaikka se tapahtuisikin "aiheesta". Sen sijaan kun lapsi näyttää kieltä, niin totta kai on ok sanoa suuttuneesti, että minulle et kyllä kieltä näytä.
Jokaisessa jaksossa olen yllättynyt siitä, että vanhemmat eivät vähintään rauhoita lapsia sänkyyn tai jopa nukuta. Onko ihanne lapsen itsenäisestä nukkumaan menosta niin suuri, että sitä vaaditaan jo hyvin pieniltä lapsilta? Siinä yhdessä perheessä 2-vuotias meni yksin nukkumaan, ja tässäkin jaksossa vanhemmat pitivät ihan itsestäänselvyytenä, että lasten pitää mennä itsenäisesti nukkumaan, eikä minkäänlaista "nukuttamista" tarvita? Olenko itse sitten jotenkin poikkeava, kun ihan iltasadut luen 2- ja 4-vuotiaille lapsilleni ja jään sängyn viereen silittämään kunnes nukahtavat? Tähän menee meidän perheessä 20min, jotenkin vaikeaa ymmärtää miksi monet valitsevat parin tunnin huutoriehumisen sen sijaan että ihan olisivat siellä vierellä rauhoittamassa lapsensa? Olen siis ollut aika yllättynyt tästä, että joka perheessä jo aika pienetkin lapset menevät (huonolla menestyksellä) itsenäisesti nukkumaan. Miten teillä muilla alle kouluikäisten vanhemmilla?"Nukutatteko" lapsenne?
On hämmentävää, ettei Nanny ole koskaan perheille edes ehdottanut iltasatuja. Iltasatu pitäisi kuulua jokaisen pienemmän ja vähän isommankin lapsen iltaan ennen nukahtamista. Ihmettelin samaa suuresti ettei kasvatusalan ammattilaisella ollut mitään sanottavaa 2-vuotiaan nukkumaan menosta yksin, ilman iltasatua!! Todella huolestuttavaa, mutta tässä ohjelmassa taitaa olla tärkeämmässä roolissa tuo Penttalan ja pesuaineiden mainostaminen. Nämä perheet ovat heidän pelinappuloita!
Mulla 1v10kk ja hän jo varmaan pian 4-5kk kiivennyt sängystä sisään ja mennyt nukkumaan. Ottaa pehmolelut mukaan, joskus myös maidon ellei juo sohvalla. Sängystä sanoo heipat pari kertaa käydessään nukkumaan. Olen yrittänyt lukea mutta ei jaksa istua kunnolla kuuntelemassa tai lukee vain mieleisiä sivuja eli muutama sekunti per sivu. Kokeillaan lukea taas kun kärsivällisyys lisääntyy. Päivisin luetaan kuvakirjoja paljon ja niistä nauttii. Miksi muuttaa toimiva systeemi.
Meilläkin on luettu vain pirteänä eli päivällä tai alkuillasta ja hyvin ovat nukkuneet.
T. Neljän äiti
Kiitos kirjavinkistä. Tein varaukset netin kautta kirjastoon. Tulevat sitten joskus, kun kirjastot taas avataan.