Sukupuolineutraali nimi tytölle?
Meille syntyy toukokuussa tyttö ja pitäisi keksiä sukupuolineutraali nimi, onko ehdotuksia?
Kommentit (52)
Lahja, Sointu, Meri, Mirka.. Näitä ei kyllä ole viimeisten 50 vuoden aikana annettu kuin tytöille.
Jos TYTÖLLE piti keksiä nimi, miksi ihmeessä ehdottelette täällä poikien nimiä?? MISKA on pojan nimi! Kim ja myrskykin ovat pääasiassa pojan nimiä enkä ymmärrä miksi jotkut antavat näitä tytöille?! ja mikä ihmeen sukupuolineutraalinimi.. huh ihmiset on outoja!!
Kim on tytön nimi Suomen ulkopuolella, kuten myös Ari ja Kari.
Miskaa ja Mirkaa on molempia sukupuolia, mutta ne ovat nyt vakiintuneet. Miskahan tulee venäjästä ja en muista oliko Michelistä tai jostain sinnepäin muodostettu lempinimi. Mirka taas vakiintui tytön nimeksi vasta suht. äskettäin, olisko ollut 90-luvulla.
Itse puhuin kyllä Suomessa annetuista nimistä.. Tiedän että annettu molemmille nuita kaikkia Kimiä, Miskaa jne aikasemmin, sen takia sanoinkin pääasiassa pojan nimi. En vain vieläkään ymmärrä miksi porukka antaa lapsilleen tytöille pojan nimiä ja toiste päin.. Mirkasta en kyllä tiennyt että se on pojan nimi ollutkaan. Mutta puhun nyt silti nykyajasta enkä historiasta mikä nimi on aikasemmin ollut mitäki. Itse en antais neutraalinimeä ikinä lapselleni. Tosin tällä hetkellä mun mielestä Miska ja Mirka ei oo sitä siltikään. T 46
Haapa, keksin uuden nimen
Tuisku, tiedän tyttöjä ja poikia
Miska, tiedän tyttöjä ja poikia
Lahja
Näitä on perinteisestikin annettu nimeksi, jos ei ole ihan siellä saunan lauteilla keksitty, pitäisikö kääriä siniseen vai punaiseen pyyhkeeseen.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 20:47"]
Sisu!
[/quote]
Tuohan on miehen nimi.
Entäs Petro, se olisi neutraali?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 17:03"]
Tuo Rauni oli hyvä :D Lapsena kun en tiennyt pahasta maailmasta mitään ja mielestäni oli selvää että ihmiset on joko tyttöjä tai poikia, jostain ihme syystä sain päähäni että voi olla vielä kolmas sukupuoli: Rauni!
[/quote] :D :D
Kysymyksen asettelu oli todellakin siinä mielessä kummallinen, eli jos haluaa sukupuolineutraalin nimen niin, sillä ei silloin ole välilä kumpaa sp:ta se edustaa? Tosin en näe syytä miksi nimenkin täytyisi olla sukupuolineutraali?
Pikla, Tari, Liiki