Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?

Vierailija
04.03.2019 |

Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.

Kommentit (3976)

Vierailija
921/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksakkuvioiset tyynyt. Päänsärkyvarma tuote.

Vierailija
922/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään kaikki muodin mukaan laukkaaminen ja toisten sisustusten vanhanaikaisiksi haukkuminen.

Jos koti näyttää sisustuslehden artikkelilta tai mainoskuvalta, en sellaisessa viihtyisi. Se on kolho ja siitä puuttuu elämä. Mutta jos joku sellaisessa haluaa asua, niin se on hänen asiansa ja minun asiani ei ole arvostella hänelle hänen valintojaan, vaikka en niistä itse pidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, kun joillain on kauhean kova hinku välttää muodossa olevia asioita. Ihan sama ideologia kuin seurata muotia, mutta päinvastoin. Eli ei nähdä ajattelun samankaltaisuutta.

Vierailija
924/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten oli kai muodikasta yhdistää pinkkiä valkoiseen ja harmaaseen. Minusta se näytti halvalta, kuin koko sisustus olisi hankittu Tiimarista. 

Vierailija
925/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun ruskeat, "kaakelikuvioiset" muovi/vinyylilattiat. Mun tädin ja sedän talossa on edelleenkin sellainen keittiössä ja vessassa. Hyi helkkari.

Vierailija
926/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- valkoisista led- valoista tehty pöytälamppu(?)/designhärpäke jossa ne valoa johtavat piuhat muodosti ’kukkakimpun’ (kiinni kimppuja alhaalta ja toiset päät taipuivat joka suuntaan) ja kun ’valon’ laittoi päälle siinä pöydällä olevaan osaan niin ne piuhat johtivat sitä valoa joka vaihtui eri värisiksi (siinä oli kai joku kiekko, joka liikkui niin, että se väri vaihtui?) - tajuaakohan kukaan mitä hirvitykstä tarkoitan ?

Ai vitsi, tollanen oli mun aarre ku olin pieni :D

Mun serkulla oli tuollainen ja AI vitsi - mä olin siitä niiiiin kade... mutta aika hirveä se sisustuksellosedti silti on...

ja myöhemmin niillä muuten oli (laavalamppu) ja sellainen pallo, jossa oli värivalo ja jonkun sortin jännite, ja jos siihen pallon pintaan koski niin siitä tuli sellaisia ’salamoita’ kohti käsiä. Oli muuten aika erikoinen sekin.

AI niin - ja meillä paljon riitaa aiheuttanut ’pakollinen’ sisustuselementti: Hellas-piano (Sain sen meille päätyneen onneksi myytyä Torissa) - omassa nuoruudessa aivan jokaisessa ’sivistyneessä’ perheessä piti olla piano (minkä soittaminen kuulemma kehitti lapsen älykkyyttä). Ruskea/musta hirvike, jonka päällä oli metronomi, eriparisissa kehyksissä suvun rippi/yo/hääkuvia ja jotkut karseat kynttilänjalat tai sellainen pieni kivijalkainen Suomen lippu (tai ties mitä firman logolippuja). Uhhuh!

Kyllä pianolla on käyttöä vaikkei juuri sillä hetkellä asuisi kotona pianonsoittajia. Itse ajattelin opetella huvikseni soittamaan pianoa. Lasten oppikirjat ovat tallella joten ehtiihän tässä valmistautua lastenlasten tuloon opettelemalla soittamaan edes alkeellisesti.

Musiikki tarjoaa lapsille elämyksiä ja nautintoa. En ole ikinä ymmärtänyt vanhempia, jotka antavat lastensa käydä näkyvien soittimien kimppuun kuin villi-ihmiset. Kun lapsille sanoo, ettei pianoa saa hakata, menee lasten vanhempien naama norsunveelle. Miksi?

Vierailija
927/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Ikean ruokapöytä, nukutaan lattialla ja juodaan hopeavettä.

Vierailija
928/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksakkuvioiset tyynyt. Päänsärkyvarma tuote.

Jep. Jopa epilepsiakohtausvarma. Alkaa silmissä heittää.

Vierailija
929/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 vuotta sitten kun kiertelimme asuntonäytöissä, oli kovasti muotia ns. wenge -sävy makuuhuoneissa. Koko seinä epämääräistä ruskeaa ja siihen vielä tarroilla tai maalattuna erisävyllä iso puu tai puun oksia. Tekstiilit ruskean ja vaalean eri sävyjä. Oli mielestäni ankeaa.

https://www.google.fi/search?q=wenge+bedroom+furniture&client=safari&hl…

Vierailija
930/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa hauskaa nähdä koti, jossa ei ole mitään tässä ketjussa mainituista asioista. :D

Toi laminaattilattioista valittaminen on vähän typerää. Olisiko muovimatto sitten nätimpi ja parempi? Niinpä, tuskin. Parketti tai puulattia on tietysti kaunis, mutta ei sovi kaikkien tarkoituksiin ja budjettiin. Vuokralla asuvillekin se laminaatti on varmaan kiva vaihtoehto verrattuna johonkin kulahtaneeseen ja värjäytyneeseen muovimattohirvitykseen.

