Minkälainen äiti päästää 14-vuotiaan tytön poikakaverin luo yöksi?
Niin, poika seurustellut nyt samanikäisen tytön kanssa reilun kuukauden. Meillä ovat melkeen joka päivä, usein tulevat suoraan koulusta, ja on tosi ookoo että ovat kotona valvonnan alla. Nyt poika kysyi että voiko tyttö jäädä viikonloppuna yökylään. Enempää ajattelematta sanoin että ok, jos tytön vanhemmat lupaavat, Olen vanhemmat tavannut ja ihan normi aikuisilta tuntuivat, paitsi nyt sitten lupasivat tytön yökylään tulla. Itse olin ihan varma että lupaa ei tule, eikä asiasta minun tarvi vänkätä enempää mutta, mitäs nyt, itsestään selvää on että vierashuoneessa saa tyttö nukkua. Mielestäni turhan vakavalta alkaa tuommoinen seurustelu tuntumaan.
Kommentit (116)
No, esimerkiksi minun äiti. Mitään ei minun ja poikaystäväni välillä tapahtunut. Kotona on aina puhuttu seksistä, se ei ollut mikään tabu. Tiedostin, että olen vasta 14 enkä halua tehdä mitään, joten mitään ei tapahtunut. Vähän kasvatuksestakin ehkä riippuu mitä touhuaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olit kuitenkin tuon ikäisenä jo jakanut persettäsi.
Minua 14-vuotiaana poikaystäväni painosti seksiin ja se oli kamalaa. En onneksi tullut raskaaksi tai saanut tauteja, mutta vastaavaa kokemusta en haluaisi tyttärelleni.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua 14-vuotiaana poikaystäväni painosti seksiin ja se oli kamalaa. En onneksi tullut raskaaksi tai saanut tauteja, mutta vastaavaa kokemusta en haluaisi tyttärelleni.
-ohis
No mikä ero sillä sitten on että nussiiko 14-vuotiasta tyttöä 14-vuotias poika tai 35-vuotias mies? Hyvältähän se tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohisNo mikä ero sillä sitten on että nussiiko 14-vuotiasta tyttöä 14-vuotias poika tai 35-vuotias mies? Hyvältähän se tuntuu.
Kyllä se isää ja äitiä voi kiinnostaa.
Itse isänä kävisin hakkaamassa tuon miehen. On olemassa herrasmiessopimus miestenmaailmassa.
Alaikäisiin ei kosketa, koska ne ovat aina jonkun tyttäriä tai siskoja.
Tuollaisesta voi saada ihan moraakin jos suvun miehet lähtee sotajalalle. Kannattaa miettiä aikamiehenä että haluaako moisesta saada tällejä päähän. Että onko se sen arvosta :)
Ei voi mitään, mutta minulle tulee näistä teiniyöpyjistä väkisinkin mieleeni omalla yläasteeni luokalla ollut tyttö, jonka äiti ja isä olivat itse saaneet hänet 18-vuotiaina, samoin koko suku oli nainut nuorena.
Tuota tyttöä oikein kannustettiin kotoa, että voi kun sulla ei vielä ole poikakaveria (14 v.) ja onkos sulla nyt sitä poikakaveria? Sitten, kun 15 -vuotiaana tyttö tapasi jonkun, niin heti oli kotiväki anteliaasti pyytämässä sitä poikaa yöksi ja toisin päin.
Eivät olleet mitään järjen jättiläisiä nämä vanhemmat, eivätkä kouluttautuneitakaan. Tästä tytöstäkin tuli joku amisspede, lapsenhan sitten saikin amiksen päätteeksi, mutta jonkun siellä tapaamansa kanssa. Jee, tulevaisuus taputeltu.
En vain voi ymmärtää tällaisia vanhempia, mutta erilaisuus on parhautta - kai.
Miksei asiasta voi keskustella nuorten kanssa? Sanoa että tulin toisiin aatoksiin jne. Että et koe hyväksi antaa nukkua samassa huoneessa. Ette te voi sitä seksinharrastamista mitenkään estää kuitenkaan, elleivät ole valvovan silmän alla ihan koko ajan. Mutta oman lapsen kanssa voi keskustella esimerkiksi siitä henkisestä puolesta, siitä onko valmis asioihin. Nuoruudesta ylipäätään sekä halusta kokea asioita ja siitä kuinka vakavissaan seurustelevat. Ei pelottelua tai pirujen maalailua seinille. Nuorilla on ihan fiksuja ajatuksia myös.
Mitä järkeä siinä yökylässä on jos nukutaan eri huoneessa ja eiköhän päivälläkin tule kosketeltua toista tarpeeksi :D 14-vuotiaat kuitenkin on teinejä jo ja eiköhän siihen kuulu joillain seurustelu ja muu jota ette te vanhemmat voi kokoajan olla valvomassa.
No, tämmöinen kuin minä, keski-ikääntyvä ja akateemisesti koulutettu! Itseasiassa päästin jo 13-vuotiaana. Oli kyllä tiukkaa settiä tämän pojan äidin kanssa, kun tätä puitiin. Tapasivat erään harrastuksen kautta ja asutaan 370km:n päässä. Nuoret on pitäneet pitkään yhteyttä ja päivätapaamiset on vaikea järjestää, joten sovittiin, että voivat joskus käydä viikonloppukylässä toisillaan. Nukkuvat erikseen, vaikka tiedän, ettei se mitään estä, mutta tällä mennään. Ovat kilttejä, koulussa hyvin pärjääviä "partiolaisnuoria".
14-vuotiaat ovat lapsia. Ei kuulu seurustelu ja se "muu". Kuuluu koulu, liikunta ja kaverit, ei enempää.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, luvan annoin väsyneenä silkkaa laiskuuttani ja halusta päästä helpolla ilman riitaa ja tiukkaa keskustelua. Koska luulin ja olin sata varma että toiset saavat tiukan vanhemman kultaisen kruunun.
ap
Oot tyypillen laiska kasvattaja, muut hoitakoon hommat, sä et jaksa vääntää. Toivottavasti teinistäsi tulee oikeasti ihan hirviö kun vielä vähän ikää tulee lisää.
Laita tytön kassiin kondomipaketti mukaan 👍
Vierailija kirjoitti:
14-vuotiaat ovat lapsia. Ei kuulu seurustelu ja se "muu". Kuuluu koulu, liikunta ja kaverit, ei enempää.
Kyllä tuo on ihan normaali kehitysvaihe.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimukset osoittavat, että liian varhain aloitettu seksielämä on nuorelle haitallista monin eri tavoin. Liian nuorena aloitettu aikuisen elämä heijastelee sitten aikuisena erilaisina lieveilmiöinä.
Suomessa on myös suojaikäraja 16 v. Se ei ole 14, ei 15, vaan 16.
Kuulostaa todella wt:ltä ja surulliselta, että vanhemmat eivät jaksa tuon enempää puolustaa jälkikasvunsa oikeutta turvalliseen nuoruuteen.
Suojaikäraja ei kiellä alle 16-vuotiaiden seksiä.
Minä olin tuon ikäisenä poikkiksen luona yötä ja nukuttiin yöllä. Oli ihana nukahtaa viereen. Harvinaista herkkua.
Ei ollut seksijutut mielessä. Harrastin seksiä 18 vuotiaana ekan kerran.