Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?

Vierailija
04.03.2019 |

Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.

Kommentit (3976)

Vierailija
661/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäähän porukka muuten sen jos joku sanoo kodistasi että se on kodikas, se oikeasti tarkoittaa ettei ihan ole sanojan mieleen? Siis se ei ole millään hyvällä sanottu, vaan kauniisti käännetty vähemmän imarteleva statementti. Ja sit ne luulee......

Vierailija
662/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ”kodikas” menee samaan sarjaan sanojen ”mielenkiintoinen” ja ”erikoinen” kanssa. Kaukana kehuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietäähän porukka muuten sen jos joku sanoo kodistasi että se on kodikas, se oikeasti tarkoittaa ettei ihan ole sanojan mieleen? Siis se ei ole millään hyvällä sanottu, vaan kauniisti käännetty vähemmän imarteleva statementti. Ja sit ne luulee......

Ei tiedä. Jos mä en tykkää jonkun ihmisen kodista, en sano siitä mitään! Miksi pitäisi sanoa? Jos kuvailen jonkin ihmisen kotia kodikkaaksi, tarkoitan kyllä sitä.

Vierailija
664/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paneliverhot. Yök.

Vierailija
665/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on kaikkea täällä mainittua. On itämainen matto ( aito silkkinen Intiasta ), string -hylly. Harmaa laminaattilattia,Kaivo -verho, Ikeaa ja jos vaikka mitä muuta.

Tuntuu että tätä palstaa kun lukee niin mikään ei käy, mikään ei ole tarpeeksi yksilöllistä.

Minulla on kotonani 50-luvun liinavaatekaappi ( juu just se mikä kaikilla on nykyään ), ja vieressä 80-luvun piano ja teen tätä kotia ihan itselleni. Toiset jutut olen poiminut blogeista/pinterestistä.. toiset vaan miellyttää silmää. Ja Hui, desenion taulu löytyy myös! Tiedän kyllä ihan muutaman ihmisen jotka on sanoneet että meillä on viihtyisää ja kaunista. No, kauneus on katsojan silmässä. Sellaista sisustusta ei olekaan joka uppoaisi kaikkiin

mutta itse en voi sietää harmaata lattiaa (ainoana poikkeuksena maalattu lautalattia oikeassa ympäristössä), sillä se riitelee etenkin noiden 50-lukulaisten kalusteiden oranssin sävyn ja tyylin kanssa liikaa.

Oon samaa mieltä tosta harmaasta lattiasta. Itse asun uudessa vuokra-asunnossa ja mikäpä muukaan kuin harmaa laminaattilattia tänne on ladottu. Ei sovi sitten ollenkaan mun kalusteiden värien kanssa (juurikin näitä 50-lukulaisia). Mutta en kyllä tiedä, minkä kanssa nämä harmaat lattiat toimii. Väristä tulee ihan mieleen sellainen vuosia hoitamattomana ollut lautaterassi, joka on ollut sään armoilla ja harmaantunut. Ja tämä siis uudessa kerrostalossa. No olen matoilla yrittänyt peittää lattiaa, mutta ei se paljon auta.

Ongelmana on ne sun kalusteet. Ei lattia.. valkoinen tai musta sopii harmaaseen myös jokin räikeä väri toimii kombona.

Lattia on mulle se ongelma. Se ei ole minun, enkä ole sitä itse valinnut. Kalusteet on minun ja tykkään niistä. En tosiaan aio myydä niitä vain jonkun väliaikaisen asunnon takia. Kuvailit myös juuri mun inhokki sisustuksen: valkoinen, musta, harmaa ja siihen joku "VÄRI" ihanaksi piristykseksi. Eikä tää lattia kyllä sopis sellaiseenkaan sisustukseen, kokonaisuus olisi liian kylmä.

Ja sä kuvailit mun..

Jaa, minkä siis?

Inhokkisisustuksen; mummon kaatis kalusteet (=väriä kellastunut mänty) mutta kuten joku viisas sanonut ettei makuasioista kannata kiistellä. Voi toki mutta...

Häh? Ei mulla ole mäntyset mummon kaatiskalusteet. En kuvaillut sisustustani muuten kuin, että on 50-luvun kalusteita (niitäkin vain pari). On siellä paljon muutakin, mutta en taida kertoa enempää kuin, että meillä on oikein viihtyisää ja kaunista.

Se ettei harmaa lattia sovi kalusteisiin riittää jo kertomaan hyvinkin paljon. Silloin ongelma on edelleen ne kalusteet, sama se millaisia ne on.

Ei sitä kukaan muu varmaan edes huomaa. Kyse on vaan omasta mausta. En tykkää harmaasta laminaattilattiasta ja se ei mielestäni sovi sisustukseen. Lopetetaan jo tästä jankkaaminen.

Vierailija
666/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tiedä. Jos mä en tykkää jonkun ihmisen kodista, en sano siitä mitään! Miksi pitäisi sanoa? Jos kuvailen jonkin ihmisen kotia kodikkaaksi, tarkoitan kyllä sitä.

Eli jos sinulta selkeästi ns. odotetaan jotain kommenttia, niin et sano mitään. Sähän kohtelias olet.. joku esittelee intona uutta sisustustaan sinulle ja sinä et sano mitään..kiva

Vierailija
667/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.P.L.V. kirjoitti:

Avokeittiö

Joo, ei toimi. Kaikki roskat, pölyt ja muut sonnat koko ajan näkösällä oleilutilaan ja siihen vielä muutamat vesiroiskeet tiskipöydältä, niin iloinen siivo on valmis. Jatkuvasti saa olla imuri, ämpäri ja moppi toimivalmiudessa! Ei enää ikinä avokeittiötä.

Vierailija
668/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ”kodikas” menee samaan sarjaan sanojen ”mielenkiintoinen” ja ”erikoinen” kanssa. Kaukana kehuista.

Juuri näin se menee.

Vierailija
669/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ajatellut koskaan huonekaluja sisustuksena. Sisustus on semmoinen asia, johon en tunne minkäänlaista mielenkiintoa. Tietysti huonekaluja on pakko hankkia, että voi asua asunnossa. Mutta jokaisen olen ostanut yksittäisenä asiana miettimättä yhtään, miten se sopii "sisustukseen", jota mulla ei siis ole.

Ikean kalusteista en tykkää siksi, että ne on jotain pahvia tai heppoista levyä, ja jos sellaisen kokoat väärin ja joudut purkamaan, niin levy voi siinä hajota eikä huonekalua saa koottua enää oikein. Mukavuudenhaluisena ihmisenä haluan muutenkin huonekaluni kokonaisina kotiin, ei mitään prkeleen kotinikkarointeja. Olen huomannut, että vanhat huonekalut on tehty kestävämmiksi, ja ne voi hioa ja lakata uudelleen. Nämä uudethan on jotain levyä, jota ei voi hioa. Kertakäyttökamaa.

Laatu siis ennen kaikkea. Kai se tyyli sen mukana tulee, jos on tullakseen.

Maaseudun miehillä on mun mielestä terveempi asenne kodin kalustukseen. Ei ne yritä olla jonkun trendin edellä ja vakuuttaa ketään, edes itseään, tyylitajustaan. Miehet haluaa sohvan, jossa voi röhnöttää, ison taulutelkkarin tai kotiteatterisysteemin eikä yhtään viherkasvia tai mitään pil.lunkarvoja maljakkoon.

Vierailija
670/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
671/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillunkarvoja maljakkoon, paras.

Vierailija
672/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P.P.L.V. kirjoitti:

Avokeittiö

Joo, ei toimi. Kaikki roskat, pölyt ja muut sonnat koko ajan näkösällä oleilutilaan ja siihen vielä muutamat vesiroiskeet tiskipöydältä, niin iloinen siivo on valmis. Jatkuvasti saa olla imuri, ämpäri ja moppi toimivalmiudessa! Ei enää ikinä avokeittiötä.

What? Nyt menee vähän ohi..sul ei oo siis pölyä eikä muita sontia missään muualla kun keittiössä. Ohhoh. Oispa meilläkin ja avokeittiö on ihan paras muuten vaan.

Vierailija
673/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos sinulta selkeästi ns. odotetaan jotain kommenttia, niin et sano mitään. Sähän kohtelias olet.. joku esittelee intona uutta sisustustaan sinulle ja sinä et sano mitään..kiva

Ei ole kyllä tullut kauheasti tilanteita vastaan, joissa olisi odotettu kommenttia sisustuksesta. Ja sitäpaitsi, jos ihminen on panostanut sisustukseensa, se on yleensä minusta hieno, vaikka ei nyt juuri oman maun mukainen olisikaan. Ne taas, jotka eivät panosta, eivät kyllä mitään kommenttejakaan odota.

Näin yksinkertaista.

Vierailija
674/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin se menee.

No mitä te ihmiset, joiden mielestä se menee juuri näin, sanotte sitten, kun menette kotiin, joka on todella kodikas ja haluatte sitä kommentoida? Mitä sanaa käytätte?

Vierailija
675/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on kaikkea täällä mainittua. On itämainen matto ( aito silkkinen Intiasta ), string -hylly. Harmaa laminaattilattia,Kaivo -verho, Ikeaa ja jos vaikka mitä muuta.

Tuntuu että tätä palstaa kun lukee niin mikään ei käy, mikään ei ole tarpeeksi yksilöllistä.

Minulla on kotonani 50-luvun liinavaatekaappi ( juu just se mikä kaikilla on nykyään ), ja vieressä 80-luvun piano ja teen tätä kotia ihan itselleni. Toiset jutut olen poiminut blogeista/pinterestistä.. toiset vaan miellyttää silmää. Ja Hui, desenion taulu löytyy myös! Tiedän kyllä ihan muutaman ihmisen jotka on sanoneet että meillä on viihtyisää ja kaunista. No, kauneus on katsojan silmässä. Sellaista sisustusta ei olekaan joka uppoaisi kaikkiin

mutta itse en voi sietää harmaata lattiaa (ainoana poikkeuksena maalattu lautalattia oikeassa ympäristössä), sillä se riitelee etenkin noiden 50-lukulaisten kalusteiden oranssin sävyn ja tyylin kanssa liikaa.

Oon samaa mieltä tosta harmaasta lattiasta. Itse asun uudessa vuokra-asunnossa ja mikäpä muukaan kuin harmaa laminaattilattia tänne on ladottu. Ei sovi sitten ollenkaan mun kalusteiden värien kanssa (juurikin näitä 50-lukulaisia). Mutta en kyllä tiedä, minkä kanssa nämä harmaat lattiat toimii. Väristä tulee ihan mieleen sellainen vuosia hoitamattomana ollut lautaterassi, joka on ollut sään armoilla ja harmaantunut. Ja tämä siis uudessa kerrostalossa. No olen matoilla yrittänyt peittää lattiaa, mutta ei se paljon auta.

Ongelmana on ne sun kalusteet. Ei lattia.. valkoinen tai musta sopii harmaaseen myös jokin räikeä väri toimii kombona.

Lattia on mulle se ongelma. Se ei ole minun, enkä ole sitä itse valinnut. Kalusteet on minun ja tykkään niistä. En tosiaan aio myydä niitä vain jonkun väliaikaisen asunnon takia. Kuvailit myös juuri mun inhokki sisustuksen: valkoinen, musta, harmaa ja siihen joku "VÄRI" ihanaksi piristykseksi. Eikä tää lattia kyllä sopis sellaiseenkaan sisustukseen, kokonaisuus olisi liian kylmä.

Ja sä kuvailit mun..

Jaa, minkä siis?

Inhokkisisustuksen; mummon kaatis kalusteet (=väriä kellastunut mänty) mutta kuten joku viisas sanonut ettei makuasioista kannata kiistellä. Voi toki mutta...

Häh? Ei mulla ole mäntyset mummon kaatiskalusteet. En kuvaillut sisustustani muuten kuin, että on 50-luvun kalusteita (niitäkin vain pari). On siellä paljon muutakin, mutta en taida kertoa enempää kuin, että meillä on oikein viihtyisää ja kaunista.

Se ettei harmaa lattia sovi kalusteisiin riittää jo kertomaan hyvinkin paljon. Silloin ongelma on edelleen ne kalusteet, sama se millaisia ne on.

Ei sitä kukaan muu varmaan edes huomaa. Kyse on vaan omasta mausta. En tykkää harmaasta laminaattilattiasta ja se ei mielestäni sovi sisustukseen. Lopetetaan jo tästä jankkaaminen.

Lopeta ihmeessä, samaa mieltä

Vierailija
676/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P.P.L.V. kirjoitti:

Avokeittiö

What? Nyt menee vähän ohi..sul ei oo siis pölyä eikä muita sontia missään muualla kun keittiössä. Ohhoh. Oispa meilläkin ja avokeittiö on ihan paras muuten vaan.

Samaa ihmettelin. 😄 Mulla ei ole avokeittiötä, mutta silti se on taatusti kodin siistein ja puhtain huone, koska siellä syödään ja käsitellään ruoka-aineita. Muualta saattaa vaikka löytyäkin sitä roskaa, pölyä ja sontaa...

Vierailija
677/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin se menee.

No mitä te ihmiset, joiden mielestä se menee juuri näin, sanotte sitten, kun menette kotiin, joka on todella kodikas ja haluatte sitä kommentoida? Mitä sanaa käytätte?

Kodikas on sana joka ei oikeastaan kerro yhtään mitään. Kotoisa, kodikas, kodinomainen.. en siis yleensäkään käyttäisi moista sanaa ellei olisi pakko jotain kommentoida. Silloin käyttäisin sanaa erikoinen tai mielenkiintoinen.

Vierailija
678/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea Fanbyn, Sotka Iiris, Asko Dylan, Isku Academy... ja kaikki kaltaiset. Yök.

Vierailija
679/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin se menee.

Kodikas on sana joka ei oikeastaan kerro yhtään mitään. Kotoisa, kodikas, kodinomainen.. en siis yleensäkään käyttäisi moista sanaa ellei olisi pakko jotain kommentoida. Silloin käyttäisin sanaa erikoinen tai mielenkiintoinen.

Kyllä kodikas kertoo paljonkin! En nyt ymmärrä, miten muka ei kerro. On olemassa tiloja, jotka ovat kodikkaita, sitten on sellaisia, jotka eivät ole kodikkaita. Esim. yhdellä kaverillani on maailman kodikkain keittiö, joka oikein kutsuu istumaan ja viihtymään. Ei kodikas tila ole automaattisesti erikoinen tai mielenkiintoinen, se voi olla hyvin tavallinenkin, mutta tunnelma on kodikas.

Vierailija
680/3976 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin se menee.

Kyllä kodikas kertoo paljonkin! En nyt ymmärrä, miten muka ei kerro. On olemassa tiloja, jotka ovat kodikkaita, sitten on sellaisia, jotka eivät ole kodikkaita. Esim. yhdellä kaverillani on maailman kodikkain keittiö, joka oikein kutsuu istumaan ja viihtymään. Ei kodikas tila ole automaattisesti erikoinen tai mielenkiintoinen, se voi olla hyvin tavallinenkin, mutta tunnelma on kodikas.

Kutsuispa minunkin keittiö 🙄..mut ei, ketään se ei ole kutsunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme