Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilauma, uusioperheet ja konkurssi...

avautuminen
04.03.2019 |

Olen tulossa isäksi neljättä kertaa ja toista kertaa vastoin tahtoani. Edellisestä liitosta kaksi teiniä ja yksi taapero. Vanhin asuu kanssani ja nuoremmat exän kanssa. Nyt naisystävä raskaana, vaikka piti olla selvää ettei näin pääse käymään. (Abortti ei vakaumuksellisista syistä ole vaihtoehto.)
Nyt on vain aivan umpikuja, että miten selviän tästä rikkomatta välejä exään ja vanhempiin lapsiin. Taloudellisesti tämä on aivan katastrofi, koska maksan aika avokätiset elarit ja lisäksi exä ja lapset asuvat talossa, josta omistan 50% ja exän kanssa sopimus, että hän maksaa minut ulos 2023 tai talo myydään. Mulla jää tällä hetkellä, asumismenojen, lasten harrastusten ja elatusmaksujen jälkeen käteen 1200€, josta maksan omat ja vanhimman menot ja välillä jää satanen pari säästöönkin.
Nyt tästä pitäisi sitten alkaa nipistämään 300-400€ elarit uudelle. Exä ei ole kiinnostunut muuttamaan nykyistä sopimusta eli pitäisi lähteä käräjille ja sen tietää mikä sota siitä syttyy. Naisystävä haluaisi muuttaa yhteen, minä oikeastaan en ja vanhin tyrmää ajatuksen täysin samoin ajatuksen äidilleen muutosta. Nyt asutaan pienessä kolmiossa, eli tänne ei sovi kahta lisää ja naisystävä vuokra kaksiossa.
Hauskinta tässä on se, että mulla on kuunlopussa aika sterilisaatioon, on vain 4kk liian myöhään....
Pitäisi varmaan vetää ranteet auki.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ikävältä. Itse tein ison henkivakuutuksen kun oma taloudellinen venymiskyky oli äärimmillään. Itselläni ei ole kuin kaksi lasta, mutta kun pitäisi keskituloilla pärjätä, tuntui toivottomalta. Henkivakuutuksissa on se hyvä puoli, että jos haluaa edunsaajien saavan rahat käteen, vakuutuksen pitää olla voimassa yli vuoden. Itsellä meni itsetuhoajatukset vuoden aikana ohi, joten kannatti ostaa se vuoden aikalisä. Minulla on kuolemantapauksessa maksettava summa vähän alle 200k, eikä se vakuutus maksanut kuin n. 400e vuodessa.

Nim. Worth more dead than alive

Vierailija
42/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä siis uskalla pistä vastaan exälle? Etkä tykkää nykyisestä, koska suunnittelet eroavasi hänestäkin? Huoh.

Uskallan, mutten halua ellei ole pakko :)

Tykkään toki nykyisestä, mutta tämä ei ollut toivottu käänne. Ikää on jo sen verran ja velvollisuuksia ennestäänkin liikaa niin en olisi tarvinnut yhtään lisää.

ap

Sääliksi käy syntymätöntä lastasi. Joko sitoudut ja muutat yhteen (ainakin yritätte), tai sitten pistät poikki suhteen ja maksat kiltisti elarit. Ei se sun teinisi saa olla yhtään tärkeämpi kuin uusi vauva, sinun lapsiasi ne kumpikin on.

Luulen, että yritykseksi jäisi. Olen työnarkomaani, joka ei osaa sanoa ei. Teen 60h viikko töitä 20h menee lasten harrastuksiin. Naisystävää näen pari kertaa viikossa, jolloin tietysti olen ollut parhaimmillani. Lopun ajan nukun tai makaan sohvalla. Ei minua jaksa kukaan pitkään katsella.

ap

No tuo nyt on naurettavaa vastuunpakoilua. "Olen vaan tällainen, ei tule mitään". Ei ihme että ranteet auki tulee mieleen ratkaisuna. Sun on nyt vaan pakko muuttaa käyttäytymistäsi ja ryhdistäytyä. Ehkä osa ongelmaa on tuo maaninen työnteko, voisi tehdä ihan hyvää vähentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että jokaisen aikuisen on muistettava raskauden mahdollisuus seksiä harrastaessa. Abortti ei ole ehkäisykeino. Silti olin joskus suhteessa, jossa mies sai määrätä kaikesta: ajankäytöstäni, arvoistani, valinnoistani, seksistä ja eräänä päivänä olin hänen luonaan kärsimässä abortin aiheuttamista kivuista, vuodoista ja tuskasta. Hän huusi ja raivosi minulle ja jätti yksin lähtien mökille, kun ei kestänyt katsoa.

Jos eksäsi ja nykyinen naisystäväsi ovat vähänkään normaaleita ihmisiä ja kyseessä ovat tasavertaiset, eivät epätasapainoiseen valta-asemaan perustuvat ihmissuhteet, rohkaisisin puhumaan asioista ja tunteista niiden oikeilla nimillä: huolista, peloista, uupumuksesta, vaatimusten ristitulesta, rahasta. Loppujen lopuksi raskaus ja lapsi ovat positiivinen yllätys elämässä toisin kuin yhtäkkinen kuolema, onnettomuus, vammautuminen, rikoksen uhriksi joutuminen, joten järkiratkaisujakin voi löytyä. Lisäksi raha-asiat periaatteessa järjestyvät myös, mikäli kyseessä ovat "normaalit" ihmiset, eivätkä riistäjät, jotka vaativat elatusmaksut oman elintasonsa ylläpitämiseksi.

Mitä teiniin tulee, niin usein lopulta käy niin, että pieni sisarus onkin hieno juttu. Usein rooli on vain päällä ja siihen sisältyy "aina ensin ei"-asenne.

Toisaalta, mikäli epäluottamusta on vahvasti ilmassa mihinkään suuntaan, niin selvä pesäero kannattaa tehdä jo nyt, käsitellä omat tunteensa ja ajatuksensa ja tehdä päätökset niin, että voi elää niiden kanssa loppuelämänsä. Kerran menetetty luottamus ei välttämättä rakennu takaisin koskaan, eikä ainakaan vauva-arki ole hyvä lähtökohta luottamuksen uudelleenrakentamiselle.

Tsemppiä. 

Vierailija
44/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystesti kannattaa tehdä kun uusi lapsi on syntynyt. Sen voit tehdä salaa naisystävältä jos hän ei siihen suostu. Jos lapsi ei olekaan sinun, niin säästyy sitten nekin rahat.

Vierailija
45/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vaikka nyt muistettaisiin pistää se kumihuppu siihen naperon päälle

Vierailija
46/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se tyhmyys teettää. Onneksi ei ole noita ongelmia ja piuhatkin vedetty poikki.

Teetä ja sympatiaa?

Ei heru. Jos uusi lapsi on noin iso kriisi, niin silloin pidetään se kulli housuissa tai laitetaan piuhat poikki. Voisin lyödä vetoa, että AP ei ainakaan kumia ole käyttänyt.

Vierailija
48/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että tuntuu pahalta. Lasten hankkimisesta pitäisi keskustella aina yhdessä. Mutta sitä en ymmärrä, miten voi muka olla raskaana, jos on kierukka? Se on lähes mahdotonta.

Kuten sanoit, se on lähes mahdotonta. Ei täysin.

Vierailija
49/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaisin ajan lastenvalvojalle ja tarkattuttaisin elarit uuden lapsen synnyttyä, sitten muuttaisin kauemmas ja en hiiskuisi sanaakaan enää kenellekkään.

Vierailija
50/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että tuntuu pahalta. Lasten hankkimisesta pitäisi keskustella aina yhdessä. Mutta sitä en ymmärrä, miten voi muka olla raskaana, jos on kierukka? Se on lähes mahdotonta.

Ei ole. Se ykshän vauva syntyi kierukka kädessä. Ip-lehdessä oli aikoinaan kuva.

Myös e-pillereitä syövä voi tulla raskaaksi. Esim. pillerit ei tehoa, jos on oksennustaudissa.

Vierailija
51/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä eksä, käykö itse töis? Uusi vauva ei kuulu eksälle pätkääkään.

Voimia ap:lle!! Älä tapa itseäsi.

Vierailija
52/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikohan uusi tahallaan raskaaksi jos luuli sitovansa ap:n näin itseensä?

Jatkaisin asumista teinin kans ja hoitaisin toki uutta vauvaa.

Vierailija
53/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulikohan uusi tahallaan raskaaksi jos luuli sitovansa ap:n näin itseensä?

Jatkaisin asumista teinin kans ja hoitaisin toki uutta vauvaa.

Näin minäkin luulen.

Vierailija
54/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne teinit ei ole ihan varhaisteinejä niin kohtahan niistä loppuu elareiden maksu, eli rahaa vapautuu nuorimmaisille. Eli jos pari vuotta sinnittelee niin helpottaa? 

Mutta noin sinänsä, menisin laskettamaan uudelleen ne elarit kaikkien osalta. Talo myyntiin, jos ei raha muuten riitä, vaikka onkin sopimus että vasta 2023. Elämässä tapahtuu asioita, joskus tilanteet muuttuu ja siihen on sen exänkin sopeuduttava.

Voit hyvin asua teinin kanssa, kunnes teini on riittävän vanha omilleen ja muuttaa sitten yhteen uuden naisen ja lapsen kanssa, jos vielä suhde on olemassa.

Vierailija
55/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkaa maasta,niin munkin lasten isä teki

Ettei vaan palannut kotimaahansa takasin.

Vierailija
56/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

300-400e elarit? Just just. Vauvan elatustarve on joku 300e YHTEENSÄ eli 150e per nuppi. Tähän on joku taulukkokin. Ap vaikutta todella rasittavalta.

Vierailija
57/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötätuntoa aloittajalle. Hän on varmaan joku viidenkympin huiteilla oleva ja kyllä sen ikäisillä jo alkaa tulla kremppoja (vrt. hiljattain sarjana kuolleet viisikymppiset urheilu- ja rokkiukkelit).

Ei tule olemaan helppoa, kun lompakossa kiinni olevien lasten ja kurkussa kiinni olevien eksien/nyksien määrä vaan kasvaa vaikka palkka ei muutu.

Mitä voit nyt tehdä on laittaa pallit pölkylle nopeutetulla aikataululla ja varautua henkisesti toiseen maailmansotaan eksän kanssa.

Nyksän kanssa yhteenmuutot yms laittaisin jäihin kun et lapsia ole lisää halunnut ja toinen ei suostu keskeytykseen. Leppoista elämää, lasten äidithän vaatii sinulta elareita vaikka 100% palkasta mutta sinun on huolehdittava nyt itsestäsikin. Ei ole kenenkään etu tappaa lypsävää lehmää :P

Vierailija
58/61 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää millainen uros ap on kun näin innokkaasti naaraat haluaa paritella paljaalla ja lisääntyä tämän ranteiden viiltelyä suunnittelevan ap:n kanssa.

Vierailija
59/61 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kannustavista ja vähemmänkin kannustavista kommenteista.

Mitä tähän elatusmaksu kysymykseen tulee niin en ole ollut, enkä ole mitään minimielareita metsästämässä. Ihan mielelläni olen maksanut vähän "liikaakin", koska olen voinut. En minä itse niin paljon tarvitse ja mun menot menee muutenkin hyvin pitkälti työnantajan piikkiin. Tuo 1200€ kahdelle hengelle pakollisten jälkeen on ollut mulle ihan ok. Tämä uusi tulokas vaan pistää kuvion aivan uusiksi.

No jokatapauksessa olen asian taloudellisen puolen ratkaissut. Tehdään kuten nykyään on muotia ja eletään velaksi. Ajattelin ottaa 50000€ lainan 10v maksuajalla. Sitä kun lyhentää 500€/kk niin jää seuraavalle neljälle vuodelle 500€/kk käyttörahaksi ja kun mökki myydään 2023 sillä kuittaa loppuvelan ja siinä vaiheessa ei ole muutenkaan enään kuin kaksi alaikäistä lasta.

Ongelma tältä osin ratkaistu. Miltäs kuulostaa?

ap

Vierailija
60/61 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että jokaisen aikuisen on muistettava raskauden mahdollisuus seksiä harrastaessa. Abortti ei ole ehkäisykeino. Silti olin joskus suhteessa, jossa mies sai määrätä kaikesta: ajankäytöstäni, arvoistani, valinnoistani, seksistä ja eräänä päivänä olin hänen luonaan kärsimässä abortin aiheuttamista kivuista, vuodoista ja tuskasta. Hän huusi ja raivosi minulle ja jätti yksin lähtien mökille, kun ei kestänyt katsoa.

Jos eksäsi ja nykyinen naisystäväsi ovat vähänkään normaaleita ihmisiä ja kyseessä ovat tasavertaiset, eivät epätasapainoiseen valta-asemaan perustuvat ihmissuhteet, rohkaisisin puhumaan asioista ja tunteista niiden oikeilla nimillä: huolista, peloista, uupumuksesta, vaatimusten ristitulesta, rahasta. Loppujen lopuksi raskaus ja lapsi ovat positiivinen yllätys elämässä toisin kuin yhtäkkinen kuolema, onnettomuus, vammautuminen, rikoksen uhriksi joutuminen, joten järkiratkaisujakin voi löytyä. Lisäksi raha-asiat periaatteessa järjestyvät myös, mikäli kyseessä ovat "normaalit" ihmiset, eivätkä riistäjät, jotka vaativat elatusmaksut oman elintasonsa ylläpitämiseksi.

Mitä teiniin tulee, niin usein lopulta käy niin, että pieni sisarus onkin hieno juttu. Usein rooli on vain päällä ja siihen sisältyy "aina ensin ei"-asenne.

Toisaalta, mikäli epäluottamusta on vahvasti ilmassa mihinkään suuntaan, niin selvä pesäero kannattaa tehdä jo nyt, käsitellä omat tunteensa ja ajatuksensa ja tehdä päätökset niin, että voi elää niiden kanssa loppuelämänsä. Kerran menetetty luottamus ei välttämättä rakennu takaisin koskaan, eikä ainakaan vauva-arki ole hyvä lähtökohta luottamuksen uudelleenrakentamiselle.

Tsemppiä. 

Olen pahoillani, että olet tuon joutunut käymään läpi. Kiitos hyvästä kommentista.

En ole naisystävää vaatinut aborttia tekemään. Se ei todellakaan ole ehkäisy keino. Olen kylläkin useampaan otteeseen tehnyt selväksi (ennenkuin tuli raskaaksi), että mulla on lapsiluku täynnä ja, että jos hän niitä haluaa niin tekee jonkun muun kanssa. Tämän piti olla selvää. Nyt kävi kuitenkin näin ja sen kanssa on elettävä.

Kuten tuossa jo postasin niin taloudellesin puolen olen asiasta ratkaissut, mutta muu odottaa vielä kovasti muotoutumistaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä