Lapsilauma, uusioperheet ja konkurssi...
Olen tulossa isäksi neljättä kertaa ja toista kertaa vastoin tahtoani. Edellisestä liitosta kaksi teiniä ja yksi taapero. Vanhin asuu kanssani ja nuoremmat exän kanssa. Nyt naisystävä raskaana, vaikka piti olla selvää ettei näin pääse käymään. (Abortti ei vakaumuksellisista syistä ole vaihtoehto.)
Nyt on vain aivan umpikuja, että miten selviän tästä rikkomatta välejä exään ja vanhempiin lapsiin. Taloudellisesti tämä on aivan katastrofi, koska maksan aika avokätiset elarit ja lisäksi exä ja lapset asuvat talossa, josta omistan 50% ja exän kanssa sopimus, että hän maksaa minut ulos 2023 tai talo myydään. Mulla jää tällä hetkellä, asumismenojen, lasten harrastusten ja elatusmaksujen jälkeen käteen 1200€, josta maksan omat ja vanhimman menot ja välillä jää satanen pari säästöönkin.
Nyt tästä pitäisi sitten alkaa nipistämään 300-400€ elarit uudelle. Exä ei ole kiinnostunut muuttamaan nykyistä sopimusta eli pitäisi lähteä käräjille ja sen tietää mikä sota siitä syttyy. Naisystävä haluaisi muuttaa yhteen, minä oikeastaan en ja vanhin tyrmää ajatuksen täysin samoin ajatuksen äidilleen muutosta. Nyt asutaan pienessä kolmiossa, eli tänne ei sovi kahta lisää ja naisystävä vuokra kaksiossa.
Hauskinta tässä on se, että mulla on kuunlopussa aika sterilisaatioon, on vain 4kk liian myöhään....
Pitäisi varmaan vetää ranteet auki.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä siis uskalla pistä vastaan exälle? Etkä tykkää nykyisestä, koska suunnittelet eroavasi hänestäkin? Huoh.
Uskallan, mutten halua ellei ole pakko :)
Tykkään toki nykyisestä, mutta tämä ei ollut toivottu käänne. Ikää on jo sen verran ja velvollisuuksia ennestäänkin liikaa niin en olisi tarvinnut yhtään lisää.
ap
No, itse olit aika tyhmä. Tämä olisi ollut estettävissä kun olisit pannut kumin kyrpään.
Sitä kun on sinisilmäinen ja luottaa ihmisiin. En kyllä syytä nykyistäkään asiasta, kierukka kun kumminkin oli.
ap
Laittaisitte nyt vaan suosiolla ahteriin.
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan vasektomia mitään?
Olisko sulla luetunymmärtäminen mitäön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä siis uskalla pistä vastaan exälle? Etkä tykkää nykyisestä, koska suunnittelet eroavasi hänestäkin? Huoh.
Tykkään toki nykyisestä, mutta tämä ei ollut toivottu käänne. Ikää on jo sen verran ja velvollisuuksia ennestäänkin liikaa niin en olisi tarvinnut yhtään lisää.
ap
Sääliksi käy syntymätöntä lastasi. Joko sitoudut ja muutat yhteen (ainakin yritätte), tai sitten pistät poikki suhteen ja maksat kiltisti elarit. Ei se sun teinisi saa olla yhtään tärkeämpi kuin uusi vauva, sinun lapsiasi ne kumpikin on.
Ymmärrän kyllä, että tuntuu pahalta. Lasten hankkimisesta pitäisi keskustella aina yhdessä. Mutta sitä en ymmärrä, miten voi muka olla raskaana, jos on kierukka? Se on lähes mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että tuntuu pahalta. Lasten hankkimisesta pitäisi keskustella aina yhdessä. Mutta sitä en ymmärrä, miten voi muka olla raskaana, jos on kierukka? Se on lähes mahdotonta.
Sanoppa muuta, mutta näin se asia on. Vuoden verran tapailtu ja näin kävi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sääliksi käy syntymätöntä lastasi. Joko sitoudut ja muutat yhteen (ainakin yritätte), tai sitten pistät poikki suhteen ja maksat kiltisti elarit. Ei se sun teinisi saa olla yhtään tärkeämpi kuin uusi vauva, sinun lapsiasi ne kumpikin on.
Luulen, että yritykseksi jäisi. Olen työnarkomaani, joka ei osaa sanoa ei. Teen 60h viikko töitä 20h menee lasten harrastuksiin. Naisystävää näen pari kertaa viikossa, jolloin tietysti olen ollut parhaimmillani. Lopun ajan nukun tai makaan sohvalla. Ei minua jaksa kukaan pitkään katsella.
ap
Homma ei ole edennyt edes seurustelun asteelle ("vuoden verran tapailtu") ja nainen raskaana. Niin sitä pitää! Onko mahdollista, että isä on joku muu? Tapailuvaiheessahan on nykyisin normi, että kierroksessa voi olla useampia kandidaatteja. Vasta kun siirrytään seurusteluun, käydään neuvottelu että jätetään ne toiset pois ja aletaan uskollisiksi.
En ole itse onneksi näihin kuvioihin joutunut, mutta käsittääkseni kun elatusmaksuja lasketaan, niin siinä huomioidaan elatuskyky. Tämä tuleva perillinen heikentää elatuskykyä, joten luulisin että exälle menevät elarit pienenevät tämän uuden tulokkaan myötä. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin tämä menisi naisen logiikalla. Ei sen uuden tulokkaan elatus saa vaarantua sen vuoksi, että hän on pahnan pohjimmainen.
Vierailija kirjoitti:
Homma ei ole edennyt edes seurustelun asteelle ("vuoden verran tapailtu") ja nainen raskaana. Niin sitä pitää! Onko mahdollista, että isä on joku muu? Tapailuvaiheessahan on nykyisin normi, että kierroksessa voi olla useampia kandidaatteja. Vasta kun siirrytään seurusteluun, käydään neuvottelu että jätetään ne toiset pois ja aletaan uskollisiksi.
En ole itse onneksi näihin kuvioihin joutunut, mutta käsittääkseni kun elatusmaksuja lasketaan, niin siinä huomioidaan elatuskyky. Tämä tuleva perillinen heikentää elatuskykyä, joten luulisin että exälle menevät elarit pienenevät tämän uuden tulokkaan myötä. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin tämä menisi naisen logiikalla. Ei sen uuden tulokkaan elatus saa vaarantua sen vuoksi, että hän on pahnan pohjimmainen.
Kyllä meillä tällainen neuvottelu käytiin kun jätettiin kortsu pois. Onhan tuo toki mahdollista, mutta en oikein usko siihen. Kyllähän se pahnanpohimmainenkin tullaan elättämään. V*tuttaa vain tämä kaikkia kohtaava elintason lasku, exän haluttomuus sopuratkaisuun, teinin suhtautuminen ja yleensäkin ajatus taas vauva-arjesta.
ap
Vakaumusko tuo naiselle oikeuden päättää, että pitää lapsen? Yksin päättää? Mitä nainen sanoo, kun kerrot ettet halua lasta? Vai oletko kertonut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mä toisaalta ymmrrän sua, koska tommonen yllätysraskautuminen aiheuttaa aikamoisen kolon luottamukseen.
Oletko ap sanonut naiselle, että ”minä EN halua enää lasta, minä EN enää jaksa, minä EN pysty elättämään kaikkia!” Ja nainen sanoi tähän mitä?
Naisystävä tietää rahatilanteesi. Mitä hän on sanonut siitä, ettei sinulla ole rahaa nuorimmalle?
Ohhoh.
Tsemppiä.
Sä tuut elämään tosi köyhää elämää, ellet sitten kouluttaudu ja hanki parempi palkkaista työtä.
Ai niin.. sittenhän elaritkin nousee. No seuraavassa elämässä olet sitten viisaampi.
Tuo on mun pahin pelko, näin naisena, että nyt, kun mies on vasektomiajonossa, niin huomaisin olevani raskaana, ja vielä niin pitkällä ettei abortti olisi mahdollinen. Mun miehellä itse asiassa on samantyyppistä pelkoa. Tämä on mennyt jopa siihen, että en halua harastaa seksiä edes kondomin kanssa ovuloinnin aikana. Ettei VAIN satu vahinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Naisystävä tietää rahatilanteesi. Mitä hän on sanonut siitä, ettei sinulla ole rahaa nuorimmalle?
Itse asiassa ei ihan näin. Lapsilla on oikeus YHTÄLÄISEEN elatukseen vanhemmaltaan, joka tarkoittaa sitä, että elareita ei voi maksaa vain jollekin lapselle, ja toiselle ei(ellei tätä sitten erikseen sovita), vaan jos miehellä on vaikkapa 3 lasta 3lle eri naiselle, niin elarit jaetaan kaikkien lapsille. Tämä tarkoittaa mm. sitä, että ap:n maksama tämänhetkinen elari jakautuu tulevaisuudessa yhdelle uudelle mukulalle. Jos eksä ei tule lastenvalvojalle, niin sitten täytyy laittaa käräjille.
Mikä piti ehkäisyn olla? Miksi se petti?