Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3976)
Oikeesti! Miten te jaksatte... Tärkeintä kai on, että jokaisella on koti ja jos mahdollisesti sellainen koti, joka on sisustettu mieleiseksi. Itse rakastan maalaisromantiikkaa ja laitan just tasan tarkkaan kotini sellaiseksi missä minä ja perheeni viihdymme. Eihän sillä ole mitään väliä mikä on muotia tms. Itse saan valtavaa iloa sisustamisesta olkoon tämä koti muiden mielestä kuinka oksettava tahansa niin minä viihdyn! Osaan ihailla myös muiden erilaisia koteja vaikka en itse niissä haluaisi asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italian tai ranskan maaseudun inspiroima ysärikeittiö. Mikään pinta tai astia ei ole valkoinen. värit murrettuja tyyliin punainen/vihreä/luonnonvalkoinen yhdistelmä. Tapeteissa, tekstiileissä ja kaakeleissa kukkakoreja, ruokaa tai hedelmiä. Ja jossain on ehdottomasti oltava viiinirypäleköynnöskuvio (innokkaimmat maalasivat näitä itse, huh). Koristeina valkosipulinippu ja savipytty (tai viiksekäs kokkihahmo) jossa säilytetään puukauhoja.
Tässä on muuten lähes täydellinen kuvailu lapsuudenkotini ysärikeittiöstä! 😄 Kuivatut kukat puuttuu.
Yleisesti en muuten pidä oikeastaan mistään, mikä tuo mieleen juuri tuon lapsuudenkodin. Esimerkiksi Artekin kalusteita on hyvin vaikeaa nähdä muun kuin "kotikodin" tai kasarin ajan lastentarhan kautta. Edes viherkasveissa en voi valita niitä, mitä meillä oli silloin. Viirivehka, rönsylilja, not even once. En tiedä, että mikä siinä on. Monelle lapsuudenkodin sisustusasiat on nostalgisia ja niitä haluaa itselleenkin, mutta minulla ei kyllä ole niin.
Mun lapsuuden kodissa oli silkkikankaisia kustavilaishuonekaluja, silkkiverhoja, kiinalaisia silkkimattoja ja akvarelleja. Että mä inhoan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti! Miten te jaksatte... Tärkeintä kai on, että jokaisella on koti ja jos mahdollisesti sellainen koti, joka on sisustettu mieleiseksi. Itse rakastan maalaisromantiikkaa ja laitan just tasan tarkkaan kotini sellaiseksi missä minä ja perheeni viihdymme. Eihän sillä ole mitään väliä mikä on muotia tms. Itse saan valtavaa iloa sisustamisesta olkoon tämä koti muiden mielestä kuinka oksettava tahansa niin minä viihdyn! Osaan ihailla myös muiden erilaisia koteja vaikka en itse niissä haluaisi asua.
Mitä oikein vaahtoat? Onko sinulta mennyt aloituksen pointti ohi? Et olisi kyllä ainoa.
Kömpelöt ja rumat divaanisohvat mitä tyrkytetään kaikissa huonekaluliikkeessä. Miksi oletetaan, että kaikki haluavat maata sohvassa jalat telkkariin päin?
Täysin avoimet keittiöt samassa tilassa olkkarin kanssa. Ollaan siirrytty takas hellahuoneaikaan.
Pleksit tiskialtaan taustalla kaakeleiden sijasta. Jättikokoiset liesituulettimet jotka roikkuvat katosta erillään kaapeista.
Maalaisromanttinen tyyli, ja se semmonen Maison Rivera vai mikä onkaan. Hyhhyh.
Mun silmiin sattuu, kun joskus näkee kämpän täynnä pölyisiä tekokukka-asetelmia. Ymmärrän jonkun ruusuhärpäkkeen jonkun 12-v tytön huoneessa mutta muuten en. Pitkin hampain hyväksyn muovikuusen kun se on siisti ja ekologinen ratkaisu ja kestää isältä pojalle mutta ei silti ole "oikea".
Karmeinta mitä olen nähnyt on kirjahylly täynnä lemmikkien tuhkauurnia.
Kaapelikelat, kuormalavat ym. vastaava sisätiloissa huonekaluiksi tuunattuina.
Järkyttävän näköisiä ja toisekseen ei voi ikinä 100% tietää millä mömmöillä ne on alunperin käsitelty.
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt ei tavallaan ole sisustusta, mutta ne Palmoliven aquarium-käsisaippuat joiden sisällä on joku muovinen merenelävä. Niin jotenkin wt, vaikka ihan herttaisia ovatkin. :D
Meillä on ihan vaam lasten iloksi. Ei tarvitse olla wt :)
Ristipistotyöt, mitkä on kehystetty ja ripustettu seinälle. Ruusuja ja se iänikuinen Tuhkimo ruokkimassa kyyhkysiä.
