Supernanny Suomi - OFFICIAL
Kommentit (2250)
Näissä perheissä kiteytyy hyvin suomalaisten ankea tapa kohdata lapset. Kun lapselle puhutaan, ollaan hyvin aneemisia ja kaikki tunteet näytetään lapselle samanlaisina eli ilo ja viha ei selvästi erotu. Lapset tarvitsevat selkeän ilmeen, esimerkiksi hymyn ja iloisuuden, yhdistääkseen puheen sisällön ja vanhemman tunneilmaisun toisiinsa. On vaikea ottaa positiivista kannustusta vastaan, jos toisen ilme on sanoista huolimatta hyvin vakava.
Lisäksi lähes jokaisessa perheessä on kasvatettu negatiivisuuden kautta sen sijaan, että kannustettaisiin, rohkaistaisiin ja oltaisiin aidosti läsnä. Kielletään jatkuvasti ihan turhia juttuja. Oletetaan, että lapset ovat miniaikuisia, jotka tykkäävät tehdä samoja, rauhallisia juttuja kuin aikuisetkin tai että lasta pitäisi jatkuvasti varoitella jostakin.
Tiedän monia perheitä, joissa vanhemmat vain ärähtelevät lapsille. Täytyy olla kamalaa elää sellaisessa perheessä, sillä miten lapsi voisi tuntea olevansa tosi hyvä tyyppi, jos hänelle puhutaan pelkästään negatiiviseen sävyyn ja kieltojen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Uudessa jaksossa oli ihan mukava uusperhe, vanhemmat vähän ujoja. Ongelmat eivät olleet mitenkään hirveitä, vaan pienillä korjausliikkeillä autettavissa. Ainoa, mikä pisti vähän silmään tuossa perheessä oli, että kumpikin vanhempi keskittyi omaan lapseensa. Oli tavallaan kaksi leiriä perheessä. Mutta hyvin lähti asiat rullaamaan Pian ohjeiden jälkeen.
Mitähän jaksoa sinä katsoit? Itse näin viimeisimmässä jaksossa kuinka isä leikki pojan (äidin biologinen lapsi) kanssa ja äiti ulkoili molempien lasten kanssa ilman isää. Lisäksi ihan koko perhe istui yhdessä ruokapöydän ääressä. Ja kun harjoittelivat tytön (isän biologinen) kanssa ruokamääriä, siinä oli mukana äiti, ei isä.
Tuollainen ylisuojeleminen on kyllä todella vahingollista vaikka tarkoitusperät on hyvät. Lasten pitääkin saada hyppiä ja pomppia ja välillä muksahdella
Vierailija kirjoitti:
#Kehorauha[/quotee]
Kehorauha pitäisi antaa tuolle pienelle tytölle, jonka isä oikein kuulutti miten hän nyt on ollut aina - 2 lapsi että on vaan pitänyt tuputtaa ruokaa. Ja sitten hirveä saavillinen aamupalaa joka on sitten pakko syödä vaikka menisi koko päivä. Ei herrajumala, minäkään en syö noin paljon aamulla. Ja kyllähän sen huomaa että ei ole ruokailutottumukset noilla vanhemmilla ihan kunnossa, että jos nyt vaan antaisi sen lapsen itse tuntea oman ruokahalunsa ja pysyä terveenä. Siis tuntuu tosi pahalta katsoa tota pakkosyöttämistä, tuo on väkivaltaa jo.
Nostan hattua näille perheille jotka lähteneet tähän ohjelmaan. Haluavat apua ja ottavat neuvot ja keinot käyttöön. Minusta hyvä ettei tämä ole sellainen tylytys-ohjelma vaan Piia on jämäkkä mutta lempeä.
Toi ruokailu on järkyttävää. Lasta ei ikinä pidä pakottaa syömään ja istuttaa tuntikausia lautasen ääressä.
Vanhemmilla ei näytä olevan käsitystä normaalista ruokailusta. Kumpikin on tosi ylipainoisia vaikka ovat hyvin nuoria. He sitä apua syömisessä tarvitsisivat eikä lapsi.
Lapsi ei nälkään kuole, kun ruokaa on ruoka-aikoina tarjolla ja saa itse valita, kuinka paljon syö.
Miksi tuolla äidillä on niin likaisen näköiset hiukset? Näyttää ihan 40 vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuolla äidillä on niin likaisen näköiset hiukset? Näyttää ihan 40 vuotiaalta.
Mistäpä me sen tietäisimme :D
Ensi viikolla taas "tv:stä tuttu" perhe eli nänni menee uudestaan aiemman kauden perheeseen. Miten nuo ei kerralla opi?
Vähän erikoista etteivät vanhemmat osanneet ratkaista suhteellisen pieniä haasteita ilman Nannya. Pienempi ruoka-annos, kehuja ja tekemistä.
Usein lapsille tarjotaan kasviksina tässä ohjelmassa vain kurkkua ja tomaattia. Eihän tämä ruokaohjelma ole, mutta eikö voisi lapsillekin tarjota muutakin, vaikkei itse söisikään värikkäästi.
Vierailija kirjoitti:
Toi ruokailu on järkyttävää. Lasta ei ikinä pidä pakottaa syömään ja istuttaa tuntikausia lautasen ääressä.
Vanhemmilla ei näytä olevan käsitystä normaalista ruokailusta. Kumpikin on tosi ylipainoisia vaikka ovat hyvin nuoria. He sitä apua syömisessä tarvitsisivat eikä lapsi.
Lapsi ei nälkään kuole, kun ruokaa on ruoka-aikoina tarjolla ja saa itse valita, kuinka paljon syö.
Eihän se mies kovin lihava ollut mutta varansa voi pitää, kun on muuten niin söpö nuori mies ja sellainen skarppi ja järkevän oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Usein lapsille tarjotaan kasviksina tässä ohjelmassa vain kurkkua ja tomaattia. Eihän tämä ruokaohjelma ole, mutta eikö voisi lapsillekin tarjota muutakin, vaikkei itse söisikään värikkäästi.
Tomaatti polttaa monilla suuta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa näytettiin kaksi ruokailua. Ei sen perusteella voi päätellä mitä tarjoillaan usein ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vähän erikoista etteivät vanhemmat osanneet ratkaista suhteellisen pieniä haasteita ilman Nannya. Pienempi ruoka-annos, kehuja ja tekemistä.
Ei mitenkään erikoista. Monissa suomalaisissa perheissä tuntuu olevan vallalla käsitys, että lapsia ei saa kehua, vaan vuorovaikutus tehdään pelkästään kieltojen ja käskyjen kautta.
3. kauden viimeisessä jakson perheessä on niin suloiset lapset! Kaikkea hyvää heille, ihana perhe!