Muovimatto on paljon parempi ainakin lapsiperheessä. Laminaattia on varottava koko ajan. Koko ajan kytättävä onko jossain vettä roiskunut. Lisäksi kolhuja tulee tosi helposti.

Siis laminaattiin kolhuja ja varottava koko ajan? Siis parkettihan se on pehmeää saatika muovimatto. Jos on huono laminaatti niin uskon ehkä mutta meillä ainakin erittäin kulutustakestävä ja saumat vesitiiviit joten ei mitään ongelmaa. Parketti olisi jo ihan kuralla verrattuna laminaattiin, eikä sekään mitään vettä kestä.

Parkettia voi hioa ja korjata. Parketin kovuus riippuu puulajista.

Niin kunnolla tyyliin kerran ja siitäkään ei ihan uutta vastaavaa hiomalla yleensä saa. Laminaatille ei tarvi tehdä mitään eikä se mene ajan saatossa pahan näköiseksi. Vaikka menisikin niin helppo vaihtaa kokonaan.

Niin, kertakäyttölattia, jätteeksi vaan.

Laminaatti laskee asunnon arvoa, on kaikkein paskin materiaali mitä voi olla.

Asunnon arvoonhan se ei kyl vaikuta paskan vertaa.

Miten ei? Esim. kaksi samanlaista asuntoa, joissa toisessa on lankkulattia ja toisessa laminaatti, eikö muka näy hinnassa?

Ei, suhteessa asunnon arvoon, lattiamateriaalilla ei ole väliä. Ja kuka mistäkin tykkää T. Kiinteistövälittäjä

Olen eri mieltä. Jopa asunnon stailauksella voi olla selvää vaikutusta siitä saatavaan hintaan. Totta kai lattiamateriaalista tuleva fiilis vaikuttaa siihen, tuntuuko ostajasta siltä että asunto on pakko saada, vai jääkö hänelle hälläväliä-tason fiilis. Erityisesti nykyisessä markkinatilanteessa tällä voi olla suurikin merkitys.

Terveisin amatööri, joka on tehnyt useamman kerran isot voitot asuntokaupoilla (myyn aina asuntoni itse)

Tämä taas kertoo paljon ostajasta. Uskon kyllä että näin voi käydä, mutta itseä ei ainakaan fuulata stailauksella. Pitää osata katsoa asuntoa pinnan läpi koska ostan asunnon, en sisustusta.

Saatika niitä lainasohvia yms muita edellisen asukin kalusteita. Ne harvemmin kuuluvat kauppaan. Joten älkää ihmiset lankeko kauniisiin stailauksiin, älkää.

Lankeko?????

Mielenkiintoinen taivutus. Mikä mahtaa olla perusmuoto? Lankea?

No näihinhän ei saisi puuttua, kun jotkut alkaa heti raivota.  Mutta pakko tähän väliin on vaan todeta, että täällä palstoilla sen nimenomaan huomaa, että nykynuoret ei osaa enää taivuttaa sanoja oikein.  Eli kielenhuoltajien huoli on todellinen.

Nykynuorten? Mammapalstallako ne nykynuoret nykyään kirjoittelee? Ehkä kannattaa mennä ihmettelemään nykynuorten kirjoituksia vaikka jonnekin nuorten palstalle. Täällä suurin osa on varmaankin 30-50 mammoja😊

Vierailija
931/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset itseaskarrellut sekavat rautahäkkyrät, joita on ängetty asunnossa seinät täyteen. Ehkä jossain kahvilan seinällä tai tilavassa paikassa vielä menee, mutta kodissa, joka on jo täynnä kaikkea muutakin.

Eli on tehty rimasta kehykset. Kehyksien väliin on pingotettu kanaverkko. (Usein kehykset ja verkko maalataan tässä vaiheessa valkoiseksi). Kanaverkko ripustetaan täyteen ruosteisia avaimia, vanhoja parittomia korvakoruja, posliinienkeleitä, ketjua, ehkä kristallilampusta tipahtanut kristalli yms. sälää. Tämä diy-taulu sitten ripustetaan olohuoneen seinälle paraatipaikalle siihen ikean kukkataulujen väliin.

Anteeksi, mutta ne näyttävät lähinnä joltain mielenterveyspotilaiden kuntoutusaskarteluilta. 

En tiedä mitä tässä tarkoitetaan mutta hassulta kuulostaa.

Vierailija
932/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvun ruskeat, "kaakelikuvioiset" muovi/vinyylilattiat. Mun tädin ja sedän talossa on edelleenkin sellainen keittiössä ja vessassa. Hyi helkkari.