Ristipistotyöt myös niissä pyöreissä sohvatyynyissä, minkä keskellä oli kuvattuna ruusu ja ympärillä oli rypytettyä satiinia.
Vierailija kirjoitti:
Mä kattelin tänään päivällä jotain uusintaa siitä Suomen kaunein koti -sarjasta. Kierroksessa "romanttiset sisustukset."
Jokaiseen taloon kun mentiin sisälle, niin vastassa oli valkoinen eteinen, jossa oli naulakko, ja siinä riippui isolierinen olki- tai muu punoshattu sekä joku vanhanaikainen koripunoslaukku tms.
Mitä virkaa sillä naulakolla on, jos siinä ei saa olla muuta kuin ne koristeena olevat hattu ja laukku?
Muutenkin sitä samaa iänikuista "vanhaa ja uutta sekaisin." Jotenkin kyllästyttävää. Eikö ihmisillä ole mielikuvitusta, kun kaikki nämä "omaperäiset" ratkaisut on samoja kuin kaikilla muillakin yhtä "omaperäisillä."
Ne matkalaukut pinossa. Joku sisustusihminen keksi sen ja kaikki matkii perässä.
Minä en ymmärrä miksi niitä matkalaukkuja pitää olla pinossa?
Onko niiden sisällä jotain?
Vierailija kirjoitti:
Peili makuuhuoneen katossa
Yksi mies kertoi miksi hänellä on peili makuuhuoneen katossa sängyn yläpuolella,
Se syy ei kyllä liittynyt mitenkään sisustukseen.
Ikean Lack-sarja!!
Mariskoolit
Tähtikuvioiset tyynyt ja huovat
Vallila
Mietelauseet
Mustanruskea sohva
Kaikista kamalinta ovat kellertävän tai punaisen sävyinen puu ihan missä tahansa kotona.
Harmaat sohvat, lattiat ja seinät. Mainoslehdissäkin vain harmaita sohvia.
Vierailija kirjoitti:
Ristipistotyöt, mitkä on kehystetty ja ripustettu seinälle. Ruusuja ja se iänikuinen Tuhkimo ruokkimassa kyyhkysiä.
Ristipistotyöt myös niissä pyöreissä sohvatyynyissä, minkä keskellä oli kuvattuna ruusu ja ympärillä oli rypytettyä satiinia.
Ristipistotyöt ovat sentään oikeita käsitöitä. Paljon laadukkaampia kuin nykyiset pilipalihallista saatavat julisteet, joita kaikilla tuntuu olevan.
45670 kirjoitti:
Täysin avoimet keittiöt samassa tilassa olkkarin kanssa. Ollaan siirrytty takas hellahuoneaikaan.
Pleksit tiskialtaan taustalla kaakeleiden sijasta.
Tässä on rakennusliikkeiden markkinoinnissa onnistuttu, kun on saatu myytyä halvimmat mahdolliset ratkaisut tyylikkäinä sisustusjuttuina.
45670 kirjoitti:
Pleksit tiskialtaan taustalla kaakeleiden sijasta. Jättikokoiset liesituulettimet jotka roikkuvat katosta erillään kaapeista.
Keittiö olohuoneessa on aivan järkyttävä. Toisessa päässä huonetta on seinänkokoinen telkkari ja toisessa hella ja tiskipöytä.
Ketju kiteytettynä: av-mamman mielestä kaikki sellainen on ihan karseeta ja wt, jota ei ole itsellä. Omat perseestä revityt sisustusideat taas on maailman parasta ja tyylikkäintä.
Muakin etoo ne ristipistotyynyt. Niitähän ei voi pestä. Nuhruisia ja ties mistä isoäidin ajoilta peräisin... Hyh.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Mä kattelin tänään päivällä jotain uusintaa siitä Suomen kaunein koti -sarjasta. Kierroksessa "romanttiset sisustukset."
Jokaiseen taloon kun mentiin sisälle, niin vastassa oli valkoinen eteinen, jossa oli naulakko, ja siinä riippui isolierinen olki- tai muu punoshattu sekä joku vanhanaikainen koripunoslaukku tms.
Mitä virkaa sillä naulakolla on, jos siinä ei saa olla muuta kuin ne koristeena olevat hattu ja laukku?
Muutenkin sitä samaa iänikuista "vanhaa ja uutta sekaisin." Jotenkin kyllästyttävää. Eikö ihmisillä ole mielikuvitusta, kun kaikki nämä "omaperäiset" ratkaisut on samoja kuin kaikilla muillakin yhtä "omaperäisillä."
Ne matkalaukut pinossa. Joku sisustusihminen keksi sen ja kaikki matkii perässä.