Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3977)
Minimalismi. Heitetään kaikki mäkeen ja ollaan trendikkäitä.
Mm ei ole verhoja. Muuten kiva, mutta ikkunapokat ovat rumia ja näkymä ei kovin kummonen. Lattiat tyhjät, jonka vuoksi lattiat kylmät . Kaikuu.
Mutta on niin kiva hengittää.
Minimalismissa helposti sorrutaan yli. Kodissa ei ole mitään kaunista, kun yksittäisiä huonekaluja siellä täällä . Jopa sänky voidaan heivata ja nukutaan patjalla. Tässä en näe mitään järkeä
Vierailija kirjoitti:
Se Yki Nummen lokki valaisin. Mies haluaisi sellaisen. Itse en todellakaan.
Nehän on just hienoja!
Tuttavapariskunta muutti yhteen pari vuotta sitten, miehen taloon. Se oli erittäin tunnelmallinen vanha talo, joskin kulunut ja pienen kunnostuksen tarpeessa. Nainen halusi tehdä ison remontin, koska ei tykännyt vanhasta tyylistä, ja tämähän sitten toteutettiin.
Nyt on koko talo täynnä harmaata ja korkeakiiltovalkoista. Kolkon tunnelman kruunaa, ettei heillä ole ainuttakaan mattoa. Lisäksi miehen vanhat taulut laitettiin ilmeisesti kierrätykseen ja tilalla on nyt naisen itse kuvaamia mustavalkoisia valokuvia kehystettynä Ikean kehyksillä. Ja ei, hän ei ole hyvä valokuvaaja, eikä ammattilainen siinä hommassa.
Tiedän miehen valitelleen kavereilleen talon pilaamista, mutta ei uskalla sanoa naiselleen mitään suoraan. :D Ylipäätään on tosi hassua, että jos asutaan yhdessä saman katon alla, toinen ei saa osallistua materiaalien ja sisustuksen valintaan mitenkään. Kyllä mekin on miehen kanssa jouduttu tekemään kompromisseja remontteja suunnitellessa, kun ei olla päästy täyteen yhteisymmärrykseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista kaameimpia ovat ns.museot.
Täynnä kaikenkirjavaa vanhaa tavaraa.
Yök🤮
Hahaa, minä taas rakastan "museoita", mitä enemmän ja mitä vanhempaa tavaraa sen parempi! Voisin asua oikeassa museossa jos se olisi mahdollista, ja mitä vanhempi talo sen parempi. Viktoriaaninen sisustus on mielestäni ihana, esim:
https://www.google.com/search?safe=active&q=victorian+decor&tbm=isch&so…:
En pidä nykyajan sisustuksista, usein kylmää, kalseaa ja liian modernia. Sieluni lepää vain vanhassa, kaikki arkkitehtuuri ja sisustus ns. jugend-kauden jälkeen on kamalaa... Vanhoissa taloissa ja esineissä on oma henkensä ja tarinansa, lisäksi ne ovat kodikkaita. Välillä tuntuu että olen syntynyt väärään aikaan:) Onkohan täällä muita samanlaisia?
Niin ja vielä se, että sydäntäni särkee vanhojen talojen pilaaminen "saneeraamalla". Laitetaan täysin sopimattomasti vanhaan taloon juurikin nuo huippumodernit korkeakiiltoiset keittiöt, valkoiset suorat seinät ja uudet kauheat lattiat. Talon oma henki katoaa aivan täysin, ihan sama kuin asuisi jossain uudessa kerrostalossa. Kauheaa!
Katselin myytäviä vanhoja puutaloasuntoja, ja yksikään ei ollut ns. alkuperäisessä kunnossa, vaan kaikki saneerattu kauheiksi. En tiedä mistä enää löytäisin vanhan talon jossa on vielä alkuperäistä henkeä. T: 410/407
Valkoisuus ja aforismitarrat ja -taulut, ne Live, Love, Laugh-jutut.
Jonkun aikaa jo pinnalla ollut 50-luku-villitys, joka on massojen keskuudessa levinnyt koskemaan myös 60-70-lukujen kalusteita (tolppajalkaisia mahonkiviilusenkkejä 50-luvun kartiojalkaisten teak-senkkien ohessa). En ymmärrä, minusta pula-ajan pienet ja kulmikkaat huonekalut ovat niin ankeita ja arkisia. Menee mielessäni samaan sarjaan kuin 2000-2010-lukujen harmaat, kulmikkaat poikamiesboksi-kalusteet.
Otsikossa pistää silmään se, että puhutaan valtaisasta hitistä k a n s a n keskuudessa. Mikä tämä kansa on, johon aloittaja ei itse koe kuuluvansa... ? Meillä ihmisillä on voimakas taipumus tehdä kaikenlaisia erotteluja, myös itselläni. Tämän ymmärrän. Kansa on käsitteenä kuitenkin niin laaja, että eiköhän me suurin piirtein kaikki aihevapaavauvaa selaavat olla osa Suomen kansaa. Saattaa tietenkin olla, että aloittajan kansa viittaa jonkinlaiseen nykyajan rahvaaseen, hieman yksinkertaiseen kansanosaan, jonka makumieltymykset ovat aina vähän epäilyttäviä.
En tykkää keittiön seinien kaakeloinneista, paitsi välitilassa ihan ok. Miksi keittiössä seinät monesti kaakeloidaan niinkuin ne olisivat kylpyhuoneita? Ja usein vielä niillä samoilla laatoilla, mitä on sit kylppärissäkin. En mä ainakaan suihkuttele seiniä keittiössä tai muutenkaan roiski kastikkeita kahden metrin korkeuteen. Koskaan ei ole tullut tarvetta pestä keittiössä seiniä sen enempää kuin muissakaan huoneissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapariskunta muutti yhteen pari vuotta sitten, miehen taloon. Se oli erittäin tunnelmallinen vanha talo, joskin kulunut ja pienen kunnostuksen tarpeessa. Nainen halusi tehdä ison remontin, koska ei tykännyt vanhasta tyylistä, ja tämähän sitten toteutettiin.
Nyt on koko talo täynnä harmaata ja korkeakiiltovalkoista. Kolkon tunnelman kruunaa, ettei heillä ole ainuttakaan mattoa. Lisäksi miehen vanhat taulut laitettiin ilmeisesti kierrätykseen ja tilalla on nyt naisen itse kuvaamia mustavalkoisia valokuvia kehystettynä Ikean kehyksillä. Ja ei, hän ei ole hyvä valokuvaaja, eikä ammattilainen siinä hommassa.
Tiedän miehen valitelleen kavereilleen talon pilaamista, mutta ei uskalla sanoa naiselleen mitään suoraan. :D Ylipäätään on tosi hassua, että jos asutaan yhdessä saman katon alla, toinen ei saa osallistua materiaalien ja sisustuksen valintaan mitenkään. Kyllä mekin on miehen kanssa jouduttu tekemään kompromisseja remontteja suunnitellessa, kun ei olla päästy täyteen yhteisymmärrykseen.
Itsekin toteat lopussa, että olette joutuneet tekemään kompromisseja remontoidessa. Ja se on normaalia, kun kyseessä on kaksi eri ihmistä ja heillä saattaa olla hyvinkin erilainen maku. Mutta sitä en ymmärrä, että jos kodista tulee vain naisen näköinen ja mies sitä sitten vaimon seläntakana valittelee kaverilleen, kun ei vaimolleen "uskalla" niin minkälainen lapanen tälläinen mies on.
Joko sanoo silloin kun remonttia tehdään mitä haluaa tai sitten jos ei saa suutaan auki, tyytyy siihen mitä toinen sanelee.
Jos ei edes sisustuksesta uskalla suutaan avata, niin mistä sitten? Ei tuo nyt niin arka asia ole. Päinvastoin, on normaalia, että on eri näkemykset ja ne sitten sovitellaan yhteen.
Sellainen vaalea "pentik" sisustus, jossa on kaikki mahdolliset metalliporot, lasiset kyntteliköt, lampaantaljat, valkoiset kuvakehykset, kristallikruunut ja tyyliin sopivat sisutuskirjaimet ja tekstit ja huonetaulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä en ymmärrä vaikka Iittalan astioiden suosiota. Onhan se suomalainen brändi joo, mutta kun jokaisella on niitä samoja. Esim joku Teema. Ylihintaisia ja tylsiä. Jos haluaa valkoisia peruskippoja ja kuppeja, niitä saa ihan yhtä laadukkaita hyvin paljon halvemmalla.
Ainakin mulle astiat, juuri nuo Iittalan Teemat, ovat ihan käyttötavaraa, eivät mikään sisustuselementti. Astioina mielestäni ovat oikein toimivan mallisia.
Juu, käytössä on meilläkin Iittalat (ei kylläkään Teemaa). Käytännöllisiä astioita ja mikä tärkeintä: jos yksi astia hajoaa, niin tilalle löytyy ehjä vaikka lähi-CM:stä nyt ja vielä vuosien päästä. Jostain Tokmannilta ostetulla "nimettömällä" astiasarjalla ei ole tällaista takuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa sisustusohjelmassa, jossa kohteena on musiikki-ihmisen koti, naulataan seinille vinyylilevyjä tai runnotaan niistä mukanokkelia sisustusesineitä. Minulla on ollut nelisenkymmentä vuotta kaunis, puinen levysoitin ja vinyylilevykokoelma olohuoneessani, mutta mieleenikään ei tulisi ryhtyä rikkomaan edes tarpeettomia levyjä ja sommittelemaan niistä kahvipöydän pintaa tai keittiön lattiaa. Yleensäkin liiallinen harrastusvälineiden ripusteleminen seinille on mautonta.
Ehkä siellä harrastetaan muutakin kuin suun soittamista netissä.
No, jos sinun mielestäsi tällainen on tyylikästä...
https://darnsexysecondhand.files.wordpress.com/2011/10/img_0067.jpg
Palapeilit. Mietelauseet. Liian tip-top sisustukset = persoonaton. Pinkki krääsä.
Mustavalkoisuus, halvaloilla materiaaleilla remontointi kaiken aikaa vaihtuvien trendien takia, julisteet Ikean kehyksissä...
Vanhat kalusteet, perintösenkit, jakkarat yms.. Kaiken kruunaa tikkuinen ja vanha lautalattia, sekä nariseva katto, joka hetkenä minä hyvänsä tipahtaa alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista kaameimpia ovat ns.museot.
Täynnä kaikenkirjavaa vanhaa tavaraa.
Yök🤮Hahaa, minä taas rakastan "museoita", mitä enemmän ja mitä vanhempaa tavaraa sen parempi! Voisin asua oikeassa museossa jos se olisi mahdollista, ja mitä vanhempi talo sen parempi. Viktoriaaninen sisustus on mielestäni ihana, esim:
https://www.google.com/search?safe=active&q=victorian+decor&tbm=isch&so…:
En pidä nykyajan sisustuksista, usein kylmää, kalseaa ja liian modernia. Sieluni lepää vain vanhassa, kaikki arkkitehtuuri ja sisustus ns. jugend-kauden jälkeen on kamalaa... Vanhoissa taloissa ja esineissä on oma henkensä ja tarinansa, lisäksi ne ovat kodikkaita. Välillä tuntuu että olen syntynyt väärään aikaan:) Onkohan täällä muita samanlaisia?
Minä! Viktoriaaninen sisustus on ihana. Kuviotapetit, raskaat samettiverhot, tummat värit, hämyisä tunnelma❤️ Joskus laitoin tänne mielipidekyselyn kun oli päätöksentekovaikeutta tapetteja valitessa ja ne teilattiin täysin, suurimman osan mielestä ne olivat ihan kamalia :D. Olivat Morrisin tapetteja.
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa pistää silmään se, että puhutaan valtaisasta hitistä k a n s a n keskuudessa. Mikä tämä kansa on, johon aloittaja ei itse koe kuuluvansa... ? Meillä ihmisillä on voimakas taipumus tehdä kaikenlaisia erotteluja, myös itselläni. Tämän ymmärrän. Kansa on käsitteenä kuitenkin niin laaja, että eiköhän me suurin piirtein kaikki aihevapaavauvaa selaavat olla osa Suomen kansaa. Saattaa tietenkin olla, että aloittajan kansa viittaa jonkinlaiseen nykyajan rahvaaseen, hieman yksinkertaiseen kansanosaan, jonka makumieltymykset ovat aina vähän epäilyttäviä.
No ei tullut tuollainen mieleenkään otsikkoa laatiessani 😂 ihan samaa rahvasta/kansaa/ihmiskuntaa/ olen kuin muutkin. Eikö tuo ole ihan puhekielen termi? Olen pahoillani jos sanavalintani on jotenkin loukkaava ja erotteleva, se ei ole ollut tarkoitus.
Ap
Vielä ei ole mainittu taannoista parvekesisustamisen hittituotetta eli valkoisesta ohuesta muovista muotoon prässättyä parveketuolia. Meilläkin oli niitä.