Olivat kyllä hitti silloin 70-luvulla, ei niitä kukaan enää huoli, paitsi jos on laiska tekemään pientä pintaremonttia.

Vierailija
933/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Desenion mauttomat julisteet

- Tähtikuvio

- Kaksipuoleinen asemakello

- HOME koriste-esineet

- kaikki live love laugh, carpe diem, dont worry be happy sisustusroska

- liika valkoinen sisustuksessa, sairaalamainen loppu tulos

- poppanat useammin vanhemmilla sisustajilla

- yletön määrä viherkasveja

- eri (design)merkkien paperikassit (vs, chanel, marimekko) sisustuksessa 🤮

Vierailija
934/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihana ketju, kiitos ap!

Ei varsinaisesti vastaa alkuperäiseen kysymykseen, mutta koska sivuaa aihetta, niin mainittakoon seuraava. Jossain ulkomaalaisella sisustusohjelmassa tai -lehdessä suunnittelija sanoi asiakkaalleen, että koskaan ei pitäisi laittaa harmaata minnekään, koska harmaa kotona = masentava koti. Olin heti asiasta aivan samaa mieltä, vaikken koskaan ollutkaan sitä ajatellut. Siitä lähtien olen visusti välttänyt käyttämästä harmaata kotonani, vaikka se monasti olisi tuntunut hyvältä idealta, onhan se värinä helppokäyttöinen ja sopii monen kanssa.

Vierailija
935/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjahylly jossa ei ole yhtään kirjaa, vaan pelkkiä laseja, viinapulloja ja matkamuistoja.

Vierailija
936/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patjoista lattialla: kun olin lapsi, nukkuivat vanhempani muuton yhteydessä lattialla pelkkien patjojen päällä muutaman viikon. Patjat homehtuivat, vaikka asunto oli parkettilattiainen kerrostalo. Että kyllä niin voi käydä lyhyessäkin ajassa. Itse olen vastaavissa tilanteissa nostanut patjat parin päivän välein pystyyn päivän ajaksi eikä hometta ole tullut.

Me nukuttiin vuosi patjalla, ennen kuin hommattiin sänky. Ei mitään hometta tullut.

Minä sairastuin muuttopäivänä influenssaan, ja kun en jaksanut koota sänkyä, nukuin ja sairastin patjalla monta viikkoa. Olin melkein kuolemankielissä. Kuumehorkassa väliin palelin, väliin hikoilin kuin porsas. Vielä sittenkin kun tauti oli ohi ja pääsin taas töihin, ei voimat muutamaan viikkoon vieläkään riittäneet sängyn kokoamiseen. Kun sitten lopulta kokosin sängyn, niin patjaa nostaessani huomasin, että mustaa homepilkkuahan siinä oli.

Asunnossa oli muovimatto, joten se saattoi vaikuttaa myös. Mutta kyllä patjat vaan homehtuu. Ja voivat homehtua vaikka tuulettuisivatkin alta sängyssä. Kyllä ihminen sen verran vuosien mittaan hikoilee, että patja kannattaa joskus vaihtaa. Vaikka uusisikin sijauspatjaa useammin.

937/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ne sellaiset käsinojattomat toppastuolit, joita sanotaan Emmoiksi.

- Olivatko nyt Tapiovaaran suunnittelemat pinnatuolit Mademoiselle.

Vierailija
938/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntuu haukkuvan valkoista ja harmaata sisustusta. Itse pidän siitä kovasti, koska se on raikas ja aikaa kestävä. Siihen saa lisää syvyyttä lisäämällä väriä verhoilla, matoilla, yms.

Itse pidin aikanaan myös tumman ruskeasta lattiasta, mutta siihen kyllästyi nopeasti ja yhtä mitä en kestä on tummanruskea/valkoinen keittiö. Sitä näkee ihan liikaa ja se vasta on tunkkanen jos joku.

Vierailija
939/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, kun joillain on kauhean kova hinku välttää muodossa olevia asioita. Ihan sama ideologia kuin seurata muotia, mutta päinvastoin. Eli ei nähdä ajattelun samankaltaisuutta.

Tottakai sisustus saa olla muodikas. Mutta siinä en näe järkeä, että jos on jo mieluinen sisustus, se pitää vaihtaa, koska ei enää ole muodissa.

Muoti on yksi suurista luonnonvarojen tuhlaajista. Käyttökelpoiset tavarat, vaatteet, tarvikkeet jne... pitää uusia vain, koska eivät enää ole muodissa.

Vanhat menevät vain harvoin uusiokäyttöön, ehkä hieman useammin kierrätykseen, mutta aivan liian usein kaatopaikalle.

Vierailija
940/3976 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lundian hyllyt ihmisasumuksen oleskelutiloissa. Hei, ne ovat varastohyllyjä, ja ihan OK jossain verstaassa tai autotallissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi