Minkälainen äiti päästää 14-vuotiaan tytön poikakaverin luo yöksi?
Niin, poika seurustellut nyt samanikäisen tytön kanssa reilun kuukauden. Meillä ovat melkeen joka päivä, usein tulevat suoraan koulusta, ja on tosi ookoo että ovat kotona valvonnan alla. Nyt poika kysyi että voiko tyttö jäädä viikonloppuna yökylään. Enempää ajattelematta sanoin että ok, jos tytön vanhemmat lupaavat, Olen vanhemmat tavannut ja ihan normi aikuisilta tuntuivat, paitsi nyt sitten lupasivat tytön yökylään tulla. Itse olin ihan varma että lupaa ei tule, eikä asiasta minun tarvi vänkätä enempää mutta, mitäs nyt, itsestään selvää on että vierashuoneessa saa tyttö nukkua. Mielestäni turhan vakavalta alkaa tuommoinen seurustelu tuntumaan.
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyrant kirjoitti:
Äiti joka ei nipota.
En päästäisi myöskään 14v poikaa yöksi tytön luo. Ei mitään tarvetta tuon ikäisellä vielä yökyläillä tyttiksen luona. Ihan voivat pussailla päiväsaikaan sen mitä tuon ikäiset pussailee. Oman pojan ja hänen ns. tyttiksen energia tosin kohdistuu tällä hetkellä enemmän urheiluun. Molemmat treenaavat 4-8 kertaa viikossa + kilpailut. Onhan se jotenkin söpöä, että käyvät yhdessä lenkillä ja kulkevat toistensa kisoissa sen minkä pystyvät. Halivat ja suukottelevat. Ja juu tiedän kyllä... ei seksin harrastamiseen yökyläilyä vaadita. Pidän kuitenkin nipottamalla ja etätöillä huolen, että hiukan siirtyy eka kerta ja ovat siihen valmiita.
Se eka kerta on juuri silloin kuin nuoret haluavat. Sori, mutta siinä ei nipottaminen ja etätyöt auta.
Unohdat kasvatuksen ja rakastavien vanhempien voiman.
Hyvässä perheessä näistä asioista on puhuttu, ja hyvässä perheessä jäsenet rakastavat ja huolehtivat toisistaan. Silloin myös lapsi ajattelee vanhemman mielipidettä. Eivät halua ehdoin tahdoin kapinoida ja rikkoa vanhempien arvomaailmaa vastaan, jos ovat kokeneet tulleensa rakastetuiksi.
Itse asiassa, nuorella on pienempi tarve hakea hellyyttä, huomiota ja hyväksyntää muilta, jos on saanut ja saa niitä kotona. Tässä on tutkimuksissa todettu selvä korrelaatio: kaltoinkohdeltu nuori -> eka kerta huomattavasti aiemmin kuin hyvän perheen nuorella.
sosiologi
Rakkaus ja huolehtiminen eivät estä ekaa kertaa.
Murrosikään kuuluu henkinen vamhemmista irrottautuminen, ja joillakin se tarkoittaa kapinaa.
Itse toki en kutsuisi seksin harrastamista seurustelukumppanin kanssa kapinoinniksi.
Siitä ei muuta seuraa, kuin oikeudenkäyntejä, kun kikkeleillä aletaan leikkiä alaikäisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei muuta seuraa, kuin oikeudenkäyntejä, kun kikkeleillä aletaan leikkiä alaikäisten kanssa.
Aloittajan tapauksessa se kikkelikin on alaikäinen joten tuskinpa käräjille joutuu.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tytöllä ole isää lainkaan? Kaikilla lapsilla on isä.
Mitä se isä tekisi? Fritzlit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin minun tyttärieni isä ja aviomieheni kävisi hakemassa lapsensa kotiin. Hän suojelee lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin minun tyttärieni isä ja aviomieheni kävisi hakemassa lapsensa kotiin. Hän suojelee lapsiaan.
Mutta miksi sinä et kykene hakemaan tytärtä kotiin?
Omat vanhemmat pitivät ikärajana 16v ja silloinkin piti olla ollut pojan kanssa yhdessä yli puoli vuotta, vanhempien tuntea pojan vanhemmat ja meidän nukkua ovi auki. Ei nyt oltaisi muutenkaan seksiä harrastettu vielä sen ikäisenä. Oltiin ihan lapsia. Mutta oli kiva saada nukkua itselle tärkeän ihmisen kanssa. Neitsyyteni menetin vasta täysi-ikäisenä nykyisen mieheni kanssa. Ylemmän keskiluokan perheessä elin lapsuuteni eikä kaveripiiristä kuin jotkut harvat vähän välinpitämättömien vanhempien lapset harrastaneet seksiä yläkoulussa.
Oma tyttö on pian 13-vuotias. Ei tulisi mieleenkään edes harkita mitään yökyläilyjä vielä piiitkään aikaan poikien kanssa. Ei kyllä ole muutenkaan mitenkään sen oloinen, että olisi sellaisesta kiinnostunut.
Mä en ees antais 14-vuotiaan seurustella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No isästä nyt puhuttiin. Minä laittaisin isän asialle. Näkisi jolppi, kuka määrää.
Kun tytölle on selvitetty pari faktaa ehkäisystä ja muusta asiaan liittyvästä niin mikä ettei.
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhemmat pitivät ikärajana 16v ja silloinkin piti olla ollut pojan kanssa yhdessä yli puoli vuotta, vanhempien tuntea pojan vanhemmat ja meidän nukkua ovi auki. Ei nyt oltaisi muutenkaan seksiä harrastettu vielä sen ikäisenä. Oltiin ihan lapsia. Mutta oli kiva saada nukkua itselle tärkeän ihmisen kanssa. Neitsyyteni menetin vasta täysi-ikäisenä nykyisen mieheni kanssa. Ylemmän keskiluokan perheessä elin lapsuuteni eikä kaveripiiristä kuin jotkut harvat vähän välinpitämättömien vanhempien lapset harrastaneet seksiä yläkoulussa.
Oma tyttö on pian 13-vuotias. Ei tulisi mieleenkään edes harkita mitään yökyläilyjä vielä piiitkään aikaan poikien kanssa. Ei kyllä ole muutenkaan mitenkään sen oloinen, että olisi sellaisesta kiinnostunut.
Hän voi harrastaa seksiä yökylässä myös tytön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No isästä nyt puhuttiin. Minä laittaisin isän asialle. Näkisi jolppi, kuka määrää.
Jolppi? Tarkoitatko sitä 14-vuotiasta? Luultavasti hänen vanhempansa siinä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän voi harrastaa seksiä yökylässä myös tytön kanssa.
Ei se ole oikeaa seksiä, joten ei lasketa.
Minun äitini päästi. En ole kummoisissa väleissä ollut aikuistuttuani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jolppi? Tarkoitatko sitä 14-vuotiasta? Luultavasti hänen vanhempansa siinä tapauksessa.
Jolppi, eli se lapsen seksipartneri. Voi mies tietysti kokea olevansa jolppi vaikka 60-vuotiaana, en voi hänen kokemustaan kiistää.
Kunnon vanhempi ei missään nimessä päästäisi tuon ikäistä tyttöä/poikaa minnekään yökylään toisen luo. On käsittämätöntä moinen ! Tuntuu, ettei mitään sääntöjä ole enää nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyrant kirjoitti:
Äiti joka ei nipota.
En päästäisi myöskään 14v poikaa yöksi tytön luo. Ei mitään tarvetta tuon ikäisellä vielä yökyläillä tyttiksen luona. Ihan voivat pussailla päiväsaikaan sen mitä tuon ikäiset pussailee. Oman pojan ja hänen ns. tyttiksen energia tosin kohdistuu tällä hetkellä enemmän urheiluun. Molemmat treenaavat 4-8 kertaa viikossa + kilpailut. Onhan se jotenkin söpöä, että käyvät yhdessä lenkillä ja kulkevat toistensa kisoissa sen minkä pystyvät. Halivat ja suukottelevat. Ja juu tiedän kyllä... ei seksin harrastamiseen yökyläilyä vaadita. Pidän kuitenkin nipottamalla ja etätöillä huolen, että hiukan siirtyy eka kerta ja ovat siihen valmiita.
Se eka kerta on juuri silloin kuin nuoret haluavat. Sori, mutta siinä ei nipottaminen ja etätyöt auta.
Hyvässä perheessä näistä asioista on puhuttu, ja hyvässä perheessä jäsenet rakastavat ja huolehtivat toisistaan. Silloin myös lapsi ajattelee vanhemman mielipidettä. Eivät halua ehdoin tahdoin kapinoida ja rikkoa vanhempien arvomaailmaa vastaan, jos ovat kokeneet tulleensa rakastetuiksi.
Itse asiassa, nuorella on pienempi tarve hakea hellyyttä, huomiota ja hyväksyntää muilta, jos on saanut ja saa niitä kotona. Tässä on tutkimuksissa todettu selvä korrelaatio: kaltoinkohdeltu nuori -> eka kerta huomattavasti aiemmin kuin hyvän perheen nuorella.
sosiologi
Mikä siinä ekassa kerrassa on niin saatanallisen kamalaa ja pahaa?
Voi olla montakin seikkaa. Jos eka kerta on aviopuolison kanssa, on hyvinkin taivaallista ja hyvää ;) Lyhyesti:
Uskovaisena ajattelen, että yhdyntä = yhdeksi tuleminen = raamatullisesti avioliitto. Se on fyysisesti läheisintä mitä voi olla, ja niin läheisesti ei pitäisi olla kevyin perustein.
Uskovaisena sinä voit omassa elämässäsi toteuttaa uskoasi, mutta jätä muiden lapset rauhaan, jookos?
? Etköhän se ole sinä, joka voisit jättää muiden, myös tuon uskovaisen lapset rauhaan.
Uskovathan ne ovat sanomassa kuka saa tehdä mitä, missä, milloin, kenen kanssa ja millä vehkeillä. Yleensä sanovat ei.
Älä syytä muiden tekemisistä kaikkia. Jos joku ateisti tekee pahaa, tarkoittaako se, että sinäkin teet pahaa?
Tässä käsittääkseni käydään keskustelua, ja siihen lienee sallittua osallistua, vaikka olisi uskovainenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyrant kirjoitti:
Äiti joka ei nipota.
sosiologi
Rakkaus ja huolehtiminen eivät estä ekaa kertaa.
Murrosikään kuuluu henkinen vamhemmista irrottautuminen, ja joillakin se tarkoittaa kapinaa.
Itse toki en kutsuisi seksin harrastamista seurustelukumppanin kanssa kapinoinniksi.
Rakkaus ja huolehtiminen yleensä estävät liian aikaisen ekan kerran.
Seurustelukumppanuus on isompien asia, 14-vuotiaalla voi toki olla leikki "kumppani" mutta siihen ei vielä seksileikit oikein sovi.