Kaikki naiset näyttävät nykyään samalta
Siis ainakin somessa. Tulee vastaan aina näitä kauneusleikkauksilla muokattuja instangramnaamoja. Ei mitään omalaatuista. Huulia täytetään, nenät leikataan nappimaiseksi ym. on hiustenpidennyksiä ja ripsienpidennyksiä. Tietääkö enää että mikä on aitoa? En tarkoita että pitäisi näyttää epäviehättävältä mutta se että olisi kaunis persoonallisilla piirteillä.
Kommentit (15)
Mix kaikki naiset näyttävät samoilta?
Suomessa on vielä aitojakin. Muttei esittele itseään instassa samalla tavalla kuin nuo.
Vierailija kirjoitti:
Mix kaikki naiset näyttävät samoilta?
No kaikki haluu näyttää Samilta.
Kyllä minun tyttikseni ja mummini näyttävät ihan erilaisilta. Siskoni vielä erilaiselta.
Ai eikö kaikilla naisilla olekaan rumia tatuointeja ja takkuisia shokkivärihiuksia ja meikittömänä kulkevat Prismassa? Näinhän ainakin viimeksi sinun ip-osoitteesta trollattiin?
Ja kaikki(en) pyllynreiät tuntuu samalta
Minä olen amk-ope. Yhdellä kurssilla istui neljä täysin samannäköistä tyttöä rinnakkain. Kaikilla samanlaiset hiukset, meikki ja ripset. Tunti tunnin jälkeen mietin yksinäni, miten voisin erottaa heidät toisistaa, keksin ainoastaan hiusten sävyjen eroja.
Sitten eräällä tunnilla luokassa oli uusi tyttö ja meinasin jo kysyä, oletko uusi kurssilla. Sitten tajusin, että ei helvata - hänhän on yksi noista neljästä tytöstä ilman meikkiä.
Muoti ja ihanteet muuttuu. Aina on ollut saman näköisiä samassa ikäluokassa. Ei toki kaikki ole niihin ihanteisiin mahtuneet tai halunneetkaan.
Somen algoritmit on nykyisin myös tosi aggressiivisia ja näyttävät hyvin herkästi vain sitä mitä jäät pieneksikin hetkeksi katsomaan. Kannattaa nollata välillä, instassa ainakin voi asetusten kautta. Siten voi "luoda" itselleen uudet algoritmin suositukset katsomalla vain mielekkäämpiä julkaisuja ja blokkaamalla muut.
Ja hyvin usein vanhemmiten pahenee ja kauneusleikkauksiin tulee pakkomielle jolloin omat piirteet häviävät ja tuloksena turvonnut naama josta ei näy ilmeet. Katsokaa nyt vaikka Megan Fox.
Kasvoista kauneusleikatut näyttävät samanlaisilta. Mietin tätä eilen kun näin kaupassa naisen, jolle oli selvästi tehty kirurgisia toimenpiteitä kasvoihin. Ajattelin, että olen ikäänkuin nähnyt tuon saman ihmisen monessa eri paikassa, tv:ssä, somessa ja lehdissä. Sukupuoli, ikä, asuinmaa ja kuuluisuuden taso vaihtelevat, mutta kaikki operoidut näyttävät samalta.
Kaikilla tatskat, tekotissit, tekokynnet ???
ja kun näkee tälläisen "instanaaman" irl, eli leikelty/fillereitä, niin näyttää todella oudolle, jotkut jopa ihan friikille.
Vierailija kirjoitti:
ja kun näkee tälläisen "instanaaman" irl, eli leikelty/fillereitä, niin näyttää todella oudolle, jotkut jopa ihan friikille.
Ilman meikkiä näyttävät olmille..
Tulehan pois sieltä somesta. Harvassa ovat leikellyt naiset täällä tavan maailman puolella.