Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?

Vierailija
04.03.2019 |

Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.

Kommentit (3977)

Vierailija
361/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en ymmärrä vaikka Iittalan astioiden suosiota. Onhan se suomalainen brändi joo, mutta kun jokaisella on niitä samoja. Esim joku Teema. Ylihintaisia ja tylsiä. Jos haluaa valkoisia peruskippoja ja kuppeja, niitä saa ihan yhtä laadukkaita hyvin paljon halvemmalla.

Ainakin mulle astiat, juuri nuo Iittalan Teemat, ovat ihan käyttötavaraa, eivät mikään sisustuselementti. Astioina mielestäni ovat oikein toimivan mallisia.

Piti ihan varmistukseksi kurkata Teema-lautaseni pohjaan ja siellä lukee Arabia eikä Iittala. Hyvin kestäneet 20 vuotta lähes päivittäisessä käytössä 2kpl matalaa oliivinvihreää Teema-ruokalautasta. Ainoa yo-lahja joka on vielä konkreettisesti olemassa.

Vierailija
362/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Entäs ne oranssinkukertavat, outo möykky suolakivilamput ?

Terveysvaikutuksinen... Juu, keventää kukkaroa ja on ruma kuin mikä. Antaa ankeaa 80-luvun oranssista valoa.

Mä ostin pari vuotta sitten kirpparilta suolakivilampun juuri tuon ihanan valon takia (80-lukulainen valo, hmm...). Tänä syksynä mies sai vihdoin asennettua siihen lampun ja katkaisija n – se oli siis pelkkä jalallinen möhkäle – ja nyt olen pitänyt sitä paljon päällä. Se on puolittain piilossa kasvien takana, ei se möykky mustakaan mitenkään kaunis ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabian Lauri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en ymmärrä vaikka Iittalan astioiden suosiota. Onhan se suomalainen brändi joo, mutta kun jokaisella on niitä samoja. Esim joku Teema. Ylihintaisia ja tylsiä. Jos haluaa valkoisia peruskippoja ja kuppeja, niitä saa ihan yhtä laadukkaita hyvin paljon halvemmalla.

Ainakin mulle astiat, juuri nuo Iittalan Teemat, ovat ihan käyttötavaraa, eivät mikään sisustuselementti. Astioina mielestäni ovat oikein toimivan mallisia.

Piti ihan varmistukseksi kurkata Teema-lautaseni pohjaan ja siellä lukee Arabia eikä Iittala. Hyvin kestäneet 20 vuotta lähes päivittäisessä käytössä 2kpl matalaa oliivinvihreää Teema-ruokalautasta. Ainoa yo-lahja joka on vielä konkreettisesti olemassa.

Uudemmat ovat Iittala-merkkiä.

Vierailija
364/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Alessin sitruspuserrin pitää löytyä joka huushollin työpöydän nurkalta. Yhteen aikaan sisustuslehtiä selatessa laskin kuinka monta kertaa sen bongasin. Joka kerta.

Mua ihan kiinnostaisi, että onko se käyttötarkoitukseensa hyvä?

Ei tod ole! Ei mitään järkeä koko vekottimessa, mehun pitäisi norua kuppiin - no joo, arvaa vain, miten hyvin se onnistuu sotkematta. Vaan onko sillä edes väliä, kun materiaali ei kestä sitrushedelmien happoja 😂 Jos siis kokeilet puristaa sitruunaa, käyttöohjeen mukaan puristin on välittömästi pestävä ja kuivattava huolellisesti, tai pinta syöpyy laikukkaaksi. Ja mahdollisesti ehtii syöpyä silti.

Arvasit oikein: mulla on sellainen.

Vierailija
365/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulihan näitä sisustuksen kukkasia nähtyä aiemmassa ammatissa:

Kun ei ole raaskinut laittaa edes sitä samaa laminaattia kaikkiin huoneisiin, vaan kämppä näyttää joltain laminaattikuvastolta. Jossain huoneissa ehkäpä vielä muovimatto.

Puolipanelointi näyttää useimmiten kamalalta. Suomessa kodit ei muutenkaan ole kovin korkeita, joten tuo on hyvä tapa korostaa mataluuden vaikutelmaa. Aika on ajanut jo ohi tästä, mutta yhä jotkut näitä haluaa laittaa.

Kauttaaltaan mäntypaneloidut seinät muistuttavat enemmän saunaa kuin olohuonetta. Pahimmillaan seiniin on laitettu karheaa raakalautaa.

Seinissä ja katoissa näkyvät levyjen raot.

Tee-se-itse -miehen maalaamat seinät, jossa hakkausjälki menee miten sattuu, valorajaa ei ole tehty, ja seinissä on kuivaneita maaliklimppejä ja telasta jääneitä höytyviä. Parhaimmillaan telalla on osuttu valkoiseen kattoonkin. Unohtamatta sitä, että ei ole älytty tasoittaa seinää kunnolla.

Kuviollista tapettia ei ole osattu kohdistaa, vaan kuvio menee miten sattuu. Mutta kun on pitänyt itse se "helppo" non-woven -tapetti sinne laittaa.

Lattialista ihan eri väriä kuin lattia tai seinä.

Muuten en kyseenalaista tätä avautumista, mutta mikä ongelma on siinä, että kodissa yhditellään kylmiä ja lämpimiä sävyjä? Ei se mikään sisustusmoka tai -rikos ole. Esim. kylmä sininen ja lämmin okra, oranssi tai puun väri käyvät hyvin yhteen. Joku muukin täällä aiemmin vaahtosi tästä kylmien ja lämpimien sävyjen yhdistämisestä. Sama pätee myös taiteeseen (värioppi!) ja pukeutumiseen, ei ole moka!

Se nyt vain ei ole tyylikkään näköistä. 80-luvulla se on ollut hienoa, nykyään ei ole. Ajat ja tavat muuttuvat.

t. Eri

Ei pidä paikkaansa. Sulla on vaan rajoittunut värisilmä. Kylmät ja lämpimät sävyt täydentävät toisiaan. Pelkillä kylmillä tai lämpimillä väreillä sisustettu tila voi olla todella kalsea tai tunkkainen.

En suositellutkaan pelkästään jompien kumpien käyttöä, vaan sanoin että lämminsävyinen lattia ja kylmän sävyiset seinät näyttää tyylittömältä. Sisustukseen kuuluu muitakin elementtejä kuin seinät ja lattia. Jos olet tästä eri mieltä, laittaisitko esimerkkikuvan, jossa tämä näyttää hyvältä?

Toki.

https://images.stylebyemilyhenderson.com/SBEH_Images/2017/09/Emily-Hend…

https://images.stylebyemilyhenderson.com/SBEH_Images/2019/01/Emily-Hend…

Sun esimerkit on sikäli huonoja, että noissa on muutakin kontrastia kuin kylmä-lämmin-kontrasti. Se tekee niistä toimivat, ja lisäksi noi molemmat kuvat ovat enemmän ja vähemmän neutraaleja. Kun yhdistetään saman valööriasteen ja saman materiaalin kylmä ja lämmin materiaali, lopputulos ei olekaan enää kovin imarteleva. Mieti vaikka 80-luvun tummunut oranssi mäntypaneeli ja sen kaveriksi ei tumma eikä vaalea harmaa puukuvio-laminaatti. Niin. Vieläkö näyttää tyylikkäältä?

t: eri

Yhdistä siihen tummuneeseen oranssiin mäntypaneliin ihan mitä väriä tahansa, niin pahalta näyttää.

Vierailija
366/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lasten piirrosten näköiset kukkataulut räikeine väreineen.

Tummansiniset lasiesineet on varmaan jo mainittu moneen kertaan.

Epämääräiset torkkupeitot, joiden kokomitoituksessa on käytetty kiinalaista kotirouvaa. Yleensä ovat vielä jotain kuran ja mudan sävyisiä.

Vierailija
367/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokki-valaisin

Pluto-valaisin

Aalto-vaasi

Artek-kalusteet

Näistä olen eri mieltä. Ovat klassikkoja. Ja en itse omista niistä yhtäkään. Ovat liian pelkistettyjä tyyliini.

Vierailija
368/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabian Lauri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lautasen pohjassa lukee arabia, mutta siellä on myös se iittalan i-kirjainlogo.

Vierailija
369/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvatapetit. Eihän ne enää muodissa ole, mutta en kyllä tykännyt niistä koskaan. Ja tuo betoni, metalli, vaneri, kuormalava ym. "industrial" tyyli on kyllä kans aika kamala. Sisustuslehdessä voi näyttää hyvältä, tosielämässä ei... Ylipäätään kovin tummansävyinen sisustus ei miellytä, kaipaan valoa, tosin en kyllä sitä kokovalkoistakaan.

Vierailija
370/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valokuvatapetit. Eihän ne enää muodissa ole, mutta en kyllä tykännyt niistä koskaan. Ja tuo betoni, metalli, vaneri, kuormalava ym. "industrial" tyyli on kyllä kans aika kamala. Sisustuslehdessä voi näyttää hyvältä, tosielämässä ei... Ylipäätään kovin tummansävyinen sisustus ei miellytä, kaipaan valoa, tosin en kyllä sitä kokovalkoistakaan.

Valokuvatapetit on taas muotia.

Vierailija
371/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulho lavuaarina.

Tarkoittanet ”kissankuppi lavuaarina”

Vierailija
372/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on harmaalla tammikuvio-dc fixillä päällystetyt keittiön tasot. Alkuperäiset oli oranssit "graniitti"jäljitelmätasot jotka oli jo aika lailla karseassa kunnossa rumuudesta puhumattakaan. Hyvin nää on vuoden nyt tässä mennyt, vielä näyttää paremmalta kuin entiset. Keittiöremppa on tulossa kyllä jossain vaiheessa :D

Vierailija
373/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä, rakasta, kuole saatana.

Muista nauru!

Vierailija
374/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat, kahdeksankulmaiset kahvikupit - niin WT:tä että...!

Häh, mikä niissä on WT:tä? Itse näin kirpparilla sellaisia viime viikolla ja olivat minusta ihan kivoja, harkitsin jopa että vois (näin opiskelijan budjetilla) ostaa niitä kaverille tuparilahjaksi. Tai siis ei sillä että väittäisin vastaan, mutta kun en itse ole kenelläkään nähnyt noita käytössä (toisin kuin vaikka noita mietelausetauluja tms.) niin tuli mieleen kysyä että onko tää joku yleinenkin WT-symboli joka on mennyt multa ihan ohi :D

Vierailija
375/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä keittiöistä, joissa ei ole yläkaappeja ja joissa on kaakeloitu koko seinä kattoon asti. Ei voi mitään, tulee joku teurastamo tai ruumishuone mieleen.

Ikean kaislalamppuviritys, joka muistuttaa jotain irrotettua pesukoneen rumpua on aivan hirveä, ja niitä näyttää olevan joka paikassa.

Vierailija
376/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, mikä niissä on WT:tä? Itse näin kirpparilla sellaisia viime viikolla ja olivat minusta ihan kivoja, harkitsin jopa että vois (näin opiskelijan budjetilla) ostaa niitä kaverille tuparilahjaksi. Tai siis ei sillä että väittäisin vastaan, mutta kun en itse ole kenelläkään nähnyt noita käytössä (toisin kuin vaikka noita mietelausetauluja tms.) niin tuli mieleen kysyä että onko tää joku yleinenkin WT-symboli joka on mennyt multa ihan ohi :D

No ei ole, ne olivat ihan keskiluokkaiset kahvikupit kasarilla. Joku av-mamma nähnyt sellaiset kirpparilla ja tehnyt siitä johtopäätöksen, että ne ovat wt.

Vierailija
377/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukematta koko ketjusta viestiäkään vastaan. Karseimmat suositut sisustustyylit:

- Muovimatot

- Siniset sohvat

- Recliner nojatuolit

- laatikkomaiset lastulevyhuonekalut, pelkkiä suoria kulmia - ihan sama onko valkoista lastulevyä vai onko siinä ihkuja hopean tai kullanvärisiä listoja

- puhviverhot

- palapeilit jollain teippauksella

- suuri viuhka seinällä

Erityisesti jos kaikki em on nivottu kokonaisuudeksi, niin..... ja tietysti kaikki puu on tässä tapauksessa kirsikan väristä kiiltelevää. 

Toinen karsea on sellainen harmaa-valkoinen sistustus, jota on piristetty tähtikuvioisilla sisustustyynyillä ja sloganeilla ("home is where the heart is"). Jossain tietysti lukee ranskaksikin jotain, ostettu HM:stä tai Ikeasta. Kukaan ei osaa ranskaa, mutta ruotsalaisen bulkkifirman "Provence est toujours Provence" on sitten jotain super ihkua. Kas kun siellä ei sitten lue jotain J´aime la vie.... et tes fesses.

Näin kirjoittaa henkka maukan vaatteita ja ikeaa ahkerasti käyttävä ihminen.

Sinisohvaihminen heemostu.

Vierailija
378/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse luovuin omistani yli 20 vuotta sitten ja nyt harmittaa. Olisivat hauskoja sekä mustina, että värittöminä.

Vierailija
379/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumoristiset jostain markkinoilta hankitut kyltit ulko-ovessa. "Täällä asuu pikku-prinsessan mummi"

Purkit, laatikot, seinät jne joissa lukee jotain popcorn, kitchen jne. Kuin muistisairaan kotona olisi!

Valkoiseksi maalatut luonnonmateriaalit: kävyt, karahkat, lankunpätkät. Hrrr.

Liian pienet matot.

Vierailija
380/3977 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön muna seinässä 1973. Se oli jotenki groteskia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä