Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3977)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lightboxit ja ns rappukäytävätaulut joihin on yritetty keksiä jotain mukamas persoonallisia tai hauskoja tekstejä.
Korkeakiiltovalkoiset kalusteet, harmaa laminaatti, peikonlehti kuvioidut tms verhot ja muut tekstiilit, muka vanhat kalusteet, Vallilan kelohonka muun muassa ovat ihan karmeita.
Mut pahin kaikista on se, että ei osata kunnioittaa itse rakennusta, eli koitetaan tehdä esim vanhasta puutalosta tosi moderni tai uudesta kerrostalokämpästä maalaisromanttinen.
Vaikka tottahan toki jokainen tekee omasta kodista sellaisen kuin haluaa.
Miksi pitäisi "kunnioittaa rakennusta" ei sillä tunteita ole.
Minä inhoan sitä et jos asuu rintamamiestalossa se on pakko sisustaa mummolatyyliin.
Minä sisustan juuri miten itse tykkään ja rintamamiestalo nyt oli miehelleni edullinen hankinta. En tule laittamaan tänne ritsikka ajan tyyliä kun se ei sovi mun makuun yleensä.
Kaikilla ei oo varaa valita asuntoa joka sopisi lemppari sisustustyyliin täydellisesti ulkoapäin.
En edes hirveästi pidä rintamamiestaloista mutta ei ole varaa ostaa toista taloa.
Se, että ymmärtäisi ja kunnioittaisi talon alkuperäistä ilmettä, sen arkkitehtuuria, kertoisi sivistyksestä. Mutta sitä vaan ei kaikilla ole.
Ne lattialamput joissa toinen valo on kohdevalo ja toinen näyttää kattoon.
Vierailija kirjoitti:
Kokonaan valkoinen kämppä. Niin mielikuvitukseton.
Tuntuu paljon mustaa avarammalta.
Ovatko oranssit tai vihreät murjut mielikuvituksekkaita?
Mä en ymmärrä niitä kliseisiä mietelauseita tai Home, Kitchen jne tekstejä. Eikö jengi enää muista enkun sanastoa ja huoneitaan?
Vaaleista kodeista olen päässyt jo yli, vaikka kyllähän sellainen laumasieluisuus hymyilyttää. Kunpa joku hulluttelis ja edes tekis yhden tehosteseinän vaikkapa kanamunan valkoisella, kun muu koti on kloriten valkoinen. Ainiin, tehosteseinät ei ole nyt muotia. ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeesti mielikuvitus puuttuu, kun nähdään vaan ääripäitä.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheasti marimekkoa sisustuksessa. Kun menee yli ko. merkin sisustuskaman ja astioiden hamstraus.
Marimekko, Iittala ym liittyy usein lestadiolaisuuteen ja kepuun, niillä on pitkät sukupolvia kestäneet perinteet näihin eikä ne välttämättä muusta edes tiedä ja tarpeeksi nöyrää ettei saa uskonlahkon tai naapureitten vihaa. Monikaan joka ei ole ollut vuosikymmeniä pois noista kuvioista ei ymmärrä tätä kuviota. Marimekko on osaltaan kokenut sen suuren nousun suht varakkaiden pohjoispohjanmaalaisten lestadiolaisten avulla.
Gloria -lehden esittelemässä Tyrnävän murhatalossa oli paljon marimekkoa.
Missä gloriassa tämä juttu ollut? Kerro lisää.
Glorian koti, elokuu, 2011.
Kiitos vinkistä. Täytyypä alkaa ostamaan Marimekon kodintekstiilejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi näitä murjuiksi. Näissä eri värejä, materiaaleja ja kuoseja on yhdistelty kekseliäästi. Se vatii toki hyvää värisilmää ja sommittelutaitoa. Jos niitä ei ensinkään ole, kannattaa pysyä siinä valkoisessa ja luulla sitä joksikin hienoksi.
https://www.elledecor.com/design-decorate/color/g26236763/living-room-c…
Vierailija kirjoitti:
vallilan verhot (siis ne pitkät verhot, joihin on painettu vaikka metsämaisema tai jonkun kaupungin katukuvaa). Ovat ne sinällään kivoja ja oikeassa paikassa oikein ripustetuna jopa nätit, mutta kun ihmiset ei osaa laittaa niitä siten, että näyttäisivät myös siellä olohuoneen ikkunaseinällä nätiltä ja kivoilta. Niitä ostetaan vain siksi, ettäo n nähty jossain mainoksessa, että nuohan näyttää kivoilta ja sitten kun kotiin siirtää, niin lähinnä vain herättää noloutta. Yhtäkään kotia en ole vielä nähnyt, jossa ne näyttäisivät näteiltä.
Sitten osa pärähtää noihin printteihin, että niitä pitää olla joka paikassa. Kaverit just muutti ja nyt on koivun vartta ikkunoissa, matoissa, tyynyissä, päiväpeitoissa... Se on kuulemma sitä jatkumoa huoneesta toiseen. Sitoo kokonaisuuden.
Meinasin kertoa, että ei ole, mutta pidin suuni ja ihastelin " onpa kivasti joka paikassa noita runkoja!".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tarpeeksi neliöitä, niin sitä asuntoa ei tarvitse yrittää avartaa.
Silloin se mustakin käy.
https://www.decorilla.com/online-decorating/dark-interior-design/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lightboxit ja ns rappukäytävätaulut joihin on yritetty keksiä jotain mukamas persoonallisia tai hauskoja tekstejä.
Korkeakiiltovalkoiset kalusteet, harmaa laminaatti, peikonlehti kuvioidut tms verhot ja muut tekstiilit, muka vanhat kalusteet, Vallilan kelohonka muun muassa ovat ihan karmeita.
Mut pahin kaikista on se, että ei osata kunnioittaa itse rakennusta, eli koitetaan tehdä esim vanhasta puutalosta tosi moderni tai uudesta kerrostalokämpästä maalaisromanttinen.
Minä inhoan sitä et jos asuu rintamamiestalossa se on pakko sisustaa mummolatyyliin.
Minä sisustan juuri miten itse tykkään ja rintamamiestalo nyt oli miehelleni edullinen hankinta. En tule laittamaan tänne ritsikka ajan tyyliä kun se ei sovi mun makuun yleensä.
Kaikilla ei oo varaa valita asuntoa joka sopisi lemppari sisustustyyliin täydellisesti ulkoapäin.
En edes hirveästi pidä rintamamiestaloista mutta ei ole varaa ostaa toista taloa.Se, että ymmärtäisi ja kunnioittaisi talon alkuperäistä ilmettä, sen arkkitehtuuria, kertoisi sivistyksestä. Mutta sitä vaan ei kaikilla ole.
Eipä tuo nyt liity sivistykseen oikein millään tavalla.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Niin ja vielä se, että sydäntäni särkee vanhojen talojen pilaaminen "saneeraamalla". Laitetaan täysin sopimattomasti vanhaan taloon juurikin nuo huippumodernit korkeakiiltoiset keittiöt, valkoiset suorat seinät ja uudet kauheat lattiat. Talon oma henki katoaa aivan täysin, ihan sama kuin asuisi jossain uudessa kerrostalossa. Kauheaa!
Katselin myytäviä vanhoja puutaloasuntoja, ja yksikään ei ollut ns. alkuperäisessä kunnossa, vaan kaikki saneerattu kauheiksi. En tiedä mistä enää löytäisin vanhan talon jossa on vielä alkuperäistä henkeä. T: 410/407
Miksi vanhassa talossa pitäisi asua kuin mummolassa. Kaikki eivät tykkää vanhasta mummotyylistä ja joskus on aika vähän valinnanmahollisuuksia taloissa jos ei ole rikas joten on muutettava vanhaan ja koitettava tehdä siitä itselle miellyttävä.
Mutta myyntitarkotuksessa vanhan talon remppaaminen korkeakiilto valko nykytrendillä ei ole minusta fiksu siirto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes hirveästi pidä rintamamiestaloista mutta ei ole varaa ostaa toista taloa.Se, että ymmärtäisi ja kunnioittaisi talon alkuperäistä ilmettä, sen arkkitehtuuria, kertoisi sivistyksestä. Mutta sitä vaan ei kaikilla ole.
Jos sivistys on tollasta niin eipä kiinnosta olla sivistynyt, se kuulostaa tylsältä ja ankealta elämältä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesisängyt aikanaan.
Paljut nykyään.
Miten palju on sisustusta kun se ei ole sisällä eikä se ole koriste elementti vaan ihana käyttöesine jossa on niin ihana olla.
Vähän melkeen ku sanois että polkupyörä on ruma sisustuselementti pihalla.
Ei hellakaan sisällä ole kaunein esime mutta oo miten voi tehdä hyvää ruokaa.
Palju ei ees oo ruma
Iltalehdykkähän ainakin ennen oli täynnä ns pintaremontteja, jotka tehty korkeintaan satasella tai kahdella. Sitten siinä joku ennen-jälkeen -kuvapari. Jälkeen kuvissa oli muuttunut muutakin, kuin siihen pintalemonttiin oli selitetty kuuluvan. Valaistuskin ihan erilainen. Ja kontaktimuovia sinne tänne toisessa jutussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeesti mielikuvitus puuttuu, kun nähdään vaan ääripäitä.
ohis
Jos olisi trollauksen abc -opaskirja, niin tällainen ääripäiden esittely olisi siellä heti a-kirjaimen kohdalla.
Sama kuin monella muulla, kaikki tekstit ja mietelauseet. Ihan sama missä, kamalia tyynyinä, tauluina, tarroina, magneetteina.
Inhoan kaikkia tehoseiniä kun yksi seinä maalataan jollain räväkällä värillä tai laitetaan joku älytön tapetti, mutta koko huonetta ei kuitenkaan uskalla maalata värillä, koska Suomessa pitää seinien olla aina lähtökohtaisesti valkoiset.
En edes hirveästi pidä rintamamiestaloista mutta ei ole varaa ostaa toista taloa.